Strona 12 z 13

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 16 maja 2016, 21:04
autor: toooomelo
Post nieaktualny.

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 16 maja 2016, 23:15
autor: 2007XV1700
Obrazek

Instrukcja ze sprężyn Hagon mówi ze ciasnymi zwojami ku górze
i tego się trzymajmy.
HaCaT pisze:
2007XV1700 pisze:popatrz na tylne amortyzatory. zawsze ciasny zwój jest na dole.
http://www.ebay.com/bhp/motorcycle-rear-shocks

:cool:
Nie zawsze :D

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 17 maja 2016, 13:59
autor: madey
To w instrukcji wirtha też jest doprecyzowane - ciasny zwój do góry. Pytanie co zrobić z tulejami dystansowymi. Bez tulei sprężyna będzie latać a z tuleją jest napięta za bardzo. Producent radzi w instrukcji usunięcie tulei ale w virago to nie osiągalne ponieważ sprężyna nie jest dłuższa od oryginalnej. Wiem, że inni użytkownicy skracali tuleję - pytanie o ile ją skrócić?
Nikt nie wymieniał nigdy sprężyn na progresywne wirtha?

Pozdro ;)

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 17 maja 2016, 14:53
autor: HaCaT
Pomierz długość oryginalnych sprężyn lub, jeszcze lepiej, sprawdź w sewisówce ile powinny mieć. Dodaj do tego długość tulei (rurek), po czym dodtnij je tak aby suma ich długości ze sprężynami progresywnymi była taka sama jak suma długości tulei ze sprężynami standardowymi.

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 17 maja 2016, 15:48
autor: barg
Chodzi o napięcie wstępne. Z tyłu jest ono regulowane z przodu nie. Przy tej długości sprężyn niewielkie róznice nie będa odczuwalne. Bez specjalistycznych obliczeń, które wydają się byc istotne tylko w dyskusjach akademickich, należy zastosować dystanse o takiej długości aby można było zakręcić korki bez stosowania dziwnych narzędzi.

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 19 maja 2016, 16:39
autor: madey
Panowie...ciasnym zwojem w górę - wirth też tak pisze. W instrukcji jest lakonicznie napisane, że może być konieczność skrócenia oryginalnych tulejek lub dorobienie nowych ( o dziwo piszą, że mogą być z rurek PCV :roll: )
Zastanawiam się, czy nie dać do dotoczenia nowych tulejek trochę krótszych. Pytanie o ile krócej zrobić na początek. Sprężyna wirtha ma 515mm a oryginalna nominalnie powinna mieć 513mm. Czy ktoś przerabiał już temat? Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi.
Pozdro!

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 29 lipca 2016, 08:43
autor: tomaxcr
Witam, swieżak jestem na forum i jako właściciel virago 535 92 r. pocą mi się lagi i czeka mnie wymiana uszczelniaczy, ale tez są chropowatości więc pewnie polerowanie, czytałem cały temat i pytanie zeby odkręcić teleskopy potrzebny jest ten długi klucz, ale jak długie musi być to i czy wystarczy po prostu nasadka 17 i imbus?

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 30 lipca 2016, 09:21
autor: -waldi-
nie wystarczy, śrubę masz na samym dole lagi....

kij od miotły użyj, albo rurka 1/2 cala i na końcu dospawaj nakrętkę, sprawdza się wyśmienicie :)

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 25 lipca 2018, 10:04
autor: Radek434
Witam, przedwczoraj w wolnej chwili wymieniłem olej w lagach, w mojej Virago 750. Przed wymianą była dość miękka, natomiast po wymianie jest super... Takiego efektu się nie spodziewałem. Zastosowałem olej 15W.
Zlewany olej był koloru ciemny, szary ...
Cała operacja trawała z 2h...
Wszystko powoli bez pośpiechu...

