Chromować czy polerować

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
bambosz99
Posty: 244
Rejestracja: 26 listopada 2010, 23:48
Motocykl: Virago 1100 XV 96
Lokalizacja: Tyszowce
Wiek: 44
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: bambosz99 »

Socjopata pisze: bo moje już trawi rdza.
Masz na myśli “rudą”?
Tak jak pisał kris2k, to jest aluminium, no chyba że to są białe wykwity na aluminium. Ale jak to jest ruda to raczej nie pochodzi ona z tych pokrywek tylko z innego elementu, może jakieś śruby? Ale to tym bardziej wypolerujesz to pastą I obejdzie się bez kupna nowych.
hunter of wind pisze: Pochromować i spokój :)
Nie do końca to takie proste.
Gdyby tak było to nie mieli byśmy problemów np. z chromowanymi kapami w naszych lalach.
No i jeszcze nie wszystkie zakłady chcą chromować aluminium (zwłaszcza takie nasto letnie z silników)

Jeszcze taki mały przykład dla tych co mają wielkie chęci coś sobie w motorku wypolerować. Wiele elementów aluminiowych jest fabrycznie pomalowana. Jak ten lakier popęka z czasem wychodzą nam przeróżne pajęczynki itp. wygląda to okropnie. Zanim złapiemy za papier ścierny proponował bym zmyć ten stary lakier przy pomocy rozpuszczalnika. Co nam to da? A no to że jak szorujemy papierem to na pierwszy rzut oka wszystko ładnie nam schodzi i widzimy efekty, ale później musimy bardzo długo polerować żeby te rysy po papieże nie szpeciły nam naszego efektu lustra. Często po zmyciu okazuje się, że przedmiot jest gładki i nie wymaga żadnych dodatkowych obróbek = możemy zaczynać polerować. Oczywiście jak po zmyciu widać ewidentne wżery po korozji, lub głębsze rysy no to wtedy jak najbardziej papierek do ręki i jazda.
A to przykład z mojego motorka:
Obudowa kontrolek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/492 ... 0beac.html
Ta sama obudowa po zmyciu tego spękanego lakieru. Gołym okiem widać że obejdzie się bez szorowania papierkiem. Przy najbliższej okazji wypoleruję ją.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/df2 ... c70e9.html
"Nie trać czasu dla tych, którzy go nie mają dla ciebie"
Awatar użytkownika
hunter of wind
Posty: 2029
Rejestracja: 26 lipca 2009, 23:41
Motocykl: xv 535 S; CBF1000
Lokalizacja: Cegłów - Mińsk Mazowiecki
Wiek: 65
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: hunter of wind »

bambosz99 pisze:hunter of wind napisał/a:
Pochromować i spokój

Nie do końca to takie proste.
Gdyby tak było to nie mieli byśmy problemów np. z chromowanymi kapami w naszych lalach.
Nie jest to i takie skomplikowane. Problemy z chromowanymi kapami i innymi chromowanami elementami w naszych motocyklach, biorą się nie z nietrwałości chromu na aluminium, tylko braku należytej dbałości o sprzęt przez poprzednich właścicieli. Zauważ, że nie wszystkie motory mają ten problem. Moja lalka ma 16 lat i chromy na silniku wyglądają całkiem fajnie. Nic nie jest wieczne. Każdy chrom, niezależnie na jakim metalu położony kiedyś odpadnie, ale tymczasem, przez najbliższe kilkanaście lat mamy spokój i ładny wygląd. :) Dwa tygodnie temu odebrałem z chromowania nastoletnie golenie i piastę. Chrom wygląda elegancko. Chromując element aluminiowy należy go wcześniej jak najdokładniej wypolerować, tak by usunąć wszelkie wgniecenia, ryski i mikrowżery. Na aluminium nie kładzie się miedzi, która ma bardzo dobrą zdolność pokrywania i wygładzania takich nierówności, tylko stosuje się metodę powierzchniowej aktywacji cynkowej. Na zaktywowaną powierzchnię nakłada się następnie grubszą warstwę niklu, a następnie cieniutką chromu. Im dokładniej zostanie przygotowana powierzchnia tym trwalszą otrzymamy powłokę. Jeśli ktoś robotę spieprzy, to chrom odpadnie. Na forum w dziale "Usługi", jest ogłoszenie człowieka z Tarnowa, który chromuje aluminium.
Navigare necesse est, vivere non est necesse.
LEON
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: LEON »

