nierówna praca na niskich obrotach; ładowanie; obrotomierz

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
chipis84
Posty: 19
Rejestracja: 12 kwietnia 2017, 20:21
Motocykl: yamaha virago xv1000
Status: Offline

nierówna praca na niskich obrotach; ładowanie; obrotomierz

Post autor: chipis84 »

Witam.
dopiero zaczynam swoją przygodę z virago 1000:) Postaram sie opisać w miare dokładnie moje bolączki.
Jak odpalam moto to wszystko jest ok,ładnie wkręca na obroty,ruszam-jest ok, po chwili zaczyna się nierówna praca na niskich obrotach,jak jadę to strzela z tłumików,przerywa,jakby nie paliła na dwa gary,a po chwili obroty wskakują na ok 2k i moto strzela jak z procy. Jak się zatrzymam i dodaję gazu to niby wkręca się na obroty,ale tak jakoś "nierówno" i do tego licznik obrotów dziwnie się zachowuje(co uwidoczniłem na załączonym filmiku),jakby chciał kręcić się "do tyłu"
https://youtu.be/foCSZG1-NhQ
Przeczytałem wątek http://www.virago.com.pl/viewtopic.php?t=2051"nierowna praca silnika plus stuki przy niskich obrotach", ale świece wymieniłem na nowe i nadal tak jest(przed wymianą miałem w przednim cylindrze świece samochodową :shock: która po wykręceniu była wilgotna). I tak właśnie mi się wydaje,że z tym cylindrem jest coś nie tak-tłumik duuużo wolniej się nagrzewa,po kilku sekundach od odpalenia silnika wylot z tylnego cylindra jest gorący, a przy przednim cały czas mogę chwycić ręką, dopiero po zwiększeniu obrotów zaczyna się robić cieplejszy. Czy to normalne?w sumie kolanko przedniego cylindra ma dużą większą średnice niż tylnego cylinda.
Poprzedni właściciel mówił, że oddawał motocykl do mechanika,który przeczyścił i podobno wymienił iglice od gaźnika na tylny cylinder.

Co do ładowania...aku bez obciążenia pokazuje mi 13,5v, po odpaleniu silnika napięcie skacze od 14v do 17v(w zależności od obrotów). Poprzedni właściciel zapewniał,że wymienił regulator napięcia,(nawet pokazał stary). Kiedy aku podłącze pod prostownik to pokazuje napięcie ok 16v ładowania, jak sprawdziłem napięcie na przewodach prostownika(po odłączeniu aku) to pokazało 12,5v. Czy walnięty jest regulator,a może aku (albo jedno i drugie :( ) albo coś jeszcze innego?czy mogłbym podczas pracy silnika odłączyć akumulator i wtedy sprawdzić napięcie na przewodach jakie idą do aku?czy to jest bezpieczne i czy taki pomiar coś wniesie do sprawy?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: nierówna praca na niskich obrotach; ładowanie; obrotomierz

Post autor: -waldi- »

chipis84 pisze: Co do ładowania...aku bez obciążenia pokazuje mi 13,5v, po odpaleniu silnika napięcie skacze od 14v do 17v(w zależności od obrotów). Poprzedni właściciel zapewniał,że wymienił regulator napięcia,(nawet pokazał stary). Kiedy aku podłącze pod prostownik to pokazuje napięcie ok 16v ładowania, jak sprawdziłem napięcie na przewodach prostownika(po odłączeniu aku) to pokazało 12,5v.
Pomierz porządnie ładowanie na jałowych i przy 4-5tyś obrotów. Jak masz powyżej15,5V to lepiej od razu regulator wymień bo upalisz moduł zapłonowy.
Miernikiem "z Lidla" nie zmierzysz poprawnie prostownika...ale ładowanie w moto tak, tylko odsuń jak najdalej miernik od cewek i przewodów zapłonowych.
Jak zacznie moto przerywać to odłącz wtyczkę regulatora - tą z 3 przewodami (białymi lub żółtymi) i sprawdź czy dalej przerywa.
Podejrzewam, że za wysokie napięcie w instalacji szkodzi modułowi zapłonowemu.
chipis84 pisze: Jak odpalam moto to wszystko jest ok, ładnie wkręca na obroty,ruszam-jest ok, po chwili zaczyna się nierówna praca na niskich obrotach,jak jadę to strzela z tłumików,przerywa,jakby nie paliła na dwa gary,a po chwili obroty wskakują na ok 2k i moto strzela jak z procy. Jak się zatrzymam i dodaję gazu to niby wkręca się na obroty,ale tak jakoś "nierówno" i do tego licznik obrotów dziwnie się zachowuje(co uwidoczniłem na załączonym filmiku)
Pasowało by regulację gaźników zrobić, bo możliwe, że zalewa świecę. Sprawdź poziom oleju w silniku.
Sygnał idący na cewkę zapłonową 2cyl. połączony jest też z obrotomierzem (pomarańczowy kolorek). Przeglądnij kable WN, cewki jak mozesz zamień miejscami.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: nierówna praca na niskich obrotach; ładowanie; obrotomierz

Post autor: 2007XV1700 »

impulsatory się pewnie kładą i pomierz uzwojenia cewek
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Radek434
Posty: 81
Rejestracja: 31 stycznia 2017, 15:08
Motocykl: VIRAGO 750
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 41
Status: Offline

Re: nierówna praca na niskich obrotach; ładowanie; obrotomierz

Post autor: Radek434 »

zacząłbym, od rzeczy najprostszych...
Co do ładowania... Przed odpaleniem sprawdź akumulator, podpinając się do + oraz do masy w motorze (lub do -), po odpaleniu motorka podłącz się w przewód +(czerwony kabelek) oraz do masy. Wtedy zobaczysz jak ładuje...
Jeśli masz powyżej 14,5V to może być regulator tak jak poprzednik napisał...