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 31 października 2019, 09:06
autor: tomsi_tj
Radek434 pisze: 25 lipca 2018, 10:04 Witam, przedwczoraj w wolnej chwili wymieniłem olej w lagach, w mojej Virago 750. Przed wymianą była dość miękka, natomiast po wymianie jest super... Takiego efektu się nie spodziewałem. Zastosowałem olej 15W.
Zlewany olej był koloru ciemny, szary ...
Cała operacja trawała z 2h...
Wszystko powoli bez pośpiechu...
Czy przed wlaniem świeżego oleju przepłukiwałeś amortyzatory. Też będę wymieniał olej . Lagi mi się nie pocą, więc myślę że nie ma sensu bebeszyć wszystkiego, ale resztki starego oleju chyba dobrze byłoby wypłukać.

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 06 grudnia 2019, 22:19
autor: grzegorzk1979
Odgrzewam kotleta ponieważ nie znalazłem precyzyjniej odpowiedzi na pytanie:
Ile oleju zalać do lag w 1100 LAGI POMPOWANE !!!!
I drugie pytanie ile atmosfer pompować do lag ?
Dziękuję za odp :)

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 07 grudnia 2019, 11:11
autor: Feniks
372ccm
Cisnienie standardowe 5.7psi (0,4kg/m2)
Minimalne 0
Maksymalne 17psi (1,2kg/m2)

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 09 grudnia 2019, 04:35
autor: BARTEZ_TK
Feniks pisze: 07 grudnia 2019, 11:11 372ccm
To oczywiście ilość dzielona przez 2 po połowie do każdej lagi.

Czy do jednej lagi

No i w dzisiejszej dobie (dostep do azotu) może spróbować lagi napompować azotem który nie zmienia objętości przy zmianie temperatury

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 09 grudnia 2019, 20:10
autor: 2007XV1700
Do jednej
Azotem jak najbardziej i najlepiej w proporcji 78% azotu - 21% tlenu - 0.93% argonu

Obrazek

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 09 grudnia 2019, 23:07
autor: grzegorzk1979
Dzięki bardzo za odpowiedź :)

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 10 grudnia 2019, 19:22
autor: Darek Adamczewski
XV1700 nie rób sobie nabiału ;) Niektórzy wezmą na poważnie i będą szukać takiej mieszanki.

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 10 grudnia 2019, 20:35
autor: Proton
Tia. Zwłaszcza że tym oddychają na co dzień

PS. Dobry żart tynfa wart

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka



Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 11 grudnia 2019, 16:09
autor: BARTEZ_TK
2007XV1700 pisze: 09 grudnia 2019, 20:10 Do jednej
Azotem jak najbardziej i najlepiej w proporcji 78% azotu - 21% tlenu - 0.93% argonu

Obrazek



:bravo:

Azotem pompowane są elementy służace za amortyzator i resor jednocześnie w maszynach obciążonych dużymi ładunkami. Azot wspieracuje z olejem hydrauliczny. Dla tego ja wymieniajac olej napełnie lagi w zakladzie wulkanizacyjnym azotem.
Bo dla mojej maszyny wszystko co najlepsze.

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 11 grudnia 2019, 16:21
autor: Top Gun
BARTEZ_TK pisze: 11 grudnia 2019, 16:09
2007XV1700 pisze: 09 grudnia 2019, 20:10 Do jednej
Azotem jak najbardziej i najlepiej w proporcji 78% azotu - 21% tlenu - 0.93% argonu

Obrazek



:bravo:

Azotem pompowane są elementy służace za amortyzator i resor jednocześnie w maszynach obciążonych dużymi ładunkami. Azot wspieracuje z olejem hydrauliczny. Dla tego ja wymieniajac olej napełnie lagi w zakladzie wulkanizacyjnym azotem.
Bo dla mojej maszyny wszystko co najlepsze.
Ja bym proponował zajrzeć do słownika :wink:

