Strona 8 z 8

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 09 kwietnia 2018, 18:53
autor: mchojecki4
A moze z kwasówki z blachy dorobic takie osłony? Ma ktoś dostęp do takich maszyn zeby coś takiego zrobic

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 10 kwietnia 2018, 21:44
autor: mchojecki4
A jak spoleruje ten odprysk to i laga zrobi sie delikatnie ciensza to oryginalne uszczelniacze nie bedą ciekły?

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 12 czerwca 2018, 22:58
autor: Morphys
Ech niedługo się nacieszyłem moją Virką. Liczyłem że pierwszy sezon obejdzie się bez serwisów... Niestety na niedzielnym wypadzie "złapaliśmy" wyciek. ( Dla liczących statystyki ciekawostka: puściła prawa laga ;P )

Kompletuję części.
Uszczelniacze NOK od Atheny
Kapturki jakieś takie : http://allegro.pl/uszczelniacze-pylowe- ... 37362.html
I problem mam z olejem, byłem zdecydowany na Motul ale podobno ten do lag po sezonie wygląda jak błoto.
Wyczytałem że warto się zdecydować na Fuchs, z tym że po pierwsze wszędzie jest drogo, po drugie po tej zmianie serii na RSF narobiło się tego od groma i zgłupiałem. Podobno Silkolene Fork oil 10w nie jest odpowiednikiem Silkolene RSF 10 i tu pojawia się moje pytanie. Jakiego oleju szukać?

Silkolene RSF 10? 15? Może ktoś wie gdzie dostanę go tanio? Najlepiej jakby jeszcze w komplecie w jednym sklepie dało się kupić któreś uszczelniacze bo jak na razie to wychodzi na to, że każdy element będzie szedł oddzielną przesyłką, co mnie średnio bawi bo zamiast za uszczelniacze to będę płacił za wysyłki ;/

Jakie inne oleje warto rozważyć?

Mam nadzieję, że panewki będą ok bo nigdzie ich nie ma ... ;/

Szukam też serwisówki do 125 o czym wspomniałem w odpowiednim temacie.

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 13 czerwca 2018, 09:28
autor: Leon_
Morphys pisze:I problem mam z olejem
Naprawdę to stanowi taki problem ? :D
Przecież to 125 cm3 w armaturze na najprostrzym zawieszeniu, więc jakikolwiek fork oil 10W tam wlejesz, to będzie dobrze.
Do szybkich, ciężkich i precyzyjnych maszyn, warto się dłużej zastanowić nad doborem oleju, ale w tym przypadku, to lepiej skupić się na zakupie dobrych uszczelniaczy a nie chińskich podróbek, jakich pełno w obiegu.

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 13 czerwca 2018, 09:56
autor: Morphys
Nie wiem, nie znam się. Będę to robił pierwszy raz, więc się pytam. Wiem tyle co znalazłem w necie...

Więc co radzisz? Nie przepłacać i zamiast dać 60 zł za Fuchsa, lepiej kupić jakiegoś forka 10w za 25 zł? Chcę dziś zamówić to może na sobotę będę miał wszystko w domu i zacznę działać. Fajnie byłoby móc znów w niedzielę przelecieć te kilka km... :'(

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 13 czerwca 2018, 10:52
autor: Leon_
Kup po prostu to, co jest dostępne w sklepie od ręki i nie zachodź w głowę czy Motul, Castrol,Repsol, Agip itp...
Nie ma sensu przepłacać za jakich superextra olej, którego parametry i tak nie mają zastosowania w konstrukcji zawieszenia twojego moto.
Ja np. wlewam do motocykli lany z beczki Agip 10W za 26 zł / litr
Kupuję w przywarsztatowym sklepie motocyklowym.

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 19 czerwca 2018, 19:12
autor: Morphys
Panowie potrzebuje szybkiej pomocy. Rozłożyłem lagę. Rura wyszła bez oporów. Został uszczelniacz i panewka. Wyjąłem uszczelniacz. Panewka siedzi pod samym uszczelniaczem ale nie idzie jej wyjąć. Powinna lekko chodzić na tych 5cm frezu czy jak to wygląda? Muszę ją wyjąć czy jak siedzi sztywno to można ją tak zostawić?


Obrazek

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 19 czerwca 2018, 21:12
autor: Morphys
Składam jak jest, trudno. Mam tylko problem ze sprężyną. Jest o różnorodnym skoku i nie zwróciłem uwagi którą stroną ją wyjąłem. Jak teraz wkładać? I ile oleju zalać?

