virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
ventix
Posty: 29
Rejestracja: 23 stycznia 2015, 18:51
Motocykl: Piękna Virago 125
Lokalizacja: Rzgów
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Post autor: ventix »

Cześć

Czy w Łodzi lub okolicach jest ktoś kto może mi pomóc w doregulowaniu gaźnika po rozwierceniu wydechu. Niby jest wszystko ok ale na 2 i 3 przy trochę większych obrotach delikatnie prycha tak jak by zbyt uboga była mieszanka. Przyglądałem się gaźnikowi ale nie bardzo widzę dysze którymi można by coś doregulować a nie chciał bym popsuć.

Help :pomocy:
Awatar użytkownika
Bynio
Posty: 1300
Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
Motocykl: XVS 1300 2007r.
Lokalizacja: Kutno
Wiek: 58
Status: Offline

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Post autor: Bynio »

To nie dyszą tylko śrubką od składu mieszanki musisz doregulować , wykręcić np. o pół obrotu
Obrazek
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
Awatar użytkownika
ventix
Posty: 29
Rejestracja: 23 stycznia 2015, 18:51
Motocykl: Piękna Virago 125
Lokalizacja: Rzgów
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Post autor: ventix »

A podpowiesz gdzie tej śrubki szukać ?
Awatar użytkownika
Bynio
Posty: 1300
Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
Motocykl: XVS 1300 2007r.
Lokalizacja: Kutno
Wiek: 58
Status: Offline

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Post autor: Bynio »

Nie grzebałem przy 125 ale musisz poszukać jakiejś dokumentacji skoro sam nie jesteś w stanie znaleźć . Zazwyczaj ta śrubka jest pod gumową zaślepką ale to nie jest regułą .
Obrazek
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Post autor: -waldi- »

jak odkręcisz pompkę paliwa to za nią w gaźniku jest
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
ventix
Posty: 29
Rejestracja: 23 stycznia 2015, 18:51
Motocykl: Piękna Virago 125
Lokalizacja: Rzgów
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Post autor: ventix »

Dziękuję, znalazłem. Jutro spróbuję doregulować. Mam nadzieję że delikatne odkręcenie załatwi sprawę.
Awatar użytkownika
Bluesmen
Posty: 70
Rejestracja: 18 września 2014, 21:47
Motocykl: XVS
Lokalizacja: Lubuskie
Wiek: 48
Status: Offline

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Post autor: Bluesmen »

No i jakie efekty?
Awatar użytkownika
roboluch
Posty: 75
Rejestracja: 28 września 2014, 18:33
Motocykl: XV 125
Lokalizacja: Lubsko
Wiek: 54
Kontakt:
Status: Offline

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Post autor: roboluch »

Śrubą regulacji wolnych obrotów nie wyregulujesz gaźnika! Jak sama nazwa wskazuje, tą śrubką regulujesz skład mieszanki na wolnych obrotach silnika i tylko wolnych obrotów. W XV125 śrubkę tę wykręcasz na 2,5 do 3,25 obrotów przy standardowej dyszy wolnych obrotów jaką masz w gaźniku tj. 12,5, tak aby obroty rozgrzanego silnika były jak największe i na tym koniec. Bez wymiany dyszy głównej, standardowo montowana jest 77, można dodać nieco więcej wachy, poprzez podniesienie iglicy gaźnika o jeden rowek. W twoim przypadku @ventix, może się okazać, że gaźnik podaje za dużo wachy, należało by to sprawdzić. Na rozgrzanym silniku delikatnie, pomału, dodajesz gazu tak do 1/4 obrotu manetki, nie więcej i słuchasz czy silnik z wolnych obrotów płynne się wkręca na wyższe obroty. Jeśli jest OK a nadal prycha albo się dławi to gazior może podawać za dużo wachy, więc znowu ćwiczymy wykręcanie membrany gaźnika i przestawiamy iglicę. Przy regulacji gaźnika musimy pamiętać aby zbytnio nie zubożyć mieszanki ponieważ jest to bardzo szkodliwe dla silnika ( wypalanie gniazd zaworowych, wypalanie denka tłoka, zbyt wysoka temperatura silnika, spalanie stukowe itd.itp.). Mieszanka zbyt bogata nie jest tak szkodliwa jak uboga, (nadmierny nagar na świecach, tłoku, sadza w rurze itd,itp.). Proponuję również zwrócić uwagę na fajki i przewody wysokiego napięcia, zwłaszcza gdy w 15-to letnim motocyklu mogą być one jeszcze oryginalne :shock:
Ufff, jakoś poszło... :mrgreen:
Tylko dwie rzeczy są nieskończone, wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do pierwszego nie mam pewności.
Albert Einstain
Awatar użytkownika
ventix
Posty: 29
Rejestracja: 23 stycznia 2015, 18:51
Motocykl: Piękna Virago 125
Lokalizacja: Rzgów
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Post autor: ventix »