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 12 grudnia 2019, 05:05
autor: 2007XV1700
I tak Ci zejdzie ciśnienie "wzbogaconego" o te 10% powietrza jesli nie wymienisz oringów na łączeniu lagi -> półki albo na łączniku...
U mnie po wymianie oringów i sprawdzeniu szczelności łącznika, ciśnienie trzymało jakieś 2-3 tygodnie i trzeba było dobijać 0.2-0.3 Bar.
Wkurwiłem się, założyłem progresy i niepotrzebną jest już pompka do zawieszeń :D

No ale kto Ci zabroni... To Twoj motur!
Chciałbym zobaczyć minę wulkanizatora jak dostanie olejem po oczach albo usłyszeć jak wali tekst w stylu: "jak mam panu nabić 0,7 atmosfery ?! Nie mam takiego dokładnego manometru... Moze być 1 Bar? +-10% ?"

Swoją drogą, przezabawna historia z tym azotem we widelcu. Napisz kolego jak to jeździ z tym wzbogaconym powietrzem, da się urwać ze dwie, trzy sekundy na okrążeniu?
Chyba lepiej by było zrobić próżnię i napełnić helem, odjęło by się trochę masy,
A jak wiemy, masa wrogiem przyspieszenia...

PS (pod sumowując :shit: )
Czerwone zaciski hamulcowe lepiej hamują a na zielone motocykle dupy lecą bardziej niż na kamertony w armaturze
Dmuchaj czym chcesz i w co chcesz tylko nie rób scen ;)

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 12 grudnia 2019, 09:39
autor: Top Gun
Na Moto GP się szykujecie z tymi zawiechami, hamulcami i HGW czym jeszcze :wink:

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 28 grudnia 2019, 23:26
autor: grzegorzk1979
2007XV1700 pisze: 12 grudnia 2019, 05:05
U mnie po wymianie oringów i sprawdzeniu szczelności łącznika, ciśnienie trzymało jakieś 2-3 tygodnie i trzeba było dobijać 0.2-0.3 Bar.
Wkurwiłem się, założyłem progresy i niepotrzebną jest już pompka do zawieszeń :D
Ja mam to samo :( wymieniłem oringi i powietrza trzyma z 5 minut może i już nie wiem skąd ucieka.
2007XV1700 a czy Ty jak założyłeś progresy to ile zalałeś oliwy ? Tyle samo co przy pompowaniu, czy jednak więcej ?
Ostatnio robiłem 750-tkę a teraz mam na warsztacie pompowaną 1100. Graty w lagach w obydwu są takie same (sprężyny, rurki itp)
I myślę żeby odpuścić sobie szukanie nieszczelności tylko zalać je 15w w takiej ilości jak niepompowane. Co Panowie na taki pomysł ?

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 29 grudnia 2019, 10:17
autor: 2007XV1700
Ja nalałem 10w i myślę nad 5w albo mniejszą ilością oleju
Tulejek nie skracałem (mam teraz odrobinę większe napięcie wstępne)
Oleju mam na "zgniecionych latach" 11cm poniżej pełnego (fabrycznie ma być 17cm)ale ja wolę twardsze zawieszenie

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 29 grudnia 2019, 10:49
autor: grzegorzk1979
Czyli reasumując: nic nie skracać, nie zmieniać tylko zalać oleju tyle ile podaje serwisówka dla lag nie pompowanych, czyli prawie 400 ml i jeździć bez pompowania i będzie ok ?
Ja wolał bym zalać 10 lub 15W. 5W to troszkę chyba za rzadki olej do lag.

P.S.
Na złożonych lagach ma być 17 cm licząc od brzegu tulei do lustra oleju przyjmując, że zalewam i mierzę poziom zanim włożę sprężynę i inne graty do środka ?

Re: Wymiana oleju w amortyzatorach (lagach)

: 29 grudnia 2019, 11:45
autor: 2007XV1700
Poprawnie jest bez sprężyn i na ściśniętych lagach 17,9cm (na oryginalnych sprężynach 372ml na lagę)
tuleje skrócone na tyle żeby gwint korków łapał bez wciskania.
Olej 10w