hunter of wind pisze:bambosz99 pisze:hunter of wind napisał/a:
Pochromować i spokój
Nie do końca to takie proste.
Gdyby tak było to nie mieli byśmy problemów np. z chromowanymi kapami w naszych lalach.
Nie jest to i takie skomplikowane. Problemy z chromowanymi kapami i innymi chromowanami elementami w naszych motocyklach, biorą się nie z nietrwałości chromu na aluminium, tylko braku należytej dbałości o sprzęt przez poprzednich właścicieli. Zauważ, że nie wszystkie motory mają ten problem. Moja lalka ma 16 lat i chromy na silniku wyglądają całkiem fajnie. Nic nie jest wieczne. Każdy chrom, niezależnie na jakim metalu położony kiedyś odpadnie, ale tymczasem, przez najbliższe kilkanaście lat mamy spokój i ładny wygląd.
Dwa tygodnie temu odebrałem z chromowania nastoletnie golenie i piastę. Chrom wygląda elegancko. Chromując element aluminiowy należy go wcześniej jak najdokładniej wypolerować, tak by usunąć wszelkie wgniecenia, ryski i mikrowżery. Na aluminium nie kładzie się miedzi, która ma bardzo dobrą zdolność pokrywania i wygładzania takich nierówności, tylko stosuje się metodę powierzchniowej aktywacji cynkowej. Na zaktywowaną powierzchnię nakłada się następnie grubszą warstwę niklu, a następnie cieniutką chromu. Im dokładniej zostanie przygotowana powierzchnia tym trwalszą otrzymamy powłokę. Jeśli ktoś robotę spieprzy, to chrom odpadnie. Na forum w dziale "Usługi", jest ogłoszenie człowieka z Tarnowa, który chromuje aluminium.
W zasadzie sam już odpowiedziałeś sobie na temat trwałości chromu.
Ja nie napisałem że aluminium nie da się chromować. Rozwijając moją wypowiedź trzeba wyraźnie powiedzieć że chromowanie nowego aluminium (nasze kapy w zakładach produkcyjnych Yamahy) i aluminium nasto letniego które jest już częściowo utlenione i działały na niego różne czynniki i płyny to dwie inne sprawy. Tak jak napisałeś żeby było wszystko cacy to trzeba wiedzieć co się robi. I tu zaczynają się schody, bo jak zakład jest uczciwy to powie że nie robi i koniec,, albo że robi (bo wie co i jak żeby było trwale i dobrze) ale to wtedy kosztuje. Gorzej jak trafimy na zakład który liczy się tylko z zyskami z tytułu wykonanej usługi i ma głęboko gdzieś co stanie się z tym za rok czy dwa lata. Niestety mam wrażenie że takich zakładów w naszym kraju jest zdecydowana większość.
Pisząc że nie do końca zgadzam się z tym że wystarczy pochromować i po sprawie miałem na myśli to że jak ktoś sobie sam materiał przygotuje w domowych warunkach i odda to w ręce człowieka co nie do końca wie co z tym zrobić, to po niedługim czasie mocno się rozczaruje i będzie jeszcze psioczył że przez rady kolegów z forum jest kilka stówek w plecy.
Podsumowując, jak ktoś chce chromować aluminium to jego sprawa ale niech to robi w zaufanych (sprawdzonych) zakładach np jak ten podany wyżej jeśli już koledzy go sprawdzili
Co do trwałości chromów na naszych kapach to ja osobiście uważam że problem jest w tym że są one bardzo narażone na mechaniczne uszkodzenia (kamienie itp na drodze). W miejscu takiego uszkodzenia aluminium zaczyna się utleniać i mamy piękne efekty odpryskującego (puchnącego) chromu. Oczywiście nie zmienia to faktu że jak odpowiednio zadbamy o te chromy to będziemy się długo nimi cieszyć
[ Dodano: Sro Mar 23, 2011 9:38 pm ]
Rady dotyczące polerki Cd.
Znalazłem w necie taki fajny i prosty opis past do polerki. Niestety wydaje mi się że nie ma jakiś norm które by regulowały kolory tych past i w zależności od producenta mogą one być różne dla past o tym samym przeznaczeniu. Ale mogę się mylić
Pasty stałe - PP
Pasty w wykonaniu standardowym mają postać bloczków lub walców o masie ok. 1kg. Pasty są specjalnie barwione, dzięki czemu można je łatwo odróżnić. Kolory past są nasepujące: PP-1 - biała, PP-2 - brązowa, PP-3 - ceglasta, PP-10 - niebieska, PP-20 - seledynowa, PP-30 - ciemnoniebieska, PP-50 - biała.
Pasta biała PP-1:
jej zasadnicze przeznaczenie to polerowanie zwykłe przedmiotów ze stali węglowej, jak też i z metali nieżelaznych, obrabianych szczególnie za pomocą tarcz sizalowych lub bawełnianych. Wybłyszczenie powierzchni w ok. 60%.
Pasta brązowa PP-2:
jej zasadnicze przeznaczenie to polerowanie zwykłe metali nieżelaznych, w tym szczególnie cynkali. Nanoszona na tarcze sizalowe lub bawełniane umożliwia wybłyszczenie powierzchni w ok. 80%.
Pasta czerwona PP-3:
jest to pasta o dużych właściwościach skrawających, przeznaczona do wstępnej obróbki polerskiej przedmiotów ze stali nisko i wysokowęglowych. Nanoszona na tarcze sizalowe lub bawełniane umożliwia wybłyszczenie powierzchni w ok. 60%.
Pasta niebieska PP-10:
należy do odmiany past uniwersalnych. Jej zasadnicze przeznaczenie to polerowanie wykańczjące powierzchni stali węglowych i metali nieżelaznych. Szczególnie dobre efekty przy polerowaniu miedzi i mosiądzu. Wybłyszczenie powierzchni w ok. 90%.
Pasta jasnoseledynowa PP-20:
jest przeznaczona do wybłyszczania powierzchni przedmiotów ze stali nierdzewnych i kwasoodpornych. Wybłyszczenie powierzchni w ok. 90%.
Pasta ciemnoniebieska PP-30:
jest przeznaczona do polerowania zwierciadlanego stali nierdzewnej o szczególnych wymaganiach refleksyjnych. Uzyskane wybłyszczenie sięga 100%.
Pasta biała PP-50:
pasta specjalna do wybłyszczania zwierciadlanego. Pasta zawiera szczególnie drobny materiał polerski. Uzyskane wybłyszczenie powierzchni sięga 100%.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6d ... 91c19.html
W związku z zapytaniem jednego z kolegów czym takie stare lakiery zmywać od razu przyznam się bez bicia że nie znam nazwy preparatu który ja stosuje.
Ale znalazłem w necie coś takiego
http://www.studiokoloru.sklepna5.pl/kat ... ansol.html
Można oczywiście zapytać w pierwszym lepszym sklepie z lakierami do samochodów lub jakimś chemicznym
[ Dodano: Pią Mar 25, 2011 9:19 pm ]
Dla tych co mają w planie coś polerować dziś mała podpowiedź jak wygląda domowy sprzęt do polerki np naszych lal
Najtańszy zestaw jaki znalazłem ( ok 150 zł)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/edd ... cbd6c.html
Zestaw za 560 zł
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/831 ... 196a8.html
W ciężko dostępnych miejscach przydaje się coś takiego (od 70zł)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/775 ... 032aa.html
Powodzenia
[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 9:07 pm ]
Wreszcie udało mi się skończyć wszystkie zaplanowane prace i poskładać lale w całość. Temat jest o polerowaniu oparcia więc dodaje zdjęcia jak wyszło to oparcie w moim wykonaniu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/760 ... 3cf11.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a98 ... 2d1fd.html
dodatkowo wypolerowałem kilka elementów
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7d6 ... 7b62b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7b0 ... 3ae71.html
i dokończyłem obudowę kontrolek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6ce ... 382f4.html