Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
theo
Posty: 51
Rejestracja: 23 sierpnia 2017, 08:53
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: kraków
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: theo » 05 maja 2018, 09:25

Dzięki za wskazówki, widzę że trochę roboty jest i teraz to odpuszczę, będę musiał pilnować aby tak po przejechaniu 250 -270 zatankować , ten ostatni zasięg to trasa przy spokojnej jeździe

Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 4707
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 49
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: toooomelo » 05 maja 2018, 22:41

tomekt9 pisze:... bez ściągnięcia tylnego koła i dobrania się do elektrozaworu jest to wróżenie...
Nie trzeba ściągać tylnego koła. Wystarczy podnieść motocykl lewarkiem, żeby koło opadło.
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek

Awatar użytkownika
tomekt9
Posty: 338
Rejestracja: 22 sierpnia 2010, 19:39
Motocykl: 535 2YL
Lokalizacja: Pępowo
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: tomekt9 » 06 maja 2018, 17:36

To prawda ale, nie w każdym motongu da się wyciągnąć całe obie rurki. Więc bezpieczniej bez koła - tak mi się wydaje.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 4707
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 49
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: toooomelo » 06 maja 2018, 19:06

tomekt9 pisze:To prawda ale, nie w każdym motongu da się wyciągnąć całe obie rurki. Więc bezpieczniej bez koła - tak mi się wydaje.
Pozdrawiam
Ja wyciągałem na zewnątrz cały zbiornik. A mówimy tu chyba o 535 (dwu zbiornikowym).
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek

Awatar użytkownika
tomekt9
Posty: 338
Rejestracja: 22 sierpnia 2010, 19:39
Motocykl: 535 2YL
Lokalizacja: Pępowo
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: tomekt9 » 06 maja 2018, 21:15

Kuźwa to ja jednak nie mam rąk ginekologa i jak zwykle rozbebeszyłem za dużo.
Też mam wersję z dwoma zbiornikami.

Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5558
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Suzuki V-strom DL650
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 66
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: Blunio » 07 maja 2018, 08:32

U mnie bez demontażu koła zbiornik nie chciał wyjść. Może to kwestia w rozmiarze opony ? :kawa:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!

marekc1019
Posty: 75
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: Yamaha XV 535 1991r.
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: marekc1019 » 07 maja 2018, 09:52

Wyjmowałem zbiornik dwukrotnie bez demontażu koła. Koniecznie trzeba odkręcić z lewej strony fragment ramy, potem trochę pomanewrować zbiornikiem i wyjdzie.

Awatar użytkownika
Snake
Posty: 820
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: Snake » 20 czerwca 2018, 09:35

:motorcycle:
Oczywiście dopadło i mnie, albo inaczej, moją Virażkę.
Suche fakty:
Przejechane na zbiorniku około 190km. (119mil)
Włącznik ON - RES nie działa, nie słychać charakterystycznego pstryknięcia. Motor jechał zaczął przerywać po przełączeniu na RES nic nie dało.
Pompka pompuje bo słychać tyrkotanie.
Po kilkukrotnych próbach przełączania z On na RES motocykl ewidentnie nie dostawał paliwa.
Oczywiście paliwo skończyło się w drodze, na szczęście poradziłem, życzliwa żona pomogła.
Po dolaniu paliwa i dojechaniu do CPNu jakieś 5km, weszło 10 litrów (od żonki 5 i z CPNu 5) litrów czyli o 3,5 za mało.
Wydaje mi się że, ze w tamtym roku było OK, bo robiłem jakieś 250 km (około 140-155 mil) na zbiorniku i wchodziło więcej niż 10 litrów.

Pytanie rozdłubywać teraz czy mogę jeździć cały czas na ON? Czy to wpływa jakoś na pompkę paliwową? Itd.? Czy może poczekać do końca sezonu i na spokojnie sobie zrobić? Oczywiście zasięg kilometrowy mniejszy o jakieś 60km.

A temat gitara, więcej chyba nie można było napisać, obszernie i dokładnie opisane chyba wszystko.
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel

marekc1019
Posty: 75
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: Yamaha XV 535 1991r.
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: marekc1019 » 20 czerwca 2018, 10:33

Dokonaj zakupu zestawu naprawczego kranika. Poczekaj na deszczowy dzień bez jazdy i zrób.

