Kilka pytań na początek (moc, eksploatacja)

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
piotreker
Posty: 26
Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 21:27
Motocykl: WSK 125, xv 750
Lokalizacja: Skierniewice
Wiek: 29
Status: Offline

Kilka pytań na początek (moc, eksploatacja)

Post autor: piotreker »

Witam. Od kilku tygodni śmigam na xv 750 92r.
Niestety nie mam w okolicy znajomych jeżdżących na wirówkach, więc chciałbym Was poprosić o pomoc w rozwianiu wątpliwości.

1. Największym problemem póki co jest brak górnego zakresu obrotów. Od dołu przyzwoicie się zbiera ale od 4,5 tys czuć, że słabo idzie. Nie lubię jeździć szybko ale maksymalnie co udało mi się osiągnąć to 120 z lekkiej górki, a na prostej jeszcze lekko spadło. Z tego, co widziałem to 535 150 jedzie spokojnie, więc coś tu jest nie tak. Kolor świecy przedniego cylindra biały, tylnego okopcony. Spalanie to od 4,8 do 5,4 max. Nie wiem w co tu się bawić, czy to membrana czy regulacja wystarczy.
2 Jak należy sprawić poziom oleju? Po nocy czy po 2 godzinach od zgaszenia silnika? U mnie po nocy spłynie jeszcze trochę z góry i jest więcej niż po kilku godzinach. Nie wiem też czy nie przybywa oleju, bo jak ją kupiłem to było dużo za dużo, a jak wymieniłem olej to po 300km trasie nic nie ubyło, a może minimalnie przybyło.
3. Coś do elektryków: Przerobiłem instalację (bajpas) i na zimnym silniku nawet na 600 obrotów jak zejdzie to mam 14v. Jak sprawdzam podczas jazdy to po odpaleniu na wolnych obrotach (powyżej 1000) jest 13v, dopiero trzeba przygazować lekko to jest 14. Czy to regulator się grzeje i słabiej ładuje? Jak to ugryźć?
Dzięki z góry ;)
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Kilka pytań na początek (moc, eksploatacja)

Post autor: pisior »

kombinuj chłopie , może masz dla małolata fure
jak wide to masz pojecie znikome o mechanice , podjedz do kolegi co ma dłużej motocykl i pogadaj z nim
Obrazek
piotreker
Posty: 26
Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 21:27
Motocykl: WSK 125, xv 750
Lokalizacja: Skierniewice
Wiek: 29
Status: Offline

Re: Kilka pytań na początek (moc, eksploatacja)

Post autor: piotreker »

podobno nie ocenia się książki po okładce ale to może tylko ja słyszałem ;)

pierwszy raz mam do czynienia z takim powiedzmy bardziej skomplikowanym silnikiem dlatego pytam. pytania raczej w miarę proste i myślę, że każdy kto kilka lat jeździ virago coś wie na ten temat. ja niestety jeszcze nie mam kogo ze znajomych zapytać
Awatar użytkownika
leopold
Posty: 579
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: Kilka pytań na początek (moc, eksploatacja)

Post autor: leopold »

piotreker pisze:Witam. Od kilku tygodni śmigam na xv 750 92r.
2 Jak należy sprawić poziom oleju? Po nocy czy po 2 godzinach od zgaszenia silnika? U mnie po nocy spłynie jeszcze trochę z góry i jest więcej niż po kilku godzinach. Nie wiem też czy nie przybywa oleju, bo jak ją kupiłem to było dużo za dużo, a jak wymieniłem olej to po 300km trasie nic nie ubyło, a może minimalnie przybyło.
Dzięki z góry ;)
Oleju powinno - w zasadzie - być tyle, by po postawieniu na centralce w okienku w lewej pokrywie silnika było tak na 3/4 wysokości. Jak się naleje ściśle tyle, ile zaleca manual, to okienko jest całe zakryte. Normalka.
Pozdrawia Leopold

PS. Dobry silnik praktycznie nie bierze oleju, więc wcale się nie dziwię, że po 300 km oleju Ci nie ubyło. Tak powinno być.

PS2. Jeśli masz "dużo za dużo" czyli zapewne całe okienko jest zakryte, to skąd wiesz, że może minimalnie przybyło?
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Kilka pytań na początek (moc, eksploatacja)

Post autor: leszekk »

Skoro masz xv750 to pamiętaj o jednej rzeczy - w tym modelu dość częstym mankamentem jest przeciekanie paliwa pod wpływem grawitacji ze zbiornika do cylindra a dalej do miski olejowej - stąd przybywanie oleju. W innych modelach paliwo podaje elektryczna pompka, u Ciebie działa grawitacja. Pamiętaj zatem aby nie jeździć z kranikiem paliwa w położeniu PRI bo w tym położeniu nie działa japoński wynalazek podciśnieniowego sterowania pobieraniem paliwa z baku - to położenie kranika służy jedynie napełnieniu gaźników paliwem po jakimś remoncie, po wyjechaniu paliwa do zera czy po zimowym postoju. Po odpaleniu natychmiast przełącz na ON lub RES jeśli paliwo się kończy. Jeśli mechanizm podciśnieniowy jest wyłączony (PRI) lub uszkodzony a dodatkowo zaworki iglicowe w gaźnikach są niezbyt szczelne, to całe paliwo może przesączyć się do karteru i wówczas nie ma przebacz - wymiana oleju i filtra (bo to co masz w karterze nie ma już właściwości smarnych), naprawa zaworków i sprawdzenie kranika a dopiero potem próby uruchomienia. Jak się pospieszysz to można trochę silnik popsuć.
Co do osiągów - pewnie wystarczy podłubać w ustawieniach - poziom paliwa, regulacja, synchronizacja, jednak warto obejrzeć membrany i poświęcić trochę czasu na czyszczenie gaźników przed regulacją.
Zwykle przedni cylinder jest niedogrzany więc to on powinien mieć ciemniejszą świecę. Zatem albo ktoś założył na przód niewłaściwą świecę albo gaźnik tylnego cylindra wymaga zubożenia mieszanki (oczywiście może być inna przyczyna - np. kiepsko generowana iskra na świecy).
Poziom oleju - jak byś nie mierzył, mierz zawsze tak samo (żeby stwierdzać czy ubywa czy przybywa). Masz czujnik sygnalizujący zbyt niski poziom oleju (nie ciśnienia) - na bocznej nóżce potrafi zaświecić nawet gdy oleju jest dość. Ja w swojej xv750 wlewałem oleju tyle, ile nakazuje instrukcja i nigdy nie miałem potrzeby uzupełniania do kolejnej wymiany.
Ładowanie zostało dość dokładnie opisane w dziale warsztatowym. Jedno, co ważne, charakterystyka nie jest liniowa więc nie ma co popadać w panikę.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3403
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Kilka pytań na początek (moc, eksploatacja)

Post autor: kris2k »

1. Obstawiam walniętą membranę, wszelkie objawy na to wskazują. Do tego czyszczenie i porządna regulacja i synchronizacja gaźników. Sprawna powinna do 180 spokojnie się bujnąc, 120 idzie na 3-ce. Świece dla pewności też powinieneś wymienić, szczególnie jeśli to świeży nabytek.
2. Na oczku masz oznaczenie min i max i dwie kreseczki, takie jakby nacięcia po lewej stronie oczka. Powinno się oczywiście mieścić w tym zakresie, na zimnym silniku. Po przejażdżce przed pomiarem powinieneś odczekać ok. 15min aż olej ścieknie do miski. Po wymianie zaś sprawdzasz po odpaleniu, olej musi się rozejść i napełnić filtr.
3. Ładowanie wydaje się być jak najbardziej prawidłowe. Możesz oczywiście sprawdzić regulator i alternator, znajdziesz w dziale warsztat szczegółową instrukcję, ale to nie działa tak jak w alternatorze samochodowym gdzie trzyma cały czas tyle samo. Regulator każdy się grzeje więc to że jest ciepły nie znaczy że jest niesprawny.
piotreker
Posty: 26
Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 21:27
Motocykl: WSK 125, xv 750
Lokalizacja: Skierniewice
Wiek: 29
Status: Offline

