Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
Ice-Man
Posty: 250
Rejestracja: 01 grudnia 2013, 17:53
Motocykl: była śliwowica 0.75
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 35
Status: Offline

Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: Ice-Man »

Zebiore wszystkie swoje pytania w jeden wątek, coby mieć do niego łatwiejszy dostęp.

1. Wyciąganie gaźników do czyszczenia:
Jak wyciągnąć gaźniki lewą stroną, najlepiej bez zdejmowania baku? Kranik paliwa zablokuje dopływ paliwa, dodatkowo jakiś korek, ale co z paliwem już w gaźniku? Gdzie się je spuszcza? Jakieś pomocne uwagi dotyczące kolejności odłączania?

2, Montaż lightbarów:
Znalazłem taki oto poradnik: http://www.bractwo-suzuki.com.pl/manual ... gradus.pdf
Jakieś błędy na nim? Gdzie najlepiej schować przekaźnik i bezpiecznik?

3. Wymiana kierownicy:
Czy manetki są jakoś przyklejone? Jak najlepiej je zdejmować i zakładać aby niczego nie uszkodzić?

4. Polerowanie kolanka i wydechu.
Czy oryginalny wydech i kolanko przednie są chromowane czy z nierdzewki? Chciałbym trochę je odświeżyć, ale nie wiem czy jak są chromowane to nie zedrę warstwy chromu.

5. Oring pod pokrywki?? głowicy???
Chodzi o oringi pod numerem 30 i 26. Jakie to są oringi?
http://yamaha-sklep.pl/content/oryginal ... 93_img.gif

6. Jak upchać te wszystkie kable w lampie przedniej????
Musiałem rozłożyć lampę i teraz jak składam to te wszystkie kable mi tak wypychają lampę, że śruby regulacyjne nie działają tak jak powinny i lampa w konsekwencji świeci za blisko niż powinna.
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: grzegorzbr2 »

Pozycja 2. złe rozwiązani., ponieważ układ można włączyć przy wyłączonej stacyjce.
Ja podłaczyłem tak, a wiecej informacji podałem tu viewtopic.php?f=2&t=3395&start=50
Ja przekaźnik umieściłem nad cefkami WN.

Pizycja 3 manetki nie są wklejane, tylko ta z prawej strony trzeba najpierw poluzować obudowę przełacznika .
Jeszcze hedna rada przed ściaganuem manetki bależy je troszke pidgrzać np suszarka do włosow, lżej zejdzie.
Sory żekalecze pisiwnie, pisze z tabletki :P
Załączniki
1411429224685.jpg
Wiecej informacji podałem tu  http://www.virago.com.pl/viewtopic.php?f=2&t=3395&start=50
Wiecej informacji podałem tu http://www.virago.com.pl/viewtopic.php?f=2&t=3395&start=50
Awatar użytkownika
jacek64
Posty: 595
Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
Motocykl: XVS 1,3
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: jacek64 »

Kranik w poz ON. Przy sprawnym - paliwo nie może lecieć. Z gaźników zlewasz paliwo z komór pływakowych.Wyciągasz gaźniki z króćcy ssących, luzujesz króćce, wyciągasz, troszkę gimnastyki i lewą stroną wyciągasz gaźniki. Nie wspomnę oczywiście o odłączeniu linek. A tak po innej linii - po co ? Jeśli dobrze chodzi - zostaw. Jeśli masz czyścić to licz się z z tym że będziesz rozbierał na czynniki pierwsze i potem trzeba to będzie złożyć, ustawić, wyregulować.
Oringi stare bierzesz , idziesz do sklepu i wołasz o olejo i termo odporne. Jak zaproponują takie do zeta za szt to daj sobie spokój i szukaj dalej. Ja kupuję koło siebie w sklepie z łożyskami i uszczelnieniami.
Co do elektryki to musisz się pomęczyć i znaleźć dla nich odpowiednie miejsce.
Kolanko jeśli orginalne, a takie jak dobrze pamiętam masz , to jest złożone z 2 warstw. Tę zewnętrzną polerujesz pastą.
Przyjemniej pracy :mrgreen: najlepiej przy :nazdrowie:
Awatar użytkownika
Ice-Man
Posty: 250
Rejestracja: 01 grudnia 2013, 17:53
Motocykl: była śliwowica 0.75
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: Ice-Man »

jacek64 pisze:[...] A tak po innej linii - po co ? Jeśli dobrze chodzi - zostaw. Jeśli masz czyścić to licz się z z tym że będziesz rozbierał na czynniki pierwsze i potem trzeba to będzie złożyć, ustawić, wyregulować. [...]
No właśnie chodzi o to, że niezbyt dobrze odpala. Jak postoi ze 3 dni nie ruszane to ma problemy z odpaleniem. Do tego duże spalanie, które nie powinno takie być.
Awatar użytkownika
mytek1
Posty: 1107
Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: mytek1 »

grzegorzbr2 pisze: Pizycja 3 manetki nie są wklejane,
Oj nie wiem czy lewa w serii nie była klejona :lol:
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
Awatar użytkownika
jacek64
Posty: 595
Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
Motocykl: XVS 1,3
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: jacek64 »

