Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
strazak
Posty: 1412
Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: strazak »

markwiet, zacznij od powitalni a wszystkiego sie dowiesz
ADAM
markwiet
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: markwiet »

ok, dzięki, dopiero kupiłem ten motocykl i jestem tu nowy....
Ramzes13
Status: Offline

Olej silnikowy-cdn..

Post autor: Ramzes13 »

dobry referat i na wazny temat.
Olej w silniku musi byc - to fakt niezaprzeczalny .Kto nie smaruje ten nie jedzie :-)
Innym tematem jest czestotliwosc wymiany oleju .W telewizji ogladalem program popularno-naukowy o najwiekszych klamstwach 20 wieku.Jednym z nich jest uklad pomiedzy rafineriami,producentami samochodow ,dystrybutorami paliw i smarow oraz warsztatami naprawczo-serwisowymi.
Wpis o obowiazkowej wymianie oleju przy okreslonym przebiegu pozwolil uruchomic mechanizm pozyskiwania dodatkowej gotowki ze sprzedazy.Przy milionach pojazdow to sa bajonskie sumy!
Badania labolatoryjne nie stwierdzily zmian wlasciwosci smarowania nawet po wiekoletnim uzytkowaniu.Odwirowano uzywany olej w centryfudze i porownano z nowym.Prawie to samo badziewie. Pokazano ponadto ratrak pracujacy w bardzo trudnych warunkach z duzym przebiegiem .Interwaly wymiany oleju:pierwsza z wymiana filtra ok 2000 po rozruchu i nastepna dopiero po czterech latach . W trakcie eksploatacji dolewano oleju aby byl zawsze wlasciwy stan.
Ile w tym prawdy? Mysle ze jesli nie wie sie o co chodzi to chodzi jak zawsze o pieniadze:-)
Awatar użytkownika
Zbychu
Posty: 909
Rejestracja: 16 maja 2008, 08:59
Motocykl: VT 1100 Sabre
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Zbychu »

Ramzes13 pisze:Mysle ze jesli nie wie sie o co chodzi to chodzi jak zawsze o pieniadze:-)
Aaaamen
Awatar użytkownika
Feldek
Posty: 1406
Rejestracja: 19 marca 2008, 16:01
Motocykl: Virago 535 Custom
Lokalizacja: Poznań/Mosina
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Feldek »

A ja zaszaleje i zgodnie z zaleceniem wymienię olej...
Ayo007 - jako kierownik tego działo pytanie kieruję do Ciebie: jaki olej poleciłbyś do maszyny z 65 tys przebiegiem? zaznaczę, że pojęcia nie mam co było lane wcześniej. A i remontu kapitalnego wolałbym uniknąć :wink:
pozdro
David 535
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: David 535 »

hmm... a do mojej 535 z 94 roku z przebiegiem 37 tyś
olej 10W40 półsyntetyczny będzie ok...?
np. taki :
http://www.allegro.pl/item387013570_zes ... irago.html

nie wiem co jest teraz w środku...czy może lepszy 20W 50 mineralny...?
Awatar użytkownika
robson
Posty: 1891
Rejestracja: 04 września 2007, 15:13
Motocykl: VIRAGO 1.1
Lokalizacja: Lędziny
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: robson »

Będzie dobry a w zestawie masz świeczki i filtr świeczki po 12zł za szt. filtr 17zł .4L oleju taniej jak za 110zł nie kupisz.
Jedyną ochroną motocyklisty jest jego ROZUM !!!
David 535
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: David 535 »

już o 20 zł nie chodzi ale facet ze sklepu radził raczej 20 W 50 przy takim przebiegu i roczniku i taki też zakupiłem w zestawie ze swiecami filtrem oleju i powietrza.
we wtorek wymieniam wszystko zobaczymy jak to wpłynie na zamulenie mojej małej... :mrgreen: druga liczba odpowiedzialna jakby za temperatury letnie - 50 powinna być moim zdaniem możliwie najwyższa chyba.. lepiej żeby olej miał ten zakres temperatury do 50 st.C a nie do 40 st.C.
czy coś źle rozumiem...?
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: ayo007 »

Feldek pisze:A ja zaszaleje i zgodnie z zaleceniem wymienię olej...
Ayo007 - jako kierownik tego działo pytanie kieruję do Ciebie: jaki olej poleciłbyś do maszyny z 65 tys przebiegiem? zaznaczę, że pojęcia nie mam co było lane wcześniej. A i remontu kapitalnego wolałbym uniknąć :wink:
pozdro
..ja bym mu nalał minerala 20W 50 lub poszukał fajnego półsyntetyka o tej samej klasie np. Castrol Twin albo Bel RAy..i bedziesz miał spokój..
Virago 1100,na razie starczy..:)
tacim
Posty: 196
Rejestracja: 06 kwietnia 2008, 07:11
Motocykl: Yamaha Virago 1100 92r
Lokalizacja: oleśnica
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: tacim »

ja nalałem Bel Ray mineralny też mam 65 tysięcy
Awatar użytkownika
Feldek
Posty: 1406
Rejestracja: 19 marca 2008, 16:01
Motocykl: Virago 535 Custom
Lokalizacja: Poznań/Mosina
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Feldek »

No to rozejrzę się za takimi olejami :smile: Dzięki za pomoc ayo i tacim
David 535
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: David 535 »

ja się zdecydowałem na mineralny 20W 50 przy przebiegu 37 tyś.
łysy
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: łysy »

A ja leję AGIP 15W50 mineralny i jest git.
Damian
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Damian »

Ramzes13, zgadzam się z tym co mówisz. W maszynach przemysłowych, któe pracują 24h na dobę olej zmieniany jest raz na... całe życie takiej maszyny.

Jakim problemem było by zastosowanie takiego oleju do samochodów itp? Problem jest jeden- kasa. A raczej brak kasy dla tych, którzy czerpią z tego zyski.

ayo007, dobry post, ale trochę za ogólny. Zabrakło mi informacji o klasach lepkości, zawartych składnikach czyszczących, oraz jak realnie zastosowany olej wpływa na silnik chłodzony powietrzem- to bardzo ważne w naszych moto. Oleje połsyntetyczne w tej kwestii to wg mnie minimum jeśli często zdarza stac nam sie w korkach w upalne lato.

Osobiście stosuję Motula 15W50. Szczerze polecam.
BoPos
Posty: 389
Rejestracja: 04 maja 2008, 08:02
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: BoPos »

Damian pisze:Zabrakło mi informacji o klasach lepkości,
Zapytaj sobie Google'a - to nie boli!
Tak dla formalności: klasy lepkości oleju :rock:
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: ayo007 »

ayo007, dobry post, ale trochę za ogólny. Zabrakło mi informacji o klasach lepkości, zawartych składnikach czyszczących, oraz jak realnie zastosowany olej wpływa na silnik chłodzony powietrzem- to bardzo ważne w naszych moto. Oleje połsyntetyczne w tej kwestii to wg mnie minimum jeśli często zdarza stac nam sie w korkach w upalne lato.
Damianie, przeciez było napisane "kilka słów o oleju silnikowym" :wink: , temat jest tematem rzeką i zrodził wiele dyskusji które znalazły odzwierciedlenie w postach na tym forum..
Damian pisze:Oleje połsyntetyczne w tej kwestii to wg mnie minimum jeśli często zdarza stac nam sie w korkach w upalne lato.
.. tutaj bym się nie zgodził, ponieważ zalecenia serwisowe np. modeli XV 750/1100 nie przewidują stosowania olei połsyntetycznych. Owszem polecam oleje półsyntetyczne ale o zalecanej lepkości dla olei mineralych 20W/50 (20W/40). Dla mnie jest sprawą oczywistą, ze jest to technologicznie dopracowane i obliczone i nawet przy staniu w korku olej w silniku musi sobie z tym problemem poradzić.
Virago 1100,na razie starczy..:)
Damian
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Damian »

ayo007 pisze:Cytat:
ayo007, dobry post, ale trochę za ogólny. Zabrakło mi informacji o klasach lepkości, zawartych składnikach czyszczących, oraz jak realnie zastosowany olej wpływa na silnik chłodzony powietrzem- to bardzo ważne w naszych moto. Oleje połsyntetyczne w tej kwestii to wg mnie minimum jeśli często zdarza stac nam sie w korkach w upalne lato.


