Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 października 2011, 18:51
- Motocykl: Yamaha Virago 700
- Status: Offline
Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
Witam Panowie Motocykliści.
Postanowiłem napisać osobny temat gdyż nie mogę za bardzo odnaleźć się w gąszczu Waszych problemów na forum i dopasować do swojego. Mam nadzieje że mi wybaczycie.
Otoż sprawa wygląda następująco. Motocykl od zakupu nie pracował tak jakbym tego chciał. Ostatnio postanowiłem oddać go do mechanika aby się z problemem uporał. Niestety skasowano odemnie troche kasy (czyszczenie gaziorów, regulacja zaworór, filtr powietrza, olej oraz świece. Nic się nie zmieniło własciwie.. no może na wysokich obrotach ładniej się zbiera.
PROBLEM:
Na niskich obrotach praktycznie nie da się jechać. Mam na myśli zakres od 2-3,5. Kicha prycha pali jeden gar.(ciezko mi jest okreslic na ktory) Trzymanie na poł gazu w tym zakresie to katorga i szarpanina a z koleji przyśpieszanie odbywa sie po krotkim zamuleniu jednego cylindra i zaskoczeniu drugiego po kilku sekundach. Strasznie to denerwujace bo przeciez za uciag z dołu kochamy Vki!. Po rozbujaniu do 6 tysięcy w zaleznosci od dnia bywa tak ze wskakuje jakby na nastepny poziom mocy To znaczy czuć normalnie wzrost mocny ktory jest nastepstwem krzywej mocy ale to coś wiecej, silnik jakby równiej pracuje jednak bywa i tak ze pracuje rowniej przestaje i znow rowno w ciagu minuty (nie jest to palenie na jeden gar bo bym o tym nie mowil w ten sposob)
Moje pytanie: Czy uszkodzony kranik może być przyczyną zaistniałej sytuacji? Mechanik powiedzial zebym sobie zamówił zestaw naprawczy bo coś tam coś tam i wymenił co też uczynie niezwłocznie. Czy macie jakiej inne typu na rozwiązanie problemu?
Postanowiłem napisać osobny temat gdyż nie mogę za bardzo odnaleźć się w gąszczu Waszych problemów na forum i dopasować do swojego. Mam nadzieje że mi wybaczycie.
Otoż sprawa wygląda następująco. Motocykl od zakupu nie pracował tak jakbym tego chciał. Ostatnio postanowiłem oddać go do mechanika aby się z problemem uporał. Niestety skasowano odemnie troche kasy (czyszczenie gaziorów, regulacja zaworór, filtr powietrza, olej oraz świece. Nic się nie zmieniło własciwie.. no może na wysokich obrotach ładniej się zbiera.
PROBLEM:
Na niskich obrotach praktycznie nie da się jechać. Mam na myśli zakres od 2-3,5. Kicha prycha pali jeden gar.(ciezko mi jest okreslic na ktory) Trzymanie na poł gazu w tym zakresie to katorga i szarpanina a z koleji przyśpieszanie odbywa sie po krotkim zamuleniu jednego cylindra i zaskoczeniu drugiego po kilku sekundach. Strasznie to denerwujace bo przeciez za uciag z dołu kochamy Vki!. Po rozbujaniu do 6 tysięcy w zaleznosci od dnia bywa tak ze wskakuje jakby na nastepny poziom mocy To znaczy czuć normalnie wzrost mocny ktory jest nastepstwem krzywej mocy ale to coś wiecej, silnik jakby równiej pracuje jednak bywa i tak ze pracuje rowniej przestaje i znow rowno w ciagu minuty (nie jest to palenie na jeden gar bo bym o tym nie mowil w ten sposob)
Moje pytanie: Czy uszkodzony kranik może być przyczyną zaistniałej sytuacji? Mechanik powiedzial zebym sobie zamówił zestaw naprawczy bo coś tam coś tam i wymenił co też uczynie niezwłocznie. Czy macie jakiej inne typu na rozwiązanie problemu?
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
sprawdz ten kranik , fajki i przewody vn , jak nic nie da to mechanik tylko wziol kase za nic
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
Problemem są prawdopodobnie gaźniki, a dokładnie zalewanie silnika przez nie.
