Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 62
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
Motocykl: WSK, Virago 125
Lokalizacja: Krasnystaw
Wiek: 26
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Burbon »

Czuję się lekko oszukany przez zalecenia Poolskiego, bo na Bel Rayu silnik pracuje jakby był zamulony, gorzej to jeździ. Zaleję lepiej Motula 3000, bo jeszcze sobie silnik uszkodzę i tyle będzie, ostatni raz takie wynalazki :?
cichy85
Posty: 7
Rejestracja: 08 września 2013, 13:43
Motocykl: Yamaha Virago XV 250
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: cichy85 »

Dzięki chłopaki. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: grzegorzbr2 »

Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: leszekk »

Gówno prawda proszę księdza proboszcza.
Tabelka na końcu artykułu to porażka. Wnioskować by można, że oleje półsyntetyczne są produkowane wyłącznie w jednej klasie lepkości a to totalna bzdura. Zarówno oleje o bazie mineralnej jaki i syntetycznej mogą mieć niemal dowolne (zgodne z normą) cyferki przed i za literą W.
Tak samo z tłumaczeniem jaki olej można zastąpić jakim. Że niby co? Że się olej mineralny nie zmieści pomiędzy tłok a cylinder bo silnik zaprojektowano dla oleju syntetycznego?
Człowiek który to pisał nie ma pojęcia o motoryzacji (na poziomie gazetek dla gadżeciarzy) o technice już wcale nie wspominając. Obawiam się, że biedak zakończył edukację gdzieś w połowie ponadpodstawowej szkoły zawodowej a połowę zajęć i tak przesiedział na szkolnym boisku.
Potem ktoś to przeczyta i powtarza robiąc za lokalnego guru, że nie wolno nalać oleju syntetycznego do starszego, zajeżdżonego nieco silnika (bo wymyje zanieczyszczenia pozostałe po mineralnym). Idąc tym tokiem myślenia należałoby kupować olej o specyfikacji API SD lub SE bo w wyższych klasach to na pewno jest tyle substancji myjących, że wypłuczą nagar, zacznie ciec albo zatrze się silnik.
PORAŻKA
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: grzegorzbr2 »

Leszek ja tego nie wymyśliłem i w tym temacie nie czuje się lokalnym guru a tylko chcialem ruszyć ten wątek ponieważ też zamierzam wymienić olej i filterek w mym :chopper: co sądziśz o tym? http://allegro.pl/show_item.php?item=3885484760 .Po Twoich pisanych wypowiedziach w tematach olejów wnioskuję iż jesteś w temacie, bo ja niebardzo.
Awatar użytkownika
romanthorne
Posty: 538
Rejestracja: 24 listopada 2008, 22:59
Motocykl: Honda 250 Rebel
Lokalizacja: BRODNICA
Wiek: 79
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: romanthorne »

Stosuje się najczęściej Motul 5000 lub 5100 o specyfikacji 10W40 lub jak jedziesz do Afryki,to 15W50.
Filterki Hiflofiltro trzymają dobry,średni poziom.Tyle wynika z "kilku" latek doświadczenia.
Jest prawie nieźle.
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: leszekk »

grzegorzbr2 pisze:co sądziśz o tym? http://allegro.pl/show_item.php?item=3885484760
Motul to sprawdzony olej, w zupełności wystarczający do Virago. Wprawdzie MA2 to zdaje się w miarę świeże oznaczenie i nie wiem czy to ten sam olej co bez oznaczenia MA2, w każdym bądź razie oznacza to olej o podwyższonym tarciu w sam raz do mokrych sprzęgieł w motocyklach. Znakomity wybór klasy lepkości - 20W50 to olej na którym możesz śmigać i teraz jak trochę obeschnie i w upalne lato.
Ostatnio zmieniony 11 lutego 2014, 21:07 przez leszekk, łącznie zmieniany 1 raz.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: 2007XV1700 »

20W50 Motula i Repsola lałem nigdy problemów nie miałem
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: grzegorzbr2 »

Na tej stronce importera są dwa rodzaje olejów mineralnych 20W50 http://www.motul.com/pl/pl/products/oil ... sity%5D=27 i tylko jeden z nich ma standard MA2 i rekomendacje Harlej Davidson.