No to inna bajka. Niektórzy chcą rozebrać zeby zobaczyć co w środku :mrgreen: . Przed rozbieraniem musisz mieć podstawowe rzeczy: czyste miejsce pracy, środki do czyszczenia, dostęp do sprężonego powietrza, ciepełko w miejscu pracy, trochę wiedzy a potem dostęp do wakuometrów. Jak chcesz je wyczyścić to zrób to dobrze rozbierając na czynniki pierwsze.Moim skromnym zdaniem weź zdejmij zbiornik bo to akurat nie jest takim utrudnieniem. Wężyki i jedna śruba a będziesz miał lepszy dostęp do wyjęcia i potem regulacji. Jeśli wszystkie warunki spełniasz - rozbieraj czyść. W razie "w" 30 km to nie odległość :P
Awatar użytkownika
Ice-Man
Posty: 250
Rejestracja: 01 grudnia 2013, 17:53
Motocykl: była śliwowica 0.75
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: Ice-Man »

W tym problem, że bak mam zalany do pełna, z prawej strony moto ściana a z lewej ciągnik, ale jest tylko akurat miejsca, żeby się tam zmieścić i trochę podłubać, więc chciałbym to zrobić bez zdejmowania baku.
Awatar użytkownika
jacek64
Posty: 595
Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
Motocykl: XVS 1,3
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: jacek64 »

Tym bardziej go zdejmij. Primo - zdejmiesz go z paliwem, secundo - przy braku miejsca będziesz się gimnastykował jeśli będzie zamontowany. Poza tym szkoda by było nieopacznie wgniota mu zafundować. Bak ściągniesz i możesz go postawić w bardziej dogodnym miejscu. Tertio - śruby regulacji składu mieszanki umieszczone są u góry gaźników. Dojść do nich najlepiej jest śrubokrętem przy ramie a tam akurat jest zbiornik :mrgreen: Czyli wracamy do punktu wyjścia .
Awatar użytkownika
grzała
Posty: 739
Rejestracja: 09 listopada 2011, 07:10
Motocykl: XF650 98'
Lokalizacja: Ciechanów
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: grzała »

Ad. 3 Manetka lewa jest przyklejona fabrycznie, prawą z rolgazem zdejmujesz tak jak pisał Grzesiek rozkręcając prawy zespół wyłączników. Na zdjęcie lewej jest patent, wkładasz między manetkę a kierownicę cienki długi wkrętak i psikasz po nim czymś w rodzaju WD-40, manetka schodzi jak po maśle, przed założeniem odtłuszczasz benzyną ekstrakcyjną i dobrze dać deko kleju, wtedy manetka się nie obraca.
"białe ręce, czarny blues"
Awatar użytkownika
Ice-Man
Posty: 250
Rejestracja: 01 grudnia 2013, 17:53
Motocykl: była śliwowica 0.75
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: Ice-Man »

7. Jakim klejem to można kleić? Kropelka, poxipol, do tapet czy do luster? Czy jeszcze jakiś inny specjalny?
Ostatnio zmieniony 16 lutego 2015, 22:12 przez Ice-Man, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
jacek64
Posty: 595
Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
Motocykl: XVS 1,3
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: jacek64 »

Aż tak lekko ci wchodzi manetka na kierownicę że potrzebujesz kleju ? Guma sama w sobie jest ściśliwa i powinna ciasno wchodzić. Nigdy nie kleiłem i nie miały prawa spaść. Jedynie skręcać mają prawo się w crossach gdzie naprawdę mocno musisz trzymać kierę. W/g mnie klej zawsze możesz wstrzyknąć a przy wymianie nie będziesz wyzwał ty albo następny właściciel :P
Awatar użytkownika
Ice-Man
Posty: 250
Rejestracja: 01 grudnia 2013, 17:53
Motocykl: była śliwowica 0.75
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: Ice-Man »

8. Jak zdjąć lewe jajo? Myślałem, że nic tam nie ma i nie spełnia żadnej funkcji, ale jednak się myliłem. Odkręciłem śrubę z przodu, zdjąłem zapinkę do wężyka do gaźnika i co dalej? Jest gdzieś jakaś magiczna śruba, którą przeoczyłem?

http://i.imgur.com/2T7vDVL.jpg
http://i.imgur.com/PgyI6tX.jpg

9. Co to za kostki elektryczne?

Obrazek

Wiszą sobie nie podłączone do niczego, obok nich dwa czarno-żółte kable z osłonkami.

