Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
- Ice-Man
- Posty: 250
- Rejestracja: 01 grudnia 2013, 17:53
- Motocykl: była śliwowica 0.75
- Lokalizacja: Toruń
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
Wreszcie wyciągnąłem te sukinkoty zwane gaźnikami. Męczyłem się ze śrubami wewnętrznymi przy kroćcach, jedna miała totalnie zjechany lebek, ale nieoczekiwanym bohaterem całej operacji okazał się wielki i niepozorny klucz do rur.
Łącznie mam jakieś 5 czy 6 śrub do wymiany z powodu uszkodzeń łebka.
Teraz tylko rozebrać, sprawdzić stan membran, wyczyścić, złożyć i zamontować z powrotem
Łącznie mam jakieś 5 czy 6 śrub do wymiany z powodu uszkodzeń łebka.
Teraz tylko rozebrać, sprawdzić stan membran, wyczyścić, złożyć i zamontować z powrotem
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
- Motocykl: virago XV700
- Lokalizacja: Zambrów podlasie
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
też wczoraj wydzierałem w swojej, ale jeszcze nie złożyłem, bo oringi dziś muszę kupić nowe. Jeden cały, a drugi rozerwany, i na silikon był złożony. Ssał lewe powietrze na bank.
- domin75
- Posty: 1657
- Rejestracja: 07 lipca 2014, 14:31
- Motocykl: Yamaha VIRAGO 125
- Lokalizacja: Rawicz
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
Napęd wymieniony. Aż miło popatrzeć. Mam nadzieję, że zapinka łańcucha DID się nie rozepnie w trakcie jazdy... Wchodziła ciasno więc jestem dobrej myśli. Wiosno przybywaj!
Mały jacht, mały motor, chyba czas na mały samolot?!?
Pamiętaj: Nigdy na nic nie jest za późno!!!
Sezon 2015 zakończony : https://www.youtube.com/watch?v=-WdrbQuVcH8
Pamiętaj: Nigdy na nic nie jest za późno!!!
Sezon 2015 zakończony : https://www.youtube.com/watch?v=-WdrbQuVcH8
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
Spuściłem olej, i wymieniłem filtr oleju. Co bardzo się zdziwiłem miałem zalane 5l oleju ...
Temat wypadania zapłonu na tylnym cylindrze pozostaje aktualny (wilgotna świeca znacznie zimniejszy cylinder)... Sprawdziłem iskrę na obu świecach, zdecydowanie na jednej iskra jest znacznie słabsza sprawdzane na obu cewkach, jutro kupię nowe i zobaczę co się będzie działo.
Temat wypadania zapłonu na tylnym cylindrze pozostaje aktualny (wilgotna świeca znacznie zimniejszy cylinder)... Sprawdziłem iskrę na obu świecach, zdecydowanie na jednej iskra jest znacznie słabsza sprawdzane na obu cewkach, jutro kupię nowe i zobaczę co się będzie działo.
-
- Posty: 411
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
- Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
- Lokalizacja: Meszna/Irlandia
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
Zanim kupisz Cewki ;Wez sprawdź poziom paliwa i czy zaworek trzymają na obu cylindrach . Tam wchodzi trochę mniej oliwy )mam to samo tylko na przednim cylindrze . Świeca mokra diagnoza : zaworki już zamówiłem .
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
Cewki na razie nie będę kupował tylko świece (już mam NGK).
Jak wymiana świeczek nic nie wniesie to się zabiorę za gaźniki.
Jak wymiana świeczek nic nie wniesie to się zabiorę za gaźniki.
- pitek160289
- Posty: 40
- Rejestracja: 15 marca 2014, 13:32
- Motocykl: Yamaha Virago 700
- Lokalizacja: Kolonia Bogoria
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
Witam podpytam w temacie bo dość często ma problem z mokrą świeca na przednim cylindrze,i moje pytanie jakie zaworki jakie dokładnie w gaźniku jak rozumiem,czy w silnikugoral pisze:Zanim kupisz Cewki ;Wez sprawdź poziom paliwa i czy zaworek trzymają na obu cylindrach . Tam wchodzi trochę mniej oliwy )mam to samo tylko na przednim cylindrze . Świeca mokra diagnoza : zaworki już zamówiłem .
-
- Posty: 411
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
- Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
- Lokalizacja: Meszna/Irlandia
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
W gaźniku masz zaworki i głuche które zamykają dopływ paliwa jak pływak pójdzie w górę .Tych w silniku nie ruszaj )pitek160289 pisze:Witam podpytam w temacie bo dość często ma problem z mokrą świeca na przednim cylindrze,i moje pytanie jakie zaworki jakie dokładnie w gaźniku jak rozumiem,czy w silnikugoral pisze:Zanim kupisz Cewki ;Wez sprawdź poziom paliwa i czy zaworek trzymają na obu cylindrach . Tam wchodzi trochę mniej oliwy )mam to samo tylko na przednim cylindrze . Świeca mokra diagnoza : zaworki już zamówiłem .
- pitek160289
- Posty: 40
- Rejestracja: 15 marca 2014, 13:32
- Motocykl: Yamaha Virago 700
- Lokalizacja: Kolonia Bogoria
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
Tak oczywiście się spodziewałem że w gaźniku,lecz tylko gdzie(sklep) je znajdę i pod jakim (hasłem) nazwą
-
- Posty: 411
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
- Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
- Lokalizacja: Meszna/Irlandia
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
W larsonie na pewno . Zaworki iglicowe gaznika . Musisz podać typ czy masz gazniki Mikuni czy hitachi bo sie różnią.
- arecki
- Posty: 484
- Rejestracja: 05 października 2013, 18:51
- Motocykl: virago 535 93r
- Lokalizacja: Czaplinek (zachodniopomorskie)
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
Raz motór był chory i leżał w łóżeczku , przyszedł pan doktór co jest motoreczku???
-Ahh wspornik mnie boli i swędzi mnie rura i gaźnik mam chory i chronią zawory.
To że mnie nie widać nie oznacza że mnie nie ma. Czasem jestem ale tego nie widać .
-Ahh wspornik mnie boli i swędzi mnie rura i gaźnik mam chory i chronią zawory.
To że mnie nie widać nie oznacza że mnie nie ma. Czasem jestem ale tego nie widać .
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
Tylko czy ta lampa umieszczona nie pomiędzy kierunkami przejdzie ...
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
Wydaje mi się, ze masz przytkane dysze powietrza dla biegu jałowegopitek160289 pisze:Witam podpytam w temacie bo dość często ma problem z mokrą świeca na przednim cylindrze,i moje pytanie jakie zaworki jakie dokładnie w gaźniku jak rozumiem,czy w silnikugoral pisze:Zanim kupisz Cewki ;Wez sprawdź poziom paliwa i czy zaworek trzymają na obu cylindrach . Tam wchodzi trochę mniej oliwy )mam to samo tylko na przednim cylindrze . Świeca mokra diagnoza : zaworki już zamówiłem .
- Darek Adamczewski
- Posty: 785
- Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
- Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
- Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
Ponieważ swoją Virażkę kupiłem dopiero przed 5 dniami, to jeszcze nie zdążyłem za dużo się nagrzebać, tym bardziej że raczej tego nie wymaga za dużo. Sezon warto jednak, jak Bóg i Clymer nakazują, zacząć od wymiany oleju i filtra. Jestem pod wrażeniem, bo w Moto Akcesoriach zamówiłem 4 l Castrolu Power1(+bike polish gratis) w niedzielę wieczorem, a we wtorek przed południem paczka była pod drzwiami. Na filtr z innej firmy jeszcze czekam . Mimo to nie wytrzymałem, bo była ładna pogoda i po ok. 20 km rozgrzewce spuściłem oliwę i wymontowałem filtr. Nie sądziłem, że dolna śruba pokrywki filtra w XV 1100 jest taka długa. Na szczęście zdjęcie prawego podnóżka wyjaśniło sprawę. Przy okazji zdjąłem dźwignię nożnego hamulca i posmarowałem jego ośkę, bo siedziała w tulejce na sucho i już rdza się pojawiła. Jutro ma być filtr, więc jeszcze w sklepiku z częściami do aut dopasowali mi oringi pod pokrywkę i może w piątek zaleję silnik nowym olejem.
Przy okazji dopatrzyłem się, że klocki na prawej tarczy hamulca przedniego są chyba o połowę cieńsze niż na lewej i wydaje mi się, że lekko ocierają. Przy pierwszej wolnej chwili dobiorę się do zacisków i pewnie czeka mnie wyjęcie tłoczków i ich wyczyszczenie. Czytałem w którymś wątku, że tłoczki przez założeniem dobrze posmarować jakimś specjałem. Ja w samochodach smaruję po prostu odrobiną płynu hamulcowego i wciskam do korpusów zacisku. Może jednak macie inne doświadczenia, człowiek uczy się przez całe życie.