Zmień świece na iskry FE65PS (lub PRS) przegoń moto i sprawdź
Sprawdź jaki masz poziom paliwa w każdym z gaźników. Kranik jak ustawisz w pozycje PRI to masz ciągły przelot paliwa i w takim położeniu musi jechać, nawet jak by kranik był całkiem rozwalony.
Zmień świece na iskry FE65PS (lub PRS) przegoń moto i sprawdź
Sprawdź jaki masz poziom paliwa w każdym z gaźników. Kranik jak ustawisz w pozycje PRI to masz ciągły przelot paliwa i w takim położeniu musi jechać, nawet jak by kranik był całkiem rozwalony.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 października 2011, 18:51
- Motocykl: Yamaha Virago 700
- Status: Offline
Re: Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
Czyli do czasu jak nie przyjdzie mi ten zestaw to moge kombinowac na pozycji PRI? Na niej nie jest tak ze moze zalewac moto?
Wymieniałem te świece ale na NGK z serwisowki i za kazdym razem poprawialo sie na te parenascie kilometrow dogrzewania a na drugi dzien znow bylo to samo. Mam juz chyba 3 komplety. No ale po sprawdzeniu tego poziomu paliwa w gaznikach obczaje te iskry. Tylko musze ogarnac jak sie ten poziom paliwa sprawdza Dzio.
Wymieniałem te świece ale na NGK z serwisowki i za kazdym razem poprawialo sie na te parenascie kilometrow dogrzewania a na drugi dzien znow bylo to samo. Mam juz chyba 3 komplety. No ale po sprawdzeniu tego poziomu paliwa w gaznikach obczaje te iskry. Tylko musze ogarnac jak sie ten poziom paliwa sprawdza Dzio.
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
Jak masz sprawny zaworek iglicowy to nie powinno zalewać. Jeśli w pozycji PRI będzie zalewać tzn. że zaworek nie trzyma i paliwo się przelewa. Wtedy będzie uciekać przez odpowietrzenie.
Tomek
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 października 2011, 18:51
- Motocykl: Yamaha Virago 700
- Status: Offline
Re: Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
Nigdzie się nie przelewa, świece są koloru kawowego, obydwie bez rożnicy. Nic nie kopci ale strzela w wydech po odjęciu gazu takimi cichymi stęknięciami.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
synchronizacja do sprawdzenia
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 października 2011, 18:51
- Motocykl: Yamaha Virago 700
- Status: Offline
Re: Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
Wygląda na to że mechanik wziął kasę za nic.
Po zapłacie za usługę mówił mi że "na tych króćcach ssacych to ostatnia regulacja". Mogl odrazu powiedziec aby zamowic krócce skoro moto nie będzie jechać. Pójdę z reklamacją.
Po zapłacie za usługę mówił mi że "na tych króćcach ssacych to ostatnia regulacja". Mogl odrazu powiedziec aby zamowic krócce skoro moto nie będzie jechać. Pójdę z reklamacją.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 października 2011, 18:51
- Motocykl: Yamaha Virago 700
- Status: Offline
Re: Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
Sprawdziłem jeszcze raz ten poziom paliwa w gaźnikach i wygląda na to że w lewym gaźników (od tylnego gara) Jest mniej niż w prawym. Słupek dochodzi prawie do połowy wanienki (połowa drogi do szczelinki z uszczelką i napisem hitachi) Moze być to problemem?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
może i to być,
choć na wysokich w ogóle by nie jechał - a piszesz, że lepiej idzie na wysokich
choć na wysokich w ogóle by nie jechał - a piszesz, że lepiej idzie na wysokich
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 października 2011, 18:51
- Motocykl: Yamaha Virago 700
- Status: Offline
Re: Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
Witam ponownie,
Postanowiłem sprawdzić krócce ssące czy nie są popękane. I tu moje pytanie. Jak się za to zabrać? Czy powinienem poprostu zdjąć gaźniki oraz następnie obejrzeć krócce od środka i szukać pęknieć oraz szparek? Czy później jeśli wszystko będzie dobrze i będe chciał załozyć spowrotem może się okazać że ze starości mogą popękać? Czy gaźniki trzeba bęzie od nowa regulować po zdjęciu ich i ponownym założeniu?
