Kranik paliwa - czy mam odpowiedni

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Szajer_xyz
Posty: 7
Rejestracja: 25 lipca 2018, 23:04
Motocykl: Virago XV 750
Status: Offline

Kranik paliwa - czy mam odpowiedni

Post autor: Szajer_xyz »

Witam,

dalej mam przeboje z moim moto (wcześniej była elektryka i wymiana silnika ;( bo zerwał się łańcuszek rozrządu)

Problem jest tego typu, że nieraz moto chodzi normalnie i obroty ma stabilne a nieraz jak przejadę jakiś odcinek drogi to jakby
przerywało (tak jakby kończyło się paliwo). Na wolnych obrotach gaśnie, chyba że dodam gazu to silnik chodzi ale słychać jak przerywa.
Przeszukując forum natrafiłem na info że kranik może być tego powodem i tu zaczęły się schody : kranik mam na pewno uszkodzony bo jak wymieniałem silnik to jak odpiąłem wężyk to paliwo leciało i to mocno. Postanowiłem więc zamówić zestaw naprawczy do niego ale jak popatrzyłem na foto tej większej membrany to kształt mi nie przypominał tego mojego kranika. Mam moto XV750 z 93 roku a kranik chyba z roczników 84' załączam zdjęcie
kran.jpg
I teraz moje pytania : czy były modele które miały w 93 roku takie kraniki ?
czy model kranika może mieć wpływ na pracę silnika ?
Czy te kraniki z 84 i 93 roku są zamienne montażowo ? (chodzi czy pasują otwory i nic nie trzeba przerabiać)

Pozdrawiam
Darek
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Kranik paliwa - czy mam odpowiedni

Post autor: marian07 »

Pozdrawiam
Darek

Witaj, moja była z 94 i miała inny kranik, fotkę załączam.
Wg mnie na 99,9% powinny być zamienne, skoro pasuje ten co masz z roku 84 na zbiorniku 93 to mocowanie na pewno to samo. Podciśnienie sterujące też chyba to samo (tu trzeba by sprawdzić czy brane z tego samego miejsca). Inna jest wielkość całej membrany, ale w środku – ta jej część robocza która pracuje – jest podobna.
Na pewno masz uszkodzony? Może jak zdejmowałeś wężyk kranik był w położeniu PRI i leciało bo ma lecieć wtedy.

Reasumując: najpierw sprawdź dokładnie kranik (silnik nie pracuje):
- położenie res i on po zdjęciu wężyka paliwowego ma nie lecieć, zapodajesz „paszczą” na wężyk sterujący nieco podciśnienia – ma polecieć
- położenie pri – ma lecieć zawsze.
Jeśli będzie OK., to jest dobrze, jeśli nie to trzeba by to zrobić, żeby zimą paliwko do oleju nie poszło przypadkiem. (Ale znowu jeśli jest uszkodzony, paliwo leci cały czas, to nie powinien mieć wpływu na dolegliwości o których piszesz.) CzyliL

Ja walczyłem z kranikiem, mam fotki i chyba gdzieś w moich postach dużo wiadomości jest, u mnie przyczyną była padnieta sprężynka, membrany były OK.
Załączniki
DSC00674.JPG
DSC00674.JPG (34.66 KiB) Przejrzano 1076 razy
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
Szajer_xyz
Posty: 7
Rejestracja: 25 lipca 2018, 23:04
Motocykl: Virago XV 750
Status: Offline

Re: Kranik paliwa - czy mam odpowiedni

Post autor: Szajer_xyz »

Witam,
dzięki za odpowiedź.
Kupiłem ten odpowiedni, pasuje. Zobaczę teraz czy będzie ok.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