Przy okazji dopatrzyłem się, że klocki na prawej tarczy hamulca przedniego są chyba o połowę cieńsze niż na lewej i wydaje mi się, że lekko ocierają. Przy pierwszej wolnej chwili dobiorę się do zacisków i pewnie czeka mnie wyjęcie tłoczków i ich wyczyszczenie. Czytałem w którymś wątku, że tłoczki przez założeniem dobrze posmarować jakimś specjałem. Ja w samochodach smaruję po prostu odrobiną płynu hamulcowego i wciskam do korpusów zacisku. Może jednak macie inne doświadczenia, człowiek uczy się przez całe życie.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
Jest specjalna pasta firmy ATE na bazie wazeliny do smarowania elementów gumowych w układach hamulcowych, poza tym trzeba pamiętać ze zaciski, tłoczki itd po rozebraniu myjemy ciepła woda bez dodatku specyfików ropopochodnych i przedmuchujemy sprężonym powietrzem
oczywiście trzeba zweryfikować stan tłoczka korpusu zacisku i elementów gumowych
oczywiście trzeba zweryfikować stan tłoczka korpusu zacisku i elementów gumowych
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
raczej wymienić na nowe uszczelki od razu jak już mamy rozebrany zacisk... bez sensu sobie dodatkową robotę robić w przyszłości.Artur pisze: oczywiście trzeba zweryfikować stan tłoczka korpusu zacisku i elementów gumowych
rada:
nie rozpoławiać zacisku.
.peace
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
jeśli kupisz zestaw naprawczy zacisku choćby w larssonie smar powinien być zestawie
Tomek
- Darek Adamczewski
- Posty: 785
- Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
- Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
- Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
Troszkę poszukałem w necie i bez trudu znalazłem zarówno zestawy uszczelek, jak i smar do tłoczków. Zamówię od razu większą tubę niż standardowe 5 ml, to i w samochodach się przyda. Firma na swój oddział w Łodzi, więc to co zapłacę więcej pokryje się z darmowa przesyłką. Rzecz jasna wrzucę też nowe klocki, bo choć na lewej tarczy są niewiele ruszone, to na prawej zostało góra 1,5-2 mm.Wielkie dzięki za podpowiedzi.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
- pitek160289
- Posty: 40
- Rejestracja: 15 marca 2014, 13:32
- Motocykl: Yamaha Virago 700
- Lokalizacja: Kolonia Bogoria
- Wiek: 35
- Status: Offline
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
ja zawsze małe elementy maluje podwieszone na drucie, łatwiej jest wszędzie równo prysnąć.
Moje Virago dostało dzisiaj nowe klamki.
Moje Virago dostało dzisiaj nowe klamki.
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- pitek160289
- Posty: 40
- Rejestracja: 15 marca 2014, 13:32
- Motocykl: Yamaha Virago 700
- Lokalizacja: Kolonia Bogoria
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
Tylko postawiłem na drucie uchwyt klamki sprzegła bo jego niedało sie pomalowac na lerząco
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
Sprayem malowane ?
- Ice-Man
- Posty: 250
- Rejestracja: 01 grudnia 2013, 17:53
- Motocykl: była śliwowica 0.75
- Lokalizacja: Toruń
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
Rozkręciłem co mogłem z gaźników, (kolejne śruby do wymiany) i spryskałem carb cleanerem. Sadza pięknie się wypłukała i to wcale nie mało. Teraz ładnie się gaźniki suszą i niedługo muszę podskoczyć do jakiegoś sklepu po nowe śruby i tu pytanie:
które śruby są wytrzymalsze (względem zdarcia przy próbie odkręcenia) , standardowe sześciokątne czy imbusowe? Z imbusową żadną nie miałem problemu odkręcić.
które śruby są wytrzymalsze (względem zdarcia przy próbie odkręcenia) , standardowe sześciokątne czy imbusowe? Z imbusową żadną nie miałem problemu odkręcić.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Co dzisiaj zrobiłem w/z moją Virażką.
Do gaznika sześciokątnych nie zmieścisz , za to imbusowe pasują idealnie , najlepiej z nierdzewki , żadnych problemów z zakręcaniem i odkręcaniem .Ice-Man pisze:Rozkręciłem co mogłem z gaźników, (kolejne śruby do wymiany) i spryskałem carb cleanerem. Sadza pięknie się wypłukała i to wcale nie mało. Teraz ładnie się gaźniki suszą i niedługo muszę podskoczyć do jakiegoś sklepu po nowe śruby i tu pytanie:
które śruby są wytrzymalsze (względem zdarcia przy próbie odkręcenia) , standardowe sześciokątne czy imbusowe? Z imbusową żadną nie miałem problemu odkręcić.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office