Re: Kilka pytań na początek (moc, eksploatacja)

Post autor: piotreker »

Serdecznie dziękuję Panowie. Wielki ukłon w Waszą stronę. Po prostu lepiej się nie da wytłumaczyć ;)
Z olejem i ładowaniem nie będę się na zapas martwić w takim razie.
Udało się znaleźć speca od gaźników (gość lata ponad 20 lat na moto także się zna na rzeczy). Dowiedziałem się narazie, że rzeczywiście nie ma dołu ani góry, bo więcej niż 120 nie jedzie. Z resztą oglądałem trochę filmów i 535 leci 160, także będziemy diagnozować. Jak się przesiadłem z WSK to dla mnie to była rakieta, po prostu nie miałem porównania. Przy okazji rzuciliśmy okiem na rozrząd, pewnie będzie trzeba wymienić niedługo bo lekki luz na zębatce u góry jest. Dzięki wielkie jeszcze raz, napiszę co się działo jak odbiorę (ale pewnie membrana).
piotreker
Posty: 26
Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 21:27
Motocykl: WSK 125, xv 750
Lokalizacja: Skierniewice
Wiek: 29
Status: Offline

Re: Kilka pytań na początek (moc, eksploatacja)

Post autor: piotreker »

Witam ponownie.
W sobotę odebrałem jednoślada :P
Okazało się, że ktoś już wcześniej grzebał przy gaźnikach i nie mógł za bardzo rozgryźć sytuacji. Nie za bardzo wiem o co chodzi jeszcze w tych gaźnikach ale jedna membrana była źle założona i przez to nie podnosiła się iglica tylnego cylindra (przez to taka okopcona była) i w górnym zakresie tylko przedni pracował. Dodatkowo brakowało kilku dysz powietrza. Oczywiście przy okazji regulacja zaworów i synchronizacja. A takie głuche stuki, które słychać na wolnych obrotach to od tego zaworu od systemu dopalania spalin, ais czy coś takiego. Teraz jeździ się zupełnie inaczej i trzeba ostrożnie z gazem :D

Ciekawi mnie jeszcze kwestia łańcucha rozrządu. Może ktoś z Was coś sam działał. Łańcuch oryginalny od nowości z tego co stwierdziliśmy (na tę chwilę przebieg 37 tyś). Ile może wytrzymać i czy da się to jakoś zaplanować? Czy wymienia się go jak klepie czy jak napinacz się skończy? W przyszłym roku chciałem po Europie polatać więc się zastanawiam czy np. może strzelić gdzieś w trasie, ale z tego co widziałem to dosyć 'konkretnie' wygląda(kilka warstw płytek). Podobno żeby sprawdzić luz trzeba napinacz jakoś zluzować. Narazie tylko luz na zębatce sprawdzony.
Awatar użytkownika
kris2k
Posty: 3403
Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
Motocykl: GuStaw
Lokalizacja: Pabianice
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Kilka pytań na początek (moc, eksploatacja)

Post autor: kris2k »

Nie zaprzątaj sobie głowy łańcuszkiem. I nie szukaj dziury w całym ;)
Przebiegiem bym się nie sugerował, no chyba że masz absolutną pewność że jest taki jak na liczniku. Jeszcze nie słyszałem aby komuś pękł w Virago łańcuszek rozrządu. Sprawdź tylko napinacz na którym ząbku siedzi i ile zostało do jego końca. I lataj, nie tylko po Europie.
piotreker
Posty: 26
Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 21:27
Motocykl: WSK 125, xv 750
Lokalizacja: Skierniewice
Wiek: 29
Status: Offline

Re: Kilka pytań na początek (moc, eksploatacja)

Post autor: piotreker »

Dzięki kris. Czyli już mi tylko zostaje cieszyć się jazdą ;) Do zobaczenia na trasie!
PS. O wyprawie do Rumunii już drugi raz czytam :P Dzięki.
ODPOWIEDZ