Strona 2 z 6

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

: 20 stycznia 2010, 23:09
autor: Blunio
Zdzisioju pisze:podwiesze ja w garazu i od dolu wykrece kranik moze sie uda
Jak piszą przedmówcy, takie coś się udaje. Tylko nie dasz rady wyciągnąć rureczki ssącej zalegającej na dnie zbiornika. Żeby ją wyjąć trzeba tak długo przechylać bakiem, aż rureczka pokaże się w otworze baku, potem trzeba ją chwycić pęsetą i wyciągnąć. Bez demontażu baku taki numer nie wyjdzie :roll:

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

: 20 maja 2010, 06:02
autor: pieszy_1975
zgadzam się Migorem. Ja także wykręciłem kranik bez demontażu zbiornika. W moim przypadku też brakowało dłuższej rurki. Dorobiłem rurkę z długopisu (przed montażem rurka spędziła nockę w słoiku z benzyną aby upewnić się czy się nie rozpuści).

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

: 04 czerwca 2010, 12:33
autor: azalian
Witam. U mnie jest ten sam problem z rezerwą. Nie wiem jak się do tego zabrać. Rozumiem że jak odkręcę kranik to zacznie mi wyciekać paliwo które nie zeszło z uwagi na nie działająca rezerwę.

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

: 04 czerwca 2010, 14:39
autor: kyller
jak rurka rezerwy jest cała to nie wyciagniesz kranika bez demontazu zbiornika (znaczy sie da ale nie zawsze :roll: ) i nie warto szybciej zdemontowac zbiornik od razu - i taką procedure polecam -zeby go przy okazji chociaz troche wypłukać
chyba w serwisówce jest opisane jak to zrobic
jak nie bedziesz chciał robic sam to Kyller Garage czeka na zlecenia :mrgreen:

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

: 04 czerwca 2010, 17:52
autor: azalian
Dzięki za zaproszenie. Pewnie skorzystam. A gdzie i ewentualnie za ile można w w-wie lub jej okolicach nabyć zestaw naprawczy do kranika ?? :?:

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

: 14 czerwca 2010, 07:23
autor: pieszy_1975
Kyller skoro po zamontowaniu rurki dało się kranik włożyć do niezdemontowanego zbiornika to wyjąć kompletny kranik też się da.

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

: 14 czerwca 2010, 09:00
autor: kyller
pieszy_1975 pisze:Kyller skoro po zamontowaniu rurki dało się kranik włożyć do niezdemontowanego zbiornika to wyjąć kompletny kranik też się da.
a wkładałeś z orginalną rurką czy z dorabianą?
ja nie mówiłem ze sie nie da w ogóle
czasami jest tak czasami tak to kwestia milimterów przy obracaniu zbiornika
pytanie czy warto
IMO szybciej i wygodniej jest po prostu wyjac zbiornik

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

: 14 czerwca 2010, 09:32
autor: pieszy_1975
Fakt, wkładałem z nieoryginalną.
Nie twierdzę też jakoby wyjęcie zbiornika było bezcelowe wszak można oczyścić go.
Jednak nie zgodzę się z Tobą, że jest szybciej i wygodniej.
Nie wyciągałem zbiornika jednakże czytając wypowiedzi forumowiczów w tym wątku śmiem wątpić.
Odkręcenie i wyjęcie kranika to ok 10 min. (za pierwszym razem), ze zbiornikiem w tym czasie to by nawet zespół Kubicy sobie nie poradził.

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

: 14 czerwca 2010, 09:55
autor: kyller
:-)
miałes farta
ale co do czasów to ci powiem ze zespoł kubicy wyjał by ten zbiornik w 3 minuty :mrgreen:

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

: 14 czerwca 2010, 12:23
autor: pieszy_1975
wybieram się w lipcu na moto do Budapesztu na Hungaroring więc będę miał okazję się przyjrzeć jak oni działają. Po powrocie zdam relację ile czasu mogłoby zając im wyjęcie zbiornika w 535 :-)

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

: 06 września 2010, 12:04
autor: Omsik
Widze,ze od tego remontu kranika i "rezerwy" nie uciekne.Czuje sie sprowokowany.A,dzieki za fotki,widze po nich,ze nie powinno byc trudne.Pozdrawiam.

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęcia!

: 11 marca 2011, 10:51
autor: pasxcal
Witam
Panowie mam pytanie wydłubałem z mojej niuni zbiornik paliwa i gdyby nie jedna śruba odkręciłbym nawet kranik (oczywiście nie działa) ale mam pytanie ... na zdjęciach kolegi Sadzio 28 widać taki mały czarny przełącznik (czwarte zdjęcie od góry) oczywiście mam to także u siebie a zastanawia mnie do czego on służy ?

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci

: 28 października 2011, 11:07
autor: fynfeuro
Witam,
w związku z tym, że często linki do zdjęć przestają być aktywne postanowiłem z całego tego wątku sporządzić PDFa. Ze zdjęciami i opisami. 8 stron. Łatwiej wyłuskać cenne informacje :D
Zainteresowani - pisać adres mailowy na priv :mrgreen: Chyba, że administracja uzna iż warto umieścić w downloadzie.