Wzeszłym sezonie do 535 zalałem motula tylko że 10W40 i odczułem że silnik po osiągnięciu wyższej temperatury głośniej pracował.Większość sprzedawców olejutwierdzą że 10W40 zalecany do ścigów,krosów i tpd.

Zamówiłem ten http://allegro.pl/show_item.php?item=3885484760 jak będzie smarował? okaże się .
Dzięki za rady. :rock:
Awatar użytkownika
skipbulba
Posty: 2030
Rejestracja: 20 sierpnia 2010, 18:49
Motocykl: BMW k1200 LT
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: skipbulba »

Do Yamahy najlepszy jest Yamalube, a do Virażki czy Drag Stara ( w zasadzie te same silniki :D ) moim zdaniem najlepszy jest Yamalube półsyntetyk 20W50 :D wcześniej latałem na Castrolu, a po poradzie kumpla od 2 lat latam na Yamalube i moim zdaniem jest zdecydowanie lepiej.
Wiem, że teoretycznie każdy olej spełniający specyfikację powinien być dobry, ale... na Castrolu 10W40 zaczęło ślizgać mi się sprzęgło, już miałem zabierac się za wymianę, ale kumpel doradził mi zmianę na Yamalube... i wiecie co? też nie wierzę w czary i dusze mam raczej racjonalną, ale sprzęgło przestało się ślizgać. Objechałem Polskę dookoła, kupę zlotów, w sumie od wymiany na Yamalube zrobiłem około 10 tys. km i maszynka lata jak złoto.
JA już kupiłem Yamalube 20W50 :D

PS. nie jestem pracownikiem ani udziałowcem Yamahy, nikogo mam tam rodziny, nikogo tam nie znam. Żeby nie było :D
Było Virago XV 535, Dragstar XVS 1100 Classic, był Roadstar XV 1700 Silverado
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: tylust »

No ale jeżdziłeś na Castrolu 10W40 , a Yamalube 20W50.... czy to da sie porównać tak bezpośrednio ? Czy coś źle zrozumiałem ?
Tomek
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: grzegorzbr2 »

Skib masz rację, coś w tym jest, teraz mi zaświtało że w byłej 535 też po zalaniu 10W40 zaczeło sie ślizgać sprzęgło, nie pomyślałem że to może być związane z olejem i przed wyjazdem na Jesienne Kletno do spokojnej głowy wymieniłem tarcze sprzęgłowe
muniek
Posty: 142
Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: muniek »

tylust pisze: ale jeżdziłeś na Castrolu
omijać to szerokim łukiem!
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: leszekk »

No to ja jestem zaprzeczeniem Waszych opinii o Castrolu. Przez trzy sezony w Virago i dwa BMW ta półsyntetycznym Castrolu objechałem, żadnych złych doświadczeń, żadnego ślizgania sprzęgła, żadnych problemów z przełączaniem biegów ... Może rzeczywiście na Castrolu łatwiej objawiają się wady mechaniczne, które udaje się maskować innym olejem? Może zatem trzeba do porad na temat kupowania motocykla dodać kolejny warunek - jeśli motocykl ma w dokumentach z serwisu, że jeździ na innym oleju niż Castrol, to UWAŻAJ, TO MOŻE BYĆ MINA !!!
;-)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: grzegorzbr2 »

Zamówiony olej wraz z filtrem dotarł, zalewam taki
Załączniki
20140213_195422.jpg
Awatar użytkownika
skipbulba
Posty: 2030
Rejestracja: 20 sierpnia 2010, 18:49
Motocykl: BMW k1200 LT
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: skipbulba »

tylust pisze:czy to da sie porównać tak bezpośrednio ?
Pojęcia nie mam, dlatego pisałem z przymrużeniem oka :)
Generalnie 20W50 to 20W50 i już... ale mam kumpla, starego znawcę motocykli, który jest fanem Castrola, ale twierdził, że Castrol do każdego motocykla oprócz Yamahy... do Yamahy tylko Yamalube :D i u mnie się sprawdziło :D
Było Virago XV 535, Dragstar XVS 1100 Classic, był Roadstar XV 1700 Silverado
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: tylust »

