Strona 2 z 3

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 12 grudnia 2011, 22:09
autor: podbiel
Po podglądzie na kosz powinno być 5. Larsson podaje że w opakowaniu jest 4-8 sztuk w zależności od modelu więc i zdjęcie pewnie też jest poglądowe.

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 12 grudnia 2011, 22:25
autor: toooomelo
podbiel pisze:Po podglądzie na kosz powinno być 5.
Uffff... To dobrze, bo zamówiłem komplet z pięcioma sprężynami. Ponoć są to te lepsze VERSAH.
Dzięki za info.


P.S.
podbiel!
A Ty co? Twój kosz nie jest w motocyklu, że masz go pod ręką? :wink:

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 13 grudnia 2011, 10:01
autor: podbiel
Nie, jest na miejscu, ale u wujka wszystko można znaleźć.
Googola oczywiście.

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 25 grudnia 2011, 17:22
autor: toooomelo
toooomelo pisze: Ponoć są to te lepsze VERSAH.
Z lekka zgłupiałem. Bo te lepsze sprężyny firmy VERSAH też są "Heavy Duty". :roll:
Trudno. Będą takie jakie są.

Obrazek

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 25 grudnia 2011, 21:11
autor: jojo80
do tych twardych toooomelo trudno sie przyzwyczaic ale ja juz smigam na tych cały sezon tzn.3000km. i nie zmieniam narazie......pocwicz troche nadgarstki i bedzie oki!

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 29 grudnia 2011, 19:11
autor: toooomelo
kyller pisze:MONTAŻ
...
3. luzujesz zakontrowana srube popychacza i krecac nia srubokretem ustawiasz tak zeby zgrac ostry koniec dzwigni o która zaczepia sie linke z nadlewem na karterze po czym kontrujesz
Rozumiem, że ustawienie sprzęgła, tzn. zgranie ostrego końca dźwigni z nadlewem na karterze, dokonuje się śrubką ze zdjęcia?

Obrazek

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 30 grudnia 2011, 21:59
autor: toooomelo
Jutro chcę założyć nowe tarcze sprzęgła. Nikt mi nie odpowie na powyższy pytanie? :(

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 30 grudnia 2011, 23:19
autor: kyller
tak ta srubka

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 30 grudnia 2011, 23:34
autor: toooomelo
Dzięki, Kyller!

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 31 grudnia 2011, 00:15
autor: Blunio
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 31 grudnia 2011, 08:50
autor: toooomelo
Fajnie. Tylko, że po angielsku nie zrozumiem :(

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 03 stycznia 2012, 22:08
autor: toooomelo
Panowie!
Nadal potrzebuję Waszej pomocy przy regulacji sprzęgła w silniku!
Dla kogoś, kto już to robił (czasami niejednokrotnie), może sprawa wyglądać prosto i łatwo, a zadawane przeze mnie pytanie głupie i śmieszne. Ale dla kogoś, kto robi to pierwszy raz, nie wszystko jest jasne jak słońce :oops:
Nie jestem pewien, czy robię to dobrze.
Przed wymianą tarcz, gdy sprzęgło potrafiło się ślizgnąć na 4 czy 5 biegu, było ustawione tak, że na puszczonej klamce sprzęgła "strzałka" (tak nazywam ostry koniec dźwigni, który należy zgrać z nadlewem na karterze) była cofnięta do tyłu za nadlew na karterze (zdj.1). Po naciśnięciu klamki sprzęgła do końca, strzałka wysuwała się do przodu przed nadlew (zdj.2). Sprzęgło "chwytało" i motocykl zaczynał ruszać w momencie, gdy strzałka i nadlew zgrywały się. Może to było dobrze ustawione?
Teraz, po regulacji śrubką na tarczach przy rozłączonej lince ustawiłem tak, że ciągnąc dźwignię palcem do przodu "strzałka"spotyka opór na nadlewie. Po podłączeniu linki i na puszczonej klamce, strzałka i nadlew zgrywają się także ze sobą (zdj.3). Pozostała regulacja linki, bo teraz jest ona naciągnięta, a luz na klamce duży.
No i nie jestem pewien, czy to tak ma być i czy to jest dobrze? Przedtem było zupełnie inaczej, dlatego nie jestem pewien, czy czynność regulacji sprzęgła w silniku dokonuję prawidłowo.
Jeżeli robię to źle, mógłby ktoś uprzejmy podpowiedzieć i poinstruować "łopatologicznie" jak to zrobić?

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 06 stycznia 2012, 08:30
autor: toooomelo
Czyżby nikt z forumowiczów nie ustawiał nigdy tarcz sprzęgła w silniku? :(

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 06 stycznia 2012, 15:46
autor: Blunio
Nie robiłem, ale czytałem i tak wywnioskowałem. Zakres działania wysprzęlika (to jest zaczynając od klamki poprzez linkę, dźwigienkę i ośkę tegoż urządzenia) ma ograniczony zasięg działania. Toteż tak trzeba przygotować sprzęgło, żeby ów ograniczony zasięg trafiał na przygotowany grunt. Więc tak centralną śrubą regulujesz położenie popychacza (i nie zapomnij o kulce), aby strzałka była zgrana z nadlewem na karterze. Przy takim położeniu popychacza urządzenie wysprzęglające będzie pracowało w optymalnych warunkach. , czyli w swoim zakresie działania.

