Kontrolka rezerwy

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
biały
Posty: 12
Rejestracja: 22 kwietnia 2020, 13:56
Motocykl: 535
Status: Offline

Kontrolka rezerwy

Post autor: biały »

Witam
Nie dawno stałem się szczęśliwym posiadaczem virago 535 i od razu problem, a więc tankuje do pełna (mam jeden zbiornik pod siedzeniem) przełącznik na kierownicy na ON silnik odpala jadę,po ok. 30 sek zapala się kontrolka rezerwy jadę dalej po po ok 1-2 km silnik zaczyna przerywać przełączam na REZ i sinik pracuje normalnie więc proszę o pomoc czy magę jeździć tylko na REZ i w czym tkwi problem.
Pozdrawiam biały
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: leszekk »

No właśnie - w czym tkwi problem?
Czy świecąca kontrolka rezerwy gdy jedziesz w nocy nie sprawia, że gorzej widzisz prędkościomierz? Bo mi to przeszkadza. Można zatem pomyśleć o odłączeniu żaróweczki, prawda?
Rezerwa w motocyklu to patent wymyślony dawno temu gdy czystość paliwa była wątpliwa. Dłuższy króciec przy kraniku pozwalał pobierać w normalnej jeździe paliwo z górnej frakcji (w założeniu mniej zanieczyszczone) zatem jeśli nie musiałeś przełączać na rezerwę (wystarczyło patrzeć na licznik dziennego przebiegu i tankować co 200 km), cały syf z paliwa pozostawał w dolnej części zbiornika. W ostateczności, gdy do CPNu było daleko, przełączałeś na rezerwę i jakoś obywało się bez pchania ale warto było rozważyć opcje czyszczenia gaźnika.
Później pojawiły się czujniki poziomu paliwa, których doskonałość jest wątpliwa - motocykl to jednak pojazd dość mało stabilny zwłaszcza w jeździe, więc wskaźnik pokazuje tak bardziej "mniej-więcej", zatem rozwiązania z rezerwą przełączaną kranikiem czy tak jak w 535 dźwignią nadal pozostają w użyciu. O ile świecąca kontrolka jedynie przeszkadza w czytaniu przyrządów o tyle przełacznik wymaga podjęcia świadomej akcji, co być może lepiej motywuje do uzupełnienia paliwa. Działające obydwa elementy - kontrolka i przełącznik z pewnością uchronią Cię przed nieplanowanymi ćwiczeniami fizycznymi w postaci pchania motocykla do stacji benzynowej.
Był na forum - nie wiem czy jeszcze się udziela - człowiek, który twierdził, że jemu najlepiej jeździ się z kranikiem ustawionym w pozycji PRI bo to zmniejsza opory w przepływie paliwa przez kranik dzięki czemu ma lepsze osiągi ... Cóż ...
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5401
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: toooomelo »

Nie wiedziałem, że 535 ma kontrolkę rezerwy.
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
biały
Posty: 12
Rejestracja: 22 kwietnia 2020, 13:56
Motocykl: 535
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: biały »

Dzięki za szybką odpowiedz ale dalej nie wiem dlaczego nie mogę jeździć z przełącznikiem na ON skoro mam pełny bak i czy można cały czas jeździć na rezerwie?
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5401
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: toooomelo »

biały pisze: 06 maja 2020, 14:54 ... czy można cały czas jeździć na rezerwie?
Można.
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
robercik
Posty: 90
Rejestracja: 30 marca 2020, 10:47
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Ruda Śląska
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: robercik »

Ja jeżdżę cały czas na REZ i tankuję co ok. 150km.
Oman
Posty: 103
Rejestracja: 19 kwietnia 2020, 09:39
Motocykl: Virago 250
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: Oman »

A nie masz po prostu zamienionych wężyków?
biały
Posty: 12
Rejestracja: 22 kwietnia 2020, 13:56
Motocykl: 535
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: biały »

