Silnik- wymiana/remont

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: Feniks »

Uszczelki pod cylindrem, oringi i simeringi nasmarowane olejem zakładać, a pod głowicą ? Ona taka metalowa trzywarstwowa jest , też wymaga smarowania ?
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: vinny »

Uszczelkę pod cylinder możesz nasmarować olejem , oring pod cylinder raczej towotem . Uszczelka pod głowicę wprost przeciwnie musi być sterylna , nie smarować a miejsca gdzie spocznie odtłuszczone rozcieńczalnikiem .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: Feniks »

:D Oki.
Vinny stado ognistych dziewic Ci dostarcze za Twoją pomoc.
Czy dobrze myśle. Jak założe kape z okienkiem i według niej bede ustawiał rozrząd to ustawianie na znaki na zebatce pośredniej przez ten chory wziernik nie ma znaczenia bo i tak ustawiam według koła magnesowego ?
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: vinny »

Nie , znaki na wszystkich zębatkach na głowicy nad zębatka górna i we wzierniku muszą się zgadzać i na nie ustawiasz rozrząd . Załóż koło magnesowe , kręcąc wałem wzierni ustaw mniej więcej na godz 2 , na zębatce pośredniej po przekątnej zaznacz tipeksem miejsce , gdzie jest znak ( żebyś mogł się orientować gdzie jest znak zasłonięty kołem magnesowym ) zębatkę pośrednią włóż tak żeby mniej więcej pasowało , a jak nie zobaczysz znaku w otworze pokręć w lewo lub w prawo wałem( powinno wystarczyć po pół obrotu ) , aż zobaczysz znak we wzierniku . Kapę zakładasz , żeby przekręcić wałem bo nie każdy ma klucz z kątomierzem .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: Feniks »

tak to szło ?
Załączniki
OI000060.JPG
OI000060.JPG (17.61 KiB) Przejrzano 2467 razy
OI000059.JPG
OI000059.JPG (17.16 KiB) Przejrzano 2467 razy
OI000058.JPG
OI000058.JPG (16.01 KiB) Przejrzano 2467 razy
OI000057.JPG
OI000057.JPG (15.84 KiB) Przejrzano 2468 razy
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: Feniks »

Pewnie ze zdjęć nie bardzo da się to rozczytać więc opisze.
Robiłem na założonych cylindrach , głowicach i zakutym łańcuchu, który wczesniej włożyłem razem z zębatką pośrednią
Tylny cylinder - na zębatce pośredniej markerem zaznaczyłem sobie gdzie szukać na niej znacznika, przyłożyłem kape (magnes sam trzymał) i ustawiłem T w okienku,po zdjęciu kapy upewniłem się tylko że wziernik w kole magnesowym jest w osi ze sforzniem zębatki pośredniej, wsadziłem gwozdzia fi około 4mm w miejsce blokowania zębatki pośredniej, wyjąłem sforzeń zębatki pośredniej i ustawiłem jej znacznik tak żeby zgrywał się z wziernikiem koła magnesowego, założyłem sforzeń ,zabezpieczenie i wyjąłem gwozdzia, w głowicy wałek ustawiłem na znacznik w wałku i w odlewie, założyłem łańcuch na zębatke i zębatke na wałek, poskręcałem, założyłem napinacz.
Przedni cylinder- po zakończeniu ustawiania tyłu założyłem kape i przekręciłem wałem zgodnie z jego obrotem do momentu pojawienia się znaczka I .Zdjąłem kape i zaznaczyłem sobie to ustawienie markerem w razie jakby mi ręka zadrżała przy robocie, z drugiej strony znacznik na zębatce głównej był wtedy w osi sforznia zębatki pośredniej,znowu zabezpieczyłem gwozdziem, wyjąłem sforzeń i ustawiłem znaczek zębatki pośredniej do zębatki głównej, założyłem sforzeń i zabezpieczenie , w głowicy ustawiłem wałek znaczkiem do znaczkaw odlewie, załozyłem zębatke z łańcuchem i deflektor, założyłem napinacz.
I to chyba tyle, Prosze o zweryfikowanie czy to tak miało być.
Jutro pokręce wałem tak żeby zobaczyć czy po iluśtam obrotach ustawienie się powtarza
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: Feniks »

Ustawienie powtarza sie co 10 obrotów wału
Jeśli dobrze zaskoczyłem to w punkcie zsynchronizowania rozrządu dla danego cylindra moge przy okazji zawory ustawić ?
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: vinny »

