Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
theo
Posty: 25
Rejestracja: 23 sierpnia 2017, 08:53
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: kraków
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: theo » 05 maja 2018, 09:25

Dzięki za wskazówki, widzę że trochę roboty jest i teraz to odpuszczę, będę musiał pilnować aby tak po przejechaniu 250 -270 zatankować , ten ostatni zasięg to trasa przy spokojnej jeździe

Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 4644
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 49
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: toooomelo » 05 maja 2018, 22:41

tomekt9 pisze:... bez ściągnięcia tylnego koła i dobrania się do elektrozaworu jest to wróżenie...
Nie trzeba ściągać tylnego koła. Wystarczy podnieść motocykl lewarkiem, żeby koło opadło.
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek

Awatar użytkownika
tomekt9
Posty: 330
Rejestracja: 22 sierpnia 2010, 19:39
Motocykl: 535 2YL
Lokalizacja: Pępowo
Wiek: 44
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: tomekt9 » 06 maja 2018, 17:36

To prawda ale, nie w każdym motongu da się wyciągnąć całe obie rurki. Więc bezpieczniej bez koła - tak mi się wydaje.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 4644
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 49
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: toooomelo » 06 maja 2018, 19:06

tomekt9 pisze:To prawda ale, nie w każdym motongu da się wyciągnąć całe obie rurki. Więc bezpieczniej bez koła - tak mi się wydaje.
Pozdrawiam
Ja wyciągałem na zewnątrz cały zbiornik. A mówimy tu chyba o 535 (dwu zbiornikowym).
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek

Awatar użytkownika
tomekt9
Posty: 330
Rejestracja: 22 sierpnia 2010, 19:39
Motocykl: 535 2YL
Lokalizacja: Pępowo
Wiek: 44
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: tomekt9 » 06 maja 2018, 21:15

Kuźwa to ja jednak nie mam rąk ginekologa i jak zwykle rozbebeszyłem za dużo.
Też mam wersję z dwoma zbiornikami.

Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5503
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Suzuki V-strom DL650
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 66
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: Blunio » 07 maja 2018, 08:32

U mnie bez demontażu koła zbiornik nie chciał wyjść. Może to kwestia w rozmiarze opony ? :kawa:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!

marekc1019
Posty: 65
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: Yamaha XV 535 1991r.
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: marekc1019 » 07 maja 2018, 09:52

Wyjmowałem zbiornik dwukrotnie bez demontażu koła. Koniecznie trzeba odkręcić z lewej strony fragment ramy, potem trochę pomanewrować zbiornikiem i wyjdzie.

Awatar użytkownika
Snake
Posty: 694
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: Snake » 20 czerwca 2018, 09:35

:motorcycle:
Oczywiście dopadło i mnie, albo inaczej, moją Virażkę.
Suche fakty:
Przejechane na zbiorniku około 190km. (119mil)
Włącznik ON - RES nie działa, nie słychać charakterystycznego pstryknięcia. Motor jechał zaczął przerywać po przełączeniu na RES nic nie dało.
Pompka pompuje bo słychać tyrkotanie.
Po kilkukrotnych próbach przełączania z On na RES motocykl ewidentnie nie dostawał paliwa.
Oczywiście paliwo skończyło się w drodze, na szczęście poradziłem, życzliwa żona pomogła.
Po dolaniu paliwa i dojechaniu do CPNu jakieś 5km, weszło 10 litrów (od żonki 5 i z CPNu 5) litrów czyli o 3,5 za mało.
Wydaje mi się że, ze w tamtym roku było OK, bo robiłem jakieś 250 km (około 140-155 mil) na zbiorniku i wchodziło więcej niż 10 litrów.

Pytanie rozdłubywać teraz czy mogę jeździć cały czas na ON? Czy to wpływa jakoś na pompkę paliwową? Itd.? Czy może poczekać do końca sezonu i na spokojnie sobie zrobić? Oczywiście zasięg kilometrowy mniejszy o jakieś 60km.

A temat gitara, więcej chyba nie można było napisać, obszernie i dokładnie opisane chyba wszystko.
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel

marekc1019
Posty: 65
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: Yamaha XV 535 1991r.
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: marekc1019 » 20 czerwca 2018, 10:33

Dokonaj zakupu zestawu naprawczego kranika. Poczekaj na deszczowy dzień bez jazdy i zrób.

Awatar użytkownika
Tomwoo
Posty: 15
Rejestracja: 09 maja 2017, 16:11
Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: Tomwoo » 20 czerwca 2018, 11:02

Witam!
Może się przyda:
https://virago.com.pl/viewtopic.php?f=22&t=32870
Pzdr!

Awatar użytkownika
Snake
Posty: 694
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: Snake » 20 czerwca 2018, 11:15

Tomwoo pisze:
20 czerwca 2018, 11:02
Witam!
Może się przyda:
https://virago.com.pl/viewtopic.php?f=22&t=32870
Pzdr!
Ciekawe rozwiązanie. Mogło by tak być fabrycznie. Nie wiem czemu nie ma mechanicznego przełączenia z ON na RES.
Dzięki za podesłanie tematu.
:nazdrowie:
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel

Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 4644
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 49
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: toooomelo » 20 czerwca 2018, 14:14

Snake pisze:
20 czerwca 2018, 09:35
Przejechane na zbiorniku około 190km.... robiłem jakieś 250 km
Wygląda na to, że "rurki" w zbiorniku są OK, a elektrozawór nie przełącza. Może tylko kabelek? Może wystarczy przeczyścić?
Jak się powyginasz, to zawór może da się wykręcić bez wyciągania zbiornika ;-)
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomwoo
Posty: 15
Rejestracja: 09 maja 2017, 16:11
Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: Tomwoo » 21 czerwca 2018, 00:01

Snake:
"Ciekawe rozwiązanie. Mogło by tak być fabrycznie. Nie wiem czemu nie ma mechanicznego przełączenia z ON na RES. "

Może dlatego że mamy tylny zbiornik nisko i z tyłu, i w czasie jazdy tylko można zdalnie przełączyć.
Rozwiązanie "ręczne" wymaga zatrzymania np. na autostradzie :D . Rozwiązanie jest skuteczne w razie "W",
jako ew. zabezpieczenie elektromagnesu. Choć samodzielnie też zda egzamin.
Pzdr!

Awatar użytkownika
Snake
Posty: 694
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: Snake » 21 czerwca 2018, 08:20

toooomelo pisze:
20 czerwca 2018, 14:14
Snake pisze:
20 czerwca 2018, 09:35
Przejechane na zbiorniku około 190km.... robiłem jakieś 250 km
Wygląda na to, że "rurki" w zbiorniku są OK, a elektrozawór nie przełącza. Może tylko kabelek? Może wystarczy przeczyścić?
Jak się powyginasz, to zawór może da się wykręcić bez wyciągania zbiornika ;-)
No tak własnie przypuszczam bo jednak te 3 litry wachy gdzieś zostało. Raczej nie wyciekło.
A może być taka opcja że dolny zbiornik się zapowietrzył lub przytkał i po prostu paliwo do niego nie dochodzi? Hmm ale wtedy by w ogóle nie jechał.
Nic na weekendzie jak chwile znajdę spróbuje zajrzeć.
Tomwoo
No raczej w razie "W" takie rozwiązanie. Generalnie jak coś jest to ma działać, ja tam z tego założenia wychodzę. Wiec dłubanie mnie czeka. Ale sama przyjemność, aby czas pozwolił. Dobrze, że nie jest to awaria wykluczająca z jazdy.
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel

ODPOWIEDZ