Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
- DARKMAN
- Posty: 899
- Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
- Motocykl: Virago 535 '90
- Lokalizacja: Legnica
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Mam pytanie. Czy można dowiedzieć się jaka jest moc silnika z jego numeracji? Mam zmieniony silnik i numery na ramie nie zgadzają się z nr silnika.
PS. Chyba nikt normalny nie zmieniałby silnika na stłumiony
PS. Chyba nikt normalny nie zmieniałby silnika na stłumiony
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Np. Jesli kolega mial tlumiony a chcial mu zrobic przyjemnosc przed sprzedaza swojej Virazki ?DARKMAN pisze:PS. Chyba nikt normalny nie zmieniałby silnika na stłumiony
Ktos sprowadzil tanio tylko dla silnika, bo mial wytlumiony, potem zmajstrowal z resztek komplety i sprzedal odzyskujac koszta.
Ktos ze stlumionym zaplacil za podmianke silnike, klient zaplacil za moto ze slabszym silnikiem, w sumie sprzedawca zarobil wiecej.
To tylko te trzy bardziej oczywiste powody, ale nie zycze Ci spelnienie zadnego z nich
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- DARKMAN
- Posty: 899
- Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
- Motocykl: Virago 535 '90
- Lokalizacja: Legnica
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Czyli jak mogę się dowiedzieć jaka jest moc
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Najprosciej to pewnie po numerze seryjnym silnika ?DARKMAN pisze:Czyli jak mogę się dowiedzieć jaka jest moc
Drugie max predkosci czyli 160 czy 140, a trzecie to max. zuzycie paliwa 7 litrow czy piec - choc to najmniej wiarygodny sposob.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
podjedz na hamownię to się dokładnie dowiesz
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
O ile w Legnicy jest hamownia
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Myślę że najbardziej wiarygodny pomiar bez kosztów (bo jak wiadomo hamownia kosztuje) to sprawdzenie Vmax. Jeśli się bujnie nawet powyżej 150km (bo nie musi akurat 160 wycisnąć, wystarczy źle wyregulowany gaźnik i nie poleci) to masz pełną wersję.
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Sierakowice
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Ja jestem już po wymianie tarcz i sprężyn sprzęgłowych.
Obyło się bez komplikacji, teraz sprzęgiełko znaczy klamka chodzi leciutko i przyjemnie no i chwyta o wiele szybciej gdzieś ok 1,5cm od rączki. Biegi ładnie wchodzą i co najważniejsze sprzęgło się nie ślizga. Teraz to dopiero radocha wejścia na wyższe obroty:)
Nie obyło się jednak bez małych komplikacji, czy jest możliwym że składając wydechy na stare uszczelki (30dniowe) mogły się źle ułożyć i przez to silnik zaczął strzelać przy gwałtownym odjęciu gazu?? Tak było przez może 3-4 uruchomienia zaraz po złożeniu sprzęgła, teraz już nie strzela i jest ok.
PS.
Kto z Kaszub centralnych mógłby ocenić czy mój egzemplarz motocykla jest dławiony czy też nie?? Może ktoś jeździ takową i wie jak powinien zachowywać się model niedławiony??
Obyło się bez komplikacji, teraz sprzęgiełko znaczy klamka chodzi leciutko i przyjemnie no i chwyta o wiele szybciej gdzieś ok 1,5cm od rączki. Biegi ładnie wchodzą i co najważniejsze sprzęgło się nie ślizga. Teraz to dopiero radocha wejścia na wyższe obroty:)
Nie obyło się jednak bez małych komplikacji, czy jest możliwym że składając wydechy na stare uszczelki (30dniowe) mogły się źle ułożyć i przez to silnik zaczął strzelać przy gwałtownym odjęciu gazu?? Tak było przez może 3-4 uruchomienia zaraz po złożeniu sprzęgła, teraz już nie strzela i jest ok.
PS.
Kto z Kaszub centralnych mógłby ocenić czy mój egzemplarz motocykla jest dławiony czy też nie?? Może ktoś jeździ takową i wie jak powinien zachowywać się model niedławiony??
- DARKMAN
- Posty: 899
- Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
- Motocykl: Virago 535 '90
- Lokalizacja: Legnica
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Hamowni na pewno nie ma. W Legnicy nawet nie ma sklepu motocyklowego choć ma ponad 100tys mieszkańców
Vmax można by sprawdzić ale jak się zawsze wybieram sprawdzić to albo wieje silny wiatr albo pada deszcz
A po numerze silnika jak? Mam "2YL-093***"
Vmax można by sprawdzić ale jak się zawsze wybieram sprawdzić to albo wieje silny wiatr albo pada deszcz
A po numerze silnika jak? Mam "2YL-093***"
Yamaha Virago 535
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Napisz maila do dealera yamahy. Oni po numerze silnika powinni wiedzieć jaką masz moc, tylko nie wiem, czy za darmo Ci to zrobią. Najlepiej by było, jakbyś osobiście do nich pojechał, ale to już zależy od tego, czy masz takie możliwości, czy też nie.