Awatar użytkownika
Tomwoo
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2017, 16:11
Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
Wiek: 51
Status: Online

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: Tomwoo » 20 czerwca 2018, 11:02

Witam!
Może się przyda:
https://virago.com.pl/viewtopic.php?f=22&t=32870
Pzdr!

Awatar użytkownika
Snake
Posty: 820
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: Snake » 20 czerwca 2018, 11:15

Tomwoo pisze:
20 czerwca 2018, 11:02
Witam!
Może się przyda:
https://virago.com.pl/viewtopic.php?f=22&t=32870
Pzdr!
Ciekawe rozwiązanie. Mogło by tak być fabrycznie. Nie wiem czemu nie ma mechanicznego przełączenia z ON na RES.
Dzięki za podesłanie tematu.
:nazdrowie:
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel

Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 4707
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 49
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: toooomelo » 20 czerwca 2018, 14:14

Snake pisze:
20 czerwca 2018, 09:35
Przejechane na zbiorniku około 190km.... robiłem jakieś 250 km
Wygląda na to, że "rurki" w zbiorniku są OK, a elektrozawór nie przełącza. Może tylko kabelek? Może wystarczy przeczyścić?
Jak się powyginasz, to zawór może da się wykręcić bez wyciągania zbiornika ;-)
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomwoo
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2017, 16:11
Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
Wiek: 51
Status: Online

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: Tomwoo » 21 czerwca 2018, 00:01

Snake:
"Ciekawe rozwiązanie. Mogło by tak być fabrycznie. Nie wiem czemu nie ma mechanicznego przełączenia z ON na RES. "

Może dlatego że mamy tylny zbiornik nisko i z tyłu, i w czasie jazdy tylko można zdalnie przełączyć.
Rozwiązanie "ręczne" wymaga zatrzymania np. na autostradzie :D . Rozwiązanie jest skuteczne w razie "W",
jako ew. zabezpieczenie elektromagnesu. Choć samodzielnie też zda egzamin.
Pzdr!

Awatar użytkownika
Snake
Posty: 820
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: Snake » 21 czerwca 2018, 08:20

toooomelo pisze:
20 czerwca 2018, 14:14
Snake pisze:
20 czerwca 2018, 09:35
Przejechane na zbiorniku około 190km.... robiłem jakieś 250 km
Wygląda na to, że "rurki" w zbiorniku są OK, a elektrozawór nie przełącza. Może tylko kabelek? Może wystarczy przeczyścić?
Jak się powyginasz, to zawór może da się wykręcić bez wyciągania zbiornika ;-)
No tak własnie przypuszczam bo jednak te 3 litry wachy gdzieś zostało. Raczej nie wyciekło.
A może być taka opcja że dolny zbiornik się zapowietrzył lub przytkał i po prostu paliwo do niego nie dochodzi? Hmm ale wtedy by w ogóle nie jechał.
Nic na weekendzie jak chwile znajdę spróbuje zajrzeć.
Tomwoo
No raczej w razie "W" takie rozwiązanie. Generalnie jak coś jest to ma działać, ja tam z tego założenia wychodzę. Wiec dłubanie mnie czeka. Ale sama przyjemność, aby czas pozwolił. Dobrze, że nie jest to awaria wykluczająca z jazdy.
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel

Awatar użytkownika
Snake
Posty: 820
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: Snake » 25 czerwca 2018, 09:34

:motorcycle:

A więc tak zajrzałem w weekend trochę. Prysnąłem na śrubki i na elektromagnes. Z wstępnych ustaleń wynika że elektromagnes działa, bo jednak jest te charakterystyczne pstryknięcie. Z mojej diagnozy wynika że to jednak kranik. W tym przypadku musi być przytkana rurka rezerwy. Nie wypalam całego paliwa, tak jak pisałem tylko około 10litrów. Czyli cała rezerwa zostaje w zbiorniku. Tak więc czeka mnie wyciąganie i czyszczenie kranika.
:rock:
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel

Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5558
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Suzuki V-strom DL650
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 66
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: Blunio » 26 czerwca 2018, 07:35

