Zmiana z 10W40 na 20W50

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
borgi
Posty: 76
Rejestracja: 22 czerwca 2016, 16:02
Motocykl: XV920J
Lokalizacja: Kraków/Zabrnie
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Zmiana z 10W40 na 20W50

Post autor: borgi » 21 marca 2018, 10:11

jacenty369 pisze:poszedłem kupić litr 20W50 bo takim mi zalali w serwisie, pan za ladą stwierdził że to do złomów olej i zajeżdżonych silników więc widzicie jakich mamy znawców za ladami. Moim skromnym zdaniemMotul 20W50 jest ok na nasze warunki atmosferyczne. Pozdrawiam serdecznie LWG :rock:
A co się czepiasz? Nie miał racji? :D

cyt Motul 3000 20w50. "Szczególnie zalecany do starszej konstrukcji silników o dużej średnicy cylindra, singli, V-twin i silników o układzie chłodzenia olejowo powietrznym."

No to pasuje jak ulał :D Ja też kiedyś poszedłem do zaprzyjaźnionego sklepu motocyklowego i poprosiłem o Motula 20w50. W odpowiedzi usłyszałem, że to olej do starych motocykli a teraz leje się syntetyczne itp. Ja z uśmiechem odpowiedziałem, że właśnie taki stary mam :D

jacenty369
Posty: 15
Rejestracja: 06 lutego 2018, 22:54
Motocykl: Yamaha virago 750
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Zmiana z 10W40 na 20W50

Post autor: jacenty369 » 21 marca 2018, 10:20

Zgadza się to jest olej do starszych konstrukcji ale nie do padniętych czy złomów, wiedza tego pana na temat olejów powinna być większa jeśli się pracuje w motoryzacyjnym sklepie, taki ignorant może napędzić człowiekowi strachu ha ha.Pozdrawiam LWG

Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2693
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Zmiana z 10W40 na 20W50

Post autor: tylust » 21 marca 2018, 11:45

Co do opinii, że 20W50 to olej do złomów to pragnę zauważyć, że obecnie w tej specyfikacji można nawet kupić olej full syntetyk np. Motul 7100. przez pomyłkę taki zalałem do XV750 z roku 1983 z niewiadomym przebiegiem, ale obstawiam, że bliżej 100 tys km niż 50 tys :mrgreen: i jestem zachwycony. Niestety cena słaba.
Sprawa druga warto rozumieć, że gdy konstrukcja naszych silników z grubsza poswatała - czyli w latach 70-tych oleje jakie można było kupić były powiedzmy sobie szczerze nieco innej jakości niż obecnie. Obstawiam, że nawet te najtańsze markowe oleje jakie można dzisiaj kupić spełniają normy wyższe niż oleje sprzed 40 lat.
Koledzy narzekają czasem, że Castrol to, a Motul tamto, ale nie słyszałem jeszcze żeby jakiekolwiek Virago się rozleciało z powodu źle dobranego oleju.
Fabryka zalecała dla naszej strefy klimatycznej 20W40 i cokolwiek o podobnej klasie lepkości na pewno się sprawdzi. A czy minerał czy pół syntetyk czy syntetyk to już kwestia co kto lubi i na co kogo stać i z czym będzie czuł się lepiej.
Tomek

gazownik
Posty: 413
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zmiana z 10W40 na 20W50

Post autor: gazownik » 21 marca 2018, 14:21

Ja chyba w tym roku zaleje taki olej: https://sklep.motormind.pl/pl/p/Olej-si ... tetyk/2357
Pierwszy sezon przejezdzilem na motulu 10/40 a dwa kolejne na yamalube 10/40. Trudno mi jest ocenic zużycie oleju, bo pierwszy sezon jeździłem powoli a dwa kolejne trochę szybciej. To wychodzilo by tak że yamalube tak jak by wiecej silnik wyciągał (oczywiście ilosci w normie). Natomiast na jednym jak i drugim oleju po bardzo ale to bardzo mocnym rozgrzaniu silnika zaczynaja odzywac sie delikatnie zawory. Z tad decyzja o orzejsciu na cieplejszy, nie koniecznie z aukcji, może szarpne sie na ester...

Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 1756
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: XV1100, CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 54
Status: Online

Re: Zmiana z 10W40 na 20W50

Post autor: Top Gun » 21 marca 2018, 15:26

gazownik pisze:Ja chyba w tym roku zaleje taki olej: https://sklep.motormind.pl/pl/p/Olej-si ... tetyk/2357
Pierwszy sezon przejezdzilem na motulu 10/40 a dwa kolejne na yamalube 10/40. Trudno mi jest ocenic zużycie oleju, bo pierwszy sezon jeździłem powoli a dwa kolejne trochę szybciej. To wychodzilo by tak że yamalube tak jak by wiecej silnik wyciągał (oczywiście ilosci w normie). Natomiast na jednym jak i drugim oleju po bardzo ale to bardzo mocnym rozgrzaniu silnika zaczynaja odzywac sie delikatnie zawory. Z tad decyzja o orzejsciu na cieplejszy, nie koniecznie z aukcji, może szarpne sie na ester...
Ja od 6 lat, do dwóch Virek 1100 leje 20W50 i jest perfekt :chopper:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,

Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 1756
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: XV1100, CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 54
Status: Online

Re: Zmiana z 10W40 na 20W50

Post autor: Top Gun » 21 marca 2018, 15:29

Top Gun pisze:
gazownik pisze:Ja chyba w tym roku zaleje taki olej: https://sklep.motormind.pl/pl/p/Olej-si ... tetyk/2357
Pierwszy sezon przejezdzilem na motulu 10/40 a dwa kolejne na yamalube 10/40. Trudno mi jest ocenic zużycie oleju, bo pierwszy sezon jeździłem powoli a dwa kolejne trochę szybciej. To wychodzilo by tak że yamalube tak jak by wiecej silnik wyciągał (oczywiście ilosci w normie). Natomiast na jednym jak i drugim oleju po bardzo ale to bardzo mocnym rozgrzaniu silnika zaczynaja odzywac sie delikatnie zawory. Z tad decyzja o orzejsciu na cieplejszy, nie koniecznie z aukcji, może szarpne sie na ester...
To dobra decyzja :bravo: ja od 6 lat, do dwóch Virek 1100 leje 20W50 i jest perfekt :chopper:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,

Awatar użytkownika
Pablo_kat
Posty: 257
Rejestracja: 11 lipca 2013, 00:55
Motocykl: VIRAGO 1100
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Zmiana z 10W40 na 20W50

Post autor: Pablo_kat » 21 marca 2018, 18:30

Ja jeżdżę na motulu 20W50. Zmieniam 2 albo 3 razy w sezonie (co 6 tyś km). Jest super, nic się nie dzieje, ubytki podczas eksploatacji poniżej normy ;) czyli dolewam może z 200 - 300ml między wymianami. :)
Ja bym wymieniał i nie bał się że coś się stanie.

Awatar użytkownika
Snake
Posty: 787
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 36
Status: Online

Re: Zmiana z 10W40 na 20W50

Post autor: Snake » 22 marca 2018, 11:49

Też będę zmieniał z 10W40 na 20W50
Olej Yamalube® M4 20W50, Olej Yamalube® 4-S 20W-50, Olej Yamalube® FS 4 15W50 (cena na litrze miedzy drugim a trzecim różnica 20PLN dość sporo)
Zastanawiam się jedynie który mineral, pół czy full syntetyk.
Miałem zalany minerał teraz spróbuję pół. Zobaczę czy różnica będzie, głównie chodzi mi o biegi, czasami zacinała mi się jedynka. Wybór na 99% padnie na Y 4-S 20W-50
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel

Awatar użytkownika
Piotrek9007
Posty: 273
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: TST Starachowice
Wiek: 32
Status: Offline

Re: Zmiana z 10W40 na 20W50

Post autor: Piotrek9007 » 25 lipca 2018, 18:38

Virago 535 i 750 zalane Yamalube 20W50. Bajka. Polecam!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo :wink:

(zaczerpnięte z forum :rock: )

Roberts
Posty: 123
Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Orły
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Zmiana z 10W40 na 20W50

Post autor: Roberts » 25 lipca 2018, 20:40

A ja polecam VALVOLINE MOTORCYCLE OIL 4T 20W-50

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 4058
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zmiana z 10W40 na 20W50

Post autor: 2007XV1700 » 26 lipca 2018, 18:53

byle nie castrol
45825243 T78 A R.I.P 2029
Obrazek
Obrazek

Po co mieć jedną brodę skoro można mieć dwie?

marekc1019
Posty: 75
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: Yamaha XV 535 1991r.
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Zmiana z 10W40 na 20W50

Post autor: marekc1019 » 26 lipca 2018, 19:03

2007XV1700 pisze:
26 lipca 2018, 18:53
byle nie castrol
Jeździłem na Castrolu kilkoma motocyklami z silnikami rzędowymi i V-twin . Zawsze byłem zadowolony , żadnych problemów z silnikiem , skrzynią czy sprzęgłem.

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 4058
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zmiana z 10W40 na 20W50

Post autor: 2007XV1700 » 26 lipca 2018, 20:53

zalej castrola do virago a może się okazać że nie można znaleźć neutrala, że sprzęgła nie idzie wyregulować.
45825243 T78 A R.I.P 2029
Obrazek
Obrazek

Po co mieć jedną brodę skoro można mieć dwie?