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
- DARKMAN
- Posty: 899
- Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
- Motocykl: Virago 535 '90
- Lokalizacja: Legnica
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Maila napisałem. Znalazłem dealera 25km ode mnie. Jak coś to będę mógł się przejechać
Yamaha Virago 535
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
-
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Wynika, że 93 rok i 46 PSDARKMAN pisze:A po numerze silnika jak? Mam "2YL-093***"
http://www.vogel-motorradzubehoer.de/ty ... ujahr=1993
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Mój VIN też mieści się w tym przedziale a w dowodzie mam wpisane 25KW.
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
A to oznacza ze fabrycznie byla pelna moc a zostal stlumiony przez niemiecki warsztat. Najczesciej kryzy na dolocie i wylocie albo tylko jedne z nich i inna regulacja gazniorow - najlatwiejsze do odblokowaniamytek1 pisze:Mój VIN też mieści się w tym przedziale a w dowodzie mam wpisane 25KW.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- DARKMAN
- Posty: 899
- Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
- Motocykl: Virago 535 '90
- Lokalizacja: Legnica
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
I tego się chyba będę trzymać.szampan33 pisze:Wynika, że 93 rok i 46 PSDARKMAN pisze:A po numerze silnika jak? Mam "2YL-093***"
http://www.vogel-motorradzubehoer.de/ty ... ujahr=1993
W serwisie Yamahy ci ludzie są jacyś niekompetentni. Pytam o moc jaka była (po nr ramy) i jaka jest teraz (po nr silnika) a mówią mi rocznik ale tylko dla ramy. Czyli '90. Dużo się dowiedziałem. Z dowodu mogłem to odczytać
Pytam o ceny uszczelek kap silnika a podają mi cylindrów. Ehh... Muszę chyba gdzieś indziej napisać...
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Sierakowice
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
A ja dostałem odpowiedź od Yamahy:
Zdławiony do 19.90 kW@6000 r/min. Porównajcie katalogi części z modelem 3BTB, a w szczególności: króćce ssące, dysze w gaźniku, membrany
I jeszcze telefonicznie inny serwis Yamahy dzwonił do mnie i facet mówił że dławienie nie było wykonywane na wałkach tylko ewentualnie na króćcach i dyszach.
Zdławiony do 19.90 kW@6000 r/min. Porównajcie katalogi części z modelem 3BTB, a w szczególności: króćce ssące, dysze w gaźniku, membrany
I jeszcze telefonicznie inny serwis Yamahy dzwonił do mnie i facet mówił że dławienie nie było wykonywane na wałkach tylko ewentualnie na króćcach i dyszach.
- DARKMAN
- Posty: 899
- Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
- Motocykl: Virago 535 '90
- Lokalizacja: Legnica
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Mógłbyś powiedzieć do kogo pisałeś? Może być przez PW.
Yamaha Virago 535
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Sierakowice
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Pisałem chyba do 15 losowo wybranych serwisów Yamahy w polsce, a z tego maila mi odpisali ringroad@yamaha-dealer.pl
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
O widzę, że rzeszowiacy jednak się wykazali
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 marca 2011, 19:16
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: wroclaw
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
witam wszystkich
podłącze się pod temat i opiszę moje przygody z odblokowaniem mojej virowki
silnik z numerem 3BR moc w dowodzie 25 kw
przy okazji czyszczenia gażnika postanowiłem usunąć wszelkie dostępne i znane mi "blokady", sprawdzone wydechy brak zwężek itp. być może dlatego że wydech nie oryginalny, po demontażu gazników okazuje sie ze otwory w gumach dolotu są
21 mm a otwór w silniku około 30 mm - wykonałem powiększenie metoda domowa czyli nożyk i papier scierny.
Następnym krokiem sprawdzenie luzów zaworowych, ustawienie poziomu paliwa, synchronizacja gażników i ..... niespodzianka, moto pracuje jak stara ruska pralka a nie jak pożądny V2, brak mozliwosci regulacji mieszanka uboga, strzelanie, nierownomierne przyspieszenie. Zaznaczam ze gażnik sprawdzony i nie mam mowy o uszkodzeniach Okazuje sie ze w żadnej serwisówce nie ma podanych rozmiarów dysz do modelu 3BR. Po sprawdzeniu iglic juz pierwsza rożnica z danymi dostepnymi w serwisówkach moje iglice są oznaczone jako 5DZ14 . Przy próbie rozmowy telefonicznej z serwisem "ponoć" autoryzowanym (Wrocław) zostaje w mało uprzejmy sposób spuszczony jak woda w klozecie.
