Luz na riserach

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Luz na riserach

Post autor: Feniks »

Hejka
Mam luz na riserach :shock: . Wygląda mi na to że ruszają sie w miejscu przechodzenia przez półke. Śruba z zawleczką od dołu dociągnięta, a kierownica z riserami rusza sie przód/tył i to tak chyba nawet z centymetr. Patrzyłem w schematy i są podkładki tak jak powinny.
Miał ktoś kiedyś taką przypadłość.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Luz na riserach

Post autor: 2007XV1700 »

Pytanie gdzie ten centymetr. Na półce czy na manetkach?
Pewnie masz wybite tuleje jeśli luz jest za duży.
Niewielki ruch powinien być dla amortyzacji wibracji.
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Luz na riserach

Post autor: Feniks »

W półkach. Cała kiera siedzi sztywno w riserach, a luz jest pomiędzy riserem a półką i nie idzie tego już dociągnąć tą nakrętką pod półką, tam chyba są właśnie gumy, czy one są wymienne.
Myślałem podkładki grubsze dopasować tylko wtedy będzie zupełnie sztywno.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
Steeko
Posty: 42
Rejestracja: 05 marca 2019, 12:17
Motocykl: Virago XV750 4FY
Lokalizacja: Biała Podlaska/Warszawa
Wiek: 29
Status: Offline

Re: Luz na riserach

Post autor: Steeko »

Miałem podobny problem podczas wymiany riserów z tych długich na krótkie. W moim przypadku niezbędna była pomoc tokarza, który wytoczył mi tuleje o grubości ok 2mm, bo były dwa standardy. Niemniej, nawet po tym zabiegu założyłem podkładkę 2,5mm pomiędzy riserem a półką od wierzchniej strony, co dało mi możliwość lepszego docisku nakrętką od dołu. Trochę się tego bałem, bo po pierwsze risery w półkę weszły bardzo ciasno i nie było minimum luzu, a po drugie, to jednak element dosyć istotnie wpływający na bezpieczeństwo a wytoczony element zawsze mógł ulec uszkodzeniu podczas wibracji i ścisku. Jednak okazało się to być idealne rozwiązanie. Kosztowało mnie jakieś 25 złoty + dzień czekania na wytoczenie.

Pozdrawiam,
Lubie szybkie samochody i bulgoczące motocykle. :x
Awatar użytkownika
W.J.
Posty: 32
Rejestracja: 16 listopada 2016, 14:28
Motocykl: 1100, FJR1300
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Luz na riserach

Post autor: W.J. »

Powinien ,,luz" być tylko co nazywasz luzem czy to że kierownicą możesz ruszać przód tył bez użycia siły ...
Czy przyciągając i odpychają wyczuwasz że jesteś w stanie o około 1 cm ruszyć .
Jeśli przypadek b to jest wszystko ok
Jeśli a ... Wymień gumki
A jak zrobisz na sztywno ... To na zlot autobusem przyjedź bo zanim przestaną Ci ręce drżeć to czas będzie wracać😂
I ain't come here for a coffee
I ain't looking for no fun
Don't expect me to be sober
Well you know I'm running wild
I don't wear no crown of thorns
Well you know I never pray
I won't offer no salvation
I was born to raise some hell
Wiecho
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Luz na riserach

Post autor: Feniks »

A jak zrobisz na sztywno ... To na zlot autobusem przyjedź bo zanim przestaną Ci ręce drżeć to czas będzie wracać😂
[/quote]

Ale będzie większa przyjemnośc z sikania :P
Zdjąłem kiere i przyglądałem się tym tulejom gumowym. One dość ciasno siedzą. Wymieniane są przez wybicie i nabicie ? Robił to ktoś już ?
Na sztywno zrobić to nie problem tylko właśnie komfort jazdy na tym straci.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Luz na riserach

Post autor: vinny »

Najprawdopodobniej u Ciebie rozwarstwiła się tuleja metalowo gumowa w którą wkładasz trzpień risera . Same tuleje metalowo gumowe , jako część zamienna nie występują . Częścią zamienną jest cała górna półka ( z tulejami ) . Przerabiałem to w 535 .Oczywiście można to naprawić . Trzeba kupić sinenblok samochodowy o takich samych wymiarach , stary wyprasować a nowy wprasować . Wymiary ( nie jestem pewien , musisz zmierzyć ) to 22x20x10 dla riserów krótkich i 22x20 x12 dla długich . Tę pierwszą kupisz bez problemów .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Luz na riserach

Post autor: Feniks »

vinny pisze: 21 maja 2019, 01:18 Najprawdopodobniej u Ciebie rozwarstwiła się tuleja metalowo gumowa w którą wkładasz trzpień risera . Same tuleje metalowo gumowe , jako część zamienna nie występują . Częścią zamienną jest cała górna półka ( z tulejami ) . Przerabiałem to w 535 .Oczywiście można to naprawić . Trzeba kupić sinenblok samochodowy o takich samych wymiarach , stary wyprasować a nowy wprasować . Wymiary ( nie jestem pewien , musisz zmierzyć ) to 22x20x10 dla riserów krótkich i 22x20 x12 dla długich . Tę pierwszą kupisz bez problemów .
Aaa, to już wiem co narobiłem. Malowałem półke proszkiem i pewnie gumie nie spodobało sie wygrzewanie :(
To będzie na zime robota
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
ODPOWIEDZ