Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
bobbers
Posty: 878
Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
Motocykl: ćwiartka
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 20
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: bobbers » 15 sierpnia 2013, 10:51

Ja się już pogubiłem. Do tej pory lałem do swojej virci olej Motul 5000 10w40 i silnik chodzi głośno troszkę :D Żeby temu zapobiec mogę wlać motul 5100 15w50 ?
Sajmon ;)

Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Balwi » 15 sierpnia 2013, 14:21

Lej co chcesz, byleby smarowało.
Sprzedałem XV 1100 1989r.

Awatar użytkownika
poolski
Posty: 778
Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
Motocykl: BLACK POWER CRUISER
Lokalizacja: ZŁOTÓW
Wiek: 50
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: poolski » 16 sierpnia 2013, 09:25

A jeszcze dorzucę, że motul w wirce powodował jazdę jak na skrzynce z narzędziami cały czas coś dzwoniło po wlaniu amerykańskiego V-twina silnik się uspokoił przestał dzwonić i przestał się pocić. Spece na warsztacie mówili że motul jest olejem rzadkim wiec lepiej wszędzie dociera ale pompa w moto jest do gestego oleju i nie poda odpowiedniego ciśnienia. W związku z powyższym najlepsze oleje do V-ek to specjalnie do nich przeznaczone polecam V-twin.

http://allegro.pl/olej-bel-ray-v-twin-2 ... 72288.html

http://allegro.pl/olej-bel-ray-v-twin-2 ... 74276.html
- VF 750 C2 Magna - :uklon:

bobbers
Posty: 878
Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
Motocykl: ćwiartka
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 20
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: bobbers » 16 sierpnia 2013, 11:29

A nic się nie będzie działo jak z motula 5000 zaleje tego BEl-RAY'a półsyntetyk ?
Sajmon ;)

Awatar użytkownika
romanthorne
Posty: 510
Rejestracja: 24 listopada 2008, 22:59
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: BRODNICA
Wiek: 74
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: romanthorne » 16 sierpnia 2013, 17:44

Może być stosowany również bardziej gęsty Motul 5100 15W50.
Jest prawie nieźle.

Awatar użytkownika
poolski
Posty: 778
Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
Motocykl: BLACK POWER CRUISER
Lokalizacja: ZŁOTÓW
Wiek: 50
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: poolski » 16 sierpnia 2013, 20:09

bobbers pisze:A nic się nie będzie działo jak z motula 5000 zaleje tego BEl-RAY'a półsyntetyk ?
Stanie się powinien się wyciszyć uspokoić i lepiej chodzić. Te motule są lane również do ścigaczy a to trochę inaczej działające silniki tam olej przy 12-14 tyś obrotów musi być rzadki aby dał radę przy takich obrotach dać radę smarować panewki ale nie potrzebne w wolno obrotówkach V-kach.
- VF 750 C2 Magna - :uklon:

Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 62
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
Motocykl: WSK, Virago 125
Lokalizacja: Krasnystaw
Wiek: 21
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Burbon » 16 sierpnia 2013, 20:24

Czyli ten Bel Ray idealny by był do 125tki?

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 4095
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: 2007XV1700 » 16 sierpnia 2013, 21:18

olej przy 12-14 tyś obrotów musi być rzadki aby dał radę przy takich obrotach dać radę smarować panewki ale nie potrzebne w wolno obrotówkach V-kach.
Od kiedy V-ka w Virago to niskoobrotowy silnik? :shock:
tym bardziej 125'ka - nie wkręcisz na obroty nie pojedziesz

Awatar użytkownika
poolski
Posty: 778
Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
Motocykl: BLACK POWER CRUISER
Lokalizacja: ZŁOTÓW
Wiek: 50
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: poolski » 17 sierpnia 2013, 08:58

V-ki to z zasady nisko obrotowe silniki. A motorower to dopiero Twoim zdaniem wysoko obrotowy silnik bo trzeba gaz do dechy aby jechał ? Otórz jedno z drógim nie ma nic wspólnego kolego :rock:
:motorcycle:
- VF 750 C2 Magna - :uklon:

Awatar użytkownika
poolski
Posty: 778
Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
Motocykl: BLACK POWER CRUISER
Lokalizacja: ZŁOTÓW
Wiek: 50
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: poolski » 17 sierpnia 2013, 09:03

Burbon pisze:Czyli ten Bel Ray idealny by był do 125tki?
Dokładnie ale zachowując specyfikację przewidzianą przez producenta do danej maszyn :!:
:motorcycle:
- VF 750 C2 Magna - :uklon:

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 4095
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: 2007XV1700 » 17 sierpnia 2013, 12:44

poolski pisze:V-ki to z zasady nisko obrotowe silniki.
Możesz proszę sprecyzować zakres niskich obrotów odnosząc się bezpośrednio do konstrukcji silnika naszych motocykli?