Jeszcze nic nie robiłem bo czas nie pozwolił. Dziękuję za tak szczegółową odpowiedź ale z tego jak pracuje silnik to wydaję mi się że jest zbyt mała ilość wachy bo tu nie ma strzelania w rurę a jest lekkie dławienie i to tylko na większych obrotach w sytuacji gdy chcę np szybciej ruszyć pod górkę. Przy normalnej jeździe i w miarę szybkich zmianach biegów w zasadzie nie ma problemu. Trochę zgłupiałem już, wymiana dyszy głównej wiąże się z dość dużą ingerencją więc na razie wypróbuję śrubkę pod gumową zatyczką, pewnie się nie uda ale nic na tym nie tracę. Będę miał chwilę wolnego to będą testy bo nie lubię jak coś mi nie działa tak jak trzeba.
Awatar użytkownika
roboluch
Posty: 75
Rejestracja: 28 września 2014, 18:33
Motocykl: XV 125
Lokalizacja: Lubsko
Wiek: 54
Kontakt:
Status: Offline

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Post autor: roboluch »

To zupełnie tak samo jak ja, nie lubię jak coś mi nie działa tak jak powinno. Dlatego gaźnik w XV125 przerobiłem dosłownie od podszewki. Związane to było z adaptacją gaźnika od xv250 do mojej xv125. Testowałem z wymianą dysz (głównej i wolnych obrotów), wyrzuciłem gumową przewężkę dolotu powietrza w jajcu, testowałem na różnych ustawieniach iglicy tak długo, aż osiągnąłem zamierzony efekt. Teraz mój "pierdzilot" osiąga bez większego problemu 105 na równej drodze, przy czym nie pali więcej jak 3,2l/100km niosąc na sobie 110 żywej wagi+ubrania i dodatki. :mrgreen:
Jeśli chcesz zapodać więcej wach swojemu motungowi to wcale nie musisz wymieniać dyszy głównej!
Wystarczy podnieść iglicę o jeden lub dwa rowki wyżej i sprawa załatwiona! :bravo:
Poza tym kolego @ventix, coś tak się uparł na to kręcenie śrubką wolnych obrotów! Uwierz mi, nic Ci to nie da, poza tym, że rozregulujesz sobie skład mieszanki wolnych obrotów i będzie ci motung ciężko palił nawet na ciepłym silniku, a nie od dotknięcia przycisku startera. No chyba, że masz już rozregulowany to mu bardziej nie zaszkodzisz.
Przyczyną dławienie na wysokich obrotach może być nadmiar paliwa lub niedobór powietrza (to już przerabiałem) :wink:
Nadmiar paliwa charakteryzuje się również tym, że świece są okopcone, nie osiąga maksymalnej prędkości (patrz oznaczenia swojego modułu zapłonowego) oraz tym, że jadąc pod górę i odejmując nieco gazu motor zaczyna delikatnie przyspieszać :shock: (tak jak napisałem nie odwrotnie)
Daj znać, kiedy się odważysz zajrzeć do gaziora, bo wcześniej czy później raczej to nastąpi :mrgreen:
Tylko dwie rzeczy są nieskończone, wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do pierwszego nie mam pewności.
Albert Einstain
arti512366
Posty: 3
Rejestracja: 20 kwietnia 2015, 05:36
Motocykl: Yamaha
Lokalizacja: Gdynia
Wiek: 47
Status: Offline

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Post autor: arti512366 »

:pomocy: :pomocy: Witam. Przepraszam z gory jesli cos zle robie ale mam pytanie w kwestii tej regulacji czyli wykrecaniu srybki od mieszanki biegu jalowego a mianowicie chodzi mi o to czy wykrecamy pelny obrot czyli 360 stopni czy tylkotak jakby pol obrotu.
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Post autor: 2007XV1700 »

arti
tak jakby, lepiej nie kręć jeśli nie wiesz jak.

poczytaj forum zanim zadasz dziwne pytania.

viewtopic.php?f=22&t=5127&hilit=regulacja+ga%C5%BAnika
Awatar użytkownika
marito
Posty: 185
Rejestracja: 27 września 2013, 12:49
Motocykl: Virago 125, GSR 600
Lokalizacja: Zielona Góra
Wiek: 48
Status: Offline

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Post autor: marito »

Panowie mam zbyt bogatą mieszankę (czarne świece, okopcony wydech) choć moto wkręca sie bez problemów na obroty i nic nie strzela z wydechów. Prędkośc maksymalna to ok 90km/h mimo, że mam wersję z modułem odblokowanym. Idzie to jakoś podregulować czy zostawić i tak jeździć ?
Awatar użytkownika
jacekratownik
Posty: 49
Rejestracja: 18 grudnia 2015, 20:58
Motocykl: XV125 Virago Ogar200
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 38
Status: Offline

