Virago 750- problem

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
ladziu91
Posty: 5
Rejestracja: 17 maja 2021, 16:59
Motocykl: virago xv750
Status: Offline

Virago 750- problem

Post autor: ladziu91 »

Witam, posiadam xv750 96 rok i mam problem. Motocykl jak pochodzi troche to zaczyna pracować jakby na jeden gar. Myślałem, że to moduł zapłonu, bo był strasznie gorący i smierdział spalenizną ale udało mi się kupić drugi i to samo. Miał ktoś może coś podobnego?
Awatar użytkownika
SpyAmericano
Posty: 123
Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
Motocykl: Yamaha XV750
Status: Offline

Re: Virago 750- problem

Post autor: SpyAmericano »

A sprawdzałeś cewki zapłonowe?

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago 750- problem

Post autor: Feniks »

Odpalasz na ssaniu. Po po wyłączeniu ssania pracuje dobrze ale gaśnie po jakimś czasie ?
Może ssanie nie odbija i zalewa.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
ladziu91
Posty: 5
Rejestracja: 17 maja 2021, 16:59
Motocykl: virago xv750
Status: Offline

Re: Virago 750- problem

Post autor: ladziu91 »

On odpala normalnie i możnanim przejechać np 5 km po czy zacczyna pracować na jeden gar. Wyłącze go poczekam 5 minut i znowu odpala normalnie, jade kawałek i znowu to samo
Roberts
Posty: 190
Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Orły
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Virago 750- problem

Post autor: Roberts »

Miałem podobne objawy w tamtym roku, pomogła wymiana świec
ladziu91
Posty: 5
Rejestracja: 17 maja 2021, 16:59
Motocykl: virago xv750
Status: Offline

Re: Virago 750- problem

Post autor: ladziu91 »

ja świece wymienialem tyle,że nie na irydowe tylkona normalne. Szukam po internecie i może faktycznie cewki albo impulsator? dlatego szukam pomocy tutaj, może ktoś tak miał i rozwiązał poblem :)
Awatar użytkownika
SpyAmericano
Posty: 123
Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
Motocykl: Yamaha XV750
Status: Offline

Re: Virago 750- problem

Post autor: SpyAmericano »

Zbadaj te cewki, to nic nie kosztuje i jest proste do wykonania. Multimetr ustaw na kΩ i zbadaj rezystancję między pinem wejściowym (na cewce) a fajką świecy. O ile dobrze pamiętam to cewka ma ok. 13kΩ, sama fajka ok. 5kΩ, więc w sumie powinno być około 18kΩ na pomiarze cewki z założoną fajką.
Drugi pomiar to rezystancja uzwojenia pierwotnego - pomiędzy jednym a drugim pinem wejściowym cewki.
Pomiary wykonaj na rozgrzanym silniku, najlepiej w takim stanie w jakim nie chce jechać. Zobacz czy wyniki obu cewek są zbieżne i nie ma dużych różnic pomiędzy nimi.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

ladziu91
Posty: 5
Rejestracja: 17 maja 2021, 16:59
Motocykl: virago xv750
Status: Offline

Re: Virago 750- problem

Post autor: ladziu91 »

SpyAmericano pisze: 19 maja 2021, 19:21 Zbadaj te cewki, to nic nie kosztuje i jest proste do wykonania. Multimetr ustaw na kΩ i zbadaj rezystancję między pinem wejściowym (na cewce) a fajką świecy. O ile dobrze pamiętam to cewka ma ok. 13kΩ, sama fajka ok. 5kΩ, więc w sumie powinno być około 18kΩ na pomiarze cewki z założoną fajką.
Drugi pomiar to rezystancja uzwojenia pierwotnego - pomiędzy jednym a drugim pinem wejściowym cewki.
Pomiary wykonaj na rozgrzanym silniku, najlepiej w takim stanie w jakim nie chce jechać. Zobacz czy wyniki obu cewek są zbieżne i nie ma dużych różnic pomiędzy nimi.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Dzięki, wróce z pracy to sie zabiore za to
ladziu91
Posty: 5
Rejestracja: 17 maja 2021, 16:59
Motocykl: virago xv750
Status: Offline

Re: Virago 750- problem

Post autor: ladziu91 »

Pomiar wyszedł 18,5-19 Ohm, teraz jeszcz strzela z gaźnika
Awatar użytkownika
Feniks
Posty: 1095
Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: Rybarzowice
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago 750- problem

Post autor: Feniks »

Sprawdz poziom paliwa i kolor świec.
Możesz świece wymienić lub zamienić miejscami.
Jak tylna świeca czarna to przykręć dysze mieszanki 1obrót i zrób synchro.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
ODPOWIEDZ