Skręca w lewo czyli w prawo

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
barg
Posty: 814
Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
Motocykl: XV 700 '84 ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 53
Status: Offline

Skręca w lewo czyli w prawo

Post autor: barg »

Rama raczej prosta
Opony wymienione - bez zmian
Łożyska w główce - bez uwag

Ale od początku:
Po puszczeniu kierownicy maszyna przechyla się i skręca w lewo. Jeżeli przytrzymam delikatnie palcem nie pozwalając kierownicy na skręt w prawo (przeciwskręt) to jadę prosto.

Kiedyś, to znaczy przed kombinacjami z lagami, mogłem swobodnie dopiąć kurtkę niezależnie od prędkości.
Może to być zbieg okoliczności bo sprawdzałem ustawienie lag, półek, rury wyglądają na proste.

Co robiłem z lagami:
Lewa ciekła. Kupiłem więc komplet, w których lewa też miała trochę wżerów ale prawa idealna. Golenie wziąłem z "nowych" a swoją prawą rurę przeszczepiłem na lewą stronę. W "nowych" lagach były inne sprężyny, krótsze z dłuższymi dystansami i te zastosowałem wraz z całą resztą bebechów. Różnicy w pracy nie zauważam. Jedynie przy większych dziurach albo najechaniu na krawężnik coś tłucze i wydaje mi się, że przy odbijaniu.

Czy takie zachowanie może być spowodowane tyłem. Nie wiem... amortyzatory, łożysko wahacza, ośka?
Czy może różnica w zużyciu sprężyn przodu?
No półek się chyba nie da krzywo zmontować?

Wszystkie domysły i pochodzące z własnego doświadczenia fachowe porady mile widziane.
Na uwagi, że lewy półdupek jest cięższy od prawego odpowiadam, że na stojąco i we wszelkich innych stuntowych pozycjach jest to samo.
Milczę zawzięcie i czekam na znak by mogło być pięknie, bo nie jest aż tak.
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Skręca w lewo czyli w prawo

Post autor: 2007XV1700 »

a opony stare ma?
Awatar użytkownika
lussi
Posty: 1694
Rejestracja: 11 listopada 2013, 20:26
Motocykl: virago 700-;85 r
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 63
Status: Offline

Re: Skręca w lewo czyli w prawo

Post autor: lussi »

Wydaje mi sie ze to moga byc sprezyny,i i roznica oleju minimalna,pewny nie jestem,opona tez inaczej zjechana?
Ludzie nie dlatego przestaja sie bawic ze sie starzeja,lecz starzeja sie,bo przestaja sie bawic. Lucjan
Awatar użytkownika
barg
Posty: 814
Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
Motocykl: XV 700 '84 ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Skręca w lewo czyli w prawo

Post autor: barg »

Opony jak wcześniej napisałem założyłem nowe (obie)
Stara nie miała śladów nienormalnego zużycia. Też myślałem, że po zmianie opon coś się poprawi ale to nie to. Poprzednia była 150 a teraz fabryczna 140.
Milczę zawzięcie i czekam na znak by mogło być pięknie, bo nie jest aż tak.
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Skręca w lewo czyli w prawo

Post autor: pisior »

sprawdz amory tylne i wachacz , róznica w oleju bedzie widoczna na wybojach
Obrazek
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: Skręca w lewo czyli w prawo

Post autor: Artur »

Musisz mieć cos krzywo, albo 1dna laga i przez to przód skoszony, lub rama
Jest 2slad dlatego sciaga
Awatar użytkownika
barg
Posty: 814
Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
Motocykl: XV 700 '84 ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Skręca w lewo czyli w prawo

Post autor: barg »

Tak sobie myślę :?
Jeśli laga byłaby krzywa ... to powodowało by to skręcenie koła względem kierownicy. Ale przecież koło w czasie jazdy ustawiło by się prosto a kiera byłaby krzywo. Maszyna jechałaby normalnie. Co innego gdyby koło nie było prosto w osi pionowej. No to wtedy chyba tak. Wyobraźni przestrzennej to ja ni cholery nie mam.

Rama na pewno nie bo kiedyś nie było problemu a tak ciężki znowu nie jestem żeby się wygła.
Milczę zawzięcie i czekam na znak by mogło być pięknie, bo nie jest aż tak.
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Skręca w lewo czyli w prawo

Post autor: Blunio »

Może przy skręcaniu porobiłeś napięcia wewnętrzne w przednim zawieszeniu ?
Na przykład w samochodzie wymieniając wahacze etc trzeba wszystko zmontowac, ale bez dociągania połączeń. Wtedy opuszczasz auto na ziemię i dopiero dociągasz połączenia. Mam nadzieję że czaisz temat ? :motorcycle:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
barg
Posty: 814
Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
Motocykl: XV 700 '84 ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Skręca w lewo czyli w prawo

Post autor: barg »

Faktycznie przy wahaczach chodzi o to żeby tuleje gumowe się nie skręcały. Ale ok, widzę pewną analogię.

Robiłem tak: zakręciłem (bez dociągania) jedną, dopasowałem ośkę koła aby golenie były na jednym poziomie, zablokowałem hamulec żeby wszystko się wyrównało, dociągnąłem lagi na półkach, skręciłem koło na osi.
Milczę zawzięcie i czekam na znak by mogło być pięknie, bo nie jest aż tak.
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Skręca w lewo czyli w prawo

Post autor: podbiel »

To tłuczenie na dziurach to mogą być panewki ale jak się to ma do ściągania - ?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Skręca w lewo czyli w prawo

Post autor: -waldi- »

daj moto na centralkę, unieś by koło przednie było w górze, zluzuj śruby w pólkach ostaw koło i zakręć ponownie - sprawdź czy ściąga.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
e_gregor
Posty: 2015
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
Motocykl: ZR7
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Skręca w lewo czyli w prawo

Post autor: e_gregor »

Moja Kawa lekko ściągała. Ciekły też uszczelniacze. Po zdjęciu lag do roboty uszczelniaczy dopiero zauważyłem że lagi są minimalnie pokrzywione. Na moto nie było tego widać, choć pod tym katem się przyglądałem maszynie. Kupiłem nowe lagi. Jakieś ~750zł za parę.

Co do sprężyn - te krótsze z dystansami to raczej fabryczne. Te dłuższe bez dystansów to raczej progresywne - lepsze bo mniej dobijają na dziurach a komfort na mniejszych nierównościach mają równie dobry jak mięciutkie fabryczne.
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
ODPOWIEDZ