Obrazek

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci

: 22 stycznia 2012, 10:47
autor: m3e30
Syf sie zbierai rdza. To normalne. Ale wystarczy wyczyscic niewarto ładować kasy.

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci

: 22 stycznia 2012, 11:48
autor: toooomelo
Musiałem drugi raz wyciągnąć kranik :evil:
Pierwszy raz wyciągałem go, bo rezerwa po prostu nie działała. Moja naprawa okazała się skuteczna i brakiem paliwa już nigdy nie byłem zaskoczony.
Niestety, niedługo potem, okazało się, że jest gdzieś nieszczelność, bo z kranika kapało paliwo. Nie był to wielki wyciek i objawiał się tylko po zalaniu zbiorników "do pełna". Ale kropelka po kropelce i wahacz robił się żółty i brudny od benzyny.
Po kolejnym wyjęciu zbiornika, trudno było mi zdiagnozować przeciek, bo cały kranik był mokry, więc nie było widać, którędy leci. Mogę tylko domniemać, że paliwo najprawdopodobniej wydostawało się obiema śrubami mocującymi od spodu kranik do baku. Otwory w dnie są przelotowe i śruby wchodzą do środka, więc jest możliwość drobnego przepływu. Tym razem obie śruby uszczelniłem dodatkowo silikonem. Zobaczymy jak będzie.

Obrazek

Podczas składania motocykla wyszła jeszcze jedna usterka, którą dostrzegłem przypadkowo, ale na całe szczęście w porę.
Otóż wyleciała kruciec! Ta rurka miedziana!
Chciałbym na nią zwrócić Waszą uwagę podczas prac przy kraniku :wink:

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci

: 22 stycznia 2012, 12:23
autor: Blunio
toooomelo pisze:wyleciała rurka miedziana!
Chyba masz na myśli króciec (BTW mosiężny) ? Jedyny sposób trwałego połączenia to chyba klejenie ?

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci

: 22 stycznia 2012, 12:46
autor: toooomelo
Blunio pisze:... masz na myśli króciec (BTW mosiężny)
Tak, to miałem na myśli :wink:
I rzeczywiście, tak jak mówisz, aby był szczelny, wbiłem go z powrotem używając kleju "Loctite". Mam nadzieję, że wystarczy.

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci

: 18 maja 2012, 16:25
autor: tomekt9
Witam
Wielkie dzięki za tak szegółowy opis, tydzień temu jadąc na stację benzynową nagle zgasł mi silnik :frustrated: . Myślę włączę rezerwę i OK :bravo: !
No niestety - zaśniedziały elektrozawór :shock: . Kupiłem na Alledrogo zestaw uszczelek (FCK-31) i z pomocą płynnej uszczelki Loctita uszczelniłem gwinty.
No i wszystko działa!!! :chopper:
Jeszcze raz dzięki.

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci

: 12 lipca 2012, 12:30
autor: lisek_79
Witam,
Okazało się że w moim nowym nabytku też mam problem z rezerwą :)
Na szczęście motor zgasł mi 100m przed stacją benzynową. :) Byłem w szoku bo zalałem do pełna czyli około 9 litrów i przejechałem zaledwie 165 km !!! Czy to jest norma ?

"kranik" był na ON i motor zgasł... jak przełączyłem na rezerwę to nadal motor nie chciał zapalić.
Teraz zastanawiam się czy to ta dłuższa rurka wypadła czy elektromagnes nie przełącza... chociaż ciche puknięcie słychać i na rezerwie teraz jeździ normalnie... więc chyba tylko ta rurka wypadła... poprawcie mnie jeśli się mylę.
Motor stał 5 lat... więc coś mogło się zatkać, zardzewieć ... ale póki co na rezerwie chodzi...

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci

: 12 lipca 2012, 16:09
autor: tomekt9
Na pełnym baku robię około 200 - 220 km (jeżdżę sam i tak do 110, najczęściej około 80-90), tak więc 165 to jest zastanawiający wynik, ale zależy od stylu jazdy i czy jeździsz sam czy z plecakiem - w tej kwesti się nie wypowiadam.
Jeśli nic nie miałeś w baku (rezerwy około 2,5 litra) to faktycznie masz rację wypadła ta dłuższa rurka, jest jeszcze jedna opcja z 9 spaliłeś 6,5 - 165 km przejechane a 2,5 pozostało bo zawór nie zadziałał i to jest moim skromnym zdaniem bardziej realne.
Pozdrawiam

