Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5395
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: toooomelo »

Jak w najprostszy sposób sprawdzić, czy w zbiorniku rezerwowym jest paliwo?
Wracałem na moto do domu, silnik zaczął kasłać, przełączyłem na RES i ... nic. Silnik zgasł i już odpalić nie chciał.
Było słychać jakieś dość szybkie "cykanie", jakby jakaś pompka czy coś działało i chciało pociągnąć, ale paliwa nie podawało.
Silnik odpalił dopiero po wlaniu paliwa do głównego baku.
Co o tym myślicie? Jakie rady?
Ostatnio zmieniony 05 czerwca 2011, 19:39 przez toooomelo, łącznie zmieniany 1 raz.
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
marek 80
Posty: 12
Rejestracja: 23 lutego 2011, 21:42
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: marek 80 »

dobre pytanie. mialem ta sama przypadlosc
Awatar użytkownika
strazak
Posty: 1412
Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: strazak »

wyczyścić kranik przy okazji sprawdzając czy posiada obydwie rurki doprowadzające paliwo
ADAM
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: leszekk »

toooomelo pisze:przełączyłem na RES
A działa Ci ten przełącznik? Bo to zdaje się dość częste przypadki w 535 czy może mi się zdaje?
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5395
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: toooomelo »

leszekk pisze:A działa Ci ten przełącznik?
Po przełączeniu na RES słychać wyraźne stukanie pod siedzeniem. Więc pod względem elektrycznym chyba wszystko w porządku.
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
DARKMAN
Posty: 899
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
Motocykl: Virago 535 '90
Lokalizacja: Legnica
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: DARKMAN »

Cyka pompka paliwa bo zasysa powietrze. Najprawdopodobniej wypadły ci rurki doprowadzające paliwo dlatego nie masz rezerwy.
Yamaha Virago 535

SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE! ;)

Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5395
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: toooomelo »

DARKMAN pisze:... rurki doprowadzające paliwo...
Gdzie są te rurki? Jak do nich najłatwiej dojść? Co z tym zrobić?


P.S.
Piszcie, proszę, jak do nowicjusza :wink:
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: pisior »

w dolnym zbiorniku , nad wachaczem , odczep amory i podnieś do góry tył moto
Obrazek
Awatar użytkownika
strazak
Posty: 1412
Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: strazak »

pisior pisze:w dolnym zbiorniku
zgadza sie
pisior pisze:odczep amory i podnieś do góry tył moto
a to już zbytek
jak masz podnośnik to dobrze jak nie masz to też dasz rade musisz wyjeździć całe paliwo (najlepiej) następnie albo motor do góry albo sam schodzisz do dolnej szuflady zwanej glebą odkręcasz elektromagnes ten z kranikiem i opuszczasz go do ziemi jak są dwie rurki rożnej długości to dobrze jak nie to w zbiorniku została ci pewnie dłuższa trochę gimnastyki i dasz rade ją wydobyć przed instalacją sprawdź czy elektromagnes działa czy tylko udaje że działa (dmuchasz w odpływ i sprawdzasz którą rurką i kiedy leci powietrze)
ADAM
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: pisior »

ja inaczej nie moglem zdjąc , bo wachacz przeszkadzał , zdjełem amory i podniosłem zaczepiając rame i belke w garażu ,wtedy dostep był super :)
:twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: Blunio »

toooomelo pisze:Jakie rady?
W tym temacie pisano bardzo DUŻO
Jak wrzucisz w wyszukiwarkę forumową jakieś słowo - klucz, powinno wyświetlić b. dużo wątków.
Ja do naprawy wyciągnąłem bak, może trochę więcej roboty, ale chyba lepiej wtedy wyciągnąć wypadniętą rurkę. Bo można wyjąć tylko otworem pod kranikiem wielkości fasolki :razz:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5395
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: toooomelo »

strazak pisze:... sprawdź czy elektromagnes działa czy tylko udaje że działa (dmuchasz w odpływ i sprawdzasz którą rurką i kiedy leci powietrze)
Którą rurką i kiedy powinno lecieć powietrze?
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
rembrandtin
Posty: 493
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 15:10
Motocykl: 535
Lokalizacja: Pilawa
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: rembrandtin »

długą w poz "on" krótką w poz "res"
nie rozbierałem ale wydaje się to być logiczne.
bledy w pisowni sa poto zeby je popelniac a i tak wszyscy wiedza oco chodzi wiec poco pisac poprawnie niejestem dumny z tego ze w kraju zadza sami ...... wiec pisze tak jak oni zadza jak bedzie git to bede pisal jak nalezy a puki co pisze jak jest
Awatar użytkownika
strazak
Posty: 1412
Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: strazak »

ADAM
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5395
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: toooomelo »

Motocykl rozebrany, zbiornik rezerwy wyjęty (bez ściągania koła czy wypuszczania powietrza z dętki) i znaleziona prawdopodobna usterka.
Po wyciągnięciu kranika okazało się, że był brak długiej rurki. Ta oczywiście kulała się w zbiorniku, ale z wyjęciem jej nie było większych problemów.
Dziwna rzecz, bo rurka w otwór kranika wchodzi bardzo ciasno, więc jak ona wypadła?
I teraz mam pytanie nr.1: czy do umocowania rurki z powrotem w kraniku używaliście jakichś klejów czy silikonów?
Nie chciałbym żeby za niedługo usterka się powtórzyła.
I pytanie nr.2: czy jest sens rozbierać całe to urządzenie, jeżeli jest szczelne i nie z korodowane?
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: Blunio »

toooomelo pisze:czy do umocowania rurki z powrotem w kraniku używaliście jakichś klejów czy silikonów
Ja użyłem kawałeczka folii spożywczej (takiej cieniutkiej i jakby lepkiej) aby wzmocnić połączenie. Te rurki wypadają chyba na skutek wibracji i lepiej wzmocnić połączenie. Tylko nie zaślep folią rurki :idea:
toooomelo pisze:czy jest sens rozbierać
To tylko 4 śrubki, warto rozebrać chociaż dla poznania urządzenia, jak to zrobisz to będziesz mądrzejszy o kolejne doświadczenie i mógł udzielać "cennych wskazówek" :mrgreen:
BTW, rozbiera to się dziewczyny, urządzenia się demontuje :mrgreen:
Pozdrawiam :motorcycle:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5395
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: toooomelo »

Blunio pisze:...To tylko 4 śrubki, warto rozebrać chociaż dla poznania urządzenia...
Masz rację. Tym bardziej, że jutro odbieram zestaw naprawczy kranika, czyli komplet uszczelek zamówiony wcześniej w Larsson Polska.
Przy okazji dowiedziałem się, że typ Virago 2YL i 3BR (początek oznaczenia ramy) mają takie same kraniki i uszczelki.


A teraz może przedstawię pokrótce jak ja wydobyłem z motocykla zbiornik rezerwy wraz z kranikiem. Taki mały tutorial :wink:
Może się komuś przyda, a mam na myśli takiego laika jak ja :wink:



TUTORIAL


1. Na samym początku demontujemy (zdj.1):
- oba siedzenia (A,B),
- plastikowe osłony zbiornika rezerwy z obu stron motocykla (C),
- blaszaną osłonę (D) przykręconą od ramy,
- osłonę mocowania tylnego zawieszenia, czyli sprężyny (E),
- rozbieralną część ramy wraz ze stópką pasażera (F).

Zdj.1.Przed demontażem:...........Zdj.2.Po demontażu:
Obrazek.......... Obrazek

2. Wyciągamy akumulator wraz z plastikowym pojemnikiem, w którym się on mieści.

3. Pod akumulatorem znajduje się taka oto blacha, którą też odkręcamy, aby uzyskać więcej miejsca.
Obrazek


4. Rozłączamy przewody elektryczne i wężyki paliwa.

5. Tutaj znajduje się ów nieszczęsny kranik:
Obrazek

6. Aby uzyskać więcej luzu, ściągamy płaskim wkrętakiem z obu stron baku gumy usztywniające zbiornik w ramie. Są one zamocowane tylko na "wcisk".
Obrazek

7. W tym momencie musimy mieć przygotowaną pustą butelkę i lejek (lub coś co spełni jego funkcję), aby uratować pozostałe w zbiorniku paliwo.
Gdy zbiornik ma już trochę miejsca do poruszania go, możemy poluzować kranik na dwóch śrubach "krzyżakowych", po czym zacznie spływać benzyna. Ja zrobiłem to tak:
Obrazek

8. Po spuszczeniu paliwa, odkręceniu kranika i rozłączenia kabelka okazało się, że jest tylko krótka rurka:
Obrazek

9. Żeby odzyskać długą rurkę znajdującą się ciągle w baku, trzeba ów bak wyciągnąć z ramy motocykla.
Aby to zrobić, trzeba podnieść cały motocykl. Mi posłużył do tego celu lewarek z samochodu marki Opel.
Obrazek Obrazek

10. Aby swobodnie podnieść lewarkiem motocykl opuszczając przy tym tylne koło, rozłączamy tylne teleskopy:
Obrazek

11. Po tym zabiegu mamy dużo miejsca, aby wyciągnąć zbiornik:
Obrazek

12. Pozostało wyjąć rurkę z baku. Mi do tego posłużyły dwa dość sztywne druty, ugięte w odpowiedni sposób. Poruszając zbiornikiem szukamy rurki w otworze po kraniku i w momencie gdy go ujrzymy zahaczamy wcześniej przygotowanym drucikiem, a w dalszym etapie pomagamy siebie drugim drutem:
Obrazek Obrazek

