Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
mchojecki4
Posty: 105
Rejestracja: 17 lipca 2014, 18:09
Motocykl: XV 750 92r
Lokalizacja: Siedlce
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: mchojecki4 »

A moze z kwasówki z blachy dorobic takie osłony? Ma ktoś dostęp do takich maszyn zeby coś takiego zrobic
Awatar użytkownika
mchojecki4
Posty: 105
Rejestracja: 17 lipca 2014, 18:09
Motocykl: XV 750 92r
Lokalizacja: Siedlce
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: mchojecki4 »

A jak spoleruje ten odprysk to i laga zrobi sie delikatnie ciensza to oryginalne uszczelniacze nie bedą ciekły?
Awatar użytkownika
Morphys
Posty: 36
Rejestracja: 02 maja 2018, 20:17
Motocykl: Yamaha Virago 125
Lokalizacja: Łuków
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Morphys »

Ech niedługo się nacieszyłem moją Virką. Liczyłem że pierwszy sezon obejdzie się bez serwisów... Niestety na niedzielnym wypadzie "złapaliśmy" wyciek. ( Dla liczących statystyki ciekawostka: puściła prawa laga ;P )

Kompletuję części.
Uszczelniacze NOK od Atheny
Kapturki jakieś takie : http://allegro.pl/uszczelniacze-pylowe- ... 37362.html
I problem mam z olejem, byłem zdecydowany na Motul ale podobno ten do lag po sezonie wygląda jak błoto.
Wyczytałem że warto się zdecydować na Fuchs, z tym że po pierwsze wszędzie jest drogo, po drugie po tej zmianie serii na RSF narobiło się tego od groma i zgłupiałem. Podobno Silkolene Fork oil 10w nie jest odpowiednikiem Silkolene RSF 10 i tu pojawia się moje pytanie. Jakiego oleju szukać?

Silkolene RSF 10? 15? Może ktoś wie gdzie dostanę go tanio? Najlepiej jakby jeszcze w komplecie w jednym sklepie dało się kupić któreś uszczelniacze bo jak na razie to wychodzi na to, że każdy element będzie szedł oddzielną przesyłką, co mnie średnio bawi bo zamiast za uszczelniacze to będę płacił za wysyłki ;/

Jakie inne oleje warto rozważyć?

Mam nadzieję, że panewki będą ok bo nigdzie ich nie ma ... ;/

Szukam też serwisówki do 125 o czym wspomniałem w odpowiednim temacie.
Leon_
Posty: 63
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 09:05
Motocykl: Virago 750 92r.
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Leon_ »

Morphys pisze:I problem mam z olejem
Naprawdę to stanowi taki problem ? :D
Przecież to 125 cm3 w armaturze na najprostrzym zawieszeniu, więc jakikolwiek fork oil 10W tam wlejesz, to będzie dobrze.
Do szybkich, ciężkich i precyzyjnych maszyn, warto się dłużej zastanowić nad doborem oleju, ale w tym przypadku, to lepiej skupić się na zakupie dobrych uszczelniaczy a nie chińskich podróbek, jakich pełno w obiegu.
Awatar użytkownika
Morphys
Posty: 36
Rejestracja: 02 maja 2018, 20:17
Motocykl: Yamaha Virago 125
Lokalizacja: Łuków
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Morphys »

Nie wiem, nie znam się. Będę to robił pierwszy raz, więc się pytam. Wiem tyle co znalazłem w necie...

Więc co radzisz? Nie przepłacać i zamiast dać 60 zł za Fuchsa, lepiej kupić jakiegoś forka 10w za 25 zł? Chcę dziś zamówić to może na sobotę będę miał wszystko w domu i zacznę działać. Fajnie byłoby móc znów w niedzielę przelecieć te kilka km... :'(
Leon_
Posty: 63
Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 09:05
Motocykl: Virago 750 92r.
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Leon_ »

Kup po prostu to, co jest dostępne w sklepie od ręki i nie zachodź w głowę czy Motul, Castrol,Repsol, Agip itp...
Nie ma sensu przepłacać za jakich superextra olej, którego parametry i tak nie mają zastosowania w konstrukcji zawieszenia twojego moto.
Ja np. wlewam do motocykli lany z beczki Agip 10W za 26 zł / litr
Kupuję w przywarsztatowym sklepie motocyklowym.
Awatar użytkownika
Morphys
Posty: 36
Rejestracja: 02 maja 2018, 20:17
Motocykl: Yamaha Virago 125
Lokalizacja: Łuków
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Morphys »