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci

: 03 stycznia 2013, 20:31
autor: lisek_79
Dziś rozebrałem ten kranik... jest troszkę inny niż te na zdjęciach z pierwszego postu.
Rozebrałem kranik bez odkręcania czegokolwiek... kumple się ze mnie śmiali że rączki mam jak ginekolog :)
Odkręciłem go bez problemu i mimo tego że obie rurki są (tzn. żadna nie odpadła) dało się go wyciągnąć bezproblemowo.
cały kranik zawalony rdzą... dlatego nie działał...
jutro ma przyjść zestaw nowych uszczelek i wtedy w poniedziałek bedzie złożony.
:) Myślałem że nie dam rady, ale okazało się ze to pikuś w porównaniu do odkręceniu kap silnika do polerowania :)
kapy odkręcałem i odkręcałem i odkręciłem dopiero jedną :) teraz robota stanęła na wydechu ... którego nie mogę odkręcić jak WD nie zadziała jutro to będę grzał nakrętki palnikiem :(
już żałuje że za ten remont sam się wziołem :) oj chyba mechanik na mnie zarobi :(

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci

: 07 kwietnia 2013, 17:39
autor: marek81
Dzisiaj wydobyłem cały zbiornik bez wstępnego spuszczania paliwa (było tylko w dolnym z jakieś 6 litrów). Wyszedł bez problemów jedynie trzeba było odkręcić podstawkę pojemnika na akumulator, która jednoczenie przytrzymuje gumę dolnego wspornika. Wtedy nawet pełny bak nie straszny. Po wyjęciu w króciec o mniejszej średnicy włożyłem igielitowy wężyk (chyba 12mm średnicy zewnętrznej idealnie pasuje w otwór) i przelałem paliwo do kanistra.

Co do samego kranika to dostałem prezent od losu :D. Okazało się, że gdzieś pod koniec lat 90, a może na początku XXI w. poprzedni właściciel (Holender) wymienił kranik na fabrycznie nowy.
Oczywiście po latach był zapieczony na zaworku ON/OFF i trochę rdzy na elektromagnesie, ale poza tym nówka. A wnętrze baku czyste bez szlamu, rurki poboru paliwa lśniły czystością. Co zaoszczędziło roboty z płukaniem baku.

Okazało się także, że Yamaha wprowadziła pewną modyfikację, a mianowicie korpus w którym pracuje tłok za pomocą którego elektromagnes steruje membraną wykonany jest z tego samego tworzywa co obudowa elektromagnesu. Nie jest przykręcany jak było w poprzedniej wersji. Nie ma także o-ringa od strony membrany i jak widać nowa membrana różni się od wymontowanej.
W zamyśle konstruktorów chodziło pewnie aby popychacz nie zapiekał się w korpusie i chyba częściowo im się to udało. Gdyż wystarczyło siknąć WD-40 i tłoczek zaczął lekko pracować. Nie rozbierałem tego nawet tylko wyczyściłem stożek z rdzy, wypłukałem gorącą wodą i spryskałem WD-40 aby pozbyć się wilgoci. Chodzi jak nowy.

Jeśli chodzi o wycieki paliwa po gwincie śrub mocujących to oryginalnie są tam podkładki powleczone materiałem podobnym do klingierytu. Można je z powodzeniem zastąpić podkładkami miedzianymi i nic nie cieknie.

Jakby ktoś szukał takiej informacji to: cewka sprawnego elektromagnesu ma oporność ~30-31? (przynajmniej w moim). Jeśli napięcie dochodzi, elektromagnes nie ma zwarcia lub przerwy a mimo to zawór przy przełączaniu nie cyka to wystarczy wyczyścić zabezpieczyć silikonem wejście przewodów i będzie w porządku.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

PS. Jeżeli ktoś potrzebuje jedynie nowej membrany i mniejszego o-ringa to mam na zbyciu, gdyż w moim kraniku nie znalazły zastosowania.

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci

: 22 czerwca 2014, 21:36
autor: arecki
podepne sie pod temat :)
a wiec u mnie ciagle mam na ON i gdy moto gasnie z powodu braku paliwa na "ON" przelaczam na "RES" i tylko pompka tyrkocze a paliwa nie zaciaga. - nie wiem od czego zacząć rozbierać -jakie rady???

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci

: 23 czerwca 2014, 06:27
autor: tomekt9
Najlepiej od zakupu zestawu naprawczego, zorganizowania miejsca do rozbebeszenia motonga. A potem to już z górki zdecydowanie polecam ściągnięcie tylnego koła (u mnie można bez ściągnięcia, ale jest o niebo wygodniej).
Miłej zabawy
Jeszcze dobrze mieć jakiś silikon do zabezpieczenia przewodów do elektromagnesu i uszczelnicz do śrub mocujących (ja użyłem Loctite 577)!!!

Re: Kranik paliwa, elektromagnes, rezerwa w 535 '92 - zdjęci

: 23 czerwca 2014, 08:25
autor: Blunio
arecki pisze:pompka tyrkocze a paliwa nie zaciaga
Bo pewnie już nie ma paliwa. A to z przyczyny że wypadła z kranika rurka. Pospolite zjawisko. Wymontować zbiornik, odkręcić kranik, wyłowić rurkę ze zbiornika, wsadzić rurkę na miejsce, całość zmontować, cieszyć się jazdą :chopper: