Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: teodor2424 »

Dopiero teraz po półtorej miesiąca uświadomiłem sobie że kupiłem XV535 w wersji 3BR 20kW :(
I nie jestem z tego powodu zadowolony. mój numer Vin to 3BR008345 i nie wiem dlaczego w karcie pojazdu pierwszy właściciel w Polsce zarejestrował ją w sierpniu 2000r a wpis w tabeli zmiany parametrów technicznych o brzmieniu MOC SILNIKA 20kW jest z datą wrzesień 2001 z taką samą jak odkupił go drugi właściciel??

Szczerze powiedziawszy to wałków raczej bym nie ruszał żeby zwiększyć moc jednak z tych 20kW chciałbym chociaż mieć te 25kW, czy jest to do zrobienia bez większych komplikacji??
Czytałem na forum że coś tam idzie zrobić ale na 34kW to już wałki czy to prawda??
A i zwężek na kolektorze wydechowym nie mam sprawdzałem, jedynie może coś na gaziorach lub w środku.
Dużo z tym roboty i w co się zaopatrzyć oprócz wolnego wieczoru i 4pack`a
Co mi polecacie??
Awatar użytkownika
thomek13
Posty: 773
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 17:49
Motocykl: BMW C600 Sport
Lokalizacja: Dreieich - Słubice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: thomek13 »

teodor2424, bez zmiany wałków nie podniesiesz mocy do normalnych 46koni, a o parę koni możesz próbować, ale ciężko będzie uzyskać jak 2-3 więcej. Jak kupowałeś to nie patrzyłeś w dowód rejestracyjny?
- sprzedaż samochodów osobowych, dostawczych oraz motocykli
- pomoc w zakupie pojazdu w Niemczech
- załatwienie wszelkich formalności i transport pod dom
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: Cpt. Nemo »

teodor2424 pisze:Czytałem na forum że coś tam idzie zrobić ale na 34kW to już wałki czy to prawda?
Nie cala. Z tego co wiem to i membrany i iglice, dysze i jeszcze troche czegos tam w gazniku :(
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: teodor2424 »

W dowód patrzyłem i było jak byk napisane XV535 a że nr Vin zaczyna się od 3BR to skąd ja laik mogłem wiedzieć :) dopiero tutaj się pokapowałem ale już za późno.

A w gaźniku to na 100% trzeba coś wymieniać?? Jakieś części bo jeżeli tak to pewnie trudno je zdobyć i są drogie, ktoś coś wie na ten temat??
Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3403
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: kris2k »

Sprawdź jeszcze czy to na pewno 535, czy nie przypadkiem 400, oznaczenie znajdziesz na dole przedniego cylindra.
Co do oddławienia to sprawdź króćce ssące czy nie mają zwężek, to najprostsze co możesz zrobić. Później tak jak pisał cpt. Nemo czyli gaźniki: dysze, iglice. Nie wiem czy nie prościej i taniej szukać gaźników od pełnej wersji.
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: Blunio »

teodor2424 pisze:Jakieś części bo jeżeli tak to pewnie trudno je zdobyć i są drogie, ktoś coś wie na ten temat??
Jeżeli masz takie pojęcie o sprawie, jak tu reprezentujesz, to może lepiej sobie odpuść. Same części (dysze) jak mogę sobie przypomnieć, nie są drogie, jednak całość układu zasilania wymaga zestrojenia. Do tego potrzebny by był analizator spalin, a o osiągniętych wynikach mógłbyś przekonać się na hamowni. Jak zaczniesz robotę na chybił trafił, najczęściej spowodujesz zwiększone zużycie paliwa i nieadekwatne do zwiększonego zapotrzebowania na paliwo osiągi.
Na początek musisz się upewnić, czy nie ma kryz (zwężek) w układzie zasilania i wydechu - jeżeli są, to ich usunięcie będzie wymagało korekty, w tym przypadku dyszami. Jeżeli kwestia rozbija się tylko o wałki, to ich kształtu nie skorygujesz dyszami.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
krzycho1978
Posty: 1238
Rejestracja: 19 lutego 2010, 16:07
Motocykl: BMW1200 LT
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: krzycho1978 »

kup silnik i po sprawie
Obrazek
motory nurkowanie narty
667-402-281
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: teodor2424 »

halo halo, pojęcia ja tam może o sprawie nie mam zbyt dużo, ale tez nie mam 2 lewych łapek jeżeli o to chodzi. Jeżeli mam ochotę i się za to wezmę to z Waszą pomocą nie powinno mi to nastręczyć kłopotów :)
No chyba że zamiast konkretnej pomocy i wpisów będę otrzymywał posty typu:
Blunio pisze:Jeżeli masz takie pojęcie o sprawie, jak tu reprezentujesz, to może lepiej sobie odpuść.
w takim wypadku przeróbka potrwa znacznie dłużej :)
Blunio pisze:Na początek musisz się upewnić, czy nie ma kryz (zwężek) w układzie zasilania i wydechu
Pisałem przecież że już sprawdzałem czy nei ma zwężek na wydechu, teraz sprawdzę czy nie ma na ssącym,
jeżeli zajdzie taka potrzeba to nawet wałki rozrządu wymienię :) Co tam jak robić to z zapałem i ambicjami :)
Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3403
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: kris2k »

Na sam początek jeśli chcesz się zabierać za rozbiórkę ściągnij sobie serwisówkę, jest w dziale download, w dodatku po polsku ;)
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: teodor2424 »

Clymera top już mam :)

teraz to tylko potrzebuję wskazówek od czego zacząć i w co się zaopatrzyć żeby robota nie stała mi z braku części przez 2 tyg :)
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: Cpt. Nemo »

teodor2424 pisze:jeżeli zajdzie taka potrzeba to nawet wałki rozrządu wymienię :) Co tam jak robić to z zapałem i ambicjami :)
Jak to - jesli zajdzie ?
Oczywiscie ze walki rozrzadu tez trzeba wymienic.
Najlepiej to sprawdzic numer w Yamasze i tam jak zechca to Ci powiedza jak fabryka ja tlumila.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: teodor2424 »

A może by tutaj ktoś z szanownego forum miał takie możliwości sprawdzenia co w trawie piszczy z moim 3BR008345, jak właściwie wyszedł z fabryki i co trzeba by zmienić dla odzyskania zagubionej mocy :)
Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3403
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: kris2k »

A czy Ty wogóle jesteś pewien że masz zdławioną do 20KW? Skąd to wziąłeś? Bo w dowodzie rejestracyjnym różne dziwne rzeczy wypisują i nie ma się co tym sugerować.
Z tego co wiem to 3BR były fabrycznie do 34KM dławione i w nich nie ma potrzeby wymiany wałków, zazwyczaj wystarczy w takim wypadku dławiki z dolotu lub wydechy wydłubać.
Sprawdzałeś ile Twój sprzęt poleci?
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: teodor2424 »

Jeszcze nie sprawdzałem bo nawet kwitka nie mam kat.A wiec tylko za bramę wyjeżdżam i kółeczko wokół domu zrobię i to wszystko.
Egzamin teraz w środę więc może się uda ;)

patrzyłem na pewien link do sprawdzania modeli virago i mój numer mieścił się w granicach tych numerów z dławieniem do 20kW i tak też było w dowodzie, a co z nim robili poprzedni właściciele to nie wiem :)

Muszę się umówić na hamownię to jedyny sposób żeby się przekonać :)
Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3403
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: kris2k »

Wystarczy żebyś nawet dał komuś się przejechać, jak ją rozbuja do 140 to masz 34KM
szampan33
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: szampan33 »

Witam. Tak zagaić do tematu chciałem. Piszecie różne rzeczy i takie tam.
Wersje stłumione itd. itp. Za ogromnej wiedzy w tym temacie to nie ma, ale jak szukałem informacji co do swojej virago i naprawdę dużo się oczytałem i dużo z ludźmi rozmawiałem, to potwierdzającym faktem stłumienia silnika są króćce ssące, co można zobaczyć na zdjęciach np. w allegro i zdjęcia z forum wydechów z podkładkami o zmniejszonej przepustowości. Co do iglic, czy dysz, to sorki, ale to tylko gadanie. Jak coś konkretnie wiecie, to dajcie linka, albo zdjęcia tych stłumionych i tych, które są jako nie stłumiające. A co do wałków, to myślicie, że tak potężnej firmie chciało by się zmieniać całą taśmę produkcyjną dla kilkuset egzemplarzy silników, co by miały zmienione wałki? I tylko po to, bo w jakiś Niemczech są ograniczenia prawa jazdy? Skośnoocy mają to w dupie. To fryce dławią silniki pod przepisy swojego kraju.
Rozrząd to moim zdaniem lipa, nie tędy droga.
Reszta to kwestia regulacji, jak maszyna pójdzie od 155, do 160 km/h to jest już OK.
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: Cpt. Nemo »