Awatar użytkownika
Darek Adamczewski
Posty: 519
Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Zmiana z 10W40 na 20W50

Post autor: Darek Adamczewski » 27 lipca 2018, 10:22

Dyskusja o Castrolu, Motulu i innych smarowidłach to temat rzeka. Akurat jeżdżę na Castrolu i jakichś szczególnych kłopotów nie czuję. Sprzęgło działa, oczywiście przy wrzucaniu "1", zwłaszcza po dłuższym postoju jest mały zgrzyt, ale to urok skrzyni kłowej bez synchro. "Neutrala" to się trzeba nauczyć szukać, bo raz wchodzi aż cyka innym razem, zwłaszcza gdy się zatrzymać np. na 4 czy 5, to trzeba troszkę cierpliwości. To jak mówiłem jest jednak cecha naszych skrzyń, gdzie przy zmianie przełożenia przesuwają się WSZYSTKIE koła, albo przesuwki. W samochodach działa to kompletnie inaczej.
Po zmianie na gęstszy olej może się pojawić niespodzianka w postaci zapalania się kontrolki poziomu oleju nawet jeśli jest go ile trzeba. Gęstszy olej obkleja ściany wnętrza silnika i skrzyni i jego poziom chwilowo opada poniżej czujnika. Wszystko się normuje po lekkim rozgrzaniu. Co do zasadności użycia gęstszego oleju w starszych silnikach są różne zdania. Owszem, większa gęstość (lepkość) poprawia ciśnienie jakie wytwarza pompa i wypełnienie większych luzów szczególnie na panewkach korbowych. Ale jest i druga strona medalu. Gęstszy olej gorzej dopływa tam gdzie luzy są na niezbyt powiększonym poziomie. Gorzej też się rozbryzguje, a to jest główny sposób smarowania gładzi cylindrowej.
Jak tu wielekroć pisano, w czasach, gdy projektowano nasze Virki, technika olejowa była o epokę, a nawet dwie epoki do tyłu. Uwierzcie, ze to co dziś lejemy do silników i skrzyń to jest w porównaniu do olejów sprzed 30 lat KOSMOS! Nawet najlichszy obecnej produkcji olej jest lepszy od topowych smarowideł z połowy lat 80-tych. Wtedy klasa SD, SE była osiągnięciem, a obecnie SG jest standardem. W motocyklach jest tylko ten problem, że nie można zastosować wielu środków zmniejszających tarcie typu dwusiarczek molibdenu, ze względu na mokre sprzęgło i groźbę poślizgu tarcz. Ale i tak wymyślono takie, o których w czasach powstawania Virago nie marzono.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 4058
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zmiana z 10W40 na 20W50

Post autor: 2007XV1700 » 27 lipca 2018, 11:32

z palca sobie tego nie wyssałem
45825243 T78 A R.I.P 2029
Obrazek
Obrazek

Po co mieć jedną brodę skoro można mieć dwie?

Awatar użytkownika
Darek Adamczewski
Posty: 519
Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Zmiana z 10W40 na 20W50

Post autor: Darek Adamczewski » 27 lipca 2018, 12:44

Skoro masz takie doświadczenia, to nie będę się upierał. Fakt jest taki, że olej do motocykla musi być kompromisem pomiędzy tym co dobre dla silnika, a tym co korzystne dla skrzyni i sprzęgła. Pogodzić potrafią to nie wszyscy. Przykładowo Rosjanie w latach 80-tych mieli plany całkiem ładnego motocykla Iż z czterosuwem (Orion), ale z powodu braku własnych olejów stanęli przed wyborem. Albo rozdzielą przekładnie od silnika jak w M-kach, Uralach, itp. albo będą importować. Zdaje, się, że zaniechali produkcji.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.

Roberts
Posty: 123
Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Orły
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Zmiana z 10W40 na 20W50

Post autor: Roberts » 27 lipca 2018, 13:44

IŻ orion Jak na rosyjską myśl technologiczną to fajny tylko coś mi on przypomina No i doczytałem silnik był na licencji Yamahy
http://reglinez.org/sites/default/files ... k=3vUDxu8D
https://i.ytimg.com/vi/cDiabo-p2u4/maxresdefault.jpg

Awatar użytkownika
Darek Adamczewski
Posty: 519
Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Zmiana z 10W40 na 20W50

Post autor: Darek Adamczewski » 27 lipca 2018, 15:16

Oni byli tacy skorzy do brania licencji jak do wszelkich ustępstw w polityce. :D Najprawdopodobniej kupili ze 2 sztuki, rozebrali na części i zerżnęli co się da. :wink: Faktem jednak jest, że stanęli właśnie przed problemem właściwego oleju. Sojuz się już chylił ku upadkowi, wiele sankcji wciąż działało, dewizy były potrzebne na zbrojenia, więc co tam jakiś motocykl. Na pewno widziałeś wiele projektów np. naszych WSK opracowanych w Świdniku. Piękne, nowoczesne kształty, konstrukcja silników na poziomie nie ustępującym Japończykom, ale brakło kasy na uruchomienie produkcji.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.

ODPOWIEDZ