13. Tak powinien wyglądać kompletny kranik z obydwiema rurkami:
Obrazek

14. Tak wyglądała moja kochana Virażka po całej operacji rozbebeszania. Przykry widok, prawda? :neutral:
Obrazek


P.S.
A na koniec punkt programu od którego powinno się wszystko zacząć!
Mając więcej wolnego czasu powinno się wypełnić sakwy czymś co pomoże w pracy i umili całą operacją i wieczór:
Obrazek

POWODZENIA!
Ostatnio zmieniony 05 marca 2014, 19:02 przez toooomelo, łącznie zmieniany 8 razy.
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 517
Rejestracja: 08 stycznia 2011, 17:43
Motocykl: V-Star1100 Silverado
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: Kojak »

Niezły ten Twój toturial,zrobiłeś kawał dobrej roboty :bravo: :rock:
Awatar użytkownika
kista69
Posty: 376
Rejestracja: 24 stycznia 2010, 20:23
Motocykl: Virago 535DX
Lokalizacja: Tychy
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: kista69 »

Tak to na końcu ci się należało ,dobra robota :bravo:
Awatar użytkownika
janeckih
Posty: 233
Rejestracja: 27 grudnia 2010, 20:43
Motocykl: Virago 535,1991;
Lokalizacja: Radom/Sieradzkie
Wiek: 72
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: janeckih »

toooomelo pisze:TUTORIAL:
Brawo
kawał dobrej roboty
jako
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5395
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: toooomelo »

Dzięki za miłe słowa, ale bez przesady. To nic wielkiego zrobić kilka zdjęć i wrzucić je na forum.


Blunio pisze:
toooomelo pisze:czy jest sens rozbierać
To tylko 4 śrubki, warto rozebrać chociaż dla poznania urządzenia,...
Blunio, miałeś rację. Nie dość, że poznałem urządzenie, to je wyczyściłem wewnątrz. A przydało się to, bo kranik w środku był bardzo zaśniedziały. "Grzybek" w ogóle się nie ruszał.
Teraz pytanie, czy wszystko dobrze zrobiłem i właściwie poskładałem.
Więc tak: aby sprawdzić czy wszystko chodzi, poskładałem motocykl tylko tak, aby móc go odpalić.
Nalałem 0,5 litra paliwa, przełączyłem na kierownicy na "RES" i starterem uruchomiłem silnik, który odpalił bez problemów. Z resztą, każde przełączenie na "RES" objawia się jednym "cyknięciem" elektromagnesu kranika, więc chyba jest dobrze.
Ale dziwi mnie to, że po przełączeniu na kierownicy na pozycję "ON" motocykl też opala!
Czy to jest normalne, że przy tak małej ilości paliwa i w pozycji "ON" silnik też się uruchamia?
Czy ktoś może mi to wytłumaczyć, czy to jest dobrze czy źle?
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: Cpt. Nemo »

Odpala, odpala :)
Bo paliwo jest w komorach gaznika.
Jest go jakis tam poziom i teraz sprawdz ile sie da pojezdzic ?
A jak zgasnie albo jeszcze lepiej zacznie sie dlawic to przelacz na rezerwe i bedzie wszystko jasne - czy nie pomyliles rurek.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5395
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: toooomelo »

Cpt. Nemo pisze:Bo paliwo jest w komorach gaznika...
No, fakt. Że sam o tym nie pomyślałem :oops:
Ale to chyba z wrażenia i obawy, czy dobrze wszystko zrobiłem.
Informacja bardzo istotna, a sprawdzę ją jutro.
Dzięki!
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
poligraph
Posty: 35
Rejestracja: 26 marca 2012, 11:29
Motocykl: Virago 535 94'
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 35
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: poligraph »

Mam pytanie odnośnie kranika. Mianowicie nie działa mi ta nieszczęsna rezerwa. Wykręciłem kranik, były 2 rurki. Wyciągnąłem go i rozkręciłem, wszystko chodzi tak jak powinno, ale na wszelki wypadek wyczyściłem wszystko benzyną ekstrakcyjną. Skręciłem no i nadal to samo, rezerwa nie działa. Wlałem ok. 1l paliwa ale motor chodził mimo przełączenia na "on" również to samo. Nie mam dalej pomysłu co z tym zrobić... Macie jakies sugestie?
Awatar użytkownika
Flower
Posty: 1401
Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Zbiornik rezerwy pusty? - demontaż zbiornika rezerwy.

Post autor: Flower »

na wyłączonym silniku przełączaj pozycje kranika i jeżeli będzie słychać takie jakby stuknięcie pod siedzeniem (nawet w okolicy tylnego błotnika) to elektromagnes ok, ale jeżeli nie to już wiesz gdzie problem - w kraniku między bakiem, a błotnikiem.

"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."

Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.
ODPOWIEDZ