Strona 1 z 2

Żarówki H4

: 14 marca 2018, 20:02
autor: spiderwisla
Witam kolegów i koleżanki, jak w temacie, czyli jakie żarówki polecacie żeby było miodzio :)

Zastanawiam się nak kupnem takiego cuda:
http://allegro.pl/zarowka-led-cree-h4-h ... 59732.html

Ktoś ma jakieś doświadczenia, rady?

Re: Żarówki H4

: 14 marca 2018, 20:54
autor: _CioneK_70
Ja mam na głównej lampie żarówke firmy Osram Night breaker 60/55W a na lightbarach 2x 35W też Osram. Diod nawet Cree bym na światła nie zalozyl..... Jestem zadowolony z tego co mam, jestem widoczny i w nocy spisują się świetnie. Ale to moje odczucie i niektórych kolegów ze Strzelina..... :mrgreen:

Re: Żarówki H4

: 14 marca 2018, 22:08
autor: MateuH
Nie pamiętam nazwy. Kupiłem w norauto filps blu coś tam. Jutro sprawdzę w garażu. Co prawda nie w moto ale w 30 letnim aucie odwalają kawal roboty w najgorszą nawet pogodę. Blue to tylko kolor szkła, światło jest białe, czyste. Żonie też ten sam model kupiłem do Hondy ale h7 i też jest baja

Re: Żarówki H4

: 15 marca 2018, 01:09
autor: vinny
spiderwisla pisze:Witam kolegów i koleżanki, jak w temacie, czyli jakie żarówki polecacie żeby było miodzio :)

Zastanawiam się nak kupnem takiego cuda:
http://allegro.pl/zarowka-led-cree-h4-h ... 59732.html

Ktoś ma jakieś doświadczenia, rady?
Nie posiadaja homologacji .

Re: Żarówki H4

: 15 marca 2018, 10:44
autor: tylust
jak na lampie stoi jak wół H4 lub H7 to znaczy, że w środku ma być żarówka HALOGENOWA. Żadne zamienniki LED, nawet te najdroższe po kilka stówek nie posiadają homologacji w PL i w całej UE. Montaż na własną odpowiedzialność.
Inna sprawa, że te najdroższe "zarówki" tego typu naprawdę robią robotę (testowałem osobiście) i są w pełni bezpieczne, nie oślepiają itp.... no ale, przepis jest przepis.

Re: Żarówki H4

: 15 marca 2018, 11:50
autor: MateuH
Pisałem o zwykłych jakby cos

Re: Żarówki H4

: 15 marca 2018, 14:54
autor: leszekk
spiderwisla pisze:Witam kolegów i koleżanki, jak w temacie, czyli jakie żarówki polecacie żeby było miodzio :)

Zastanawiam się nak kupnem takiego cuda:
http://allegro.pl/zarowka-led-cree-h4-h ... 59732.html

Ktoś ma jakieś doświadczenia, rady?
Jeśli masz ciągnik rolniczy i czasem pracujesz w polu w nocy, znakomicie sprawdzą się w dodatkowych reflektorach. Pamiętaj tylko o wyłączeniu lamp przed wjechaniem na drogę publiczną.

Re: Żarówki H4

: 15 marca 2018, 19:02
autor: gazownik
Ostatnio wszyscy jacys tacy mocno przepisowi hehe... Zapewne tez nikt nie ma gmoli "samodzielek" co nawet nie słyszały slowa homoloacja... bo to tez nielegalne, i calej masy innych cacek :p :D

Re: Żarówki H4

: 15 marca 2018, 19:56
autor: spiderwisla
gazownik pisze:Ostatnio wszyscy jacys tacy mocno przepisowi hehe... Zapewne tez nikt nie ma gmoli "samodzielek" co nawet nie słyszały slowa homoloacja... bo to tez nielegalne, i calej masy innych cacek :p :D
hehe :bravo: no właśnie, same aniołki :mrgreen: co do tych ledowych tak właśnie przypuszczałem, że nie mają homologacji dlatego chciałem żebyście się wypowiedzieli :D

Re: Żarówki H4

: 15 marca 2018, 20:11
autor: Seik
Spider...tak z innej beczki...z której doliny Wisły jesteś? Ja pochodze z Jawornika :)

Re: Żarówki H4

: 15 marca 2018, 20:56
autor: toooomelo
gazownik pisze:Zapewne tez nikt nie ma gmoli "samodzielek" co nawet nie słyszały slowa homoloacja... bo to tez nielegalne
Dlaczego gmole są nielegalne? Po co na nie homologacja?

Re: Żarówki H4

: 15 marca 2018, 21:57
autor: grzegorzbr2
Ja używam takwe od zeszlego sezonu, jestem zadowolony, posiadają jazdę dzienną jak i nocną .

