problem z rezerwą w 1100

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
Winchester
Posty: 117
Rejestracja: 21 marca 2012, 21:47
Motocykl: XV 1100
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
Wiek: 43
Status: Offline

problem z rezerwą w 1100

Post autor: Winchester »

Witam wszystkich, od pewnego czasu mam dziwny problem z rezerwą w mojej Virago. Polega on na tym, że po pokonaniu ok 170 km, z przełącznikiem rezerwy na "ON", zapala się kontrolka rezerwy i silnik zaczyna się dławić. Po przełączeniu na "RES" odtyka go ale zdarzało się że maszyna znów zaczynała się krztusić i odmawiała dojechania do najbliższej stacji. Było by wszystko zrozumiałe gdyby moto palił jak smok, ale po tankowaniu okazuje się że wchodzi tylko 10-12L (sugerując spalanie 6-6,5L/100), czyli w momencie odmowy dalszej jazdy powinno być jeszcze od 5-7L w baku. Czy ktoś mógłby mi zasugerować gdzie szukać przyczyny?
Pozdrawiam, Winchi
18-teen till I die
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: problem z rezerwą w 1100

Post autor: -waldi- »

musisz wyczyścić dolny zbiornik i układ paliwowy
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
leopold
Posty: 579
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: problem z rezerwą w 1100

Post autor: leopold »

Winchester pisze:po pokonaniu ok 170 km (...) spalanie 6-6,5L/100 (...), czyli w momencie odmowy dalszej jazdy powinno być jeszcze od 5-7L w baku. Czy ktoś mógłby mi zasugerować gdzie szukać przyczyny?
Pozdrawiam, Winchi
Zakładając, że zbiornik paliwa Virki 1100 ma, pojemność 12.5 l (tak jak w 750). Wtedy:
12.5 - (1.7 * 6) = 2.3
W baku masz 2.3 litra (a może nawet tylko 1.3 l przy spalaniu 6.5), dokładnie tyle, ile wynosi rezerwa (albo nawet mniej). Nie pobiera paliwa, czyli problem tkwi w zabrudzonym/uszkodzonym kraniku.
Pozdrawia Leopold
Awatar użytkownika
HaCaT
Posty: 686
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 40
Status: Offline

Re: problem z rezerwą w 1100

Post autor: HaCaT »

leopold pisze: Zakładając, że zbiornik paliwa Virki 1100 ma, pojemność 12.5 l (tak jak w 750). Wtedy:
12.5 - (1.7 * 6) = 2.3
W baku masz 2.3 litra (a może nawet tylko 1.3 l przy spalaniu 6.5), dokładnie tyle, ile wynosi rezerwa (albo nawet mniej). Nie pobiera paliwa, czyli problem tkwi w zabrudzonym/uszkodzonym kraniku.
Pozdrawia Leopold
Ta, a świstak siedzi i zawija w sreberka...

kranik w 1100 :lol:
Awatar użytkownika
leopold
Posty: 579
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: problem z rezerwą w 1100

Post autor: leopold »

HaCaT pisze: Ta, a świstak siedzi i zawija w sreberka...
kranik w 1100 :lol:
OK.
Jeśli w 110 nie ma kranika, to jest jakieś urządzenie pozwalające na przełączanie układu zasilania pomiędzy trybami "ON' i "RES". Nazwijmy to urządzenie umownie i wyłącznie na potrzeby niniejszej dyskusji "dynks".

Na "forum motocyklistów" znalazłem coś takiego by "NOWICJUSZ - macant tematu" (???)
(...) Rezerwa pracuje na poniższej zasadzie:
- w baku jest zamontowany czujnik poziomu paliwa, do niego dochodzi przewód elektryczny,
- gdy poziom paliwa opadnie poniżej czujnika odcinane jest zasilanie pompki (moto się dusi) i zapala się lampka rezerwy,
- przełączenie na "RES" znów podaje napięcie na pompkę w wyniku czego masz podawane paliwo do gaźników -> jedziesz i szukasz stacji (...)

Jeśli ten opis jest poprawny, to najbardziej prawdopodobną przyczyną omawianego problemu wydaje się jednak awaria owego "dynksa", a mianowicie wg.ww. opisu problem z podawaniem tego napięcia na pompkę (może przełącznik, może kabelek, może styk...).

Pozdrawia pogodny Leopold :bikersmile:
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: problem z rezerwą w 1100

Post autor: podbiel »

leopold pisze:Zakładając, że zbiornik paliwa Virki 1100 ma, pojemność 12.5 l (tak jak w 750).
znowu błędne założenie bo 1100 ma dwa zbiorniki i poj zdaje się 14,5 lub 16.
Awatar użytkownika
TuMarzena
Posty: 2391
Rejestracja: 04 lutego 2014, 08:05
Motocykl: Viraży jakich mało;)
Lokalizacja: LBI
Status: Offline

Re: problem z rezerwą w 1100

Post autor: TuMarzena »

podbiel pisze:
leopold pisze:Zakładając, że zbiornik paliwa Virki 1100 ma, pojemność 12.5 l (tak jak w 750).
znowu błędne założenie bo 1100 ma dwa zbiorniki i poj zdaje się 14,5 lub 16.

http://www.motogen.pl/Yamaha-XV-1100-Virago,7977.html
cyt. z w/w strony
Virago oparła się modernizacjom aż do 1989 roku, kiedy powiększono zbiornik paliwa z 14,5 do 16 litrów i zwiększono pojemność skokową poprzez zwiększenie skoku tłoka.
PRZYJACIEL TO KTOŚ,KTO DAJE CI TOTALNĄ SWOBODĘ BYCIA SOBĄ /Jim Morrison/

3098

JEŚLI KIERUJE TOBĄ PASJA POZWÓL ROZUMOWI TRZYMAĆ LEJCE /Benjamin Franklin/
Awatar użytkownika
leopold
Posty: 579
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: problem z rezerwą w 1100

Post autor: leopold »

podbiel pisze:
leopold pisze:Zakładając, że zbiornik paliwa Virki 1100 ma, pojemność 12.5 l (tak jak w 750).
znowu błędne założenie bo 1100 ma dwa zbiorniki i poj zdaje się 14,5 lub 16.
Ejże, dajcie sobie na luz! Ja przynajmniej PRÓBUJĘ pomóc koledze, co i Wam życzę.
Pozdrawia uczynny Leopold
Awatar użytkownika
Winchester
Posty: 117
Rejestracja: 21 marca 2012, 21:47
Motocykl: XV 1100
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
Wiek: 43
Status: Offline

Re: problem z rezerwą w 1100

Post autor: Winchester »

Dzięki Waldi, myślałem też o czyszczeniu, ale szczerze tą zabawę zostawiłbym sobie na koniec sezonu ;-). Wg Clymer-a i Haynesa do Virago 1100 można wlać 16,8 L.
18-teen till I die
ODPOWIEDZ