Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz Temat rozwiązany

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
Doniu
Posty: 188
Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
Lokalizacja: Wielkopolska
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Doniu » 09 kwietnia 2018, 15:33

Takie rury są do naprawienie oczywiście nie szpachlowaniem........
https://www.youtube.com/watch?v=IYapCo9ao2Y
Najlepiej oddać do regeneracji.
Tutaj można popytać miedzy innymi........
http://allegro.pl/regeneracja-rur-teles ... 61136.html
Tutaj można poczytać jak wygląda proces takiej naprawy
http://www.pittedforks.co.uk/process.php
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...

Awatar użytkownika
mchojecki4
Posty: 87
Rejestracja: 17 lipca 2014, 18:09
Motocykl: XV 750 92r
Lokalizacja: Siedlce
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: mchojecki4 » 09 kwietnia 2018, 18:53

A moze z kwasówki z blachy dorobic takie osłony? Ma ktoś dostęp do takich maszyn zeby coś takiego zrobic

Awatar użytkownika
mchojecki4
Posty: 87
Rejestracja: 17 lipca 2014, 18:09
Motocykl: XV 750 92r
Lokalizacja: Siedlce
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: mchojecki4 » 10 kwietnia 2018, 21:44

A jak spoleruje ten odprysk to i laga zrobi sie delikatnie ciensza to oryginalne uszczelniacze nie bedą ciekły?

Awatar użytkownika
Morphys
Posty: 32
Rejestracja: 02 maja 2018, 20:17
Motocykl: Yamaha Virago 125
Lokalizacja: Łuków
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Morphys » 12 czerwca 2018, 22:58

Ech niedługo się nacieszyłem moją Virką. Liczyłem że pierwszy sezon obejdzie się bez serwisów... Niestety na niedzielnym wypadzie "złapaliśmy" wyciek. ( Dla liczących statystyki ciekawostka: puściła prawa laga ;P )

Kompletuję części.
Uszczelniacze NOK od Atheny
Kapturki jakieś takie : http://allegro.pl/uszczelniacze-pylowe- ... 37362.html
I problem mam z olejem, byłem zdecydowany na Motul ale podobno ten do lag po sezonie wygląda jak błoto.
Wyczytałem że warto się zdecydować na Fuchs, z tym że po pierwsze wszędzie jest drogo, po drugie po tej zmianie serii na RSF narobiło się tego od groma i zgłupiałem. Podobno Silkolene Fork oil 10w nie jest odpowiednikiem Silkolene RSF 10 i tu pojawia się moje pytanie. Jakiego oleju szukać?

Silkolene RSF 10? 15? Może ktoś wie gdzie dostanę go tanio? Najlepiej jakby jeszcze w komplecie w jednym sklepie dało się kupić któreś uszczelniacze bo jak na razie to wychodzi na to, że każdy element będzie szedł oddzielną przesyłką, co mnie średnio bawi bo zamiast za uszczelniacze to będę płacił za wysyłki ;/

Jakie inne oleje warto rozważyć?

Mam nadzieję, że panewki będą ok bo nigdzie ich nie ma ... ;/

Szukam też serwisówki do 125 o czym wspomniałem w odpowiednim temacie.

Leon_
Posty: 63
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 09:05
Motocykl: Virago 750 92r.
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Leon_ » 13 czerwca 2018, 09:28

Morphys pisze:I problem mam z olejem
Naprawdę to stanowi taki problem ? :D
Przecież to 125 cm3 w armaturze na najprostrzym zawieszeniu, więc jakikolwiek fork oil 10W tam wlejesz, to będzie dobrze.
Do szybkich, ciężkich i precyzyjnych maszyn, warto się dłużej zastanowić nad doborem oleju, ale w tym przypadku, to lepiej skupić się na zakupie dobrych uszczelniaczy a nie chińskich podróbek, jakich pełno w obiegu.

Awatar użytkownika
Morphys
Posty: 32
Rejestracja: 02 maja 2018, 20:17
Motocykl: Yamaha Virago 125
Lokalizacja: Łuków
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Morphys » 13 czerwca 2018, 09:56

Nie wiem, nie znam się. Będę to robił pierwszy raz, więc się pytam. Wiem tyle co znalazłem w necie...

Więc co radzisz? Nie przepłacać i zamiast dać 60 zł za Fuchsa, lepiej kupić jakiegoś forka 10w za 25 zł? Chcę dziś zamówić to może na sobotę będę miał wszystko w domu i zacznę działać. Fajnie byłoby móc znów w niedzielę przelecieć te kilka km... :'(

Leon_
Posty: 63
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 09:05
Motocykl: Virago 750 92r.
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Leon_ » 13 czerwca 2018, 10:52

Kup po prostu to, co jest dostępne w sklepie od ręki i nie zachodź w głowę czy Motul, Castrol,Repsol, Agip itp...
Nie ma sensu przepłacać za jakich superextra olej, którego parametry i tak nie mają zastosowania w konstrukcji zawieszenia twojego moto.
Ja np. wlewam do motocykli lany z beczki Agip 10W za 26 zł / litr
Kupuję w przywarsztatowym sklepie motocyklowym.

Awatar użytkownika
Morphys
Posty: 32
Rejestracja: 02 maja 2018, 20:17
Motocykl: Yamaha Virago 125
Lokalizacja: Łuków
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Morphys » 19 czerwca 2018, 19:12

Panowie potrzebuje szybkiej pomocy. Rozłożyłem lagę. Rura wyszła bez oporów. Został uszczelniacz i panewka. Wyjąłem uszczelniacz. Panewka siedzi pod samym uszczelniaczem ale nie idzie jej wyjąć. Powinna lekko chodzić na tych 5cm frezu czy jak to wygląda? Muszę ją wyjąć czy jak siedzi sztywno to można ją tak zostawić?


Obrazek

Awatar użytkownika
Morphys
Posty: 32
Rejestracja: 02 maja 2018, 20:17
Motocykl: Yamaha Virago 125
Lokalizacja: Łuków
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Morphys » 19 czerwca 2018, 21:12

Składam jak jest, trudno. Mam tylko problem ze sprężyną. Jest o różnorodnym skoku i nie zwróciłem uwagi którą stroną ją wyjąłem. Jak teraz wkładać? I ile oleju zalać?

Awatar użytkownika
Wesoly
Posty: 1463
Rejestracja: 20 lutego 2011, 11:14
Motocykl: FAT BOB
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Wesoly » 19 czerwca 2018, 21:44

Jacek

Awatar użytkownika
Morphys
Posty: 32
Rejestracja: 02 maja 2018, 20:17
Motocykl: Yamaha Virago 125
Lokalizacja: Łuków
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Morphys » 20 czerwca 2018, 00:00

Dzięki wielkie! Podobną informację znalazłem też w serwisówce od xv 250. Tak jak i odmienny schemat budowy od tego, który miałem gdzieś z jakiegoś sklepu (że niby od 125...). Brakuje na nim oddzielnych panewek co oznaczałoby, że tych tulejek ze zdjęcia się nie wyciąga zarówno w 250 jak 125. Tak więc wyczyściłem co się dało, lagi przepolerowane z kwiatków, zalane ~245 - 250cm3 wedle instrukcji, tyle że Motul 15W. Przejechałem 500-1000m prawa laga nie sika tak jak to miało dotąd miejsce. Lekkie kręgi tłustego kurzu na obu, ale to jak mniemam nadmiar oleju, który pozostał po natłuszczaniu wszystkich elementów. Powinno za jakiś czas ustąpić. Tymczasem podczas naprawy dowiedziałem się, że jedną okładzinę na klocku mam urwaną więc czeka mnie wymiana. :P Zawsze coś! ale w tym tygodniu już będę jeździł. Czas nawijać kilometry bo mi sezonu zabraknie ;)

Nie udało się wykręcić urwanej szpilki od tłumika tak jak wcześniej planowałem. Niestety mimo poprawy dostępu, wraz nie da się do niej podejść. Wiertła są za krótkie. Trzeba by ściągać cały garnek, ale to może jak już zajdzie taka potrzeba ;)

ODPOWIEDZ