Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 62
Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
Motocykl: WSK, Virago 125
Lokalizacja: Krasnystaw
Wiek: 20
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Burbon » 10 września 2013, 17:43

Czuję się lekko oszukany przez zalecenia Poolskiego, bo na Bel Rayu silnik pracuje jakby był zamulony, gorzej to jeździ. Zaleję lepiej Motula 3000, bo jeszcze sobie silnik uszkodzę i tyle będzie, ostatni raz takie wynalazki :?

cichy85
Posty: 7
Rejestracja: 08 września 2013, 13:43
Motocykl: Yamaha Virago XV 250
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: cichy85 » 10 września 2013, 19:42

Dzięki chłopaki. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4583
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535, 1100, 1700
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: grzegorzbr2 » 11 lutego 2014, 13:46


Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 3862
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: BMW F800ST
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: leszekk » 11 lutego 2014, 17:19

Gówno prawda proszę księdza proboszcza.
Tabelka na końcu artykułu to porażka. Wnioskować by można, że oleje półsyntetyczne są produkowane wyłącznie w jednej klasie lepkości a to totalna bzdura. Zarówno oleje o bazie mineralnej jaki i syntetycznej mogą mieć niemal dowolne (zgodne z normą) cyferki przed i za literą W.
Tak samo z tłumaczeniem jaki olej można zastąpić jakim. Że niby co? Że się olej mineralny nie zmieści pomiędzy tłok a cylinder bo silnik zaprojektowano dla oleju syntetycznego?
Człowiek który to pisał nie ma pojęcia o motoryzacji (na poziomie gazetek dla gadżeciarzy) o technice już wcale nie wspominając. Obawiam się, że biedak zakończył edukację gdzieś w połowie ponadpodstawowej szkoły zawodowej a połowę zajęć i tak przesiedział na szkolnym boisku.
Potem ktoś to przeczyta i powtarza robiąc za lokalnego guru, że nie wolno nalać oleju syntetycznego do starszego, zajeżdżonego nieco silnika (bo wymyje zanieczyszczenia pozostałe po mineralnym). Idąc tym tokiem myślenia należałoby kupować olej o specyfikacji API SD lub SE bo w wyższych klasach to na pewno jest tyle substancji myjących, że wypłuczą nagar, zacznie ciec albo zatrze się silnik.
PORAŻKA
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.

Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4583
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535, 1100, 1700
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: grzegorzbr2 » 11 lutego 2014, 20:22

Leszek ja tego nie wymyśliłem i w tym temacie nie czuje się lokalnym guru a tylko chcialem ruszyć ten wątek ponieważ też zamierzam wymienić olej i filterek w mym :chopper: co sądziśz o tym? http://allegro.pl/show_item.php?item=3885484760 .Po Twoich pisanych wypowiedziach w tematach olejów wnioskuję iż jesteś w temacie, bo ja niebardzo.

Awatar użytkownika
romanthorne
Posty: 501
Rejestracja: 24 listopada 2008, 22:59
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: BRODNICA
Wiek: 74
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: romanthorne » 11 lutego 2014, 20:43

Stosuje się najczęściej Motul 5000 lub 5100 o specyfikacji 10W40 lub jak jedziesz do Afryki,to 15W50.
Filterki Hiflofiltro trzymają dobry,średni poziom.Tyle wynika z "kilku" latek doświadczenia.
Jest prawie nieźle.

Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 3862
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: BMW F800ST
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: leszekk » 11 lutego 2014, 20:56

grzegorzbr2 pisze:co sądziśz o tym? http://allegro.pl/show_item.php?item=3885484760

Motul to sprawdzony olej, w zupełności wystarczający do Virago. Wprawdzie MA2 to zdaje się w miarę świeże oznaczenie i nie wiem czy to ten sam olej co bez oznaczenia MA2, w każdym bądź razie oznacza to olej o podwyższonym tarciu w sam raz do mokrych sprzęgieł w motocyklach. Znakomity wybór klasy lepkości - 20W50 to olej na którym możesz śmigać i teraz jak trochę obeschnie i w upalne lato.
Ostatnio zmieniony 11 lutego 2014, 21:07 przez leszekk, łącznie zmieniany 1 raz.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 3955
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: 2007XV1700 » 11 lutego 2014, 20:56

20W50 Motula i Repsola lałem nigdy problemów nie miałem

Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4583
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535, 1100, 1700
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: grzegorzbr2 » 11 lutego 2014, 21:10

Na tej stronce importera są dwa rodzaje olejów mineralnych 20W50 http://www.motul.com/pl/pl/products/oil ... sity%5D=27 i tylko jeden z nich ma standard MA2 i rekomendacje Harlej Davidson.

