Strona 2 z 2

Re: Biegi, redukcja, przegazówka...

: 01 sierpnia 2010, 08:46
autor: ELVIS
Dzięki, czyli odpuszczę sobie ten problem, szkoda skrzyni...

Pozdrawiam
:motorcycle:

Re: Biegi, redukcja, przegazówka...

: 14 października 2010, 17:57
autor: Kazor
Odświeżam :)

Aż se trochę poczytałem i ja może się nie znam bo dawno nie grzebałem, ale:
Husky pisze:
ELVIS pisze:A czy bez sprzęgłowe wrzucanie biegów jest bezpieczne dla skrzyni?
Podobno można całą skrzynię rozwalić, tak słyszałem...
Mi się zdarza :twisted:

... poczytaj:
http://www.motogen.pl/artykuly/porady/z ... art37.html
- i ten artykuł to jakiś bełkot - zwłaszcza o synchronizacji w ciężarówie, po tym wstępnym
"To be or not to be? Wysprzęglać czy nie?"
akapicie.

Elementarna znajomość budowy prostej skrzynki biegów wystarczy żeby się z tego śmiać.

Co do Virago - to przynajmniej dla XV750 4PW instrukcja obsługi (kiedyś czytałem) dopuszcza zmianę biegów na wyższy bez sprzęgła, zmiana w dół nie jest zalecana.

Poza tym skrzynie sekwencyjne z zasady działania muszą wytrzymywać udary.
Tyle tylko że podczas zmiany biegu ze sprzęgłem udar na trybach wynika w przybliżeniu (no bo jest jeszcze ciągnięcie sprzęgła, bo jest mokre) tylko z różnicy energii wirujących części.

Bez sprzęgła dochodzi jeszcze energia wynikająca z bujania silnika, oczywiście rozpraszana przez poślizg sprzęgła i elementy elastyczne w silniku.

Przy skrzyniach od cieżarówków i dwukółek można sobie przegazówkę robić bo tam jest LUZ, Panie i Panowie, LUZ między biegami... :mrgreen:

Re: Biegi, redukcja, przegazówka...

: 14 października 2010, 18:54
autor: podbiel
Testowałem w swojej w górę i w dół - z musu oczywiście - linka pękła a do domu trzeba było się dowlec. Trochę wprawy w operowaniu gazem i poszło.

Re: Biegi, redukcja, przegazówka...

: 06 czerwca 2013, 20:06
autor: Pandik
Moja recepta na zmianę w 535 górę jest taka:
Ruszam z jedynki i wchodzę w miarę na obroty (na ucho) w tym czasie delikatnie (delikatnie) napieram na nóżkę zmiany, kiedy czuję że juz czas - zdejmuję na bardzo krótko gaz i delikatnie naciskana nóżka wbija dwójkę, opuszczam stope pozwalając nózce opaść, w tym czasie moto ma już zapięta dwójkę i wchodzi na obroty, robię to samo na pozostałych biegach, grunt żeby nie napierać mocno na nóżkę i mieć te 3/4 obrotów na liczniku (w uchu ;).

Zmiana takim sposobem jest super przy dynamicznej jeździe i nie powoduje zgrzytów, w powolnej jeździe używam sprzęgła.

Re: Biegi, redukcja, przegazówka...

: 24 lipca 2013, 06:38
autor: grzegorz 6
:chopper: Świetny tekst przypomniał mi czas jak w wojsku uczyłem się na nowo starem - 666 -Pszczółka - tam zmienić bieg to trzeba było wykonać podwójne wysprzęglenie wykonać i przygazówka na początku było głupio ale szybko się przyzwyczaiłem jak wracałem na przepustkę to mi się w osobówce noga pchała na podwójne wysprzeglanie ot był nawyk . :chopper:
Tak jak pisze kolega potrzeba synchronizować -zrównać obroty i biegi płynnie wskakują .

Re: Biegi, redukcja, przegazówka...

: 09 sierpnia 2013, 19:49
autor: elgora
grzegorz 6 pisze::chopper: Świetny tekst przypomniał mi czas jak w wojsku uczyłem się na nowo starem - 666 -Pszczółka - tam zmienić bieg to trzeba było wykonać podwójne wysprzęglenie wykonać i przygazówka na początku było głupio ale szybko się przyzwyczaiłem jak wracałem na przepustkę to mi się w osobówce noga pchała na podwójne wysprzeglanie ot był nawyk . :chopper:
Tak jak pisze kolega potrzeba synchronizować -zrównać obroty i biegi płynnie wskakują .
A nie 660 ? Nie żebym się czepiał, tak tylko coby inni błędów nie powielali :)

Re: Biegi, redukcja, przegazówka...

: 24 września 2014, 20:43
autor: robi529
--- "Uwaga! Dopiero po puszczeniu sprzęgła przerywamy nacisk na dźwignię biegów.
Czyli stopa zaczyna i stopa kończy

no to mnie zgasiło
oj ciekawy artykuł ciekawy---a ja myślałem ze mam pojecie o zmianie biegów -- ale chyba wychodzi na to że nie ... :D

Re: Biegi, redukcja, przegazówka...

: 10 kwietnia 2015, 21:00
autor: Lepton
@podbiel, a jak ruszyłeś? Na pych i dwójkę twardo bez sprzęgła?