ZAKŁADY MECHANICZNE „TARNÓW” S.A.
ul. Kochanowskiego 30
33 – 100 Tarnów

Tel. (0 prefiks 14) 6306 200
Fax (0 prefiks 14) 6306 442





WYDZIAŁ OBRÓBKI GALWANICZNEJ

Kierownik Wydziału tel. (0 prefiks 14) 6306 441
Biuro Obsługi Klienta tel. (0 prefiks 14) 6306 440
fax (0 prefiks 14) 6306 442

galwanizernia.zmt@interia.pl


galwanizernia@zmt.tarnow.pl

Ja wysyłałem części do tego Tarnowa. Możesz to zrobić pocztą za parę złotych, potem dzwonisz do nich ustalasz termin na kiedy zrobią, ile to ma kosztować i w jaki sposób Ci to odeślą. Załatwiasz w miarę szybko i bez pośredników. W dziale obsługi klienta siedzi miła Pani i wszystko odbywało się bezproblemowo. Jeszcze szybciej będzie jak pofatygujesz się osobiście jeżeli masz niedaleko. Pozdawiam
Awatar użytkownika
bambosz99
Posty: 244
Rejestracja: 26 listopada 2010, 23:48
Motocykl: Virago 1100 XV 96
Lokalizacja: Tyszowce
Wiek: 44
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: bambosz99 »

hunter of wind pisze:
bambosz99 pisze:hunter of wind napisał/a:
Pochromować i spokój

Nie do końca to takie proste.
Gdyby tak było to nie mieli byśmy problemów np. z chromowanymi kapami w naszych lalach.
Nie jest to i takie skomplikowane. Problemy z chromowanymi kapami i innymi chromowanami elementami w naszych motocyklach, biorą się nie z nietrwałości chromu na aluminium, tylko braku należytej dbałości o sprzęt przez poprzednich właścicieli. Zauważ, że nie wszystkie motory mają ten problem. Moja lalka ma 16 lat i chromy na silniku wyglądają całkiem fajnie. Nic nie jest wieczne. Każdy chrom, niezależnie na jakim metalu położony kiedyś odpadnie, ale tymczasem, przez najbliższe kilkanaście lat mamy spokój i ładny wygląd. :) Dwa tygodnie temu odebrałem z chromowania nastoletnie golenie i piastę. Chrom wygląda elegancko. Chromując element aluminiowy należy go wcześniej jak najdokładniej wypolerować, tak by usunąć wszelkie wgniecenia, ryski i mikrowżery. Na aluminium nie kładzie się miedzi, która ma bardzo dobrą zdolność pokrywania i wygładzania takich nierówności, tylko stosuje się metodę powierzchniowej aktywacji cynkowej. Na zaktywowaną powierzchnię nakłada się następnie grubszą warstwę niklu, a następnie cieniutką chromu. Im dokładniej zostanie przygotowana powierzchnia tym trwalszą otrzymamy powłokę. Jeśli ktoś robotę spieprzy, to chrom odpadnie. Na forum w dziale "Usługi", jest ogłoszenie człowieka z Tarnowa, który chromuje aluminium.
W zasadzie sam już odpowiedziałeś sobie na temat trwałości chromu.
Ja nie napisałem że aluminium nie da się chromować. Rozwijając moją wypowiedź trzeba wyraźnie powiedzieć że chromowanie nowego aluminium (nasze kapy w zakładach produkcyjnych Yamahy) i aluminium nasto letniego które jest już częściowo utlenione i działały na niego różne czynniki i płyny to dwie inne sprawy. Tak jak napisałeś żeby było wszystko cacy to trzeba wiedzieć co się robi. I tu zaczynają się schody, bo jak zakład jest uczciwy to powie że nie robi i koniec,, albo że robi (bo wie co i jak żeby było trwale i dobrze) ale to wtedy kosztuje. Gorzej jak trafimy na zakład który liczy się tylko z zyskami z tytułu wykonanej usługi i ma głęboko gdzieś co stanie się z tym za rok czy dwa lata. Niestety mam wrażenie że takich zakładów w naszym kraju jest zdecydowana większość.
Pisząc że nie do końca zgadzam się z tym że wystarczy pochromować i po sprawie miałem na myśli to że jak ktoś sobie sam materiał przygotuje w domowych warunkach i odda to w ręce człowieka co nie do końca wie co z tym zrobić, to po niedługim czasie mocno się rozczaruje i będzie jeszcze psioczył że przez rady kolegów z forum jest kilka stówek w plecy.
Podsumowując, jak ktoś chce chromować aluminium to jego sprawa ale niech to robi w zaufanych (sprawdzonych) zakładach np jak ten podany wyżej jeśli już koledzy go sprawdzili
Co do trwałości chromów na naszych kapach to ja osobiście uważam że problem jest w tym że są one bardzo narażone na mechaniczne uszkodzenia (kamienie itp na drodze). W miejscu takiego uszkodzenia aluminium zaczyna się utleniać i mamy piękne efekty odpryskującego (puchnącego) chromu. Oczywiście nie zmienia to faktu że jak odpowiednio zadbamy o te chromy to będziemy się długo nimi cieszyć
:nazdrowie:

