Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
iwan
Posty: 742
Rejestracja: 21 lutego 2008, 10:00
Motocykl: V-Strom
Lokalizacja: Skierniewice
Wiek: 43
Status: Offline

Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...

Post autor: iwan » 11 lutego 2011, 23:01

Pomyślałem sobie tak:
Tłumaczenie serwisówki by Clymer jest raczej półprofesjonalne i nieostateczne. W związku z tym wskazane jest, aby wszelkie pomysły dotyczące nazewnictwa poszczególnych części, zębatek, zaworków, uszczelek, krzywek itp. pojawiły się w niniejszym wątku. Wasze uwagi pomogą udoskonalić tłumaczenie, którego poprawioną wersję będzie można (mam nadzieję) wstawić jeszcze raz do działu Download.

Krótka uwaga organizacyjna:
Jeżeli ktoś znajdzie w tłumaczeniu część, śrubkę czy wałek, które powinny nosić inną, bardziej profesjonalną nazwę, proszę podać to w następującej formie:

1. Rozdział
2. Nr strony rozdziału
3. Zamiast XXXXX powinno być YYYYY.


Proszę o dopisywanie swoich uwag odnośnie tłumaczenia. W miarę pojawiania się będę nanosił poprawki ...
G
Ostatnio zmieniony 19 lutego 2011, 21:04 przez iwan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7065
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...

Post autor: -waldi- » 12 lutego 2011, 11:52

rozdział 5

elektryka:

str. 11

- 11. Przekaźnik wyłącznika obwodu rozruchowego ( Starting circuit cut-off relay) tłumaczenie poprawne, lub zmiana na: Przekaźnik blokady obwodu rozruchowego

w całym dziale:

- Cewka wzbudzająca (Pickup coil) winno być: czujnik indukcyjny położenia wału, lub czujnik położenia wału, lub impulsator

str 42

- Test układu diod (Diode test) tłumaczenie poprawne

str. 59

- Opór cewki (Pickup coil resistance) - winno być: Opornośćr cewki czujnika indukcyjnego położenia wału, lub: Oporność czujnika położenia w wału

- Omów, Omy, oma - proponuje wszystkie zmienić na jeden opis Ohm lub symbol Ω,

- Opór cewki zapłonu (Ignition coil resistance) - Oporność cewki zapłonowej, lub oporność impulsatora

- Flasher/running light - Kierunkowskazy/pozycyjne wersja USA


To tak na szybkości co było zaznaczone w tekscie
Ostatnio zmieniony 06 maja 2011, 20:23 przez -waldi-, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
iwan
Posty: 742
Rejestracja: 21 lutego 2008, 10:00
Motocykl: V-Strom
Lokalizacja: Skierniewice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...

Post autor: iwan » 13 lutego 2011, 17:32

Dzięki, waldi. Poprawki zostaną naniesione.

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7065
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...

Post autor: -waldi- » 19 lutego 2011, 01:43

rozdział 4

str. 17

8. Wałek zębaty -> Wałek zębaty pośredni

13. Wał główny -> Wał główny z zębatką 1 biegu
14. Wał główny czwartego biegu -> Koło zębate 4 biegu wałka głównego

17. Wał główny drugiego i trzeciego biegu -> Koło zębate 2 i 3 biegu wałka głównego
18. Wał główny piątego biegu -> Koło zębate 5 biegu wałka głównego


str. 26
- Neutral switch -> czujnik położenia neutralnego przekładni lub w skrócie czujnik luzu

- Clutch push Dociski sprzęgła -> Śruby sprężyn dociskowych

str 36
- 14. Tab. -> zaczep linki ssania
- 11. Dysza główna -> rurka emulsyjna / dysza iglicowa mieszanki (drugie bardziej poprawne)
- 12. Pilot Air Jet Nr 1 -> dysza powietrza biegu jałowego pierwsza
- 17. Śruba - (na moje oko) -> dysza powietrza biegu jałowego druga
- 46. Śruba -> śruba regulacyjna biegu jałowego

str 40
-pilot screw -> śruba regulacyjna biegu jałowego

str 41
- pilot air jet – pomocnicza dysza powietrza -> dysza powietrza biegu jałowego
- pilot screw -> śruba regulacyjna biegu jałowego
- needel jet- dysza iglicowa -> rurka emulsyjna / dysza iglicowa mieszanki
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...

