Czyszczenie i konserwacja baku

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
Wheel&Steel
Posty: 78
Rejestracja: 17 września 2016, 11:27
Motocykl: XV 920
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Czyszczenie i konserwacja baku

Post autor: Wheel&Steel »

Gdyby kogoś interesowało - dzielę się moim doświadczeniem z użycia zestawu firmy Restom: czyści, odrdzewia i pokrywa wnętrze baku żywicą. Temat poruszałem w wątku mojego projektu , poniżej przeklejam to co najważniejsze:

Bak co prawda kupiłem dość nowy na eBayu, ale goła stal szybko pokrywa się nalotem. Szukałem więc rozwiązania, które pozwoli dokładnie wyczyścić i na dłużej zabezpieczyć wnętrze baku przez korozją.

Znalazłem na YouTube taki film z prezentację zestawu do naprawy i konserwacji baków firmy Restom:
https://www.youtube.com/watch?v=2mptDUvuf10

Poczytałem jeszcze trochę wątki, ale to rozwiązanie wydało mi się najbardziej "kompleksowe". Cały zestaw można zamówić w firmie którą widać na filmie (jedyny przedstawiciel w PL). Zestaw przyszedł błyskawicznie. W paczce dostajemy kilka produktów, z którymi wykonujemy następujące czynności:

Obrazek

Przygotowanie: zatkanie wlewu i miejsca po kraniku paliwa - i mnie idealnie pasował korek po Porto ;)

Krok 1: czyszczenie. Do baku wrzucamy 2 garści śrubek lub gwoździ, wlewamy Restom 4060 z wodą, zatykamy korek i mieszamy. Niezłe ćwiczenie na ręce, bak waży swoje a w środku dodatkowo 4 litry płynów... U mnie bak wymagał tylko odświeżenia więc wystarczyło jakieś 25 min mieszania. Ale i tak męczy. Następnie płyn wylewamy i płuczemy bak czystą, ciepłą wodą.

Krok 2: odrdzewianie. Do baku wlewamy Restom 2030 z wodą, zatykamy i pozostawiamy na 2h, co jakiś czas mieszając/zmieniając położenie baku. Następnie wylewamy i osuszamy środek kompresorem. Można dodać trochę acetonu, wiąże wilgoć i przyspiesza schnięcie.

Krok 3: pokrycie wnętrza żywicą. Na koniec mieszamy żywicę z utwardzaczem i wlewamy ten kit do środka. Jego rozprowadzenie zajmie sporo czasu, jest dość gęsty (około 30 min). Jak wszystkie ścianki są pokryte tą mazią, zostawiamy na tydzień w temp. pokojowej.

Efekt bardzo fajny, bak w środku w całości pokryty żywicą, gładki, żadnych brudów i nic nie ma prawa rdzewieć. Poniżej zdjęcie z pracy i link do bardziej dokładnej instrukcji użycia: http://m.auto-swiat.pl/porady/eksploata ... t4?slide=8

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
grzenek
Posty: 171
Rejestracja: 11 stycznia 2015, 21:03
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: 3city
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Czyszczenie i konserwacja baku

Post autor: grzenek »

Jaki jest koszt tego zestawu?
XV535, '89, 205.000 km, po generalnym remoncie - wreszcie zabytek
wypożyczalnia motocykli http://www.motorag.pl
ODPOWIEDZ