wnioski
1 srodek sezonu moto rozgrzebane i nie nadajace sie do jazdy
2 zwezki faktycznie były w gumowych króćcach pod gaznikami
3 wydech nie potwierdzony
pytanie
1 jakie zastosowac dysze czy z wersji 2YL modelu uk czy us - wyglada to tak jakby serwisówki pomijały oznaczenie dysz w gazniku w silnikach 3BR
2 gdzie zakupić nowe dysze - jezeli serwis podaja za sztuke ok 70 zl a potrzeba ich wedlug moich informacji ok 8 szt
3 czy ktos z forumowiczów wymienial dysze w tym modelu i moze podac oznaczenia nowych dysz
na koniec najwazniejsze nie trafilem na osobe ktora posiada w tym temacie odpowiednia i rzetelna wiedzę a mechanicy w serwisach (moze nie wszystkich) uwazaja sie za bogów i jakakolwiek dyskusja z "laikiem" uwlacza ich godnosci
podłącze się pod temat i opiszę moje przygody z odblokowaniem mojej virowki
silnik z numerem 3BR moc w dowodzie 25 kw
przy okazji czyszczenia gażnika postanowiłem usunąć wszelkie dostępne i znane mi "blokady", sprawdzone wydechy brak zwężek itp. być może dlatego że wydech nie oryginalny, po demontażu gazników okazuje sie ze otwory w gumach dolotu są
21 mm a otwór w silniku około 30 mm - wykonałem powiększenie metoda domowa czyli nożyk i papier scierny.
Następnym krokiem sprawdzenie luzów zaworowych, ustawienie poziomu paliwa, synchronizacja gażników i ..... niespodzianka, moto pracuje jak stara ruska pralka a nie jak pożądny V2, brak mozliwosci regulacji mieszanka uboga, strzelanie, nierownomierne przyspieszenie. Zaznaczam ze gażnik sprawdzony i nie mam mowy o uszkodzeniach Okazuje sie ze w żadnej serwisówce nie ma podanych rozmiarów dysz do modelu 3BR. Po sprawdzeniu iglic juz pierwsza rożnica z danymi dostepnymi w serwisówkach moje iglice są oznaczone jako 5DZ14 . Przy próbie rozmowy telefonicznej z serwisem "ponoć" autoryzowanym (Wrocław) zostaje w mało uprzejmy sposób spuszczony jak woda w klozecie.
wnioski
1 srodek sezonu moto rozgrzebane i nie nadajace sie do jazdy
2 zwezki faktycznie były w gumowych króćcach pod gaznikami
3 wydech nie potwierdzony
pytanie
1 jakie zastosowac dysze czy z wersji 2YL modelu uk czy us - wyglada to tak jakby serwisówki pomijały oznaczenie dysz w gazniku w silnikach 3BR
2 gdzie zakupić nowe dysze - jezeli serwis podaja za sztuke ok 70 zl a potrzeba ich wedlug moich informacji ok 8 szt
3 czy ktos z forumowiczów wymienial dysze w tym modelu i moze podac oznaczenia nowych dysz
na koniec najwazniejsze nie trafilem na osobe ktora posiada w tym temacie odpowiednia i rzetelna wiedzę a mechanicy w serwisach (moze nie wszystkich) uwazaja sie za bogów i jakakolwiek dyskusja z "laikiem" uwlacza ich godnosci
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
zęby tez sobie sam wyrywasz ? "domowym sposobem"
- DARKMAN
- Posty: 899
- Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
- Motocykl: Virago 535 '90
- Lokalizacja: Legnica
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
W mailu od dealera dostałem odpowiedź że silnik był blokowany. Dzisiaj po przejażdżce moto wyciąga gdzieś około 120km/h (piszę około bo już mi się manetka kończyła). Czyli jest raczej zblokowany...
Ile mniej więcej kosztuje takie oddławienie? Odpisano mi, że trzeba sprawdzić jakie sa króćce ssące, dysze w gaźniku, membrany. Samemu chyba lepiej nie robić bo raczej coś się sp....zniszczy
Ile mniej więcej kosztuje takie oddławienie? Odpisano mi, że trzeba sprawdzić jakie sa króćce ssące, dysze w gaźniku, membrany. Samemu chyba lepiej nie robić bo raczej coś się sp....zniszczy
Yamaha Virago 535
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Jesli jest blokowane na wałkach rozrzadu to przerobka nijak nie wyjdzie oplacalna, taniej kupic nowy uzywany silnik. Pamietaj ze teraz pod awatarem nie ma juz informacji o tym jakie masz moto wiec trzeba albo to pisac albo zrobic tak jak ja zrobilem
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- DARKMAN
- Posty: 899
- Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
- Motocykl: Virago 535 '90
- Lokalizacja: Legnica
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Dodałem informacje w podpisie. A odnośnie nowego silnika to raczej się to nie opłaca Chyba trzeba będzie się pogodzić z tą słabizną
Yamaha Virago 535
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Wzmocnienie silnika XV535 w wersji 3BR 20kW - how made?
Spokojnie, kazda dlawiona musi chodzic te 140km/h a z gorki na dobrym paliwie to i 150 poleci. Tak ze bartdzo nie trzeba sie zamartwiac, ot moze tym ze pali troche wiecej od niedlawionych.DARKMAN pisze:Chyba trzeba będzie się pogodzić z tą słabizną
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo