XV750 przerywa na niskich obrotach

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
SpyAmericano
Posty: 123
Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
Motocykl: Yamaha XV750
Status: Offline

XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: SpyAmericano »

Podpowiedzcie mi proszę, bo nie wiem czy ja zdziwiam czy coś jest nie tak. Maszyna dostała nowy regulator napięcia (TourMax), bo stary był padnięty, nowe świece NGK i zrobiłem jej synchronizację gaźników. Podczas jazdy na niskich obrotach (60-70km/h na 5 piegu, obroty 2 500 - 3 000 obr/min) motocykl momentami przerywa, tak jakby jeden z cylindrów nie dostał iskry bądź paliwa. Jak dostanie gazu i leci ponad 3 500 obr/min to wszystko jest ok. Nie wiem czy ja go po prostu próbuję za bardzo mulić, czy jednak coś jest nie tak bo silnik nie powinien przerywać na tych obrotach?
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: vinny »

Żeby na piatym biegu przy 2,5 k obrotów nie kichało i szło równo to trzeba mieć dobrze ustawione i wyczyszczone gazniki . Nie wiem dlaczego tak katujesz ten biedny silnik . 3 k to takie minimum , przy którym można się poruszać do przodu , jak schodzi poniżej , koniecznie redukcja . Motocykl , jak sama nazwa wskazuje , słuzy do bardziej dynamicznego poruszana się po drogach :D .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
SpyAmericano
Posty: 123
Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
Motocykl: Yamaha XV750
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: SpyAmericano »

@vinny jestem kierowcą diesla, więc mam trochę tendencję do niskich obrotów A poza tym to najfajniej mi się jeździ przy prędkości 60-80 km/h, więc wychodzi na to że właściwy bieg dla mnie to 4
Spalanie wychodzi mi 7 litrów/100 km, więc chyba zbyt "dynamicznie" jeżdżę

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: Feniks »

Niskie obroty wykańczają te silniki, wolne obroty powyżej 1k a jazda jak vinny pisze powyżej 3k.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
Feniks68
Posty: 5
Rejestracja: 07 lipca 2017, 18:39
Motocykl: XV 1100
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: Feniks68 »

Wczoraj jadąc przez wioski i delektując się jazdą specjalnie zerkałem na obrotomierz , gdyż normalnie tego nie robię a słucham pracy silnika . I co zaobserwowałem, jadąc 60 na 5, faktycznie silnik ma 2000 obrotów i trochę twardą pracę , ale już jadąc 70, obroty 2500 ,pracuje z lekkością bez zadyszki i można spokojnie delektować się jazdą. Więc jazda między 70 a 80 jak najbardziej . Gdy chcemy zdecydowanie przyśpieszyć redukcja do 4 . Oczywiście mówię tu o dobrze wyregulowanych gaźnikach i zaworach , gdyż jak mi się rozjechało synchro , to właśnie przy niższych obrotach silnik szarpał i pracował twardo . Piszesz że przy 60 do 80 masz spalanie 7 litrów ,to o 2 za dużo :frustrated:
Awatar użytkownika
SpyAmericano
Posty: 123
Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
Motocykl: Yamaha XV750
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: SpyAmericano »

@Feniks68 Ja zaworów nie ruszałem na razie i gaźników też nie czyściłem, jedynie synchro robiłem. Przy 2500 obr/min moja maszyna nie specjalnie chce jechać. A spalanie 7 mi wychodzi przy ostrzejszej jeździe, bo delikatnie się nie da Może też wynikać z braku wyczucia maszyny, bo tak na prawdę mamy za sobą dopiero ponad 600km, więc wciąż się poznajemy

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Feniks68
Posty: 5
Rejestracja: 07 lipca 2017, 18:39
Motocykl: XV 1100
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: Feniks68 »

Jeśli przy 2500 obrotów nie jedzie , to jeśli jesteś kumaty zacznij od gaźników , porządne czyszczenie, stan membran ustawić skład mieszanki , poziom paliwa i na koniec synchro , pogrzeb na forum ,a znajdziesz wszystkie potrzebne informacje gdyż temat był wałkowany w nieskończoność , a na koniec ustaw zawory . Ale jeśli mechanika jest Ci obca to poszukaj speca od gaźników , bo pierwszy lepszy zrobi gorzej niż masz, powodzenia.
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1416
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: wąsaty7 »

Feniks68 pisze: 09 sierpnia 2020, 19:38 , a na koniec ustaw zawory .
Nie na koniec! Przed lub po czyszczeniu gaźników ale przed synchronizacją.A najlepiej w trakcie czyszczenia.Gaźników nie będzie masz lepszy dostęp do zaworów ssących.
Wąsaty7
Feniks68
Posty: 5
Rejestracja: 07 lipca 2017, 18:39
Motocykl: XV 1100
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: Feniks68 »

Kolega wąsaty7 ma jak najbardziej rację :bravo:
Awatar użytkownika
SpyAmericano
Posty: 123
Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
Motocykl: Yamaha XV750
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: SpyAmericano »

Tak, na pewno przydało by się przejrzeć i przeczyścić gaźniki oraz sprawdzić luzy zaworowe. Niestety ja jestem początkującym mechanikiem i nie za bardzo się rwę do rozkręcania gaźników, bo mam lekkiego pietra że coś spiernicze

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
SpyAmericano
Posty: 123
Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
Motocykl: Yamaha XV750
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: SpyAmericano »

Odgrzebuję temat, bo niestety nadal szukam rozwiązania.
Zawory skorygowane, gaźniki wyczyszczone i wyregulowane, filtr powietrza wymieniony. Świece wymieniane już trzykrotnie.
Silnik nadal strasznie szatkuje na tylny cylinder. Świeca na przednim cylindrze idealna, na tylnym nadal zakopcona. Im silnik cieplejszy, tym bardziej szatkuje. Zbadałem wczoraj oporność na cewkach zapłonowych. Wyniki są następujące:
Uzwojenie pierwotne:
Przód 4,5 Ohm
Tył 4,5 Ohm
Uzwojenie wtórne (razem z fajką):
Przód 17,9 kOhm
Tył 18,3 kOhm
Fajki: po 5 kOhm

Czy te wyniki mogły by wskazywać że coś jest nie tak z cewką? W Clymerze tabela podaje prawidłowe opory uzwojenia wtórnego 13,2 Ohm i opór fajek 5 Ohm. U mnie jest inny rząd wielkości, ale nie wiem czy jest to błąd podany w tabeli Clymera, czy u mnie są jakieś strasznie wielkie opory. Dziwne tylko że obie cewki mają rezystancję tego rzędu wielkości. Wszystko wskazuje że problem jest po stronie elektryki, ale niestety nie wiem już czego się złapać...
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: vinny »

Dane z Clymera to oporność cewek bez fajek ( tylko przewód ) i w temp. 20 st C . Jeżeli mierzyłeś na zimnym silniku z fajką to pomiary są ok . Rozgrzej silnik do temperatury pracy i wtedy sprawdz rezystencję , jeżeli bedzie taka sama dla dwóch cewek to znaczy , że cewki ok , jeżeli się znacznie rozjedzie , to znaczy , że cewka do wymiany . Sprawdz czy zaślepka na króccu ssącym tylnego cylindra jest szczelna . Jeżeli świeca na tylnym cylindrze jest czarna , to należy skorygować poziom paliwa w komorze pływakowej , obniż poziom w tym gazniku o 1-2 mm i zobacz jak będzie wygladała świeca po tym zabiegu .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
SpyAmericano
Posty: 123
Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
Motocykl: Yamaha XV750
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: SpyAmericano »

Wiem że w clymerze podano oporność bez fajek, ale to to samo minus oporność fajek (sprawdzałem też bez fajek). Pomiary były wykonane na rozgrzanym silniku, bo wtedy bardziej czuć problem. Co do poziomu to jest raczej ustawiony tak samo w obu gaźnikach, bo maszyna świeżo wróciła z czyszczenia i regulacji gaźników.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: vinny »

Zastanów się jak można porównać i jak stwierdzić , czy Twoje cewki są dobre czy złe , jak mierzysz je w innych warunkach , a temperatura ma wpływ na opornośc elementów metalowych ( uzwojenia w cewkach ) ? Jedynie pomiar w temperaturze około 20 st C może pokazać Ci wyniki zgodne lub nie z Clymerem a co za tym idzie , czy cewki są dobre czy do wymiany . Na prawidłowy skład mieszanki wpływ ma również ciśnienie sprężania w cylindrach . Dlaczego różnica nie może przekraczać 10 % ? Miedzy innymi dlatego , że różnica w podciśnieniu na króćcach ssących jest zbyt duża , żeby na obu gaznikach ustawić mieszankę stechiometryczną .Robiąc synchronizacje , czyli ustawiając równe podcisnienie na obu króćcach , zmieniasz połozenie przepustnic motylkowych wzgledem siebie (jedną otwierasz to drugą zamykasz ) , które sterują powietrzem w gazniku a to zmienia skład mieszanki .
Żeby uzyskać skład mieszanki prawidłowy dla obu cylindrów , trzeba ustawić poziom paliwa osobno dla każdego gaznika .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
SpyAmericano
Posty: 123
Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
Motocykl: Yamaha XV750
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: SpyAmericano »

Pomiary były robione przy temperaturze zewnętrznej ok. 20°C na rozgrzanym silniku, więc to by się pokrywało z Clymerem, a pozatym nawet gdyby było kilka stopni mniej czy więcej nie może mieć wpływu na rząd wielkości wyniku, cewka nie może mieć 13 Ohm przy 20°C, a 13 kOhm przy 15°C Stąd stwierdzam że jest błąd w Clymerze, tym bardziej że nawet fajki według Clymera mają mieć 5 Ohm, a z pomiaru wynika ewidentnie że mają 5 kOhm. Dla mnie to jest spora różnica czy mam w kieszeni 5 zł czy 5 000 zł, a to właśnie taka różnica rzędu wielkości Co do ciśnień na cylindrach i gaźników to ja nie jestem aż takim znawcą, ale ASO Yamahy w Rzeszowie z tym działało i wszystko sprawdzali i regulowali. Synchro też jest w porządku (sprawdziłem po nich ). Serwisant z Yamahy stwierdził że skoro nadal problem występuje to musi to być kwestia cewki, ale ja patrząc na tak zbieżne wyniki pomiarów obu cewek mam wątpliwości co do słuszności jego podejrzeń. Jeśli jedna była by padnięta, to powinna mieć wyniki zupełnie inne niż druga. Przedni cylinder ma idealne spalanie, więc opcje uszkodzenia obu cewek przez to odrzucam. Pozostaje kwestia czy cewka pomimo prawidłowych wyników może być jednak przyczyną niedomagania tylnego cylindra, czy może problem jest w jeszcze innym miejscu, np. w module zapłonowym... Mogę oczywiście znów oddać maszynę do Yamahy (serwisant prosił żebym ją podrzucił i będą szukać dalej), ale z uwagi na to że mam więcej czasu niż oni na szukanie przyczyny staram się sam wcześniej coś posprawdzać i wyeliminować część możliwości

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: vinny »

Masz rację w Clymerze jest bład powinno być kOHm . Pomiar przy 20 st C elementu , który mierzysz ( mierzyłeś na rozgrzanym silniku a więc temperatura cewki była na pewno dużo wyższa ) . Moja rada zmierz kompresje w cylindrach , wyżej napisałem dlaczego . Jeżeli tylna świeca nadal jest czarna , ustaw prawidłową mieszankę na tylnim cylindrze . Watpię , żeby było coś nie tak z modułem zapłonowym .Nigdy nie naprawiałem motra w serwisie , ale jeżeli jest to autoryzowany serwis , to powinni mieć narzedzia , żeby sprawdzić wyskakująca iskrę ( jakiś oscyloskop ) lub prawidłowa mieszankę ( sonda CO2 ) .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
SpyAmericano
Posty: 123
Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
Motocykl: Yamaha XV750
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: SpyAmericano »

Ja też nigdy wcześniej nie naprawiałem motocykla w serwisie, ale jestem świeżo upieczonym posiadaczem Virago Gość z serwisu twierdził że sprawdzał ciśnienie i że jest ok, ale ja tego nie widziałem, więc pewności nie mam... Niestety nie mam też miernika żeby sprawdzić samemu ciśnienie Oprócz kluczy, multimetru i wakuometru w postaci U-rurki nie wiele mam do dyspozycji. Jeśli to rzeczywiście nie była by kwestia cewek ani modułu, to już sam nie wiem... Albo panowie w ASO spartolili robotę, albo jest coś jeszcze czego nie sprawdzili...

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
SpyAmericano
Posty: 123
Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
Motocykl: Yamaha XV750
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: SpyAmericano »

Witam,
Pozwalam sobie dokonać małej aktualizacji informacji o problemie, bo może komuś się to przyda w przyszłości.
Po pierwsze: Serwis Yamahy w Rzeszowie na ul. L. Chmury proszę omijać szerokim łukiem! Odkąd p. Janek odszedł stamtąd nie ma po co tam jechać z Virago. Pan serwisant, który tam został niestety nie ogarnia kompletnie mechaniki Virago. Szkoda czasu, nerwów i dodatkowych kosztów.
Po drugie: Udało mi się skontaktować z p. Jankiem (który wcześniej pracował we wspomnianym serwisie Yamahy w Rzeszowie), po przeprowadzeniu przez niego regulacji motocykl odżył nieprawdopodobnie. Pomijając fakt, że po wizycie w serwisie Yamahy poziom paliw był kompletnie z czapki, a wynikało to przede wszystkim z faktu, że zaworek w tylnym gaźniku był uszkodzony i paliwo lało się do komory pływakowej dopóki się nie zapełniła na full. To sam naprawiłem. Gaźniki w kwestii dawek paliwo/powietrze również były źle wyregulowane i dopiero p. Janek je ustawił tak, jak powinno być. Motocykl pracuje pięknie zarówno na niskich jak i wysokich obrotach. Po przejechaniu 15-20 km motocykl gubi co któryś zapłon, co wskazuje że prawdopodobnie cewka po rozgrzaniu zaczyna gubić zapłony. Nie jest to już jednak tak uciążliwe jak po odebraniu maszyny z serwisu. Motocykl przestał szarpać, strzelać i robić tego typu problemy. Lecąc na 2,5 tys. obr/min po przejechaniu około 15-20 km lekko czuć że czasem któregoś zapłonu zabrakło, ale po podniesieniu obrotów powyżej 3 tys. obr/min efekt ten przestaje być w ogóle zauważalny. Pozostaje jeszcze kupić cewkę (pewnie będę szukał używanej oryginalnej, bo Tourmax jest nieosiągalny, a nowa oryginalna trochę droga) i przetestować czy efekt "gubienia zapłonów" całkowicie znikł. Ale to już dopiero wiosną, bo w obecnych warunkach pogodowych zamarznę zanim osiągnę temperaturę silnika potrzebną do 100% diagnozy ;)
chips
Posty: 88
Rejestracja: 15 października 2016, 23:17
Motocykl: Yamaha Virago 750
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: chips »

Moja lalka też zaczęła walić fochy, przerywanie, utraty mocy. Któregoś niezbyt pięknego dnia (jazda w deszczu, moto bez mocy) przypadkowo złapałem w rękę fajkę. Powiem szczerze, że odczucia nie były przyjemne, spać odechciało mi się od razu. Po wymianie fajek moto jedzie jak wściekłe.
Awatar użytkownika
SpyAmericano
Posty: 123
Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
Motocykl: Yamaha XV750
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: SpyAmericano »

Drobna aktualizacja tematu.
Cewka została wymieniona, nowy akumulator doszedł - na starym już było ciężko obrócić. Niestety nadal jest ten sam efekt. Po odpaleniu wszystko pracuje jak powinno, ale po przejechaniu 20-30km przerywa przy lekkim odkręceniu manetki gazu. Wygląda trochę jakby się "dusił" w momencie przechodzenia z dysz wolnych obrotów na mainjet i przepustnicę. W trasie da się jechać, ale już jazda po mieście z "przepisową prędkością" to męka nie do opisania. Co mogło by mieć jeszcze wpływ na to, że po dobrym nagrzaniu silnika tak się dzieje? Świece założyłem nowe, ale bez zmian.
Kazor
Posty: 796
Rejestracja: 15 czerwca 2008, 20:47
Motocykl: XV750 śpi, jest 1100
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 44
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: Kazor »

Kiedyś się spotkałem z małą nieszczelnością króćców do regulacji gaźników, tych z zaślepkami na kolektorach.
Może generalnie warto sprawdzić gumy, czy nie łapie gdzieś lewego powietrza [rozszerzalność temperaturowa miała by tu jakąś rolę]...?
...sky is the limit ;)
Awatar użytkownika
SpyAmericano
Posty: 123
Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
Motocykl: Yamaha XV750
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: SpyAmericano »

Zatyczki na króćcach są ok, sprawdzałem. Jeden z króćców był zaślepiony jakąś śmieszną "samorobką" więc kupiłem nową zatyczkę i założyłem, oringi przy gaźnikach ok (jeden jest zupełnie nowy, bo stary był w kiepskim stanie). Możesz mieć rację z nieszczelnością, tylko nie wiem gdzie jeszcze jej szukać.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
BARTEZ_TK
Posty: 450
Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
Motocykl: VIRAGO 1100
Lokalizacja: KIELCE
Wiek: 38
Status: Offline

Re: XV750 przerywa na niskich obrotach

Post autor: BARTEZ_TK »

Czy rozmiar króćców
ROZSTAW OTWORÓW MOCUJĄCYCH : 76 mm
ŚREDNICA WEWNĘTRZNA OD STRONY CYLINDRA : 38 mm
ŚREDNICA WEWNĘTRZNA OD STRONY GAŹNIKA : 48 mm

Jest odpowiedni do 1100 opis ogłoszenia tak twierdzi Ale nie mam jak sprawdzić na moim Moto


Wysłane z mojego LG-M200 przy użyciu Tapatalka

:menel: Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować :kolejka:
Przepraszamy za błędy :!: ortograficzne

https://youtu.be/EdmZYu9Lths
ODPOWIEDZ