Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach) Temat rozwiązany

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 4707
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 49
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Post autor: toooomelo » 16 maja 2016, 21:04

Post nieaktualny.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2016, 19:03 przez toooomelo, łącznie zmieniany 2 razy.
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 4096
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Post autor: 2007XV1700 » 16 maja 2016, 23:15

Obrazek

Instrukcja ze sprężyn Hagon mówi ze ciasnymi zwojami ku górze
i tego się trzymajmy.
HaCaT pisze:
2007XV1700 pisze:popatrz na tylne amortyzatory. zawsze ciasny zwój jest na dole.
http://www.ebay.com/bhp/motorcycle-rear-shocks

:cool:
Nie zawsze :D
45825243 T78 A R.I.P 2029
Obrazek
Obrazek

Po co mieć jedną brodę skoro można mieć dwie?

Awatar użytkownika
madey
Posty: 304
Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
Motocykl: Virago XV 750 '93
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 33
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Post autor: madey » 17 maja 2016, 13:59

To w instrukcji wirtha też jest doprecyzowane - ciasny zwój do góry. Pytanie co zrobić z tulejami dystansowymi. Bez tulei sprężyna będzie latać a z tuleją jest napięta za bardzo. Producent radzi w instrukcji usunięcie tulei ale w virago to nie osiągalne ponieważ sprężyna nie jest dłuższa od oryginalnej. Wiem, że inni użytkownicy skracali tuleję - pytanie o ile ją skrócić?
Nikt nie wymieniał nigdy sprężyn na progresywne wirtha?

Pozdro ;)
"... większość ludzi nie poznałaby dobrej muzyki, nawet gdyby podeszła ona do nich i ugryzła ich w dupę..."
Frank Zappa

Awatar użytkownika
HaCaT
Posty: 672
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
Motocykl: terenia
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Post autor: HaCaT » 17 maja 2016, 14:53

Pomierz długość oryginalnych sprężyn lub, jeszcze lepiej, sprawdź w sewisówce ile powinny mieć. Dodaj do tego długość tulei (rurek), po czym dodtnij je tak aby suma ich długości ze sprężynami progresywnymi była taka sama jak suma długości tulei ze sprężynami standardowymi.

Awatar użytkownika
barg
Posty: 621
Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
Motocykl: XV 700 '84 ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Post autor: barg » 17 maja 2016, 15:48

Chodzi o napięcie wstępne. Z tyłu jest ono regulowane z przodu nie. Przy tej długości sprężyn niewielkie róznice nie będa odczuwalne. Bez specjalistycznych obliczeń, które wydają się byc istotne tylko w dyskusjach akademickich, należy zastosować dystanse o takiej długości aby można było zakręcić korki bez stosowania dziwnych narzędzi.
Funkcjonariusz milicji? Na wódkę? W biały dzień? W godzinach pracy? Z największą przyjemnością!

Awatar użytkownika
madey
Posty: 304
Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
Motocykl: Virago XV 750 '93
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 33
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Post autor: madey » 19 maja 2016, 16:39

Panowie...ciasnym zwojem w górę - wirth też tak pisze. W instrukcji jest lakonicznie napisane, że może być konieczność skrócenia oryginalnych tulejek lub dorobienie nowych ( o dziwo piszą, że mogą być z rurek PCV :roll: )
Zastanawiam się, czy nie dać do dotoczenia nowych tulejek trochę krótszych. Pytanie o ile krócej zrobić na początek. Sprężyna wirtha ma 515mm a oryginalna nominalnie powinna mieć 513mm. Czy ktoś przerabiał już temat? Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi.
Pozdro!
"... większość ludzi nie poznałaby dobrej muzyki, nawet gdyby podeszła ona do nich i ugryzła ich w dupę..."
Frank Zappa

tomaxcr
Posty: 8
Rejestracja: 06 czerwca 2016, 09:13
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: poznań
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Post autor: tomaxcr » 29 lipca 2016, 08:43

Witam, swieżak jestem na forum i jako właściciel virago 535 92 r. pocą mi się lagi i czeka mnie wymiana uszczelniaczy, ale tez są chropowatości więc pewnie polerowanie, czytałem cały temat i pytanie zeby odkręcić teleskopy potrzebny jest ten długi klucz, ale jak długie musi być to i czy wystarczy po prostu nasadka 17 i imbus?

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7065
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 41
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Post autor: -waldi- » 30 lipca 2016, 09:21

nie wystarczy, śrubę masz na samym dole lagi....

kij od miotły użyj, albo rurka 1/2 cala i na końcu dospawaj nakrętkę, sprawdza się wyśmienicie :)
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Radek434
Posty: 64
Rejestracja: 31 stycznia 2017, 15:08
Motocykl: VIRAGO 750
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

Post autor: Radek434 » 25 lipca 2018, 10:04

Witam, przedwczoraj w wolnej chwili wymieniłem olej w lagach, w mojej Virago 750. Przed wymianą była dość miękka, natomiast po wymianie jest super... Takiego efektu się nie spodziewałem. Zastosowałem olej 15W.
Zlewany olej był koloru ciemny, szary ...
Cała operacja trawała z 2h...
Wszystko powoli bez pośpiechu...

ODPOWIEDZ