Wzeszłym sezonie do 535 zalałem motula tylko że 10W40 i odczułem że silnik po osiągnięciu wyższej temperatury głośniej pracował.Większość sprzedawców olejutwierdzą że 10W40 zalecany do ścigów,krosów i tpd.

Zamówiłem ten http://allegro.pl/show_item.php?item=3885484760 jak będzie smarował? okaże się .
Dzięki za rady. :rock:

Awatar użytkownika
skipbulba
Posty: 1880
Rejestracja: 20 sierpnia 2010, 18:49
Motocykl: Mały Radzio
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: skipbulba » 12 lutego 2014, 08:20

Do Yamahy najlepszy jest Yamalube, a do Virażki czy Drag Stara ( w zasadzie te same silniki :D ) moim zdaniem najlepszy jest Yamalube półsyntetyk 20W50 :D wcześniej latałem na Castrolu, a po poradzie kumpla od 2 lat latam na Yamalube i moim zdaniem jest zdecydowanie lepiej.
Wiem, że teoretycznie każdy olej spełniający specyfikację powinien być dobry, ale... na Castrolu 10W40 zaczęło ślizgać mi się sprzęgło, już miałem zabierac się za wymianę, ale kumpel doradził mi zmianę na Yamalube... i wiecie co? też nie wierzę w czary i dusze mam raczej racjonalną, ale sprzęgło przestało się ślizgać. Objechałem Polskę dookoła, kupę zlotów, w sumie od wymiany na Yamalube zrobiłem około 10 tys. km i maszynka lata jak złoto.
JA już kupiłem Yamalube 20W50 :D

PS. nie jestem pracownikiem ani udziałowcem Yamahy, nikogo mam tam rodziny, nikogo tam nie znam. Żeby nie było :D
Było Virago XV 535, Dragstar XVS 1100 Classic
Jest Roadstar XV 1700 Silverado
---
Skip
Cruiseriders North FG
Mother Chapter

Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2685
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: tylust » 12 lutego 2014, 08:30

No ale jeżdziłeś na Castrolu 10W40 , a Yamalube 20W50.... czy to da sie porównać tak bezpośrednio ? Czy coś źle zrozumiałem ?
Tomek

Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4583
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535, 1100, 1700
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: grzegorzbr2 » 12 lutego 2014, 10:29

Skib masz rację, coś w tym jest, teraz mi zaświtało że w byłej 535 też po zalaniu 10W40 zaczeło sie ślizgać sprzęgło, nie pomyślałem że to może być związane z olejem i przed wyjazdem na Jesienne Kletno do spokojnej głowy wymieniłem tarcze sprzęgłowe

muniek
Posty: 98
Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: muniek » 12 lutego 2014, 11:25

tylust pisze: ale jeżdziłeś na Castrolu


omijać to szerokim łukiem!

Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 3862
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: BMW F800ST
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: leszekk » 12 lutego 2014, 21:40

No to ja jestem zaprzeczeniem Waszych opinii o Castrolu. Przez trzy sezony w Virago i dwa BMW ta półsyntetycznym Castrolu objechałem, żadnych złych doświadczeń, żadnego ślizgania sprzęgła, żadnych problemów z przełączaniem biegów ... Może rzeczywiście na Castrolu łatwiej objawiają się wady mechaniczne, które udaje się maskować innym olejem? Może zatem trzeba do porad na temat kupowania motocykla dodać kolejny warunek - jeśli motocykl ma w dokumentach z serwisu, że jeździ na innym oleju niż Castrol, to UWAŻAJ, TO MOŻE BYĆ MINA !!!
;-)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.

Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4583
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535, 1100, 1700
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: grzegorzbr2 » 13 lutego 2014, 20:01

Zamówiony olej wraz z filtrem dotarł, zalewam taki
Załączniki
20140213_195422.jpg

Awatar użytkownika
skipbulba
Posty: 1880
Rejestracja: 20 sierpnia 2010, 18:49
Motocykl: Mały Radzio
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: skipbulba » 14 lutego 2014, 12:17

tylust pisze:czy to da sie porównać tak bezpośrednio ?