Post autor: Balwi » 19 lutego 2011, 16:19

-waldi- pisze:rozdział 4

str. 17

13. Wał główny -> Wał główny z zębatką 1 biegu

Nie powinno być: Wałek główny z kołem zębatym 1szego biegu?

Wał główny to wg. mojej wiedzy wał korbowy silnika... w skrzyni biegów mamy wałki :nazdrowie: .

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7065
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...

Post autor: -waldi- » 19 lutego 2011, 16:41

a dział dotyczy skrzyni biegów czy silnika i układu korbowego

tłumaczyć można na kilka sposobów to i w/g mnie nazwa wał główny jest poprawna, natomiast nazywanie wału korbowego tak już nie bardzo
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1268
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...

Post autor: wąsaty7 » 16 kwietnia 2011, 22:00

Znalazłem kilka błędów w schemacie elektrycznym które powstały jeszcze w druku.
Poniżej sprawdzone i poprawione.
Obrazek
Obrazek
Wąsaty7

b
Posty: 96
Rejestracja: 30 maja 2011, 13:42
Motocykl: XV750, 96 r.
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...

Post autor: b » 14 czerwca 2011, 11:36

Możecie udostępnić wersję angielską?

Awatar użytkownika
Adam
Posty: 2226
Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
Lokalizacja: Święta Anna
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...

Post autor: Adam » 14 czerwca 2011, 11:41

b pisze:Możecie udostępnić wersję angielską?

A proszę:
http://www.virago.com.pl/dload.php?action=file&id=1

b
Posty: 96
Rejestracja: 30 maja 2011, 13:42
Motocykl: XV750, 96 r.
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...

Post autor: b » 14 czerwca 2011, 11:43

Dzięki, nie zauważyłem tego. Eh, starość..

Awatar użytkownika
macio68
Posty: 449
Rejestracja: 25 września 2010, 13:20
Motocykl: Virago 535 DX 2001
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 50
Kontakt:
Status: Offline

Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...

Post autor: macio68 » 23 czerwca 2011, 07:39

Część II, rozdział 3, "Regulacja luzów zaworowych":
pkt 11: jest "Z przedniego cylindra...", powinno być: "Z tylnego cylindra"
Marzenia jednak się spełniają... A to, co NAJWAŻNIEJSZE, mamy bliżej siebie niż nam się wydaje

Awatar użytkownika
Chudy
Posty: 10
Rejestracja: 20 października 2012, 10:44
Motocykl: Virago XV535 93'
Lokalizacja: Milicz
Wiek: 27
Status: Offline

Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...

Post autor: Chudy » 25 stycznia 2013, 10:31

Czy Clymer jest przetłumaczony tylko dla wersji XV700-1100 Virago ? 1981-1999?
Zauważyłem, że jest podzielony na dwie sekcje, ale drugiej sekcji po polsku do Virago 535 nigdzie nie widzę. Jeśli takowa jest to prosiłbym o wyprowadzenie z błędu i wskazanie :)

tomczak333
Posty: 2
Rejestracja: 17 listopada 2014, 21:55
Motocykl: Virago
Lokalizacja: Paczkolice
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...

Post autor: tomczak333 » 18 listopada 2014, 18:40

Też poproszę do Virago 535

Awatar użytkownika
udzin
Posty: 608
Rejestracja: 11 listopada 2010, 00:03
Motocykl: Virago xv750 94r
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Clymer PL - uwagi, spostrzeżenia, sugestie...

Post autor: udzin » 26 listopada 2014, 11:57

Znajdziesz tutaj :)

http://chomikuj.pl/ugnugn/Yamaha+VIRAGO

lub wyślę na maila :)

ODPOWIEDZ