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 07 stycznia 2012, 12:11
autor: toooomelo
Blunio pisze:... (i nie zapomnij o kulce)...
Blunio! Zastrzeliłeś mnie! :roll:
O co chodzi z tą kulką? Ja tam nie widzę, żadnej kulki? :?

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 25 lutego 2012, 21:24
autor: kris.gan
Pozwólcie że się podepnę bo jest to u mnie temat na czasie-sprzęgło ślizga na 4 i 5 biegu przy ostrym dodaniu gazu:
tarcze korkowe 3,0mm
sprężyny 39,5mm
przekładki wyglądają na mało używane i nie przebarwione, ale jak je obrócić to z drugiej strony każda przebarwiona.
Według Was co wymieniać komplet czy tylko przekładki i sprężyny?

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 25 lutego 2012, 21:34
autor: toooomelo
A dobrze miałeś wyregulowane tarcze sprzęgła?
"Strzałka" na dźwigni zgrana była z nadlewem na korpusie?

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 25 lutego 2012, 22:56
autor: kris.gan
Nie,strzałka była niczym na twoich zdięciach-za tym wypustem na karterze i przy włączaniu identyko Twój przykład(przy wciśniętym sprzęgle dżwigienka wchodziła przed ten nadlew i puszczając sprzęgło silnik ciągnął na wysokości tego nadlewu.
Temu czytając tego posta byłem pewien że sprzęgło jest w du..e a tu wymiary jak z katalogu :shock:

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 26 lutego 2012, 08:27
autor: toooomelo
U mnie wymiary były też jak w katalogu (oprócz sprężyn, które wymieniłem) i chyba niepotrzebnie wymieniłem tarcze. Przyczyną ślizgania jest najprawdopodobniej rozregulowanie tarcz w silniku.
Ja na Twoim miejscu (z wiedzą jaką mam dzisiaj), aby uniknąć kosztów, tylko bym wyregulował tarcze i sprawdził jak będzie się sprzęgło zachowywać.
U mnie znaczniki regulacji na dźwigience wyglądają teraz tak jak pokazuję to na poniższym rysunku. Ale jeszcze nie miałem okazji sprawdzić regulacji w dłuższej trasie. Jadąc w koło garaży było OK.

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 09 marca 2012, 22:02
autor: kris.gan
Kurda mam problem w końcu załatwiłem simering,przekładki i sprężyny(6szt w opakowaniu???!)
Przygotowałem dziś wszystko do jutrzejszego wieczornego składania ale nie umię znaleźć znaków na koszu-niema ich?!
Macie jakiś pomysł?
Co prawda zaznaczyłem sobie na koszu markerem w którym miejscu były wycięcia na tarczach ale czy tak to składać?,a jak będzie źle?
Chłopaki podpowie mi ktoś bo zgłupiałem :shock:

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 10 maja 2015, 20:21
autor: arecki
też u mnie zaczął się problem ze ślizgającym się sprzęgłem na 5tym biegu przy prędkości około 100km/h , podczas odkręcenia manetki do końca w celu przyśpieszenia zaczyna się ślizgać sprzęgło ,już poluźniłem linkę nawet na max żeby była luźna i nadal się ślizga , zrobiłem dziś fotki jak to wygląda strzałka względem odlewu na karterze wiec się nie zgrywa, to chyba coś nie tak?
zdjęcie przy nie wciśniętej klamce sprzęgła
Obrazek

zdjęcie przy wciśniętej klamce sprzęgła
Obrazek

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 11 maja 2015, 22:52
autor: arecki
Dziś wymontowałem sprzęgło okazało się że tarcze są w dobrym stanie 3mm korka, blaszki nie przebarwione , przyjrzałem się temu wszystkiemu i moim zdaniem był wodzik (czy jak to tam się nazywa fachowo) za mocno wkręcony i się nie zgrywała strzałka z odlewem na karterze , popuściłem kontrę wykręciłem troszkę wodzik zgrała się strzałka z odlewem i skontrowałem, sprzęgło od razu chodzi głębiej i dodatkowo wyregulowałem linkę przy lewym karterze dwoma śrubami ( jutro kupuje nową uszczelkę ) zalewam olejem i miejmy nadzieje że wszystko będzie grało. :)

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 12 maja 2015, 20:34
autor: arecki
te 5 śrub i tą nakrętkę po środku do regulacji dawać na klej loctite do gwintów ???

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 12 maja 2015, 20:35
autor: toooomelo
arecki pisze:te 5 śrub i tą po środku do regulacji dawać na klej loctite do gwintów ???
Nie ma potrzeby.

Re: wymiana sprzęgła w 535

: 11 listopada 2016, 13:42
autor: Robson666
Witam,
czytam posty o sprzęgle w 535 i zwracam się do Was z moim objawem:
1. silnik zimny - nic nie słychać
2. po rozgrzaniu na biegu jałowym stuki z prawej strony w okolicy sprzęgła
3.po wciśnięciu sprzęgła stukot zanika
4 sprzęgło działa poprawnie, biegi wchodzą bez problemu, nie ciągnie ani się nie ślizga.
Z postów wynika, że ten typ tak ma i się nie przejmować , ale zima przed nami i zaplanowałem rozebrać i stąd moje pytanie:
Który z elementów sprzęgła zazwyczaj powoduje ten stukot i w jakie części powinienem się zaopatrzyć.
Załączam rysunek , będę wdzięczny za podpowiedź, ułatwi mi to naprawę
pozdrawiam