Co do strzałów oraz obrotów, zacząłbym od sprawdzenia przewodów WN, powietrza, połączeń podciśnienia, to co można najszybciej zdiagnozować i co może być najszybciej przetarte etc. Jeśli nic nie stwierdzić zostaje gaźnik, a przede wszystkim membrany, w jakiej kondycji one są...
Jeśli wszystko byłoby OK to regulacja....
Pozdrawiam
chipis84
Posty: 19
Rejestracja: 12 kwietnia 2017, 20:21
Motocykl: yamaha virago xv1000
Status: Offline

Re: nierówna praca na niskich obrotach; ładowanie; obrotomierz

Post autor: chipis84 »

Dzieki za porady:) co do napiec- motor Zimny,po nocy-13,5v
Po odpaleniu-od 13,5(bez gazu) do 16v(przy 5k obrotow) wiecej gazu to jeszcze bardziej napiecie rosnie.
Cewek nie dam rady zamienic bo sa roznej dlugosci przewody,ale wyczyscilem wszystkie styki,przy okazji okazalo sie,ze na jednej cewce byly odwrotnie przewody podlaczone (zamieniony zielony z czerwonym) na cewce od przedniego gara czyli tego problemowego. Po polaczeniu poprawnym pali na obydwa gary,ale za to po dodaniu gazu zaczyna przerywac/strzelac. Czy to bedzie kwestia czyszczenia i regulacji gaznikow? Odnosze wrazenie,ze ppdczas strzalu dmucha w filtr powietrza.
Aha,teraz abydwa kolanka robia sie od razu gorace,chociaz przednie troche pozniej.
chipis84
Posty: 19
Rejestracja: 12 kwietnia 2017, 20:21
Motocykl: yamaha virago xv1000
Status: Offline

Re: nierówna praca na niskich obrotach; ładowanie; obrotomierz

Post autor: chipis84 »

co do przewodów podciśnienia, to wygląda to w następujący sposób
przedni cylinder:
Obrazek

drugi cylinder:
Obrazek

czy dobrze rozumiem,że te wężyki,które są obcięte i zaślepione śrubami, powinny być połączone razem i są to przewody podciśnienia?
chipis84
Posty: 19
Rejestracja: 12 kwietnia 2017, 20:21
Motocykl: yamaha virago xv1000
Status: Offline

Re: nierówna praca na niskich obrotach; ładowanie; obrotomierz

Post autor: chipis84 »

Chyba udalo sie zlokalizowac usterke-fajka na przednim cylindrze nie byla oryginal,tylko zamiennik,taka wkrecana w przewod wysokiego napiecia, i miernik nie wykryl polaczenia miedzy fajka,a cewka. Sciagnalem fajke i nalozylem przewod bezposrednio na swiece...wydaje sie ze silnik pracuje rowno,tylko czasami jakby maly strzal,taki "piard", alo to chyba w miare normalne?czy sie myle? Jutro na zimnym silniku wykrece swiece czy wilgotna i zobacze jak pali na zimnym :)
Awatar użytkownika
jjanusz
Posty: 710
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:45
Motocykl: Honda NT 650
Lokalizacja: krasnogliny(dęblin) lubelskie
Wiek: 58
Status: Offline

Re: nierówna praca na niskich obrotach; ładowanie; obrotomierz

Post autor: jjanusz »

A co z ładowaniem ? czytaj co Waldi napisał powyrzej!
jjjanusz
------------------------------------------------------------------
"Niedość, że masz prace to i pieniądze byś chciał?"
chipis84
Posty: 19
Rejestracja: 12 kwietnia 2017, 20:21
Motocykl: yamaha virago xv1000
Status: Offline

Re: nierówna praca na niskich obrotach; ładowanie; obrotomierz

Post autor: chipis84 »

No ladowanie jest takie jak opisalem,regulator do wymiany. Na allegro jest sporo regulatorow za ok 60 zl,jest to cos warte?
Radek434
Posty: 81
Rejestracja: 31 stycznia 2017, 15:08
Motocykl: VIRAGO 750
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 41
Status: Offline

Re: nierówna praca na niskich obrotach; ładowanie; obrotomierz

Post autor: Radek434 »

Na allegro znajdziesz nawet po 40zł - oczywiście Made in China, i z tego co wiem działają i to nawet długo...
chipis84
Posty: 19
Rejestracja: 12 kwietnia 2017, 20:21
Motocykl: yamaha virago xv1000
Status: Offline

Re: nierówna praca na niskich obrotach; ładowanie; obrotomierz

Post autor: chipis84 »

Wyczytalem na forum ,ze walniety regulator daje nizsze napiecie na akumulatorze,natomiast wieksze napiecia sa objawem uszkodzonych diod/impulsatorów na alternatorze,zgadza to sie?
Odlaczylem kostke od regulatora i napiecia miedzyfazowe pokazuje 20v,natomiast napiecie miedzy faza na kostce alternatora, a masa(na silniku)pokazuje 10v,a podobno ma byc 0v. Czyzby okazalo sie ,ze walniety jest alternator?

Edit.
W temacie
http://www.virago.com.pl/viewtopic.php? ... &start=300
Opisalem dokladne pomiary,zgodnie z instrukcja,jezeli ktos moglby,to bylbym wdzieczny za pomoc w diagnozie usterki.
ODPOWIEDZ