Damianie, przeciez było napisane "kilka słów o oleju silnikowym" :wink: , temat jest tematem rzeką i zrodził wiele dyskusji które znalazły odzwierciedlenie w postach na tym forum..
Damian napisał/a:
Oleje połsyntetyczne w tej kwestii to wg mnie minimum jeśli często zdarza stac nam sie w korkach w upalne lato.

.. tutaj bym się nie zgodził, ponieważ zalecenia serwisowe np. modeli XV 750/1100 nie przewidują stosowania olei połsyntetycznych. Owszem polecam oleje półsyntetyczne ale o zalecanej lepkości dla olei mineralych 20W/50 (20W/40). Dla mnie jest sprawą oczywistą, ze jest to technologicznie dopracowane i obliczone i nawet przy staniu w korku olej w silniku musi sobie z tym problemem poradzić.
ayo007, masz rację. Miało być kilka słów o oleju :wink:

Z racji tego, że ilu motocyklistów tyle opinii nie będę uparcie trzymał się przy swoim :)

Niemniej wg mnie zalecenia producenta co do paliwa i oleju to wymagania minimalne.

Oleje połsyntetyczne lepiej znoszą długotrwałe działanie wysokich temperatur i z tego względu zdecydowałem się właśnie na olej tego typu. Niemniej szanuję inne zdanie na ten temat tym bardziej że stoi za Wami instrukcja :)
Awatar użytkownika
paelek86
Posty: 172
Rejestracja: 27 czerwca 2008, 18:45
Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
Lokalizacja: Wolsztyn/Poznań
Wiek: 37
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: paelek86 »

Fakt faktem...półsyntetyczne lepiej znoszą temperatury,a co jeśli jesteśmy w takiej sytuacji: moto sprowadzone (z Niemiec), przebieg 7000km i nie wiemy jaki olej był wlany. Z tego co wiem nie lejemy syntetyka ale czy to też odnosi się do półsyntetyka?Czy półsyntetyk ma również takie właściwości myjące jak syntetyk, czy też spokojnie można go wlać jeśli nawet wcześniej był mineralny. Za półsyntetykiem przemawia jeszcze w tej sytuacji to że nie jest to silnik z dużym przebiegiem i w bardzo dobrym stanie. I teraz dylemat - niby warto by było wlać półsyntetyk ale z drugiej strony nie wiemy co było wcześniej.Co wybrać w takiej sytuacji?
Dodam że planuje zakup klasy 20W50, Virago 535, 2003
Damian
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Damian »

paelek86, pomyśl w ten sposób. Jeśli zwolennicy NIE stosowania olejów systetycznych (bez znaczenia czy pełen, czy półsyntetyk) zasłaniają się nagarami i innym syfem pozostałym po oleju mineralnym, to ile tego mogło się odłożyć po 7 tys. km w 6 letnim moto??
Ilość składników myjących w olejach mineralnych jest najmniejsza- w pełnym systetyku największa. Olej półsyntetyczny ma opinię "ni psa ni wydry" ;) Ja wlałem systetyka z pełną premedytacją do 20 letniego motocykla wiedząc że wcześniej zalany był olejem mineralnym. Od 30 tys. km jest oki. Mało tego- wcześniej poszedł płukacz Vavoline. Moto nie bierze grama oleju, odpala od "strzała".