[ Dodano: Sro Mar 23, 2011 9:38 pm ]
Rady dotyczące polerki Cd.
Znalazłem w necie taki fajny i prosty opis past do polerki. Niestety wydaje mi się że nie ma jakiś norm które by regulowały kolory tych past i w zależności od producenta mogą one być różne dla past o tym samym przeznaczeniu. Ale mogę się mylić

Pasty stałe - PP
Pasty w wykonaniu standardowym mają postać bloczków lub walców o masie ok. 1kg. Pasty są specjalnie barwione, dzięki czemu można je łatwo odróżnić. Kolory past są nasepujące: PP-1 - biała, PP-2 - brązowa, PP-3 - ceglasta, PP-10 - niebieska, PP-20 - seledynowa, PP-30 - ciemnoniebieska, PP-50 - biała.

Pasta biała PP-1:
jej zasadnicze przeznaczenie to polerowanie zwykłe przedmiotów ze stali węglowej, jak też i z metali nieżelaznych, obrabianych szczególnie za pomocą tarcz sizalowych lub bawełnianych. Wybłyszczenie powierzchni w ok. 60%.

Pasta brązowa PP-2:
jej zasadnicze przeznaczenie to polerowanie zwykłe metali nieżelaznych, w tym szczególnie cynkali. Nanoszona na tarcze sizalowe lub bawełniane umożliwia wybłyszczenie powierzchni w ok. 80%.

Pasta czerwona PP-3:
jest to pasta o dużych właściwościach skrawających, przeznaczona do wstępnej obróbki polerskiej przedmiotów ze stali nisko i wysokowęglowych. Nanoszona na tarcze sizalowe lub bawełniane umożliwia wybłyszczenie powierzchni w ok. 60%.

Pasta niebieska PP-10:
należy do odmiany past uniwersalnych. Jej zasadnicze przeznaczenie to polerowanie wykańczjące powierzchni stali węglowych i metali nieżelaznych. Szczególnie dobre efekty przy polerowaniu miedzi i mosiądzu. Wybłyszczenie powierzchni w ok. 90%.

Pasta jasnoseledynowa PP-20:
jest przeznaczona do wybłyszczania powierzchni przedmiotów ze stali nierdzewnych i kwasoodpornych. Wybłyszczenie powierzchni w ok. 90%.

Pasta ciemnoniebieska PP-30:
jest przeznaczona do polerowania zwierciadlanego stali nierdzewnej o szczególnych wymaganiach refleksyjnych. Uzyskane wybłyszczenie sięga 100%.

Pasta biała PP-50:
pasta specjalna do wybłyszczania zwierciadlanego. Pasta zawiera szczególnie drobny materiał polerski. Uzyskane wybłyszczenie powierzchni sięga 100%.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6d ... 91c19.html

W związku z zapytaniem jednego z kolegów czym takie stare lakiery zmywać od razu przyznam się bez bicia że nie znam nazwy preparatu który ja stosuje.
Ale znalazłem w necie coś takiego http://www.studiokoloru.sklepna5.pl/kat ... ansol.html
Można oczywiście zapytać w pierwszym lepszym sklepie z lakierami do samochodów lub jakimś chemicznym

[ Dodano: Pią Mar 25, 2011 9:19 pm ]
Dla tych co mają w planie coś polerować dziś mała podpowiedź jak wygląda domowy sprzęt do polerki np naszych lal
Najtańszy zestaw jaki znalazłem ( ok 150 zł)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/edd ... cbd6c.html
Zestaw za 560 zł
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/831 ... 196a8.html
W ciężko dostępnych miejscach przydaje się coś takiego (od 70zł)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/775 ... 032aa.html
Powodzenia

[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 9:07 pm ]
Wreszcie udało mi się skończyć wszystkie zaplanowane prace i poskładać lale w całość. Temat jest o polerowaniu oparcia więc dodaje zdjęcia jak wyszło to oparcie w moim wykonaniu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/760 ... 3cf11.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a98 ... 2d1fd.html
dodatkowo wypolerowałem kilka elementów
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7d6 ... 7b62b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7b0 ... 3ae71.html
i dokończyłem obudowę kontrolek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6ce ... 382f4.html
"Nie trać czasu dla tych, którzy go nie mają dla ciebie"
nutka69
Posty: 43
Rejestracja: 08 listopada 2011, 21:06
Motocykl: Yamaha Stryker 1300
Lokalizacja: Krzeszów nad Sanem (podkarpacie)
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: nutka69 »

Czy ktoś może używał czegoś takiego do polerowania alu?

http://allegro.pl/zestaw-do-polerowania ... 50751.html
Awatar użytkownika
Mocho
Posty: 639
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
Motocykl: virago xv250 '93
Lokalizacja: pod Kielcami ;)
Wiek: 33
Kontakt:
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: Mocho »

nie znam się może ale chyba raczej ciężko będzie tym wypolerować na lustro tak jak to jest w aukcji pokazane, chociaż oczywiście mogę się mylić ;)
moje wypowiedzi wyrażają moje poglądy na różne sprawy, masz prawo się z nimi nie zgadzać a ja mam prawo mieć to w d...
Obrazek
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: -waldi- »

nutka69 pisze:Czy ktoś może używał czegoś takiego do polerowania alu?

http://allegro.pl/zestaw-do-polerowania ... 50751.html
Takim czymś robisz bez problemu lustro, które przy polerowaniu ciężko wychodzi :D

wióra muszą być delikatne bo inaczej będzie lustro, ale też porysują. Jeżeli ktoś nie wierzy to drucik do ganków i jakieś alu przetrzeć :) będą rysy i lusterko.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
spaw
Posty: 731
Rejestracja: 06 kwietnia 2011, 00:10
Motocykl: Tiger 900
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: spaw »

Mocho pisze:nie znam się może ale chyba raczej ciężko będzie tym wypolerować na lustro tak jak to jest w aukcji pokazane, chociaż oczywiście mogę się mylić ;)
Mocho, ja czymś takim ze dwa lata temu czyściłem właśnie kapy w Ogarze 205. Roboty od **** ale wychodzi, tylko że baaaardzo powoli (pewnie i moja robota nie była najlepsza). Ale jakby się tak uprzeć to da radę :P
A kapy od Viki dałem gościowi i mi za 200zł wypolerował na takie lusterko, że golić się przy tym spokojnie można. Mówił, że aluminium się bardzo dobrze w wysokiej temp. poleruje ;)