Panowie potrzebuje szybkiej pomocy. Rozłożyłem lagę. Rura wyszła bez oporów. Został uszczelniacz i panewka. Wyjąłem uszczelniacz. Panewka siedzi pod samym uszczelniaczem ale nie idzie jej wyjąć. Powinna lekko chodzić na tych 5cm frezu czy jak to wygląda? Muszę ją wyjąć czy jak siedzi sztywno to można ją tak zostawić?


Obrazek
Awatar użytkownika
Morphys
Posty: 36
Rejestracja: 02 maja 2018, 20:17
Motocykl: Yamaha Virago 125
Lokalizacja: Łuków
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Morphys »

Składam jak jest, trudno. Mam tylko problem ze sprężyną. Jest o różnorodnym skoku i nie zwróciłem uwagi którą stroną ją wyjąłem. Jak teraz wkładać? I ile oleju zalać?
Awatar użytkownika
Wesoly
Posty: 1660
Rejestracja: 20 lutego 2011, 11:14
Motocykl: H-D
Lokalizacja: Poznań
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Wesoly »

535-> 1100-> FAT BOB-> SPORT GLIDE
Awatar użytkownika
Morphys
Posty: 36
Rejestracja: 02 maja 2018, 20:17
Motocykl: Yamaha Virago 125
Lokalizacja: Łuków
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Morphys »

Dzięki wielkie! Podobną informację znalazłem też w serwisówce od xv 250. Tak jak i odmienny schemat budowy od tego, który miałem gdzieś z jakiegoś sklepu (że niby od 125...). Brakuje na nim oddzielnych panewek co oznaczałoby, że tych tulejek ze zdjęcia się nie wyciąga zarówno w 250 jak 125. Tak więc wyczyściłem co się dało, lagi przepolerowane z kwiatków, zalane ~245 - 250cm3 wedle instrukcji, tyle że Motul 15W. Przejechałem 500-1000m prawa laga nie sika tak jak to miało dotąd miejsce. Lekkie kręgi tłustego kurzu na obu, ale to jak mniemam nadmiar oleju, który pozostał po natłuszczaniu wszystkich elementów. Powinno za jakiś czas ustąpić. Tymczasem podczas naprawy dowiedziałem się, że jedną okładzinę na klocku mam urwaną więc czeka mnie wymiana. :P Zawsze coś! ale w tym tygodniu już będę jeździł. Czas nawijać kilometry bo mi sezonu zabraknie ;)

Nie udało się wykręcić urwanej szpilki od tłumika tak jak wcześniej planowałem. Niestety mimo poprawy dostępu, wraz nie da się do niej podejść. Wiertła są za krótkie. Trzeba by ściągać cały garnek, ale to może jak już zajdzie taka potrzeba ;)
ArGa
Posty: 6
Rejestracja: 12 lipca 2019, 01:09
Motocykl: virago 125-czarnulka
Lokalizacja: Skalmierzyce
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: ArGa »

u mniue tez lewa cieknie :))
Awatar użytkownika
BARTEZ_TK
Posty: 450
Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
Motocykl: VIRAGO 1100
Lokalizacja: KIELCE
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: BARTEZ_TK »

Chciałbym dopytać

Zauważyłem objaw
motor zimował w niskiej temperaturze gdy się ociepliło wiosną w okolicy prawej lagi znalazłem krople oleju (ślady na posadzce )

Czy to wyciek z lagi bo płynu hamulcowego nie ubywa
Ale na tarczy hamulca znalazłem smugi (czy to olej czy płyn hamulcowy nie wiem )

Wysłane z mojego LG-M200 przy użyciu Tapatalka

:menel: Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować :kolejka:
Przepraszamy za błędy :!: ortograficzne

https://youtu.be/EdmZYu9Lths
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Feniks »

Jak klamke ponaciskasz to wyciek płyny hamulcowego powinien sie szybko ujawnić bo on bardzo rzadki jest, dokładnie obserwój.
Lagi jak kapią to lipa, zazwyczaj zaczynają świecić od tłustego oleju miejscu obok uszczelniaczy .
Powycieraj/podotykaj wszystko ręcznikami papierowymi i namierzysz gdzie sie co pojawia.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
Darek Adamczewski
Posty: 785
Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Darek Adamczewski »

No, na 90% uszczelniacze lag. Zamów nowe, a na forum znajdziesz dość szczegółowy opis wymiany. Warto się przyjrzeć powierzchni rur, bo przed wymianą można spróbować polerki. Niestety po pierwszej wymianie kolejne będą coraz częściej :(
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
Awatar użytkownika
BARTEZ_TK
Posty: 450
Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
Motocykl: VIRAGO 1100
Lokalizacja: KIELCE
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: BARTEZ_TK »

Też podejżewam lagi ale dziwią mnie smugi na tarczy hamulcowej więc myślę też o wycieki płynu z cylinderka hamulcowego

bo czy wyciek z uszczelniacza lagi może zanieczyscić tarcze hamulca?

Wysłane z mojego LG-M200 przy użyciu Tapatalka


:menel: Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować :kolejka:
Przepraszamy za błędy :!: ortograficzne

https://youtu.be/EdmZYu9Lths
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: vinny »

Olej z lagi idzie na tarcze i klocki , zacisk też pewnie w oleju .Olej z lagi spływa po przewodzie hamulcowym .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Feniks »

To masz w sam raz na zimowe wieczory, uszczelniacze, klocki do wymiany, zaciski poczyścic :)
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
BARTEZ_TK
Posty: 450
Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
Motocykl: VIRAGO 1100
Lokalizacja: KIELCE
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: BARTEZ_TK »

Dokładnie tak ja i moje sliczności w długi zimowy wieczur pełne czułości spojżenia i takie tam...

Wysłane z mojego LG-M200 przy użyciu Tapatalka

:menel: Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować :kolejka:
Przepraszamy za błędy :!: ortograficzne

https://youtu.be/EdmZYu9Lths
Roberts
Posty: 190
Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Orły
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Roberts »

A ja jestem w trakcie wymiany.
Nikt nie powiedział ze trzeba jeszcze odkręcić wentylek żeby spuścić powietrze przed spuszczeniem oleju ( efekt był takie że owaliłem całe auto :):) )
Ale sama wymiana to prościna , główne narzędzie to kij od miotły.
Awatar użytkownika
BARTEZ_TK
Posty: 450
Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
Motocykl: VIRAGO 1100
Lokalizacja: KIELCE
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: BARTEZ_TK »

Roberts pisze:A ja jestem w trakcie wymiany.
Nikt nie powiedział ze trzeba jeszcze odkręcić wentylek żeby spuścić powietrze przed spuszczeniem oleju ( efekt był takie że owaliłem całe auto :):) )
Ale sama wymiana to prościna , główne narzędzie to kij od miotły.
A nie czytałeś w instrukcji o ciśnieniu w lagach i oleju.

To zwasza kończy się oblaniem połowy garażu

Wysłane z mojego LG-M200 przy użyciu Tapatalka

:menel: Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować :kolejka:
Przepraszamy za błędy :!: ortograficzne

https://youtu.be/EdmZYu9Lths
Roberts
Posty: 190
Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Orły
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Roberts »

Kto by czytał instrukcję przecież Polakiem jestem my czytamy po fakcie
Awatar użytkownika
Darek Adamczewski
Posty: 785
Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Darek Adamczewski »

Zamiast kija można sobie zrobić klucz. Śrubę z łbem 19 mm (chyba) dospawałem do ok. metrowego kawałka rurki 1/2". Z drugiego końca kawałek "w poprzek", żeby przełożyć jakiś pręt - pokrętło. Przyda się, bo po pierwszej wymianie druga za max. 2 sezony.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
Roberts
Posty: 190
Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Orły
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

Post autor: Roberts »

Witam czy ktoś z kolegów mógłby pomóc gdzie mogę kupić same panewki ślizgowe lag + zabezpieczenia do Virago 1100
Znalazłem kilka całych zestawów lecz na każdym pisze xv 1100 od 1994 a ja mam 1993 koło aluminiowe czy one również podejdą do mojego moto
ODPOWIEDZ