10. Jakie wężyki wychodzą z kranika paliwa? Jeden grubszy z dołu to główny przewód paliwowy a ten drugi, cieńszy z boku? (widoczny na zdjęciu z poprzedniego punktu) Gruby miał w sobie paliwo a cienki był suchy w środku.

11. Muszę wyczyścić spód błotnika przedniego, najlepiej zwykłym papierem ściernym? Jak to później zabezpieczyć? Chcę też przykleić przedłużkę, z forum wiem, że najlepiej na klej do luster. Może być zwykły, czy lepiej silikonowy? Zabezpieczać całość przed czy po przyklejeniu?
Awatar użytkownika
jacek64
Posty: 595
Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
Motocykl: XVS 1,3
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: jacek64 »

Od dołu jajka masz wkręconą śrubkę M6. Odkręcasz ją i od dołu do góry odchylasz, potem wyjmujesz. Zostaje wzmocnienie które odkręcasz od gaźnika. Cienki przewód od kranika powinien być suchy i to jest podciśnieniowe otwieranie kranika. Tak mi się wydaje ale chyba masz pękniętą zaślepkę od trójnika podciśnienia. Taka czapeczka gumowa z zabezpieczeniem blaszanym. Jeśli tam będzie nieszczelność to silnik może źle pracować. Kostki elektryczne to wyjścia do wersji z gaźnikami podgrzewanymi ( tak mi się wydaje :lol: ). Instalacja elektryczna może być uniwersalna a producent akurat w tym modelu tego nie stosował. Przedłużek nie używam to i nie pomogę.
Lepiej jednak bez zbiornika nie ? :mrgreen:
Awatar użytkownika
Ice-Man
Posty: 250
Rejestracja: 01 grudnia 2013, 17:53
Motocykl: była śliwowica 0.75
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: Ice-Man »

Ta zaślepka nie jest pęknięta tylko troche przekrzywiona i akurat tak pada światło na fałdę. Udało mi się odkręcić jajka i wszystkie śruby trzymające gaźniki oprócz dwóch sześciobocznych wkręcanych w cylindry trzymające obejmę mieszanki. Tam sa śruby 10tki czy 9tki? Rzeczywiście bez zbiornika łatwiej i wygodniej.
Awatar użytkownika
jacek64
Posty: 595
Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
Motocykl: XVS 1,3
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: jacek64 »

Obejma mieszanki ? Pewnie chodzi ci o króćce ssące ? M6 na 10 klucz. Trochę gimnastyki tam jest żeby odkręcić. Ja zawsze jak odkręcę wymieniam na imbusy, wtedy łatwiej dość kluczem na przyszłość. Najpierw spróbuj wycisnąć gaźniki z tych króćcy , potem je odkręć i usuń a będziesz miał lżej żeby całość gaziorów wyszła.
Awatar użytkownika
Ice-Man
Posty: 250
Rejestracja: 01 grudnia 2013, 17:53
Motocykl: była śliwowica 0.75
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: Ice-Man »

Niestety nie poszło tak łatwo. Najpierw musiałem się nagimnastykować długim imbusem, aby odkręcić wewnętrzną śrubę na imbusa z tylnego króćca i go całkiem zdjąć wraz ze śrubami, ale niestety nie było na tyle miejsca, aby gaźniki wyjąć bez odkręcania przedniego ze zjechanym łebkiem sześciokątnym. Na szczęście miałem dość miejsca po obluzowaniu aby dojść do tej śruby kluczem do rur.

Nie miałem jeszcze nigdy takiej wielkiej gimnastyki z niczym, tak jak z wyjmowaniem gaźników w virówce. :shit: :frustrated:

Gaźniki wyciągnięte, rozebrane i obficie spryskane carb cleanerem. Wypłynęło pełno czarnego szajsu, więc mam nadzieję, że teraz będzie chodził lepiej.

12. Porty do synchronizacji to są te wychodzące z króćców ssących?

13. Czy po rozebraniu gaźnika trzeba wymienić uszczelkę pod zbiornikiem pływaka i zaworki iglicowe? (chociaż po przygodach po wymianie filtra oleju to i tak bym zmienił) Na dyszach?? swoich zaworków po rozmontowaniu widziałem dosyć grubą warstwę kurzu(??) Gdzie się montuje ten mały oring, któy jest w zestawie podstawowym naprawy gaźników bo go nigdzie nie widziałem po rozebraniu swoich? http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-gazn ... 24115.html

Większy na dyszy a mniejszy w którym miejscu?

