Przesuwanie kierunkowskazów

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
misiek
Posty: 254
Rejestracja: 05 września 2007, 13:20
Motocykl: xv 1900 Roadliner
Lokalizacja: Lubliniec
Wiek: 55
Status: Offline

Przesuwanie kierunkowskazów

Post autor: misiek » 24 września 2007, 14:27

napisałem na poprzednim :twisted: - ale przepiszę :mrgreen:
Potrzebny sprzęt:
- linka miedziana 1,5mm2, ok 1m
- koszulki termozgrzewalne o różnych średnicach - na pojedyńczy przewód i później na połączone ( dwa przewody )
- łączniki do przewodów zagniatane najlepiej w izolacji min. 8 szt.
- nóż lub coś do odizolowywania przewodów
- kleszcze do zaciskania przewodów
- wiertarka
- wiertła 6, 12
- zapalniczka lub zapałki
- pilnik okrągły
klucze 10, 13
1.Przecinamy przewód kierunkowskazu, odizolowujemy końcówki po obu stronach,
2.Odkręcamy kierunkowskaz i ustalamy długość przewodu do wstawienia
3.Ucinamy dwa kawałki i odizolowujemy końcówki
4.Ja wstawiłem kierunek w otwór mocujący hlapacz tylnego błotnika, ale jeżeli na jakimś stelażu to poniższych czynności nie trzeba wykonywać
Rozwiercamy otwór pod kierunek i mocujemy go na nowym miejscu - tutaj ze względu na krzywiznę błotnika trzeba zastosować podkładki gumowe ścięte skośnie, żeby dobrze pasowało. Ja wyciąłem z pasa transmisyjnego i pasowałem na szlifierce.
5.Łączymy przewody przedłużające po jednej stronie zagniatając złączki
6.Zakładamy koszulki termozgrzewalne na pojedyńcze przewody i podgrzewamy do pełnego uszczenienia
7.Zakładamy większą koszulkę tremozgrzewalną na obydwa przewody i przesuwamy max na już wykonane połączenie
8.Zakładamy koszulki termo na pojedyńcze przewody po drugiej stronie
9.Łączymy tak jak poprzednio zagniatając złączki
10Nasuwamy pojedyńcze koszulki na złączki i zagrzewamy
11.Zsuwamy dużą koszulkę na złącze i zagrzewamy oba złącza do uszczelnienia
12.Podwieszamy przewód pod błotnikem tak aby nie było możliwości przetarcia przez koło
Włączamy zapłon i sprawdzamy dzieło - działa więc do roboty z drugim................ :mrgreen: Mnie obywda kierunki zajęły 4 browce :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Pozdrówka
Ostatnio zmieniony 09 lipca 2008, 16:34 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.

krakers
Status: Offline

Re: Przesuwanie kierunkowskazów

Post autor: krakers » 25 września 2007, 19:38

Właśnie o tym też myślałem :?: Dzięki za wstawkę. Jak możesz daj parę fotek z nowego mocowania?

warrior_trooper
Status: Offline

Re: Przesuwanie kierunkowskazów

Post autor: warrior_trooper » 24 stycznia 2008, 00:56

a ja mam pytanie: czy mogłby ktos podac wymiary(wys,szer,grubosc metalu) jakie ma blaszka przy ktorej montuje sie kierunki po przesunieciu ich w okolice tablicy rejestracyjnej?? z góry thanks.Takie za przeproszeniem g.. kosztuje 5 dych to juz lepiej samemu zrobic, albo kierunki umiescic tak jak Misiek.Nie mam zdjecia pod reka bo bym wstawil ale mysle ze wiadomo o co mi chodzi.

jaroz
Posty: 755
Rejestracja: 04 marca 2008, 22:03
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: galicja
Wiek: 50
Kontakt:
Status: Offline

Re: Przesuwanie kierunkowskazów

Post autor: jaroz » 14 marca 2008, 21:52

Mnie obywda kierunki zajęły 4 browce


masz fajny zegarek.

mholub
Status: Offline

Re: Przesuwanie kierunkowskazów

Post autor: mholub » 17 marca 2008, 19:04

Cześć ! Zajrzyj do mojej prywatnej galerii, zobaczysz moje przesunięte kierunki. Ja użyłem dzirek do przedłużenia błotnika. Miałem takie blaszki, o których piszesz, ale to badziewie latało na polskich drogach jak smród po gaciach: za mała sztywność.

Awatar użytkownika
elrychu
Posty: 366
Rejestracja: 13 września 2007, 21:57
Motocykl: była 535, jest 750
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: Przesuwanie kierunkowskazów

Post autor: elrychu » 17 marca 2008, 20:37

właśnie niedawno przerabiałem ten temat...przesunąłem kierunki w okolicę tablicy rejestracyjnej przy pomocy odpowiedniego wygiętego płaskownika i nie podoba mi się to za bardzo bo obciążony migaczami błotnik wpada z dość duże drgania na wolnych obrotach i przy odpowiednio wyższych też. Wydaje mi się że błotnik nie jest na tyle masywny i stabilny by wieszać na jego końcu migacze.
Planuję umieścić kierunki zaraz za sakwami za pomocą płaskownika zamocowanego w pierwotne miejsce kierunków i w jakimś dodatkowym punkcie żeby znowu całość nie drgała jak galareta.