A motorower(czyt. 125'ka)* to dopiero moim zdaniem wysoko obrotowy silnik bo trzeba gaz do dechy aby jechał. :rock:
*przyp. autora :motorcycle:

czemu mam wrażenie, że próbujesz wcisnąć koledze konkretny produkt?
45825243 T78 A R.I.P 2029
Obrazek
Obrazek

Po co mieć jedną brodę skoro można mieć dwie?

Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 62
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
Motocykl: WSK, Virago 125
Lokalizacja: Krasnystaw
Wiek: 21
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Burbon » 17 sierpnia 2013, 13:37

No właśnie nie wiem, bo w ostatniej chwili anulowałem zamówienie Motula 3000, który wydaje się sensowny. Kolega Pandik na takim jeździ i nic nie jest jego maszynie.

Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Cpt. Nemo » 17 sierpnia 2013, 14:03

Nazwa firmy w doborze oleju nie gra jakiejs kluczowej roli :)
To tylko marketing.
Olej ma spelniac wymagania producenta i tyle.
Oczywiscie moze tez zawierac jakies wydumki, lecz tak naprawde najlepiej i najciszej bedzie Virazka chodzila na zwyklym mineralnym, ja wylacznie dla wlasnej wygody leje polsyntetyk.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo

Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 62
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
Motocykl: WSK, Virago 125
Lokalizacja: Krasnystaw
Wiek: 21
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Burbon » 17 sierpnia 2013, 16:19

Krótka piłka, Bel Ray v twin czy Motul 3000? Proszę, napiszcie konkretnie, no chyba że nie będzie to różnica dla silnika. Z tego wszystkiego nadal nic nie wiem.

Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Cpt. Nemo » 17 sierpnia 2013, 17:04

Tani JMC z Larssona wystarczy :)
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo

Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 3878
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: BMW F800ST
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: leszekk » 17 sierpnia 2013, 19:53

Burbon pisze: Bel Ray v twin czy Motul 3000? Proszę, napiszcie konkretnie, no chyba że nie będzie to różnica dla silnika.
Specyfikacja, jaka została podana w instrukcji obsługi motocykla jest w obydwu przypadkach spełniona z dużym zapasem. Więc jeśli nie zamierzasz motocykla traktować w sposób ekstremalny, wybierz ten, który jest bardziej przyjazny dla Twojej kieszeni - motocykl się nie pozna.
Z drugiej strony mówią - w przypadku każdego silnika: stosuj najlepszy olej na jaki Cię stać. :P
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.

Awatar użytkownika
poolski
Posty: 778
Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
Motocykl: BLACK POWER CRUISER
Lokalizacja: ZŁOTÓW
Wiek: 50
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: poolski » 18 sierpnia 2013, 22:30

Cpt. Nemo pisze:Nazwa firmy w doborze oleju nie gra jakiejs kluczowej roli :)
To tylko marketing.
Olej ma spelniac wymagania producenta i tyle.
Oczywiscie moze tez zawierac jakies wydumki, lecz tak naprawde najlepiej i najciszej bedzie Virazka chodzila na zwyklym mineralnym, ja wylacznie dla wlasnej wygody leje polsyntetyk.
100% się zgadzam chodzi tylko o te dodatkowe wydumki które sa w olejach specjalnie przeznaczonych do V-ek a czy to będzie Motul czy Belray czy coś innego to wszystko jedno. Nie wciskam nikomu żadnej konkretnej firmy piszę o swojej praktyce z Virago. Swoją maszynę (juz niestety nie Virago) zalewam amsoilem i testy mówią same za siebie nie muszę go reklamować.
Pozdro :motorcycle:
- VF 750 C2 Magna - :uklon:

Awatar użytkownika
poolski
Posty: 778
Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
Motocykl: BLACK POWER CRUISER
Lokalizacja: ZŁOTÓW
Wiek: 50
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: poolski » 18 sierpnia 2013, 22:36

1986XV1000 pisze:
poolski pisze:V-ki to z zasady nisko obrotowe silniki.
Możesz proszę sprecyzować zakres niskich obrotów odnosząc się bezpośrednio do konstrukcji silnika naszych motocykli?

A motorower(czyt. 125'ka)* to dopiero moim zdaniem wysoko obrotowy silnik bo trzeba gaz do dechy aby jechał. :rock:
*przyp. autora :motorcycle:

Sorry kolego jest taki Pan Google poczytaj trochę o silnikach bo to nie jest ten temat.
- VF 750 C2 Magna - :uklon:

Awatar użytkownika
Flower
Posty: 1401
Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Wiek: 28
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Flower » 19 sierpnia 2013, 00:55

Cpt. Nemo pisze:Tani JMC z Larssona wystarczy :)
Mam ten sam, półsyntetyczny i jestem zadowolony.
poolski pisze:V-ki to z zasady nisko obrotowe silniki
Z technicznego punktu widzenia, to w każdym pojeździe poruszającym się po drogach mamy silniki średnio i wysokoobrotowe. Virago, jak i inne choppery/cruisery ze stajni Yamahy, to zasadniczo silniki wysokoobrotowe. Możemy dywagować, czy V-ka z takiego Intrudera to silnik średnio czy wysokoobrotowy, ale na bank nie wolnoobrotowy/niskoobrotowy.