14. W którym miejscu najlepiej zamontować filtr paliwa? Zaraz na wyjściu z kranika ze zbiornika?
Awatar użytkownika
jacek64
Posty: 595
Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
Motocykl: XVS 1,3
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: jacek64 »

Jak masz zestawy naprawcze to powymieniaj na nowe. Duży oring na gniazdo zaworu iglicowego, mały do śruby regulacji składu mieszanki. Filtr za kranikiem tam gdzie nie będzie ci przeszkadzał. Pamiętaj że czyszczenie gaźnika nie polega tylko na "spryskaniu" preparatem. Oczywiście jeśli chcesz to zrobić dobrze i nie wracać do tego. Jeżeli "rozebrałeś " gaźnik i nie znalazłeś wszystkich oringów to go nie rozebrałeś :mrgreen: Do dobrego czyszczenia musisz go na czynniki pierwsze rozbroić.
Awatar użytkownika
tomik44
Posty: 1921
Rejestracja: 12 sierpnia 2011, 21:08
Motocykl: Trike bmw,virago 750
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 65
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: tomik44 »

Ice-Man jak to możliwe 150 postów, ponad rok na forum, widziałeś mnie już na moto w mieście, a ja Ciebie nie znam i nie wiem nawet jak masz na imię , człowieku-lodu chociaż dla mnie bardziej się kojarzy człowieku-śniegu czy ty wogóle istniejesz, wpisz w avatar nr tel..... , jest nas paru w Toruniu pomożemy.
Jacek przepraszam ale w końcu musiałem sie odezwać.

PS na starość każdy robi się złośliwy.......

PS odwołuję co to k-rwa za starość, młody dopiero po 50 będziesz mógł się zapisać do klubu dojrzałego faceta
Tomek vel Godżilla ;)
Awatar użytkownika
jacek64
Posty: 595
Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
Motocykl: XVS 1,3
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: jacek64 »

Oj Tomek. To typowy syndrom zimowego snu i tęsknoty a nie złośliwości :mrgreen: A za tę starość to już chciałem Ciebie o...lić ale w porę się poprawiłeś. Tosz my młodzi i piękni ! :drunksmile:
Awatar użytkownika
tomik44
Posty: 1921
Rejestracja: 12 sierpnia 2011, 21:08
Motocykl: Trike bmw,virago 750
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 65
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: tomik44 »

Jaca i tak musimy trzymać !!! :lol: :chopper: :bravo:
Tomek vel Godżilla ;)
Awatar użytkownika
Ice-Man
Posty: 250
Rejestracja: 01 grudnia 2013, 17:53
Motocykl: była śliwowica 0.75
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: Ice-Man »

15. Dostałem dzisiaj zestawy naprawcze, więc wymieniam wszystko jak leci i rzeczywiście nie wszystko odkręciłem. Do tego nie wiem gdzie zamontować dwie części, bo nie mogę się ich dopatrzyć na schematach:

Obrazek

Które to numer byłyby?

http://yamaha-sklep.pl/content/oryginal ... 81_img.gif
Awatar użytkownika
Ice-Man
Posty: 250
Rejestracja: 01 grudnia 2013, 17:53
Motocykl: była śliwowica 0.75
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: Ice-Man »

Wygląda na to, że ta dużą podkladka to pod śrubę na spodzie komory pływaka a ta jakby dysza to przykrywka śruby regulacji mieszanki 25
Awatar użytkownika
jacek64
Posty: 595
Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
Motocykl: XVS 1,3
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: jacek64 »

Mała tak - zaślepka. Duża - nie wiem jaka średnica. Podobna jest na ośce przepustnicy pod dużą sprężyną. Zaślepki nie zakładaj. Lepiej dorób sobie z czegoś innego ( guma, silikon ) to następca nie będzie wyzywał :mrgreen:
Jeszcze składasz gaźniki ? :roll:
Awatar użytkownika
Ice-Man
Posty: 250
Rejestracja: 01 grudnia 2013, 17:53
Motocykl: była śliwowica 0.75
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: Ice-Man »

Daje sobie czas. Poza tym musze kupić jeszcze oringi na kroćce i pod pokrywki zaworow. Trzeba je wyregulować skoro już gaźniki wyjęte. W tygodniu skończę
Awatar użytkownika
jacek64
Posty: 595
Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
Motocykl: XVS 1,3
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Pytań warsztatowych temat zbiorczy

Post autor: jacek64 »

Pod pokrywki zaworowe kup dobrej jakości odporne na temperaturę. Te do zeta za sztukę to sobie odpuść żeby dwa razy tego samego nie robić ( tanie są olejoodporne i na temperaturę ale twardnieją i puszczają olej ). Z dobrego materiału kosztują koło 7-10 za szt. Przed montażem wyreguluj sobie na stole poziom paliwa.
ODPOWIEDZ