Awatar użytkownika
Krysiek1108
Posty: 703
Rejestracja: 27 maja 2008, 22:40
Motocykl: Yamaha XV Virago 750/1994r.
Lokalizacja: Gdynia
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Przesuwanie kierunkowskazów

Post autor: Krysiek1108 » 21 lipca 2008, 22:14

Ja planuję wygięcie rurki w kształcie dwóch połączonych przeciwstawnie kolanek i zainstalowanie w tym samym miejscu.Uzyskam możliwośc regulacji ,zmieszczę większe sakwy i kierunki widoczne będą obok rolera. :idea:
Gdy Cię nęci wiatru dotyk zmień samochód na motocykl.

Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1311
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: Honda XL650Transalp
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Przesuwanie kierunkowskazów

Post autor: plaza66 » 21 lipca 2008, 23:23

[quote="elrychu"] bo obciążony migaczami błotnik wpada w dość duże drgania

Nie wiem jak w 535, ale w 750 błotnikiem można pole zaorac. :cool:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, jest XL 650 Trampek 2002r.

Dziki Wieprz

Obrazek

Awatar użytkownika
KIMBA
Posty: 571
Rejestracja: 06 października 2008, 14:39
Motocykl: Triumph675R
Lokalizacja: Bystra k. Gorlic
Wiek: 44
Kontakt:
Status: Offline

Re: Przesuwanie kierunkowskazów

Post autor: KIMBA » 24 października 2008, 09:52

A ja zrobiłam dokładnie tak jak pisał Misiek i jestem zadowolna, dzieki kolego

Awatar użytkownika
misiek
Posty: 254
Rejestracja: 05 września 2007, 13:20
Motocykl: xv 1900 Roadliner
Lokalizacja: Lubliniec
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Przesuwanie kierunkowskazów

Post autor: misiek » 24 października 2008, 14:02

:razz: Drobiażdżek :wink:
Szerokości
Nawet najdłuższa żmija - przemija

Awatar użytkownika
Arktos
Posty: 780
Rejestracja: 12 września 2007, 17:12
Motocykl: Virago 750 z 96r
Lokalizacja: Włocławek
Wiek: 47
Kontakt:
Status: Offline

Re: Przesuwanie kierunkowskazów

Post autor: Arktos » 29 marca 2009, 12:43

elrychu pisze:właśnie niedawno przerabiałem ten temat...przesunąłem kierunki w okolicę tablicy rejestracyjnej przy pomocy odpowiedniego wygiętego płaskownika i nie podoba mi się to za bardzo bo obciążony migaczami błotnik wpada z dość duże drgania na wolnych obrotach i przy odpowiednio wyższych też. Wydaje mi się że błotnik nie jest na tyle masywny i stabilny by wieszać na jego końcu migacze.


W 750 sie sprawdza to miejsce. Koszt 0zl jak sie wie gdzie leżą jakieś płaskowniki.(najlepiej aluminiowe)


Obrazek

Obrazek


Obrazek
Gang dzikich wieprzy.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 1141
Rejestracja: 27 grudnia 2007, 13:16
Motocykl: Yamaha XV 1100 Virago '97
Lokalizacja: Białystok
Wiek: 32
Kontakt:
Status: Offline

Re: Przesuwanie kierunkowskazów

Post autor: Antek » 29 marca 2009, 19:08

Arktos pisze:W 750 sie sprawdza to miejsce. Koszt 0zl jak sie wie gdzie leżą jakieś płaskowniki.(najlepiej aluminiowe)
dokładnie mam zrobione tak samo i jest gitara! :rock:
Obrazek Czy daleko oni....?

dzodzo23
Status: Offline

Re: Przesuwanie kierunkowskazów

Post autor: dzodzo23 » 10 kwietnia 2009, 22:46

Antek pisze:
Arktos pisze:W 750 sie sprawdza to miejsce. Koszt 0zl jak sie wie gdzie leżą jakieś płaskowniki.(najlepiej aluminiowe)
dokładnie mam zrobione tak samo i jest gitara! :rock:



dzięki Antkowi mam również z płaskownikami :bravo: :bravo: dzięki Koleżko, wszystko wygląda jak na fotkach powyżej !!!! :rock:

Awatar użytkownika
Tomwoo
Posty: 15
Rejestracja: 09 maja 2017, 16:11
Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Przesuwanie kierunkowskazów

Post autor: Tomwoo » 15 października 2017, 11:30

Witam!
Ja zrobiłem też w ten sam sposób, jednak wydawało mi się że trochę kierunki są
zbyt szeroko rozstawione, tak wizualnie przy tablicy. Dlatego przerobiłem mocowanie
przez dospawanie kawałków rurki. Po usunięciu gum kierunki zamocowałem na tych rurkach.
Wg.mnie wygląda lepiej, rozstaw ok. 36 cm. Fakt że jest na sztywno ale 24 letnie gumy
elastyczne nie były :D
Pzdr!
Załączniki
1.jpg
Z gumami
1.jpg (128.7 KiB) Przejrzano 800 razy
2.jpg
Wężej
2.jpg (103.75 KiB) Przejrzano 800 razy

ODPOWIEDZ