No to czeka Cię sama przyjemność :)
Z tym, że są magicy, którym udało się podobno wyjąć kranik bez demontażu zbiornika. Taka opcja wchodzi w grę w przypadku gdy nie jest "wypadnięta" którakolwiek z rurek. Odzyskanie "wypadniętej" rurki jest możliwe po zdemontowaniu baku niestety.
Natomiast Ty, jeżeli zdecydujesz się na wyjęcie baku, to przygotuj się na sprawdzenie i ewentualną korektę luzu zaworowego wydechowego II cylindra. Druga taka okazja nieprędko się powtórzy :kawa:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!

Awatar użytkownika
Snake
Posty: 820
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: Snake » 12 lipca 2018, 08:49

Blunio pisze:
26 czerwca 2018, 07:35
No to czeka Cię sama przyjemność :)
Z tym, że są magicy, którym udało się podobno wyjąć kranik bez demontażu zbiornika. Taka opcja wchodzi w grę w przypadku gdy nie jest "wypadnięta" którakolwiek z rurek. Odzyskanie "wypadniętej" rurki jest możliwe po zdemontowaniu baku niestety.
Natomiast Ty, jeżeli zdecydujesz się na wyjęcie baku, to przygotuj się na sprawdzenie i ewentualną korektę luzu zaworowego wydechowego II cylindra. Druga taka okazja nieprędko się powtórzy :kawa:
Blunio zostawiłem to na zimę jeżdżę tak. Na razie nie jeździłem nigdzie daleko ale gdy będę jechał wrzucę ze dwa litry do sakwy. Nie chcę rozdłubać moto i znowu stracić czas na jazdę. Po drodze mogą wyskoczyć jakieś chochliki.
Z tymi luzami to dobra myśl. Dzięki za podpowiedź. Chociaż jak pomyśle o tych zapieczonych śrubach na dekielku to mnie delirka bierze :frustrated:
Dzięki za radę. Trzeba będzie tak zrobić. Nawet nie myślałem o tym by sprawdzić luzy na zaworach przy tej okazji.
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel

kazik535
Posty: 8
Rejestracja: 29 lipca 2018, 19:25
Motocykl: Virago xv535
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: kazik535 » 01 sierpnia 2018, 17:21

pany xv535 mam od 5 lat :)
nigdy nie sprawdzałem kranika czy działa, zawsze zalewałem zbiornik do pełna przy zrobionych 120 milach (mieszkam w UK)
po przeczytaniu wątku o kraniku postanowiłem się za to zabrać, po przełączeniu na RES coś tam lekko pyka w zbiorniku :)
wziąłem w trasę 0,5l PB i brakło paliwa przy 190 milach, przełączyłem na RES, pompkę słychać ale silnik przerywa, zalałem 0,5l, i moto odżyło, dojechałem na stacje i weszło 12,5l czyli wypaliłem całe paliwo.
Kak myślicie ktoś usunął rurki z kraanika ?

Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5558
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Suzuki V-strom DL650
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 66
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: Blunio » 01 sierpnia 2018, 18:28

kazik535 pisze:
01 sierpnia 2018, 17:21
pany xv535 mam od 5 lat :)
Kak myślicie ktoś usunął rurki z kraanika ?
Rurki same wypadają :) :kawa:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!

kazik535
Posty: 8
Rejestracja: 29 lipca 2018, 19:25
Motocykl: Virago xv535
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: kazik535 » 01 sierpnia 2018, 21:00

Blunio pisze:
01 sierpnia 2018, 18:28
kazik535 pisze:
01 sierpnia 2018, 17:21
pany xv535 mam od 5 lat :)
Kak myślicie ktoś usunął rurki z kraanika ?
Rurki same wypadają :) :kawa:
dzięki, trzeba będzie się za to zabrać w deszczowe dni :)

Awatar użytkownika
Snake
Posty: 820
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: Snake » 06 sierpnia 2018, 09:31

:motorcycle:
Chyba jednak będę musiał przesunąć naprawę na już.
Podejrzewam że kranik mam zapchany. Wstępnie wszystko grało i buczało do dzisiaj. W weekend nie jeździłem, ale dzisiaj jak co rano zabrałem się za wyjazd no i ujechałem 300 metrów.
Objawy - po prostu zgasł. Tak jak by paliwo nie dochodziło.
Pompka pompuje, elektromagnes pyka. Podejrzewam, że ujechałem tyle ile miałem paliwa w gaziorach. Paliwo mam pół zbiornika.
Dzisiaj czeka mnie dłubanie, przynajmniej zabije bezsenność.