[ Dodano: Czw Mar 19, 2009 2:07 pm ]
BoPos pisze:Zapytaj sobie Google'a - to nie boli!
Tak dla formalności: klasy lepkości oleju
Gdyby nie posty na forum nic na tym twoim google by nie było. Większość wyników wyszukiwania to własnie posty z różnych forum, a reszta marketingowe pierdoły producentów oleji.

Szkoda, ze nadal tego nie rozumiesz.
yamaman1100
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: yamaman1100 »

moja ślicznota odkąd przytaszczyłem ją z niemiec chodzi na 10W/50 Racing Castrola choć serwis w niemczech stosował 20W/50
Damian
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Damian »

tacim pisze:ja nalałem Bel Ray mineralny też mam 65 tysięcy
tacim, masz porównanie do jakiegos innego oleju, czy zawsze zalewasz Bel Ray'em?

Słyszałem dużo pochlebnych opinii na jego temat, ale jak chciałem go zakupić po raz pierwszy, to dostępny był tylko w sieci Yamaha i trzeba było na niego czekać :neutral:
mitesek
Posty: 47
Rejestracja: 23 kwietnia 2008, 13:13
Motocykl: XV535 - 1996
Lokalizacja: Oleśnica
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: mitesek »

ja leję półsyntetyka bel raya do fałek (V-Twin) i jedyne co moge o nim powiedzieć to, że nie mam nic do powiedzenia, bo wszystko chodzi bez problemu ;)
Awatar użytkownika
Dredd
Posty: 142
Rejestracja: 14 czerwca 2009, 23:57
Motocykl: H-D, kiedyś Virago 750
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Dredd »

David 535 pisze: druga liczba odpowiedzialna jakby za temperatury letnie - 50 powinna być moim zdaniem możliwie najwyższa chyba.. lepiej żeby olej miał ten zakres temperatury do 50 st.C a nie do 40 st.C.
czy coś źle rozumiem...?
Ciut źle: istotnie druga liczba w oznaczeniu oleju istotnie ma powiązanie z temperaturą otoczenia w jakiem będzie pracował silnik. Jeśli chodzi o oznaczenie np. 20w50 to zakres temperatur to od 4 do maksymalnie 27 -28 stopni. Powyżej tej temperatury jest typowo letni olej SAE 60 (czyli oznaczenie bez litery W).
Jednak nie ma co panikować - jest to temperatura średnia w jakiej ma pracować silnik, więc jeśli przez jakiś czas będzie ona wyższa -olej to bez problemu wytrzyma.
Awatar użytkownika
Morte-69
Posty: 241
Rejestracja: 13 lipca 2009, 10:32
Motocykl: 535 :)
Lokalizacja: Kraków/Olesno Tarn.
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Morte-69 »

Ja z motorem dostalem od goscia olej na wymiane,gadał zeby ten lac wiec taki mam zamiar :)
Motul 15W50.
Awatar użytkownika
poolski
Posty: 961
Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
Motocykl: BLACK POWER CRUISER
Lokalizacja: ZŁO - PZL
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: poolski »

Miałem motul 5100 10w40 i dostałem opeer na warsztacie. Problem w tym, że przy większym przebiegu pompa oleju nie jest już tak sprawna i nie daje pełnego ciśnienia (szczególnie na niskich obrotach) ponieważ po rozgrzaniu powyższy olej jest bardzo rzadki. W związku z tym nie polecam do silników V wolno obrotowych z większym przebiegiem chłodzonych powietrzem. Serwis leje tylko i wyłącznie ten olej do silników wysokoobrotowych nowych. Wlałem V-twin amerykański 20W50 półsyntetik silnik się wyciszył i lepiej chodzi. Nie odczuwam jakiegokolwiek zwiększenia oporów silnika ani przy zapalaniu ani na trasie.

Podsumowując jak ktoś chce lać rzadki olej to niech na nim sprawdzi ciśnienie oleju jakie uzyskuje pompa oleju.
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. - :uklon:
ODPOWIEDZ