Ciesze sie ze masz odmienne zdanie na temat ograniczen mocy w Virago od samej fabryki :)
Oczywiscie ze wszyscy jestesmy slepcami i nie widzimy kryz w dolotach i wydechach :)
Wez konkretny numer zdlawionego motocykla i idz z tym numerem do Yamahy, tam konkretnie odpowiedza czy i jak motocykl byl dlawiony w fabryce. Takiej informacji zawsze udzielala w Warszawie Yamaha na Polczynskiej podajac dokladne dane. Wiem bo bywalem tam czesto ale za poprzedniej ekipy - jak jest teraz nie mam pojecia. Sadze ze byc moze wystarczy wyslac maila do fabryki.
Niemcy to nie jest rynek na kilkaset sztuk, a najwiekszy rynek motoryzacyjny w Europie :) Owszem, te dlawienie kryzami to bylo dorazne dlawienie juz w Niemczech zwyklych motocykli na specjalne zyczenie klienta i tak dlawionych jest duzo mniej niz dlawionych fabrycznie, choc to tez jest dosc zalezne od roku produkcji. Tylko cwansi kazali sobie dlawic, normalny Niemiec kupowal juz zdlawiony bo nawet o owym dlawieniu nie wiedzial. Wiedzial ze istnieja motocykle o roznej dostosowanej do TUV mocy :) W Japonii z kolei nie tyle byla wazna moc co pojemnosc silnika, stad wysyp motocykli czterysetek robionych glownie na japonski rynek.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: kyller »

szampan widac mało czytałeś :mrgreen:
daje ci cos do poczytania

Leistungssteigerung
Typ Hubraum von (kW) auf (kW)
3BR 535 20 25
Ansaugstutzen, links
Ansaugstutzen, rechts
3BR 535 20 34
Nockenwelle
Nockenwelle
Ansaugstutzen, links
Ansaugstutzen, rechts
Hauptdüse
3BR 535 25 34
Ansaugstutzen
Ansaugstutzen

Leistungsreduzierung
Typ Hubraum von (kW) auf (kW)
2YL 535 34 25
Reduzierbuchse
2YL 535 34 25
Ansaugstutzen 1
Ansaugstutzen 2
Nadeldüse
2YL / VJ01 535 32 25
Ansaugstutzen
Ansaugstutzen
2YL / VJ01 535 32 25
Reduzierbuchsen
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: teodor2424 »

No to się troszkę zawiodłem.
Czeka mnie wymiana sprzęgła.
Dzisiaj jadąc z prędkością 70km/h na 5 biegu wciskam gaz mocniej niż zwykle i silnik wchodzi na wyższe obroty a motorek słabiutko przyśpiesza, nie ciągnie.
Dziwi mnie tylko to że na 1 i 2 biegu dosyć ładnie przyśpiesza na większym gazie i nie ma tego typowego poślizgu sprzęgła, co to może oznaczać??

Co mnie czeka aby doprowadzić to do porządku.
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: Cpt. Nemo »

To bardzo typowy objaw dla konczacego sie sprzegla - slizganie zaczyna sie na wysokich biegach.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: teodor2424 »

Mam taką malutką nadzieję że przy zdejmowaniu kap i rozpinaniu linki sprzęgła coś źle wyregulowałem, postaram się zerknąć a jeżeli to nie pomoże to wymiana sprzęgła.
No i bez tej naprawy to raczej sensu nie ma jechać na hamownię i wymiana wałków i innych rzeczy żeby zrobić pełną wersję w najbliższym czasie odpada :/
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: Cpt. Nemo »

Po pierwsze sprawdz czy masz odpowiedni luz na lince sprzegla ?
I to jak najszybciej, bo nawet jesli sprzeglo jest dobre to jazda ze slizgajacym sie pomoze je szybciorem zalatwic.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
teodor2424
Posty: 183
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Sierakowice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: teodor2424 »

Luz na lince mam ok, wskaźnik na kraterze też się pokrywa, więc zostaje wymiana tarczy i sprężyn.
Już zakupiłem w Klasa obowiązkowy zestaw Vesrah (tarcze nr.VC 279 , sprężynki nr. SK-247 ) do tego uszczelkę pod pokrywę i jutro działam :).
Szkoda że wcześniej kiedy miesiąc temu miałem odkręcone kapy nie spojrzałem do sprzęgła. Ale mogę się teraz pocieszyć że wiem co i jak odkręcać żeby tam szybko dojść, no i śrubki nie zdążyły się zapiec :)
A i chyba nie warto zostawiać starej uszczelki która nawet zeszła by w całości pięknie, skoro nowa kosztuje 16zł :)
PS. mają tam 10% rabat gdy kupuje się zalogowanym :)
szampan33
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: szampan33 »

kyller,
No to se teraz poczytałem :bravo:
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?

Post autor: Blunio »

teodor2424 pisze:70km/h na 5 biegu wciskam gaz mocniej niż zwykle i silnik wchodzi na wyższe obroty a motorek słabiutko przyśpiesza, nie ciągnie.
No to już doszedłeś, gdzie masz dławienie :mrgreen:
teodor2424 pisze:chyba nie warto zostawiać starej uszczelki
Jak kupiłes nową, to ją zamontuj. Jak ją będziesz przechowywał nie zamontowaną, na pewno się połamie lub zgubi (prawo Murphy'ego).
szampan33 pisze:to se teraz poczytałem
W kwestii pisania, kyller jest klasą sam w sobie. :bravo:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
ODPOWIEDZ