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 19 czerwca 2018, 21:44
autor: Wesoly

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 20 czerwca 2018, 00:00
autor: Morphys
Dzięki wielkie! Podobną informację znalazłem też w serwisówce od xv 250. Tak jak i odmienny schemat budowy od tego, który miałem gdzieś z jakiegoś sklepu (że niby od 125...). Brakuje na nim oddzielnych panewek co oznaczałoby, że tych tulejek ze zdjęcia się nie wyciąga zarówno w 250 jak 125. Tak więc wyczyściłem co się dało, lagi przepolerowane z kwiatków, zalane ~245 - 250cm3 wedle instrukcji, tyle że Motul 15W. Przejechałem 500-1000m prawa laga nie sika tak jak to miało dotąd miejsce. Lekkie kręgi tłustego kurzu na obu, ale to jak mniemam nadmiar oleju, który pozostał po natłuszczaniu wszystkich elementów. Powinno za jakiś czas ustąpić. Tymczasem podczas naprawy dowiedziałem się, że jedną okładzinę na klocku mam urwaną więc czeka mnie wymiana. :P Zawsze coś! ale w tym tygodniu już będę jeździł. Czas nawijać kilometry bo mi sezonu zabraknie ;)

Nie udało się wykręcić urwanej szpilki od tłumika tak jak wcześniej planowałem. Niestety mimo poprawy dostępu, wraz nie da się do niej podejść. Wiertła są za krótkie. Trzeba by ściągać cały garnek, ale to może jak już zajdzie taka potrzeba ;)

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 03 września 2020, 14:48
autor: ArGa
u mniue tez lewa cieknie :))

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 06 grudnia 2020, 19:36
autor: BARTEZ_TK
Chciałbym dopytać

Zauważyłem objaw
motor zimował w niskiej temperaturze gdy się ociepliło wiosną w okolicy prawej lagi znalazłem krople oleju (ślady na posadzce )

Czy to wyciek z lagi bo płynu hamulcowego nie ubywa
Ale na tarczy hamulca znalazłem smugi (czy to olej czy płyn hamulcowy nie wiem )

Wysłane z mojego LG-M200 przy użyciu Tapatalka


Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 07 grudnia 2020, 09:21
autor: Feniks
Jak klamke ponaciskasz to wyciek płyny hamulcowego powinien sie szybko ujawnić bo on bardzo rzadki jest, dokładnie obserwój.
Lagi jak kapią to lipa, zazwyczaj zaczynają świecić od tłustego oleju miejscu obok uszczelniaczy .
Powycieraj/podotykaj wszystko ręcznikami papierowymi i namierzysz gdzie sie co pojawia.

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 07 grudnia 2020, 17:30
autor: Darek Adamczewski
No, na 90% uszczelniacze lag. Zamów nowe, a na forum znajdziesz dość szczegółowy opis wymiany. Warto się przyjrzeć powierzchni rur, bo przed wymianą można spróbować polerki. Niestety po pierwszej wymianie kolejne będą coraz częściej :(

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 07 grudnia 2020, 20:52
autor: BARTEZ_TK
Też podejżewam lagi ale dziwią mnie smugi na tarczy hamulcowej więc myślę też o wycieki płynu z cylinderka hamulcowego

bo czy wyciek z uszczelniacza lagi może zanieczyscić tarcze hamulca?

Wysłane z mojego LG-M200 przy użyciu Tapatalka



Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 08 grudnia 2020, 01:23
autor: vinny
Olej z lagi idzie na tarcze i klocki , zacisk też pewnie w oleju .Olej z lagi spływa po przewodzie hamulcowym .

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 08 grudnia 2020, 12:01
autor: Feniks
To masz w sam raz na zimowe wieczory, uszczelniacze, klocki do wymiany, zaciski poczyścic :)

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 08 grudnia 2020, 14:24
autor: BARTEZ_TK
Dokładnie tak ja i moje sliczności w długi zimowy wieczur pełne czułości spojżenia i takie tam...

Wysłane z mojego LG-M200 przy użyciu Tapatalka


Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 08 grudnia 2020, 14:38
autor: Roberts
A ja jestem w trakcie wymiany.
Nikt nie powiedział ze trzeba jeszcze odkręcić wentylek żeby spuścić powietrze przed spuszczeniem oleju ( efekt był takie że owaliłem całe auto :):) )
Ale sama wymiana to prościna , główne narzędzie to kij od miotły.

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 08 grudnia 2020, 14:57
autor: BARTEZ_TK
Roberts pisze:A ja jestem w trakcie wymiany.
Nikt nie powiedział ze trzeba jeszcze odkręcić wentylek żeby spuścić powietrze przed spuszczeniem oleju ( efekt był takie że owaliłem całe auto :):) )
Ale sama wymiana to prościna , główne narzędzie to kij od miotły.
A nie czytałeś w instrukcji o ciśnieniu w lagach i oleju.

To zwasza kończy się oblaniem połowy garażu

Wysłane z mojego LG-M200 przy użyciu Tapatalka


Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 08 grudnia 2020, 15:00
autor: Roberts
Kto by czytał instrukcję przecież Polakiem jestem my czytamy po fakcie

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 08 grudnia 2020, 20:30
autor: Darek Adamczewski
Zamiast kija można sobie zrobić klucz. Śrubę z łbem 19 mm (chyba) dospawałem do ok. metrowego kawałka rurki 1/2". Z drugiego końca kawałek "w poprzek", żeby przełożyć jakiś pręt - pokrętło. Przyda się, bo po pierwszej wymianie druga za max. 2 sezony.

Re: Lagi, wyciek, chropowatość, uszczelniacz

: 19 marca 2021, 18:57
autor: Roberts
Witam czy ktoś z kolegów mógłby pomóc gdzie mogę kupić same panewki ślizgowe lag + zabezpieczenia do Virago 1100
Znalazłem kilka całych zestawów lecz na każdym pisze xv 1100 od 1994 a ja mam 1993 koło aluminiowe czy one również podejdą do mojego moto