P.S.
No i oczywiście coś do konserwacji tego: Autosol - Aluminum Polish :rock:
"W każdym normalnym człowieku tkwi szaleniec i próbuje wydostać się na zewnatrz"
Terry Pratchett
Obrazek
Awatar użytkownika
zenelek
Posty: 442
Rejestracja: 25 maja 2011, 09:05
Motocykl: XV500 SE R26, XV1100
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Wiek: 63
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: zenelek »

Ja używam tego czyściwa, jest dobre ma ma kilka rodzajów grubości i można dopasować do rodzju wykonywanej czynności, ale lepiej szlifierka lub wiertarka krążek i trochę pasty polerskiej.
Awatar użytkownika
Mocho
Posty: 639
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
Motocykl: virago xv250 '93
Lokalizacja: pod Kielcami ;)
Wiek: 33
Kontakt:
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: Mocho »

-waldi- pisze: Takim czymś robisz bez problemu lustro, które przy polerowaniu ciężko wychodzi :D

wióra muszą być delikatne bo inaczej będzie lustro, ale też porysują. Jeżeli ktoś nie wierzy to drucik do ganków i jakieś alu przetrzeć :) będą rysy i lusterko.
sprawdziłem :D faktycznie wychodzi, no i się człowiek nowej rzeczy dowiedział :D przyda się, dzięki ;)
moje wypowiedzi wyrażają moje poglądy na różne sprawy, masz prawo się z nimi nie zgadzać a ja mam prawo mieć to w d...
Obrazek
nutka69
Posty: 43
Rejestracja: 08 listopada 2011, 21:06
Motocykl: Yamaha Stryker 1300
Lokalizacja: Krzeszów nad Sanem (podkarpacie)
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: nutka69 »

Mam do polerki dwa dekle od rozrządu, gdyż chrom odpadł, myślę, że zrobię to papierem ściernym i pastą polerską, kupię jakiś krążek i będzie szybciej.
nutka69
Posty: 43
Rejestracja: 08 listopada 2011, 21:06
Motocykl: Yamaha Stryker 1300
Lokalizacja: Krzeszów nad Sanem (podkarpacie)
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: nutka69 »

Zacząłem trochę działać z polerką, ale nie wiem w jaki sposób zdjąć resztki chromu.
czy znacie jakiś sposób żeby szybko pozbyć się resztek chromu, tak żeby bardzo nie zniszczyć polerowanej powierzchni?
Awatar użytkownika
hetman
Posty: 439
Rejestracja: 17 kwietnia 2011, 21:48
Motocykl: Yamaha Virago 535 '89r
Lokalizacja: Radom
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: hetman »

Ja dziś pytałem o to w zakładzie pod kątem usunięcia starego chromu z felg i ich wypiaskowania. Powiedziano mi że kruszywo za nic nie ruszy chromu, trzeba chrom usunąć galwanicznie. Jutro postaram się dowiedzieć więcej bo już znalazłem zakład galwanizujący.
Obrazek
nutka69
Posty: 43
Rejestracja: 08 listopada 2011, 21:06
Motocykl: Yamaha Stryker 1300
Lokalizacja: Krzeszów nad Sanem (podkarpacie)
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: nutka69 »

Dzięki hetman i czekam na jakieś info.
Awatar użytkownika
hetman
Posty: 439
Rejestracja: 17 kwietnia 2011, 21:48
Motocykl: Yamaha Virago 535 '89r
Lokalizacja: Radom
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: hetman »

Obdzwoniłem dziś kilka zakładów w swojej okolicy i niestety nikt tu nie chromuje a tym samym też nie usuwa starych powłok chromowych ponieważ dzieje się to w procesie chemicznym odwrotnym do nakładania chromu.

Jednak w najbardziej kumatej firmie gdzie piaskują i malują powiedzieli, że jeśli zależy mi na odświeżeniu tej felgi i nie musi to być zrobione tak całkiem po bożemu to oni ten chrom wypiaskują na tyle na ile się da (chrom podobno nie poddaje się kruszywu tak łatwo, ono się od niego odbija i tylko iskry lecą), piasek usunie rdzę, fragmenty chromu które się łuszczą i łatwo odpadną a potem pomalują to proszkowo dwa razy dla i też się będzie trzymało.