Feniks pisze: 15 marca 2019, 22:59 Pewnie ze zdjęć nie bardzo da się to rozczytać więc opisze.
Robiłem na założonych cylindrach , głowicach i zakutym łańcuchu, który wczesniej włożyłem razem z zębatką pośrednią
Tylny cylinder - na zębatce pośredniej markerem zaznaczyłem sobie gdzie szukać na niej znacznika, przyłożyłem kape (magnes sam trzymał) i ustawiłem T w okienku,po zdjęciu kapy upewniłem się tylko że wziernik w kole magnesowym jest w osi ze sforzniem zębatki pośredniej, wsadziłem gwozdzia fi około 4mm w miejsce blokowania zębatki pośredniej, wyjąłem sforzeń zębatki pośredniej i ustawiłem jej znacznik tak żeby zgrywał się z wziernikiem koła magnesowego, założyłem sforzeń ,zabezpieczenie i wyjąłem gwozdzia, w głowicy wałek ustawiłem na znacznik w wałku i w odlewie, założyłem łańcuch na zębatke i zębatke na wałek, poskręcałem, założyłem napinacz.
Przedni cylinder- po zakończeniu ustawiania tyłu założyłem kape i przekręciłem wałem zgodnie z jego obrotem do momentu pojawienia się znaczka I .Zdjąłem kape i zaznaczyłem sobie to ustawienie markerem w razie jakby mi ręka zadrżała przy robocie, z drugiej strony znacznik na zębatce głównej był wtedy w osi sforznia zębatki pośredniej,znowu zabezpieczyłem gwozdziem, wyjąłem sforzeń i ustawiłem znaczek zębatki pośredniej do zębatki głównej, założyłem sforzeń i zabezpieczenie , w głowicy ustawiłem wałek znaczkiem do znaczkaw odlewie, załozyłem zębatke z łańcuchem i deflektor, założyłem napinacz.
I to chyba tyle, Prosze o zweryfikowanie czy to tak miało być.
Jutro pokręce wałem tak żeby zobaczyć czy po iluśtam obrotach ustawienie się powtarza
Jeżeli możesz kręcić wałem i nic się nie blokuje :wink: to robota wykonana prawidłowo . Tak to miało być .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: vinny »

Feniks pisze: 16 marca 2019, 10:28 Ustawienie powtarza sie co 10 obrotów wału
Jeśli dobrze zaskoczyłem to w punkcie zsynchronizowania rozrządu dla danego cylindra moge przy okazji zawory ustawić ?
Nie będę powielał https://virago.com.pl/viewtopic.php?f=2&t=552 zdjęcia nie działają , ale opis wystarczy .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: Feniks »

:nazdrowie:
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: Feniks »

Zbliżam sie do pierwszego odpalenia swieżo wyremontowanego silnika. Jeszcze zrobie płukanie zbiorników bo od roku leżą suche i przód instalacje podepne. Noi oczywiscie paliwa naleje.
Na co szczegolnie zwrócić uwage. Składałem wszystko na olej, kanały olejowe przedmuchałem kompresorem.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: vinny »

Założ prawidłowa stroną filtr oleju , nalej oleju tyle ile trzeba , poluzuj górną śrubę magistrali olejowej , żeby po odpaleniu było widać czy jest obieg i ogień .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: Feniks »

Sruby na obu głowicach poluzować ? i pokrecić ze zdjętymi fajkami czy ciśnie ?
Ciekło wczesniej z czujnika luzu , taki polepiony czymś był, i okazało sie że jest pęknięty. Czyli akcje "start maleńka" musze odroczyć aż przyjdzie nowy czujnik :(
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: vinny »

Możesz na obu . Kręcenie nie ma sensu , szkoda rozrusznika , jak się nie pokarze po minucie , dwóch znaczy pompa nie podaje ,wyłącz silnik .Ja zakładam filtr oleju K&F , troche droższy , ale ma zawór zwrotny , czyli po odpaleniu moto olej jest wszędzie tam gdzie ma być natychmiast .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: Feniks »

:nazdrowie: Vinny gdzie Ci te dziewice dostarczyć ?
:mrgreen: :mrgreen: :bravo: :mrgreen:
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: vinny »

Dzięki za uznanie , nagroda zacna :bravo: , ale te dziewice Tobie się należą :nazdrowie: . Odwaliłeś kawał dobrej roboty . Jak masz zacięcie literackie napisz manuala " jak to się robi " tak dla potomnych i wyślij GLIWICKI-emu , on to umieści na stałe na forum .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: Feniks »