Pojęcia nie mam, dlatego pisałem z przymrużeniem oka :)
Generalnie 20W50 to 20W50 i już... ale mam kumpla, starego znawcę motocykli, który jest fanem Castrola, ale twierdził, że Castrol do każdego motocykla oprócz Yamahy... do Yamahy tylko Yamalube :D i u mnie się sprawdziło :D
Było Virago XV 535, Dragstar XVS 1100 Classic
Jest Roadstar XV 1700 Silverado
---
Skip
Cruiseriders North FG
Mother Chapter

Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2685
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: tylust » 14 lutego 2014, 12:30

Sam pytam z ciekawości bo do swojej babci też będę musiał coś dobrać i pewnie padnie na Motula, albo jak piszesz Yamalube... choć przyznam szczerze mam mieszane uczucia co do marek sygnowanych logo producenta motocykla. Bo raczej oni tego nie robią tylko biorą od kogoś i leją w swoje opakowania i tak do końca nie wiesz co kupujesz. Szczególnie jeśli chodzi o typowe oleje mineralne w najbardziej poszukiwanych klasach lepkości. przecież Yamaha nie ma swojej rafinerii...
Tomek

Awatar użytkownika
skipbulba
Posty: 1880
Rejestracja: 20 sierpnia 2010, 18:49
Motocykl: Mały Radzio
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: skipbulba » 14 lutego 2014, 13:29

A tam wiesz co Yamaha ma? :D
Generalnie to tak samo nie wiesz co masz jak kupujesz Motula, Castrola czy innego Mobila...
Ja leje Yamaluba i jestem zadowolony. A cenowo jest ok, za litr semisyntetyka 20W-50 w serwisie Yamahy zapłaciłem 37zł/litr
Było Virago XV 535, Dragstar XVS 1100 Classic
Jest Roadstar XV 1700 Silverado
---
Skip
Cruiseriders North FG
Mother Chapter

Awatar użytkownika
Wolf_88
Posty: 827
Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 17:51
Motocykl: była 535, jest 1100
Lokalizacja: Oleśniki - powiat Świdnik
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Wolf_88 » 16 lutego 2014, 13:33

Poprzedni właściciel nalał Motul 5100 4T 10w40 przy przebiegu 33tys. Mam zamiar zalać na wiosnę taki sam (40tys) z wymianą filtra. Jakichś problemów nie zaobserwowałem. Czy to rozsądna decyzja? ;-)
"It's Not a Motorcycle Baby, It's a Chopper"
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894

https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony ;-)

Awatar użytkownika
skipbulba
Posty: 1880
Rejestracja: 20 sierpnia 2010, 18:49
Motocykl: Mały Radzio
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: skipbulba » 16 lutego 2014, 15:31

Wolf, jak taki był lany poprzednio i jest dobrze to pewnie, że tak :) specyfikacja Yamahy 535 podaje widełki, w których 10W 40 jak najbardziej się mieści :)
Było Virago XV 535, Dragstar XVS 1100 Classic
Jest Roadstar XV 1700 Silverado
---
Skip
Cruiseriders North FG
Mother Chapter

Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2425
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 33
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Arni » 16 lutego 2014, 19:01

CasTROL pod względem uślizgu sprzęgła już tak ma. Często powoduje uślizgi na sprawnych sprzęgłach zwłaszcza na świeżym oleju. Gdy trochę popracuje sytuacja potrafi się unormować. Jest to związane z jego składem (uszlachetniacze).

Jeśli ktoś chce dowiedzieć się kilku podstawowych rzeczy o olejach polecam 3-częsciową serię programu SONDA.

http://www.youtube.com/watch?v=PHZVmyjm9v0
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke

dr_wisnia
Posty: 27
Rejestracja: 13 kwietnia 2013, 17:08
Motocykl: ...
Lokalizacja: Bytom
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: dr_wisnia » 23 lutego 2014, 12:40

Swoją Virke kupiłem rok temu i nie wiem jakim olejem mi ją zalali w PMMOTOR (Pilchowice) :?
W "PODRĘCZNIK WŁAŚCICIELA YAMAHA XV750 " znalazłem
Zalecany olej
? olej silnikowy SAE 20W40 SE
? olej silnikowy SAE 10W30 SE
przebieg mam 50-52 tys km, sezon się zbliża więc jaki olej kupić ?

Pozdrawiam Marek

Awatar użytkownika
Cpt. Nemo
Posty: 1560
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Cpt. Nemo » 23 lutego 2014, 12:53

Najlepiej zalecany :)
Polsyntetyk, aczkolwiek nie koniecznie, ale nie zaszkodzi :)
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo

Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2425
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 33
Kontakt:
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Arni » 23 lutego 2014, 13:05

Castrola unikaj ze względu na możliwe uślizgi sprzęgła. Większość osób jakie znam leje Motula 5100 10W40 (ja także).
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke

Sławek68
Posty: 1287
Rejestracja: 28 marca 2010, 11:24
Motocykl: Virago
Status: Offline

Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007

Post autor: Sławek68 » 23 lutego 2014, 13:48

Z mojego doświadczenia Motul 15W50 :mrgreen: raz zalałem 20W40 i zauważyłem ubytek :P gorsza zmiana biegów ,a szczególnie jak mnie podkusi bez sprzęgła :lol: przy zlewaniu bardziej przepracowany ,ciemny kolor.

ODPOWIEDZ