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Post autor: jacekratownik »

roboluch pisze: można dodać nieco więcej wachy, poprzez podniesienie iglicy gaźnika o jeden rowek.:
Roboluch mógł byś podpowiedzieć na którym rowku od góry ustawić zawleczkę iglicy?
Ja mam na 1 rowku licząc od "ostrej" strony iglicy. Śrubkę składu mieszanki mam wykręconą na 2 obroty. Motor teraz przy powolnym odkręcaniu manetki wchodzi ładnie na obroty a nie dusi się, poziom paliwa równo z kreską na gaźniku. Zobaczymy jak będzie podczas eksploatacji bo to wszystko było robione w garażu po rozgrzaniu motunga tak że nie dało się dotknąć cylindrów, więc myślę że wystarczająco. Swiece nowe, koloru kawa z mlekiem.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2016, 13:58 przez jacekratownik, łącznie zmieniany 1 raz.
LisowczykJG
Posty: 25
Rejestracja: 27 października 2013, 21:20
Motocykl: Yamaha Virago 535 ,
Lokalizacja: Jelenia Góra
Wiek: 30
Status: Offline

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Post autor: LisowczykJG »

Witam wypowiem sie bo tez rozwiercalem wydechy a z moto nie mam zadnych problemow igilce najlepiej ustaw na srodku i kombinuj regulacja gaznika to dosyc dluga i wymagajaca cierpliwosci procedura reguluj zawsze na cieplym silniku regulujesz srubka z prawej strony z lewej masz wolne obroty przy dobrze ustawionym gazniku swiece powinny miec kolor kawy z mlekiem :lol: zbyt biale to za uboga mieszanka zbyt czarne to za bogata i tyle trzeba jeszcze upewnic sie ze masz czysty filtr powietrza i dobrze ustawione zawory na cylindrach moja virka 250 na autostradzie z sakwami i mna czyli tak 80 kg leci przelotowo 120 km/h ma zadowalajace przyspieszenie maksymalnie udalo ki sie wycisnac nia jakiesz 130 pare ale to juz szkoda maszyny z reguly jezdze ok 80 i przy tym pali mi ok 2,8 l na 100 przednia zebatke zalozylem o 1 zabek wieksza dalo to fajny efekt troche dlozszych biegow.

Pozdrawiam i przepraszam za brak polskich znakow
Tymon
Posty: 34
Rejestracja: 03 września 2015, 08:43
Motocykl: xv500 specjal
Lokalizacja: Skarzysko Kamienna
Wiek: 46
Status: Offline

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Post autor: Tymon »

A ja mam dwa problemy :
- ktos tak skatowal srube skladu mieszanki ze nie wiem czy ja wykrece :(
- pali ze strzala wkreca sie luks ale jak schodzi z obrotów to strzala z wydechu :(
Chcialem przestawic iglice nie ma zabkow do regulacji poza jednym :(
? co tu teraz poczac? Olalem to a niech strzela :mrgreen:
Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 47
Kontakt:
Status: Offline

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Post autor: MateuH »

[quote="roboluch"
Nadmiar paliwa charakteryzuje się również tym, że świece są okopcone, nie osiąga maksymalnej prędkości (patrz oznaczenia swojego modułu zapłonowego) oraz tym, że jadąc pod górę i odejmując nieco gazu motor zaczyna delikatnie przyspieszać :shock: (tak jak napisałem nie odwrotnie)
Daj znać, kiedy się odważysz zajrzeć do gaziora, bo wcześniej czy później raczej to nastąpi :mrgreen:[/quote]
Siema.
Znowu odkpalem cos. Mam wlasnie te objawy. Czyli opuscic iglice?
Mysle o zmianie gaźnika lub dyszy głównej i wywaleniu zwezki. Pomoze to troszke w osiagach bo nawet junaki mam problem dogonić zwlaszcza pod gorke. Chciabym powalczyc z moca zanim zrobie prawko i kupie wieksza virażkę
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================
Awatar użytkownika
Marek.
Posty: 476
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Yamaha XVS
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Post autor: Marek. »

Tak, wiem... kopę lat, ale...zakręcając dodaję paliwa czy powietrza, bo nie znalazłem?
Mam okopcone świece.
Awatar użytkownika
eclipse10
Posty: 17
Rejestracja: 29 lipca 2021, 22:14
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Fiji
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Post autor: eclipse10 »

Marek. pisze: 28 lipca 2021, 21:35 Tak, wiem... kopę lat, ale...zakręcając dodaję paliwa czy powietrza, bo nie znalazłem?
Mam okopcone świece.
zakrecając zubażasz mieszankę wykręcając wzbogacasz
Awatar użytkownika
Marek.
Posty: 476
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Yamaha XVS
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Post autor: Marek. »

eclipse10 pisze: 12 sierpnia 2021, 20:08
zakrecając zubażasz mieszankę wykręcając wzbogacasz
Dzięki
A tak przy okazji, bo walczę i prawie jest ok.
Jakie są objawy ubogiej mieszani a jakie za bogatej? O kolorze świec wiem.
:motorcycle:
Awatar użytkownika
eclipse10
Posty: 17
Rejestracja: 29 lipca 2021, 22:14
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Fiji
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

Post autor: eclipse10 »

Jak za uboga to będzie ci sie ciezej wkręcał na obroty jak za bogato tak samo
ODPOWIEDZ