Kranik Paliwa

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
marekt97
Posty: 7
Rejestracja: 27 stycznia 2012, 20:09
Motocykl: Yamaha Virago XV750
Status: Offline

Kranik Paliwa

Post autor: marekt97 »

Mam pytanie czy w Yamaha Virago 750 moża zamknąć całkowicie dopływ paliwa do gaźnika kranikiem i w jakiej pozycji ma znajdować się wskaźnik od kranika ??
Awatar użytkownika
micek1968
Posty: 871
Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
Motocykl: VIRAGO XV 750
Lokalizacja: Zgierz
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kranik Paliwa

Post autor: micek1968 »

nie można zamknąć całkowicie :\
Pozdrawiam
Micek
Obrazek
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 538
Rejestracja: 16 sierpnia 2011, 13:23
Motocykl: Virago CKM XV 750
Lokalizacja: Piła Wielkopolska
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Kranik Paliwa

Post autor: Peter »

Obrazek
Jeżeli chcesz zdjąć bak to kranik można ustawić na FUEL lub RES by paliwo samo nie leciało a gdy chcesz ustawić spływ paliwa grawitacyjny to ustawiasz na PRI
Custom garage Kaczorska - wynalazki,patenty,prowizorki
Obrazek
To nie ja się kręcę. To zawirował świat.
Awatar użytkownika
micek1968
Posty: 871
Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
Motocykl: VIRAGO XV 750
Lokalizacja: Zgierz
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kranik Paliwa

Post autor: micek1968 »

marekt97 pisze:Mam pytanie czy w Yamaha Virago 750 można zamknąć całkowicie dopływ paliwa do gaźnika kranikiem
Koledze chyba chodzi o CAŁKOWITE zamknięcie dopływu paliwa...
A podpinając się pod temat to jeździcie na RES czy ON? Bo zgodnie z instrukcją powinno się jeździć na ON a jak zabraknie paliwa to przełączyć na RES i jechać do CPN-u... Osobiście jeżdżę na RES i czekam kiedy mi się zapali lampka rezerwy... Nie czekam kiedy podczas wyprzedzania na drodze mi nagle zabraknie paliwa i będę musiał w locie kręcić kranikiem ...
Pozdrawiam
Micek
Obrazek
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 538
Rejestracja: 16 sierpnia 2011, 13:23
Motocykl: Virago CKM XV 750
Lokalizacja: Piła Wielkopolska
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Kranik Paliwa

Post autor: Peter »

micek1968 pisze:
marekt97 pisze:Mam pytanie czy w Yamaha Virago 750 można zamknąć całkowicie dopływ paliwa do gaźnika kranikiem
Koledze chyba chodzi o CAŁKOWITE zamknięcie dopływu paliwa...
A podpinając się pod temat to jeździcie na RES czy ON? Bo zgodnie z instrukcją powinno się jeździć na ON a jak zabraknie paliwa to przełączyć na RES i jechać do CPN-u... Osobiście jeżdżę na RES i czekam kiedy mi się zapali lampka rezerwy... Nie czekam kiedy podczas wyprzedzania na drodze mi nagle zabraknie paliwa i będę musiał w locie kręcić kranikiem ...
Ja mam na res i jeżdżę do lampki.. Raz się zakręciłem na początku jak na on jechałem zaczął się dusić,pyrchać i lipa zgasł.. Skulałem oto na cpn akurat miałem koło siebie. Patrzę do baku a tu jeszcze zupka. Wyjadła mi bestyja wszystko z gaźnika i nie wiedziałem że muszę na PRI, gdy już zgaśnie, na chwilę przełączyć co by się zalał a potem na res by jechać dalej. A w czasie jazdy nie zdążyłem i stąd mi zgasła.
Custom garage Kaczorska - wynalazki,patenty,prowizorki
Obrazek
To nie ja się kręcę. To zawirował świat.
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Kranik Paliwa

Post autor: marian07 »

Marek97:
- całkowicie zamknięte masz: res, fuel, - gdy silnik nie pracuje.
(gdy pracuje są otwarte - no zakładamy że kranik sprawny)
- cały czas otwarte: pri
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
marekt97
Posty: 7
Rejestracja: 27 stycznia 2012, 20:09
Motocykl: Yamaha Virago XV750
Status: Offline

Re: Kranik Paliwa

Post autor: marekt97 »

Wielkie Dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
piotrekk78
Posty: 344
Rejestracja: 20 czerwca 2020, 13:59
Motocykl: XV 1700 Road Star
Lokalizacja: woj. łódzkie
Status: Offline

Re: Kranik Paliwa

Post autor: piotrekk78 »

Pytam z czystej ciekawości.
Co się stanie gdy kranik ustawimy i zostawimy w pozycji PRI?
Chodzi o sytuacje w dwóch przypadkach.
1. Zostawimy na PRI i motocykl stoi nie odpalany np. Na kilka dni
2. Jazda na ustawieniu PRI

Pytanie czysto teoretyczne
Mieć gdzieś jakiś własny ląd, choćby o te dziesięć godzin stąd 🤘
Awatar użytkownika
janko28
Posty: 94
Rejestracja: 14 października 2018, 16:51
Motocykl: virago 750 1998r
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Kranik Paliwa

Post autor: janko28 »

Jazda. Nic się nie stanie.
Jak zostawisz na kilka dni to zależy od zaworów iglicowych w komorach, jak nie trzymają to nawet napełniania cylinder że nie zakrecisz rozrusznika.
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Kranik Paliwa

Post autor: marian07 »

Mogą puszczać lekko, to niezauważalne prawie jest - a w oleju masz coraz więcej benzyny, szkodliwe dla silnika bardzo. (PRI włączone cały czas)
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
ODPOWIEDZ