Więcej tu viewtopic.php?f=6&t=32123

Re: Żarówki H4

: 16 marca 2018, 03:04
autor: gazownik
toooomelo pisze:
gazownik pisze:Zapewne tez nikt nie ma gmoli "samodzielek" co nawet nie słyszały slowa homoloacja... bo to tez nielegalne
Dlaczego gmole są nielegalne? Po co na nie homologacja?
Nigdy nie wnikalem, ale w razie draki maja one za zadanie cos zrobic i każdy chyba wie co, no to to jest dosc istotny element ktory musi spelniac rygorystyczne normy (tzn w razie kraksy ma wytrzymac to i owo i cos oslonic). To samo dotyczy szyby w moto, tez musi miec homologacje, swiadczaca o tym iz w razie wypadku nie narobi ona wiecej balaganu niż to konieczne, zapewne jakieś kitajskie przedłużanie spacerówki tez musza mie certyfikat...
No to co w tym sezonie jakies 80% bikerow zostaje w domu, bo ma to i owo nielegalne?
Apropos żarówek też sobie kupie takie jak ma Grzegorz i będę banitą calkowicie wyjetym z pod prawa :motorcycle: przemierzając drogi i dotego cos widzial jak bede jechal nocą :D :chopper:
P.S po co ta paranoja???

Re: Żarówki H4

: 16 marca 2018, 06:05
autor: 2007XV1700
bo jak wypierdolisz nie ze swojej winy a ubezpieczyciel doszuka się tych ledowych "żarówek" to bye bye odszkodowanie

Re: Żarówki H4

: 16 marca 2018, 11:19
autor: tylust
Jeśli już bym kupował te żarówki LED to wyłącznie dostępne markowe np. Philipsa. Problem w tym, że te najdroższe, markowe mają dodatkowo duży radiator, nawet z dodatkowym wentylatorem więc do mojej lampy w moto nie wejdą... problem z głowy. Testowałem w puszce takie jak na focie poniżej i efekt naprawdę robi wrażenie, ale do montażu na stałe poczekam jednak na ich dopuszczenie w UE - myślę, że stosunkowo szybko to nastąpi. Chyba, że lobby motoryzacyjne stwierdzi, ze warto to blokować i naciągać ludzi na nowe puszki czy motocykle z lampami fabrycznymi LED, za które można wyciągnąć sporo więcej kasy - szczególnie jak taka dioda padnie - bo nie da się jej wymienić i trzeba kupować CAŁĄ lampę. Pisalem to gdzieś w innym wątku. Kumplowi taka lampa siadła w skuterze Hondy PCX... kupił używkę za 1000 zł... w serwisie ponad 2000 zł :mrgreen:

Obrazek

Re: Żarówki H4

: 16 marca 2018, 11:38
autor: leszekk
gazownik pisze:Ostatnio wszyscy jacys tacy mocno przepisowi hehe... Zapewne tez nikt nie ma gmoli "samodzielek" co nawet nie słyszały slowa homoloacja... bo to tez nielegalne, i calej masy innych cacek :p :D
No dobra, przyznam się.
Ja staram się być przepisowy bo się boję.
Nie dlatego, że pan policjant mnie zatrzyma i każe wymienić żarówkę na prawidłową, albo że zatrzyma mi dowód rejestracyjny a pojazd każe wrzucić na lawetę.
Boję się dlatego, że czasem nie jeżdżę sam i nie chciałbym mieć na sumieniu kogoś, kto mi zaufał a ja wskutek dziadowskich oszczędności zainstalowałem sobie gówno warte oświetlenie, regenerowane przez Wacka opony czy wycinaną z nieznanego materiału szybę. Nie chciałbym również mieć na sumieniu współużytkownika drogi, któremu moje wynalazki uniemożliwiły bezpieczne wyminięcie się na drodze ani małego kotka, który szwendając się przy drodze wlezie mi pod koła.
No dobra, z tym kotkiem przesadziłem.

Re: Żarówki H4

: 16 marca 2018, 12:46
autor: Huzar
Polecam zajrzeć na światełka pl.Mam parę gadrzetów od gościa ,profesjonalisty w temacie ledów.

