witam, to moj pierwszy post, wiec prosze o wyrozumialosc.
nabylem niedawno virago 535. sezon sie skonczyl wiec niezbyt pojezdzilem.
maszyna odkupiona z komisu motocyklowego. po kilku dniach zawsze zapalala za 3-4 razem. ssanie wlaczone,
przycisk przed zaplonem 2-3 razy wlaczony zeby podpompowal paliwo. wydaje misie ze 4 razy to sporo - czy to norma ? po rozgrzaniu przewaznie w czasie jazdy wylaczalem ssanie. praca silnika na jalowym ok.
wczoraj probowalem "przepalic" moto. po 4-5 razy i nic. przerwa , to samo i nic. po 4 seriach prob padl akumulator.
z tylu walilo nieprzepalona benzyna. teraz albo aku sam sie zregeneruje i zadziala, albo czeka mnie wyjecie i ladowanie. i co z tym trudnym zapalaniem a teraz to juz z nie zapalaniem. moto stoi w garazu + 10 do + 15 `C.
Problemy z odpalaniem
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 grudnia 2016, 15:15
- Motocykl: Virago 535
- Wiek: 48
- Status: Offline
Problemy z odpalaniem
Virago 535 Gregory
-
- Posty: 225
- Rejestracja: 03 września 2014, 21:43
- Motocykl: Suzuki DL 650A
- Lokalizacja: Radlin, woj Śląskie
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Problemy z odpalaniem
Co do akumulatora to nie czekaj aż sam się zregeneruje tylko podepnij pod porządny prostownik, może jeszcze w Lidlu znajdziesz za 60 zł, były niedawno. Nie trzeba wyjmować, ja miałem przykręcone przewody na stałe i ładowałem jak potrzebowałem, są takie końcówki do niektórych prostowników motocyklowych, z oczkami do przykręcenia do akumulatora.
Co do samego odpalania to nie pomogę ale na mój nos to regulacja gaźników Cię nie ominie, chociaż zacząć można od świec. Pewno będzie tu zaraz więcej konkretnych porad, więc się nie wymądrzam
Co do samego odpalania to nie pomogę ale na mój nos to regulacja gaźników Cię nie ominie, chociaż zacząć można od świec. Pewno będzie tu zaraz więcej konkretnych porad, więc się nie wymądrzam
- leszekk
- Posty: 4146
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Problemy z odpalaniem
Zasada nr 1 - posiadając Virago zapomnij o "przepalaniu" - odpalasz jedynie wtedy, gdy masz zamiar pojechać w trasę. Na postoju, w garażu, nie uda Ci się tak rozgrzać silnika aby świece zapłonowe zaczęły proces samooczyszczania. W zależności od świec po kilku "przepaleniach" masz świece zalane i koniec zabawy.
Zasada nr 2 - Virago to motocykl, który bardzo lubi mieć akumulator naładowany "do pełna". Nie chcesz mieć problemów z rozruchem, najpierw doładuj akumulator. "Przepalanie" silnika żeby doładować akumulator zwykle kończy się jak u Ciebie - akumulator zajechany, świece zniszczone.
Zasada nr 3 - jeśli zastosowałeś się do dwóch pierwszych i mimo to jest problem, spróbuj:
- obejrzeć wygląd świec zapłonowych po dłuższej jeździe (w Twoim przypadku nierealne) i na tej podstawie rozważyć potrzebę regulacji gaźnika
- sprawdzić membrany
- obejrzeć filtr powietrza.
Możesz także rozważyć wymianę świec na takie, które są mniej podatne na zalewanie (iskra FExxPRTS gdzie xx stosowne dla Twojego motocykla)
Zasada nr 2 - Virago to motocykl, który bardzo lubi mieć akumulator naładowany "do pełna". Nie chcesz mieć problemów z rozruchem, najpierw doładuj akumulator. "Przepalanie" silnika żeby doładować akumulator zwykle kończy się jak u Ciebie - akumulator zajechany, świece zniszczone.
Zasada nr 3 - jeśli zastosowałeś się do dwóch pierwszych i mimo to jest problem, spróbuj:
- obejrzeć wygląd świec zapłonowych po dłuższej jeździe (w Twoim przypadku nierealne) i na tej podstawie rozważyć potrzebę regulacji gaźnika
- sprawdzić membrany
- obejrzeć filtr powietrza.
Możesz także rozważyć wymianę świec na takie, które są mniej podatne na zalewanie (iskra FExxPRTS gdzie xx stosowne dla Twojego motocykla)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Top Gun
- Posty: 2987
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Problemy z odpalaniem
Święta prawda zasada dotyczy każdego motocykla Przepalanie to mordowanie silnika, i powinno być karane chłostąleszekk pisze:Zasada nr 1 - posiadając Virago zapomnij o "przepalaniu" - odpalasz jedynie wtedy, gdy masz zamiar pojechać w trasę.
Motocykl należy odpalić i Virka nie lubi długo chodzić na ssaniu, ja wyłączam po ok 10-15 sekundach
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 grudnia 2016, 15:15
- Motocykl: Virago 535
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Problemy z odpalaniem
super, dzieki za odpowiedzi i podpowiedzi...
tez juz doczytalem o przepalaniu buuuuuuuuuuu
przez zime bede chcial poznac moto i pozagladac w rozne miejsca
oczywiscie bez przesady
jeszcze jedno pytanie
zdjalem tylne siedzenie na kluczyk i zaczepy
a przednie? siedzi jak cholera
zagladalem pod spod ale nie dopatrzylem sie srub
czy te boczki , no te po bokach zdejmuje sie przed czy po demontazu siedzenia
generalnie chodzi o to zeby dobrac sie do aku i nic nie urwac przy okazji
tez juz doczytalem o przepalaniu buuuuuuuuuuu
przez zime bede chcial poznac moto i pozagladac w rozne miejsca
oczywiscie bez przesady
jeszcze jedno pytanie
zdjalem tylne siedzenie na kluczyk i zaczepy
a przednie? siedzi jak cholera
zagladalem pod spod ale nie dopatrzylem sie srub
czy te boczki , no te po bokach zdejmuje sie przed czy po demontazu siedzenia
generalnie chodzi o to zeby dobrac sie do aku i nic nie urwac przy okazji
Virago 535 Gregory
- Doniu
- Posty: 255
- Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
- Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Status: Offline
Re: Problemy z odpalaniem
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 grudnia 2016, 15:15
- Motocykl: Virago 535
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Problemy z odpalaniem
przygladalem sie tym srubkom, ale podejrzewalem ze dzialaja jako zawias a od strony baku sie cos odkreca,
dzieki za filmik
dzieki za filmik
Virago 535 Gregory