Napisz mi jeszcze, że Twoja Magna ma silnik niskoobrotowy :lol:. Przednio :shit:

Robiąc z silnika wysokoobrotowego, niskoobrotowy, prosisz się o jego remont.

"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."

Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.

Awatar użytkownika
poolski
Posty: 778
Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
Motocykl: BLACK POWER CRUISER
Lokalizacja: ZŁOTÓW
Wiek: 50
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: poolski » 19 sierpnia 2013, 10:42

Następny spec co nie umie czytać i wali nie na temat :frustrated: . Załóż post to podyskutujemy :kawa:
- VF 750 C2 Magna - :uklon:

Awatar użytkownika
Flower
Posty: 1401
Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Wiek: 28
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Flower » 19 sierpnia 2013, 13:28

poolski pisze:Następny spec co nie umie czytać i wali nie na temat :frustrated: . Załóż post to podyskutujemy :kawa:
Sam jesteś "SPEC". Dodałem przy okazji, pierwsza część była na temat.

Koniec off-topu

"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."

Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.

Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4660
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535, 1100, 1700
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: grzegorzbr2 » 24 sierpnia 2013, 22:28

Dla niezdecydowanych -

Każdy olej czy to mineralny, półsyntetyczny czy syntetyczny możemy rozróżnić za pomocą różnych oznaczeń na opakowaniu. Jak podstawowe oznaczenie stosuje się klasę lepkości oleju według SAE. Na każdej butelce z olejem możemy zobaczyć oznaczenia tj. 5W-30, 10W-40 czy 15W-40. Jednak jakość oleju określają nam inne oznaczenia, zawsze umieszczone na opakowaniu lecz nie zawsze zrozumiałe przez kupującego.
SAE (Society of Automotive Engineers = Amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych) Instytucja odpowiedzialna za normy przemysłu samochodowego USA (paliwa, oleje, parametry świateł, standaryzacja elementów), zwykle odmienne od przyjętych w Europie niemieckich norm DIN. W przemyśle olejowym SAE określa stopnie lepkości w warunkach wysokich oraz niskich temperatur. Przeważnie na opakowaniu oleju widzimy duże oznaczenie, np. 15W-40. Jest to oznaczenie instytutu SAE które informuje nas między innymi o tym, że olej jest wielosezonowy. Jeżeli spotkamy olej jedynie z oznaczeniem, np. 15W lub 40 to oznacza, że olej jest jednosezonowy (zimowy lub letni).
I tak olej silnikowy SAE 5W-30 ? pierwsza cyfra opisuje ?płynność w niskich temperaturach. Im niższa jest wartość tej cyfry, tym lepiej dany olej silnikowy zachowuje się w niskich temperaturach, tzn. odpowiednio szybko dociera do ważnych węzłów tarcia w silniku. Druga z liczb informuje o zdolności smarowania w wysokich temperaturach. Obie wartości odnoszą się do temperatur zewnętrznych.

A tu tabela lepkości w różnych temperaturach otoczenia

http://scr.hu/0mht/bx7vn

cichy85
Posty: 7
Rejestracja: 08 września 2013, 13:43
Motocykl: Yamaha Virago XV 250
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: cichy85 » 09 września 2013, 19:29

Panowie a jaki olej mam wlać do mojej 250tki. Rok 1995, przebieg 19 tys. Poprzedni właściciel nie wie jaki olej był lany. Proszę o podpowiedz.

Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4660
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535, 1100, 1700
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: grzegorzbr2 » 09 września 2013, 20:30

cichy85 pisze:Panowie a jaki olej mam wlać do mojej 250tki. Rok 1995, przebieg 19 tys. Poprzedni właściciel nie wie jaki olej był lany. Proszę o podpowiedz.
Przegoń pare kilometrow moto spuść oliwę, wymień filtr oliwy i zalej nowy nowy olej 10W40, 15W50, ja zalałem ostatnio 15W50
Ostatnio zmieniony 10 września 2013, 20:09 przez grzegorzbr2, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 3878
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: BMW F800ST
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: leszekk » 09 września 2013, 22:18

Zależy od zasobności Twojego portfela, rocznych przebiegów, stylu jazdy, przeznaczenia motocykla (polatać dwa sezony i kupić większy?).
Wystarczający: mineralny 20W40
Sensowny: mineralny lub półsyntetyczny 20W50
Zalecany: półsyntetyczny 15W50

Do eksploatacji zimowej można rozważyć zamiast 20Wxx czy 15Wxx, olej 10Wxx (xx - to, co wybrałeś ze względu na przewidywane warunki eksploatacji w lecie: 40 - spokojna jazda w naszych warunkach klimatycznych, 50 - ostrzejsza jazda w mieście lub długie trasy nad morze śródziemne, 60 - Afryka, wyścigi).
Jeśli maszyna ma być eksploatowana naprawdę ekstremalnie - zalej olej syntetyczny dobrej firmy o najwyższych dostępnych parametrach wg. API
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.

ODPOWIEDZ