Re: Żarówki H4

: 16 marca 2018, 22:14
autor: toooomelo
gazownik pisze:... element ktory musi spelniac rygorystyczne normy (...) musi miec homologacje...
No to co w tym sezonie jakies 80% bikerow zostaje w domu, bo ma to i owo nielegalne?
Myślę, że choć na pozór tematy podobne, to mylisz dwa różne pojęcia - homologację z "nielegalne".
Homologacja, to to co ma musi zawierać certyfikat bezpieczeństwa. A nielegalnym jest to, co jest zakazane. Gmole w chopperach (crash pad w sportach) nie jest zakazany. Czyli już sam w sobie zamysł spełnia w pewien sposób normę bezpieczeństwa. Bo niby w jaki sposób ma mu zagrozić?
Co innego oświetlenie. Tu już są określone przez prawo definicje. W temacie gmolów, czy spacerówek raczej nie.
Mała różnica, ale jakże istotna ;-)

Re: Żarówki H4

: 17 marca 2018, 03:09
autor: gazownik
Wedlug mnie jak cos nie ma homologacji to nie może być dopuszczone do ruchu. Tak jak z tym ciągnikiem na polu mozna sobie świecić a na publicznej drodze juz nie, a jak nie jest dopuszczone a ktos tego używa mimo wszystko to robi to nielegalnie.
Co do gmoli to zamysł sam w sobie jest bardzo dobry :) tylko za tym zamyslem musi isc cos więcej. Co z tego jak bedzie zajefajnie wygladac jak przy glebie sie rozwali (no bo tak to ktos zrobil i nikt tego nieprzetestowal) i zamist pomodz przebije nogę...
Mozna by tu dlugo na ten temat, ale najlepiej by bylo gdzieś sie dowiedzieć u fachowca w tej dziedzinie jak to jest naprawdę.

Re: Żarówki H4

: 17 marca 2018, 12:41
autor: Top Gun
gazownik pisze:
toooomelo pisze:
gazownik pisze: :motorcycle: przemierzając drogi i dotego cos widzial jak bede jechal nocą :D :chopper: h
P.S po co ta paranoja???
A o innych użytkownikach drogi Pomyślałeś :roll: czy to juź za trudne :wink:

Re: Żarówki H4

: 17 marca 2018, 13:31
autor: spiderwisla
Seik pisze:Spider...tak z innej beczki...z której doliny Wisły jesteś? Ja pochodze z Jawornika :)
Wisła malinka :cool: :nazdrowie:

Re: Żarówki H4

: 17 marca 2018, 13:45
autor: toooomelo
gazownik pisze:Wedlug mnie jak cos nie ma homologacji to nie może być dopuszczone do ruchu.
Myślę, że policjant podczas kontroli do złych żarówek może się przyczepić. Gmole raczej pominie ;-)

Re: Żarówki H4

: 17 marca 2018, 18:41
autor: gazownik
toooomelo pisze: Myślę, że policjant podczas kontroli do złych żarówek może się przyczepić. Gmole raczej pominie ;-)
No to tutaj już jest mowa o wybiórczym sprawdzaniu.
Top Gun pisze:A o innych użytkownikach drogi Pomyślałeś czy to juź za trudne
Tak cały czas o nich myślę, i dlatego chyba jeszcze jestem cały :motorcycle:

Re: Żarówki H4

: 17 marca 2018, 20:52
autor: Top Gun
gazownik pisze:
toooomelo pisze: Myślę, że policjant podczas kontroli do złych żarówek może się przyczepić. Gmole raczej pominie ;-)
No to tutaj już jest mowa o wybiórczym sprawdzaniu.
Top Gun pisze:A o innych użytkownikach drogi Pomyślałeś czy to juź za trudne
Tak cały czas o nich myślę, i dlatego chyba jeszcze jestem cały :motorcycle:
I o tym źe oślepiasz ludzi jadących z przeciwka :wink: czy Masz na to wy....bane, jak wielu podobnych ignorantów w tym kraju :nazdrowie:

Re: Żarówki H4

: 17 marca 2018, 21:52
autor: tylust
Prawda jest taka, że policja jak zechce to może zabrać dowód za każde DODATKOWE wyposażenie, lub inne które nie jest wyposażeniem seryjnym, a które nie ma odpowiedniego oznaczenia wskazującego na dopuszczenie do ruchu na rynku europejskim - czy to lusterka czy to aftermarketowe kierunkowskazy, elementy oświetlenia, wydechy itp. itd. Z drugiej strony taki drogowy patrol to nie rzeczoznawcy znający historię motoryzacji cztery dekady wstecz. Jak ja im powiem, że te przykładowo gmole to była opcja fabryczna, która wychodziła tylko w jakimś tam okresie produkcji to w jaki sposób oni mają to sprawdzić? Druga sprawa, że do chopperów jeżdżących w miarę spokojnie (o ile ktoś nie przesadzi z głośnością wydechów) raczej się nie czepiają. Ja nigdy w życiu nie miałem tzw. rutynowej czy jakiejkolwiek innej kontroli jako motocyklista, a mój sprzęt w żadnym stopniu nie wygląda na seryjny, brakuje mu pewnych elementów wyposażenia obowiązkowego, kolor inny niż w dowodzie, solówka, a w dowodzie dwie osoby, tablica nie do końca prawidłowo zamocowana itp. itd.
Reasumując, jak się pały nie przegina to można sobie na wiele jeśli chodzi o przeróbki pozwolić i nikt się tego nie czepi.