Druga sprawa to membrany. Czy tak samo z króccami, laik ma szanse ocenić czy są jeszcze "dobre"?
Postanowiłem sprawdzić krócce ssące czy nie są popękane. I tu moje pytanie. Jak się za to zabrać? Czy powinienem poprostu zdjąć gaźniki oraz następnie obejrzeć krócce od środka i szukać pęknieć oraz szparek? Czy później jeśli wszystko będzie dobrze i będe chciał załozyć spowrotem może się okazać że ze starości mogą popękać? Czy gaźniki trzeba bęzie od nowa regulować po zdjęciu ich i ponownym założeniu?
Druga sprawa to membrany. Czy tak samo z króccami, laik ma szanse ocenić czy są jeszcze "dobre"?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
możesz zdemontować i oglądnąc jak piszesz, przy montażu jak się rozsypią to znaczy, że już był czas na wymianę.
Membrany również możesz zdemontować i pod światło sprawdzić czy nie mają przetarć ( dziur), oraz czy szczelnie siedzą na tłoczku; przy montażu zwróć uwagę żeby dobrze siadła.
Membrany również możesz zdemontować i pod światło sprawdzić czy nie mają przetarć ( dziur), oraz czy szczelnie siedzą na tłoczku; przy montażu zwróć uwagę żeby dobrze siadła.
- leszekk
- Posty: 4146
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
Jeśli w efekcie oglądania nie stwierdzisz konieczności wymiany i przy składaniu nie uszkodzisz to regulacja nie jest niezbędna. Jeśli teraz masz wyregulowane do dziurawych, to raczej wskazane regulować
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 października 2011, 18:51
- Motocykl: Yamaha Virago 700
- Status: Offline
Re: Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
Króciec przedniego cylindra był pęknięty. Mial dziure dlugosci 1/4 obwodu w miejscu gdzie objemka ściska, oraz szparke na ściance wewnetrznej tam gdzie leci mieszanka. Jestem niemal pewiem ze to stanowilo problem.
Co do membran, jeszcze ich nie sprawdzalem gdyz ojciec doradził mi aby ich nie ruszać bo pozniej sie mogą źle ułozyć bo nie nowe. (tok myslenia jak z uszczelkami pod glowice). Ale widze ze jednak nie zaszkodzi je rozmontowac i przejrzeć ?
PS. Dzieki za wskazówki, przydają się.
Co do membran, jeszcze ich nie sprawdzalem gdyz ojciec doradził mi aby ich nie ruszać bo pozniej sie mogą źle ułozyć bo nie nowe. (tok myslenia jak z uszczelkami pod glowice). Ale widze ze jednak nie zaszkodzi je rozmontowac i przejrzeć ?
PS. Dzieki za wskazówki, przydają się.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 października 2011, 18:51
- Motocykl: Yamaha Virago 700
- Status: Offline
Re: Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
Zmiana króćców niewiele pomogła.
Pojawił się nowy koncept u innego specjalisty podczas synchronizacji. Otoż zauważył że "cięgiełko"(mechanizm od linki gazu który unosi przepustnice czy jak to tam z tymi podciśnieniammi jest..) nierówno działa na obydwa gaźniki co powoduje trudności w synchronizacji i nierówną pracę podczas dodawania gazu. Trcohe ta teoria mi się wydaje dziwna dlatego dzielę się ją z Wami. Co o tym sądzicie? Przypominam że problem tkwi w nierównej pracy przy dodawaniu gazu na 2-3,5 tyś obrotów. Motor ciągnie jednym cylindrem, troche drugim, aż po chwili zaczynaja równo obydwa chodzić mniej wiecej. Objawia sie to przy akompaniamencie cichego cykania i strzelania w rure oraz drgań motonga.
Ogólnie dwóch mechaników już twierdzi że synchro w moim motongu nie da sie ustawić "na zero". wtf?