Sam pytam z ciekawości bo do swojej babci też będę musiał coś dobrać i pewnie padnie na Motula, albo jak piszesz Yamalube... choć przyznam szczerze mam mieszane uczucia co do marek sygnowanych logo producenta motocykla. Bo raczej oni tego nie robią tylko biorą od kogoś i leją w swoje opakowania i tak do końca nie wiesz co kupujesz. Szczególnie jeśli chodzi o typowe oleje mineralne w najbardziej poszukiwanych klasach lepkości. przecież Yamaha nie ma swojej rafinerii...
Tomek
Awatar użytkownika
skipbulba
Posty: 2030
Rejestracja: 20 sierpnia 2010, 18:49
Motocykl: BMW k1200 LT
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: skipbulba »

A tam wiesz co Yamaha ma? :D
Generalnie to tak samo nie wiesz co masz jak kupujesz Motula, Castrola czy innego Mobila...
Ja leje Yamaluba i jestem zadowolony. A cenowo jest ok, za litr semisyntetyka 20W-50 w serwisie Yamahy zapłaciłem 37zł/litr
Było Virago XV 535, Dragstar XVS 1100 Classic, był Roadstar XV 1700 Silverado
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
Awatar użytkownika
Wolf_88
Posty: 827
Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 17:51
Motocykl: była 535, jest 1100
Lokalizacja: Oleśniki - powiat Świdnik
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Wolf_88 »

Poprzedni właściciel nalał Motul 5100 4T 10w40 przy przebiegu 33tys. Mam zamiar zalać na wiosnę taki sam (40tys) z wymianą filtra. Jakichś problemów nie zaobserwowałem. Czy to rozsądna decyzja? ;-)
"It's Not a Motorcycle Baby, It's a Chopper"
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894

https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony ;-)
Awatar użytkownika
skipbulba
Posty: 2030
Rejestracja: 20 sierpnia 2010, 18:49
Motocykl: BMW k1200 LT
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: skipbulba »

Wolf, jak taki był lany poprzednio i jest dobrze to pewnie, że tak :) specyfikacja Yamahy 535 podaje widełki, w których 10W 40 jak najbardziej się mieści :)
Było Virago XV 535, Dragstar XVS 1100 Classic, był Roadstar XV 1700 Silverado
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Arni »

CasTROL pod względem uślizgu sprzęgła już tak ma. Często powoduje uślizgi na sprawnych sprzęgłach zwłaszcza na świeżym oleju. Gdy trochę popracuje sytuacja potrafi się unormować. Jest to związane z jego składem (uszlachetniacze).

Jeśli ktoś chce dowiedzieć się kilku podstawowych rzeczy o olejach polecam 3-częsciową serię programu SONDA.

http://www.youtube.com/watch?v=PHZVmyjm9v0
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
dr_wisnia
Posty: 27
Rejestracja: 13 kwietnia 2013, 17:08
Motocykl: ...
Lokalizacja: Bytom
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: dr_wisnia »

Swoją Virke kupiłem rok temu i nie wiem jakim olejem mi ją zalali w PMMOTOR (Pilchowice) :?
W "PODRĘCZNIK WŁAŚCICIELA YAMAHA XV750 " znalazłem
Zalecany olej
? olej silnikowy SAE 20W40 SE
? olej silnikowy SAE 10W30 SE
przebieg mam 50-52 tys km, sezon się zbliża więc jaki olej kupić ?

Pozdrawiam Marek
Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Cpt. Nemo »

Najlepiej zalecany :)
Polsyntetyk, aczkolwiek nie koniecznie, ale nie zaszkodzi :)
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Arni »

Castrola unikaj ze względu na możliwe uślizgi sprzęgła. Większość osób jakie znam leje Motula 5100 10W40 (ja także).
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Sławek68
Posty: 1287
Rejestracja: 28 marca 2010, 11:24
Motocykl: Virago
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Sławek68 »

Z mojego doświadczenia Motul 15W50 :mrgreen: raz zalałem 20W40 i zauważyłem ubytek :P gorsza zmiana biegów ,a szczególnie jak mnie podkusi bez sprzęgła :lol: przy zlewaniu bardziej przepracowany ,ciemny kolor.
ODPOWIEDZ