Tak jak by nie dochodziło paliwo. Dzisiaj rozdłubie i zobaczę. Dam znać co i jak.
Eh myślałem że przejeżdżę do końca sezonu :frustrated:
A komentarz połówki "Taki to motor" :frustrated:

Nic damy rade.
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel

Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5558
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Suzuki V-strom DL650
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 66
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: Blunio » 06 sierpnia 2018, 17:44

Snake pisze:
06 sierpnia 2018, 09:31
:motorcycle:
Chyba jednak będę musiał przesunąć naprawę na już.
Podejrzewam że kranik mam zapchany. Wstępnie wszystko grało i buczało do dzisiaj. W weekend nie jeździłem, ale dzisiaj jak co rano zabrałem się za wyjazd no i ujechałem 300 metrów.
Objawy - po prostu zgasł. Tak jak by paliwo nie dochodziło.
Pompka pompuje, elektromagnes pyka. Podejrzewam, że ujechałem tyle ile miałem paliwa w gaziorach. Paliwo mam pół zbiornika.
Dzisiaj czeka mnie dłubanie, przynajmniej zabije bezsenność.

Tak jak by nie dochodziło paliwo. Dzisiaj rozdłubie i zobaczę. Dam znać co i jak.
Eh myślałem że przejeżdżę do końca sezonu :frustrated:
A komentarz połówki "Taki to motor" :frustrated:

Nic damy rade.
Może na początek sprawdź drożność filtra paliwa :mrgreen:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!

Awatar użytkownika
Snake
Posty: 820
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

Post autor: Snake » 07 sierpnia 2018, 08:42

:motorcycle:

Hej. Temat ogarnięty. Jak się okazało błahy powód. Po raz któryś potwierdza się teoria zaczynać od drobnych spraw.
Oczywiście cały dzień w robocie myślałem o tym jak bezproblemowo wyjąć dolny zbiornik i ile roboty mnie czeka.

Po raz kolejny przydała się centralka.(pozdrowienia dla wykonawcy śmigacza :nazdrowie: )
Blunio o tym też pomyślałem. Filtr drożny.
Bez wykręcenia zabrałem się od sprawdzenia dostępu, wahacz ładnie odpadł więc elegancki dostęp do kranika. Już podczas luzowania śrub okazało się że dolny zbiornik UWAGA był ZAPOWIETRZONY :frustrated: R63 przewidział to. Nie posłuchałem rady. Bije się w pierś i stawiam browar na to konto.
Gdy zluzowałem kranik całe paliwo zaczęło wolno schodzić z górnego zbiornika do dolnego. Otworzyłem korek zaciągnął paliwo jak słoń wodę z kałuży.
Jak do tego doszło? A przyznaję się że sam do tego doprowadziłem.
Przy demontażu filtra węglowego zaślepiłem o jeden przewód za dużo. Filtr wywalałem na zimę.
Po wyjęciu zaślepki po raz kolejny poszło powietrze do zbiornika. Jeden wężyk idzie do gaziorów drugi do dolnego zbiornika.
Tutaj pisałem o tym:
https://virago.com.pl/viewtopic.php?f=1 ... wy#p623060 wyjąłem zaślepkę z wężyka numer 5 oznaczonego na schemacie.

Wszystko gra i buczy. Oczywiście nie był bym sobą gdybym nie wyją kranika i się nie upewnił czy wszystko w nim gra, rurki są obie, elektrozawór działa, filtr drożny, paliwo przepływa. Czyli po problemie. Przynajmniej na razie.
Sprawdzanie luzów zaworowych w innym czasie. Teraz muszę wyjeździć paliwo i zobaczyć czy wszystko zejdzie i czy rezerwa zadziała.

:nazdrowie:
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel

ODPOWIEDZ