Co mają wężyki do świecącej kontrolki rezerwy?
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5401
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: toooomelo »

biały pisze: 12 maja 2020, 17:47 Co mają wężyki do świecącej kontrolki rezerwy?
A możesz nam tę kontrolę pokazać? Na pewno jest od rezerwy paliwa?
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: Feniks »

toooomelo pisze: 12 maja 2020, 23:06
biały pisze: 12 maja 2020, 17:47 Co mają wężyki do świecącej kontrolki rezerwy?
A możesz nam tę kontrolę pokazać? Na pewno jest od rezerwy paliwa?
:mrgreen: olej olej :frustrated:
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5401
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: toooomelo »

Feniks pisze: 13 maja 2020, 06:52

:mrgreen: olej olej :frustrated:
A mi się wydawało, że mówimy o rezerwie paliwa:
"tankuje do pełna (...) przełącznik na kierownicy na ON silnik odpala jadę,po ok. 30 sek zapala się kontrolka rezerwy" (cyt.)
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
biały
Posty: 12
Rejestracja: 22 kwietnia 2020, 13:56
Motocykl: 535
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: biały »

]Pierwsza od prawej
Załączniki
20200514_073635_1589434738979.jpg
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5401
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: toooomelo »

Bardzo ciekawa sprawa. Osobiście pierwsze widzę.
Normalnie 535 nie ma czegoś takiego. Chyba, że to jakaś wersja "ekstra" ;-)
Załączniki
Panel.jpg
Panel.jpg (157.12 KiB) Przejrzano 5770 razy
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
Piotrek9007
Posty: 583
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: TST Starachowice
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: Piotrek9007 »

U mnie też nie ma w 535 takiej kontrolki. Mam wersje Europejską, ciekawy temat, ale licznik w milach więc na inne rynki widać była jeszcze wyższa Full Opcja niż DX Full chrom


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo :wink:

(zaczerpnięte z forum :rock: )
Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 655
Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
Motocykl: Virago XV535 2YL '93
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: MarcinS »

Bardzo wczesne wersje chyba miały kontrolkę rezerwy.
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
mbbartek
Posty: 103
Rejestracja: 25 maja 2020, 21:53
Motocykl: Yamaha XV 1000 '84.
Lokalizacja: Piła
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: mbbartek »

A ja mam taki problem, że w ogóle nie zapala mi się kontrolka i wyjeżdżam paliwo do 0.
Nie posiadam kranika, tylko przełącznik i oczywiście pompka.
Gdzie szukać przyczyny?? Dlaczego się nie zapala się kontrolka, choć żarówka sprawna i dlaczego bez przełączania wysysa paliwo również ze zbiornika rezerwowego (u mnie występują dwa zbiorniki).
xv1000 z '84
zawsze może być gorzej
Awatar użytkownika
R63
Posty: 124
Rejestracja: 27 lipca 2016, 15:13
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Kwidzyn GKW
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: R63 »

Temat był przypominany, kolega który to wykombinował modernizuje już inny motocykl, a patent rozwiązuje problem rezerwy która może się nie przełączyć. Zrobił dla mnie taką blaszkę z polerowanej kwasówki i na pewno zimą dolny kranik przerobię. viewtopic.php?f=22&t=32870
mbbartek
Posty: 103
Rejestracja: 25 maja 2020, 21:53
Motocykl: Yamaha XV 1000 '84.
Lokalizacja: Piła
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: mbbartek »

Tylko, że ja nie mam ani dolnego, ani górnego kranika. A dokładanie kranika choć go tam wcześniej w ogóle nie było uważam za bezcelowe. Tym bardziej, że są dwa zbiorniki. Problem należy rozwiązać elektrycznie lub elektroniczne, bo po przełączeniu na res słychać cyknięcie elektromagnesu, tylko nie ma sygnału o konieczności przełączenia na rezerwę i tym samym brak zapalenia się kontrolki rezerwy.

Wysłane z mojej komóry

zawsze może być gorzej
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: vinny »

mbbartek pisze: 30 września 2020, 09:28 Tylko, że ja nie mam ani dolnego, ani górnego kranika. A dokładanie kranika choć go tam wcześniej w ogóle nie było uważam za bezcelowe. Tym bardziej, że są dwa zbiorniki. Problem należy rozwiązać elektrycznie lub elektroniczne, bo po przełączeniu na res słychać cyknięcie elektromagnesu, tylko nie ma sygnału o konieczności przełączenia na rezerwę i tym samym brak zapalenia się kontrolki rezerwy.

Wysłane z mojej komóry
Sygnałem do włączenia rezerwy w 535 jest słabnący motocykl , wtedy należy przełączyć na rezerwę przełącznikiem przy kierownicy . Nie ma żadnej kontrolki , bo w zbiorniku nie ma czujnika . Jeżeli elektromagnes " cyka " to znaczy , że masz i kranik , jak go nie widzisz to możesz wymacać , wystarczy przesunąc reka pod dolnym zbiornikiem z lewej strony motocykla .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
mbbartek
Posty: 103
Rejestracja: 25 maja 2020, 21:53
Motocykl: Yamaha XV 1000 '84.
Lokalizacja: Piła
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: mbbartek »

Wszystko ok, tylko ja mam xv1000 ;)

Wysłane z mojej komóry

zawsze może być gorzej
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: vinny »

mbbartek pisze: 01 października 2020, 06:55 Wszystko ok, tylko ja mam xv1000 ;)

Wysłane z mojej komóry
Sorki , siła sugesti :D , zdjecia i wszystko wyżej o 535 to poleciałem po bandzie .Prawdopodonie zepsuł się czujnik poziomu paliwa , można go przemierzyć , ale trzeba wyjąc go ze zbiornika
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
mbbartek
Posty: 103
Rejestracja: 25 maja 2020, 21:53
Motocykl: Yamaha XV 1000 '84.
Lokalizacja: Piła
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: mbbartek »

A widziałem, że on od spodu zbiornika ten czujnik ma chyba złączkę na wkretach. Czy tam go nie zmierzę?? Jakie wartości powinien mieć ten czujnik ??

Wysłane z mojej komóry

zawsze może być gorzej
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: vinny »

Odkręć śruby mocujące czujnik poziomu paliwa i
wyjmij go ze zbiornika paliwa.
3. Postaw czujnik poziomu paliwa na warsztacie, w
pozycji w jakiej znajduje się po jego zainstalowaniu. Podłącz
omomierz do złącza elektrycznego czujnika. ustaw
omomierz na RX100.
4. Podnieś ciężarek czujnika poziomu paliwa do
następujących wysokości:
a. XV700 i XV750: 42 mm.
b. XV1000 and XV1100: 22 mm.
c ciężarkiem umieszczonym na prawidłowej wysokości,
omomierz powinien wskazywać 1,1 ± 0,2 K Ohm w
temperaturze 20 ° C. Jeśli odczyt jest niepoprawny,
wymień czujnik poziomu paliwa.
jak sprawdzić wszystkie elementy wpływające na działanie lub nie działanie rezerwy masz w Clymerze na stronie 175
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
mbbartek
Posty: 103
Rejestracja: 25 maja 2020, 21:53
Motocykl: Yamaha XV 1000 '84.
Lokalizacja: Piła
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: mbbartek »

O, konkretną porada. Dzięki bardzo. Zerkne, jak się skończy sezon i będzie więcej czasu na dłubanie.

Wysłane z mojej komóry

zawsze może być gorzej
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Kontrolka rezerwy

Post autor: wąsaty7 »

Ciężarek o którym pisze vinny to termistor,który zanurzony w paliwie ma wysoką rezystancję a po wynurzeniu małą i żarówka zaczyna świecić.Różnica w wysokości zamocowania "ciężarka" wynika z budowy układu paliwowego.W XV1100 masz 2.5l paliwa pod tyłkiem.
Wąsaty7
ODPOWIEDZ