Prawda taka że jakby nie wsparcie to bym sie pewnie wogóle nie podjął. Troszke to potrwa ale na pewno takiego manuala napisze.
Vircia zaśpiewała tak jakby nawet regulacji już nie potrzebowała a gaźniki robiłem dwa lata temu. Jeszcze regulacje sprzęgła i hamulce dokończe i jazda :chopper:
Mam nadzieje że nic mi sie nie wysypie na końcu roboty . Np z pod czujnika luzu musze wywalić miedzianą podkładke bo wydaje mi się że jest za gruba ( około 3-mm) i nie działa czujnik, kabel do ramy musiałem przystawiać.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 655
Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
Motocykl: Virago XV535 2YL '93
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: MarcinS »

vinny pisze: 27 marca 2019, 15:58 Ja zakładam filtr oleju K&F , troche droższy , ale ma zawór zwrotny , czyli po odpaleniu moto olej jest wszędzie tam gdzie ma być natychmiast .
Jaki to dokładniej filtr? K&F czy K&N? Bo K&N podaje na swojej stronie, że filtr KN-145 nie posiada zaworu zwrotnego (Anti Drain Back Valve) :( Jest tylko zawór obejściowy (Bypass Valve).
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: vinny »

NIe znam dokładnie budowy filtra , polegam na danych sprzedawcy np.https://sprzedajemy.pl/filtr-oleju-moto ... nr57699522
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: vinny »

MarcinS pisze: 28 marca 2019, 20:54
vinny pisze: 27 marca 2019, 15:58 Ja zakładam filtr oleju K&F , troche droższy , ale ma zawór zwrotny , czyli po odpaleniu moto olej jest wszędzie tam gdzie ma być natychmiast .
Jaki to dokładniej filtr? K&F czy K&N? Bo K&N podaje na swojej stronie, że filtr KN-145 nie posiada zaworu zwrotnego (Anti Drain Back Valve) :( Jest tylko zawór obejściowy (Bypass Valve).
Masz rację , https://www.knfilters.com/oil-filters/p ... oil-filter , ale zadanie tego zaworu jest podobne , żeby zimny , gęsty olej po rozruchu jak najszybciej dotarł na górę silnika . Ja te filtry stosuje w moim moto ( jeżdżę na pełnym syntetyku 20 W50 ) , nie wiem czy silnik jest zadowolony :wink: , jak padnie to napiszę po jakim przebiegu , mam nadzieję , że to trochę potrwa :D .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 655
Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
Motocykl: Virago XV535 2YL '93
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: MarcinS »

Nie życzę, żeby padł silnik. Po prostu myślałem, że może faktycznie namierzyłeś filtr z zaworem zwrotnym. To byłoby cenne znalezisko. :) Zawory obejściowe powinny zasadniczo być w każdym filtrze. K&N to świetne filtry. Dodają do nich oringi? Champion nie dodaje, Vesrah też nie. :/
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: vinny »

MarcinS pisze: 29 marca 2019, 15:21 Nie życzę, żeby padł silnik. Po prostu myślałem, że może faktycznie namierzyłeś filtr z zaworem zwrotnym. To byłoby cenne znalezisko. :) Zawory obejściowe powinny zasadniczo być w każdym filtrze. K&N to świetne filtry. Dodają do nich oringi? Champion nie dodaje, Vesrah też nie. :/
Oringów niestety nie dodają :( . Ja mierzę suwmiarką grubość gumy oringu który mam założony , w sklepie kupuję oring większej średnicy , o odpowiedniej grubości , przycinam na wymiar i sklejam super glu , nigdy mi nic nie ciekło , ani się nie pociło . Chyba zaśmiecamy temat Feniksowi .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: Feniks »

Piszcie, piszcie :)
Ja mam Hilfo
Mnie zastanawia dziurka w dolnej czesci miejsca na filter. U mnie jest tam sruba dekla m7 wkrecona tak głęboko że ją całkiem zatyka :shock: Zastanawiam się na co ona tam jest .
Wiem że ktoś juz ten temat poruszał ale nigdy nie mam czasu poszukać
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: Feniks »

Silnik pali elegancko, nie dymi. Czujnik luzu wymieniony i działa. Ale przy próbie wrzucenia biegu silnik gasnie :cry:
Co to może być, gdzie szukać, co przeoczyłem ?
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 655
Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
Motocykl: Virago XV535 2YL '93
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Silnik- wymiana/remont

Post autor: MarcinS »

Czujnik stopki bocznej albo sprzęgła?
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
ODPOWIEDZ