Świeżak szuka pomocy

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
MagMa
Posty: 255
Rejestracja: 31 października 2016, 22:31
Motocykl: XV750 '97
Lokalizacja: Kaszuby
Wiek: 49
Status: Offline

Świeżak szuka pomocy

Post autor: MagMa »

Witam Szanownych Forumowiczów.

Od trzech dni jestem szczęśliwym posiadaczem XV750. Mechanik ze mnie marny, a że bardzo chciałbym podstawowe czynności obsługowe przy moto wykonywać samodzielnie, zrodził się w mojej głowie taki pomysł: jeżeli ktoś z forumowiczów w najbliższym czasie chce zrobić wymiany olejów (silnik, kardan), filtrów oleju i powietrza, smarowanie linek itp. to jeśli nie stanowiłoby to problemu- mógłbym podjechać, żeby pomóc w serwisie, a przy okazji nauczyć się jak to robić.
Mieszkam na Kaszubach, więc w grę wchodzi woj. pomorskie.

Pozdrawiam
Marcin
Obrazek
gazownik
Posty: 422
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: Świeżak szuka pomocy

Post autor: gazownik »

Przy wymianie oleju w silniku, filtra oleju, oleju w napędzie, oraz filtra powietrza nie powinieneś mieć żadnych problemów. Są to czynności łatwe proste i przyjemne do wykonania.
Jedyne na co musisz zwrócić uwagę to jak zamontować filtr oleju (bo można go niby odwrotnie wsadzić), a cała reszta to "bajka".
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Świeżak szuka pomocy

Post autor: leszekk »

gazownik pisze:Jedyne na co musisz zwrócić uwagę to jak zamontować filtr oleju
Dodałbym bardzo istotną sprawę - moment dokręcenia śrub pokrywy (i wszystkich innych) - jeśli ktoś do tej pory dłubał przy rowerach, może nie ma złych nawyków. Jeśli serwisował samochód lub ciągnik, może mieć za dużo pary w rękach i przyzwyczajenie, że lepiej dociągnąć mocniej niż żeby się odkręciło.
Zasadniczo jeszcze jedna uwaga - masz 20-letnie (lub starsze) dzieło japońskich konstruktorów. Być może niektóre połączenia śrubowe nie były ruszane od wyjazdu z fabryki albo tylko przez serwis u pierwszego właściciela. Zanim zaczniesz przykładać wektor siły do narzędzia, pomyśl o nawilżeniu połączenia jakimś penetrantem w rodzaju wd-40, szczególnie jeśli rdzę widać gołym okiem. Nie każdą urwaną śrubę będzie łatwo zastąpić nową o stosownych wymiarach i parametrach wytrzymałościowych a naprawa gniazda śruby może być mało przyjemne.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
grzenek
Posty: 171
Rejestracja: 11 stycznia 2015, 21:03
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: 3city
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Świeżak szuka pomocy

Post autor: grzenek »

Cześć MagMa, Kaszuby są wprawdzie duże ale pewnie jesteśmy sąsiadami. Możemy się zgrać terminowo na serwis Twojej XV. Znajdziesz mnie. Pozdrawiam
XV535, '89, 205.000 km, po generalnym remoncie - wreszcie zabytek
wypożyczalnia motocykli http://www.motorag.pl
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Świeżak szuka pomocy

Post autor: Blunio »

MagMa pisze:Witam Szanownych Forumowiczów. a przy okazji nauczyć się jak to robić.
Pozdrawiam
Marcin
chyba jeszcze w downlandzie jest serwisowka. Pooglądaj, poczytaj ... poszperaj w necie. Trochę teorii na początek nie zawadzi.
Jak masz zamiar uprawiać rękodzielnictwo przy swojej maszynie, warto zaopatrzyć się w podstawowe narzędzia w przyzwoitej jakości. Fabryczny zestaw narzędzi dobry jest do otwierania piwa na złocie. :nazdrowie:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
ODPOWIEDZ