Po weekendzie zamierzam oddać do serwisu który prawdopodobne wyciągnie ze mnie troche kasy...dlatego wciąż kombinuje po znajomościach czy może ktoś ogarnie temat..ale cięzko jest.
Pojawił się nowy koncept u innego specjalisty podczas synchronizacji. Otoż zauważył że "cięgiełko"(mechanizm od linki gazu który unosi przepustnice czy jak to tam z tymi podciśnieniammi jest..) nierówno działa na obydwa gaźniki co powoduje trudności w synchronizacji i nierówną pracę podczas dodawania gazu. Trcohe ta teoria mi się wydaje dziwna dlatego dzielę się ją z Wami. Co o tym sądzicie? Przypominam że problem tkwi w nierównej pracy przy dodawaniu gazu na 2-3,5 tyś obrotów. Motor ciągnie jednym cylindrem, troche drugim, aż po chwili zaczynaja równo obydwa chodzić mniej wiecej. Objawia sie to przy akompaniamencie cichego cykania i strzelania w rure oraz drgań motonga.
Ogólnie dwóch mechaników już twierdzi że synchro w moim motongu nie da sie ustawić "na zero". wtf?
Po weekendzie zamierzam oddać do serwisu który prawdopodobne wyciągnie ze mnie troche kasy...dlatego wciąż kombinuje po znajomościach czy może ktoś ogarnie temat..ale cięzko jest.
- deviathor
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 maja 2008, 20:48
- Motocykl: Virago 535 90`
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
Z podobnym problemem miocham sie od jakiegoś czasu. Mechanicy w Krakowie - m.in. w salonie Yamahy jak im ten motor oddałem odpowiadali: a może to, a może to.... każde ich 'może' kosztowało kilka stówek, a ja bym w tym ich 'morzu' za chwile popłynął. Chetnie bede śledził Twój wątek - może Tobie uda sie i mnie sie też uda rozwiązac ten problem. A swoją drogą mam pytanie, czy działa u Ciebie przełącznik rezerwy?
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 października 2011, 18:51
- Motocykl: Yamaha Virago 700
- Status: Offline
Re: Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
Mechanik dokonał regulacji gaźników tymczasowo do lewego gaźnika aby zredukować problem cięgiełka. Powiem szczerze - jest lepiej. Zmieniam wlasnie swiece i zakładam kolanko zespawane od tłumika bo miałem mini dziurkę przedmuchaną po ostatniej trasie.
Co do rezerwy - tak działa ale bez podciśnienia. Mam przelot paliwa ciągły bo uszczelka mi poszła a jeszcze nie wymieniłem...z lenistwa.
PS. Mechanik ma jakiś plan który mi skrzętnie tłumaczył ostatnio ale wymaga to większego władu pracy a poki co ani on ani ja nie mam na tyle czasu :< Jak cos wprowadzimy w życie to dam znać.
Co do rezerwy - tak działa ale bez podciśnienia. Mam przelot paliwa ciągły bo uszczelka mi poszła a jeszcze nie wymieniłem...z lenistwa.
PS. Mechanik ma jakiś plan który mi skrzętnie tłumaczył ostatnio ale wymaga to większego władu pracy a poki co ani on ani ja nie mam na tyle czasu :< Jak cos wprowadzimy w życie to dam znać.
- deviathor
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 maja 2008, 20:48
- Motocykl: Virago 535 90`
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
możesz zrobić foto tego cięgiełka?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
cięgiełka ??
o co chodzi... z Hitachi zamiast rolki daje się łożysko i juz jest 50% lepiej
o tym piszesz?
o co chodzi... z Hitachi zamiast rolki daje się łożysko i juz jest 50% lepiej
o tym piszesz?
- trzezwy
- Posty: 190
- Rejestracja: 23 kwietnia 2013, 20:12
- Motocykl: xv 700 86r. :-D
- Lokalizacja: Parczew
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
A mógłbyś podać wymiary tego łożyska bo u mnie ta rolka już trochę się wytarła.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Problemy z pracą silnika na niskich obrotach.
no musiał bym gaźniki wypruć bo nie mam zapisanego symbolu