Na jakimś innym forum znalazłem opis domowych prób usuwania chromu: podobno można podłączyć do danego elementu + z prostownika i zanurzyć go w solance a - dać do jakiejś masy i po ok 20 minutach powinno to wytrawić chrom ale trzeba uważać bo zbyt długi proces spowoduje także wyżarcie samego materiału.
Obrazek
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: wąsaty7 »

Warto zapoznać się z książką Galwanotechnika domowa Stefan Sękowski. http://chomikuj.pl/j.u.s.t.i.n/Nauka/ch ... 349034.pdf
Wąsaty7
Awatar użytkownika
Adziel
Posty: 1608
Rejestracja: 09 grudnia 2010, 21:13
Motocykl: Yamaha xv 1000 GE
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: Adziel »

Skontaktuj się z kol. ,,Galwanizerem ,, On Ci poradzi najlepiej. :rock:
Obrazek
nutka69
Posty: 43
Rejestracja: 08 listopada 2011, 21:06
Motocykl: Yamaha Stryker 1300
Lokalizacja: Krzeszów nad Sanem (podkarpacie)
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: nutka69 »

Andziel próbowałem kontaktu ale Galwanizer nie odpowiada.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: -waldi- »

nutka69 pisze:Andziel próbowałem kontaktu ale Galwanizer nie odpowiada.
mnie odpowiedział po 9 dniach na @, tak że z mojej strony nie polecam, bo nie wiadomo ile trwała by usługa

pisz do http://allegro.pl/chromowanie-niklowani ... 75747.html

już na pierwszy rzut "oka" konkretna osoba ceny takie same, a nawet i niższe
Ostatnio zmieniony 08 lutego 2012, 21:40 przez -waldi-, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
bambosz99
Posty: 244
Rejestracja: 26 listopada 2010, 23:48
Motocykl: Virago 1100 XV 96
Lokalizacja: Tyszowce
Wiek: 44
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: bambosz99 »

Nie wiem jak by było z aluminium? Na stali można opalić.
"Nie trać czasu dla tych, którzy go nie mają dla ciebie"
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: -waldi- »

bambosz99 pisze:Nie wiem jak by było z aluminium? Na stali można opalić.
aluminium popłynie.... wiem bo próbowałem :(
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
hetman
Posty: 439
Rejestracja: 17 kwietnia 2011, 21:48
Motocykl: Yamaha Virago 535 '89r
Lokalizacja: Radom
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: hetman »

Opalić płomieniem z palnika ? I ma się przez to co stać ? Popęka, złuszczy się ?
Obrazek
nutka69
Posty: 43
Rejestracja: 08 listopada 2011, 21:06
Motocykl: Yamaha Stryker 1300
Lokalizacja: Krzeszów nad Sanem (podkarpacie)
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: nutka69 »

Wąsaty7 - przeczytałem tę publikację, jest dość ciekawa ale nie znalazłem tam nic o usuwaniu chromu.
Pozostaje tylko papier ścierny. Zacząłem 320 ale tylko trochę ładniej się świeciło, dlatego sięgnąłem po 150, teraz widać, że chromu trochę ubywa, ale wymaga to dużo pracy.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: -waldi- »

nutka69 pisze:Mam do polerki dwa dekle od rozrządu, gdyż chrom odpadł, myślę, że zrobię to papierem ściernym i pastą polerską, kupię jakiś krążek i będzie szybciej.
ja zdzierałem szlifierką kątową delikatnie dotykając tarczą chromu (oczywiście włączoną :wink: ), ścierając papierem narobisz sobie tylko nierówności bo alu jest dużo bardziej podatne na papier niż chrom.

i też czyściłem pokrywę rozrządu i dekielek zaworowy.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
kapitanwasyl
Posty: 592
Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
Motocykl: WSK , Junak...XV 250
Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Chromować czy polerować

Post autor: kapitanwasyl »

Tylko trzeba uważać bo polerka pod chrom powinna być równie dokładna jak sam chrom , inaczej każde niedociągnięcie (rysa) 000,1 mm będzie widoczna na chromie . :roll:
ODPOWIEDZ