Strona 4 z 4

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 05 marca 2015, 21:26
autor: tomik44
waldi - wielki szacunek dla Ciebie bardzo Cie podziwiam i Zazdraszam wiedzy , ale nawet w przypadku który opisałeś trzeba zejść z obrotów aby zmienić bieg, inaczej albo skrzynia, albo abracham :lol:

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 08 marca 2015, 18:07
autor: gstanek
Witam

odpaliłem dzisiaj sprzęt i widzę problem. Przy włączeniu "jedynki" szarpie i od razu gaśnie. Nie pomagają żadne opisane wyżej sposoby. Czy mógł szlag trafić sprzęgło lub czujnik sprzęgła? Czujnik podnóżki raczej wykluczam.

pozdrawiam

Grzegorz

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 08 marca 2015, 18:36
autor: -waldi-
Przepchaj moto na biegu i sprzęgle jak da się to czujnik stopki bocznej przeczyść

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 08 marca 2015, 23:27
autor: Baca
Mialem podobna sytuacje przy mojej 250- tce.Przed zapaleniem musialem ja przepchnac kawalek na biegu jak pisze Waldi,bo mi olej ( Motul ) skleil tarcze jak stal kilka dni bez jazdy. Wymienilem olej na Castrol i problem znikl,juz nie musialem go przepychac na biegu. Moze to byc podobna przyczyna,jesli czujnik stopki jest ok. :chopper:

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 11 marca 2015, 08:23
autor: gstanek
Witam

przepchałem zgodnie z radami, odpaliłem, poczekałem aż się nagrzeje i tarcze puściły.
Dziękuję.

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 05 lutego 2017, 20:50
autor: Klos1425
mam trochę inne pytanie ale myślę ze w temacie . virago xv 125 97r. nie mogę wrzucić luzu (N) na odpalonym silniku zmiana odbywa się z 1do 2 i z 2do 1 brak możliwości wrzucenia luzu na postoju. podczas toczenia się motoru istnieją morzliwości ale zajmuje to dużo uwagi i koncentracji. olej mam motul 20w50 - czy zmiana na 15w50 będzie miej ciągneło tarcze ( 15w 40 zalecane mam w drugim motorze suzuki maruder 125cm 98r i tam czuć ewidentnie 2 N 1 i odwrotnie 1 N 2 ) sprawdzałem u siebie tarcze sprzęgłowe i przekładki jest ok mieszczą się w wartości ( w zeszlym sezonie robiłem więc nie pamietam już rozmiaru) BRAK MI POMYSŁÓW I ROZWIĄZAŃ TECHNICZNYCH :chopper:

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 06 lutego 2017, 11:25
autor: 2007XV1700
piszemy w jednym wątku na temat problemu, nie powielamy postów w innych wątkach dotyczących tego samego problemu bo robi się bałagan.

masz źle wyregulowane sprzęgło albo na wodziku albo przy klamce

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 06 lutego 2017, 12:14
autor: Top Gun
2007XV1700 pisze:masz źle wyregulowane sprzęgło albo na wodziku albo przy klamce
:bravo: no właśnie :bravo:

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 06 lutego 2017, 18:37
autor: Klos1425
sprzęglo niby ok zaczyna brać przy puszczeniu klamki ok 2cm nie slizga i nie ciągnie no pierwszy bieg wiadomo lekko ciągnie nie dusząc silnika

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 20 marca 2017, 18:11
autor: Top Gun
Klos1425 pisze: pierwszy bieg wiadomo lekko ciągnie nie dusząc silnika
A co to znaczy :wink:

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 20 marca 2017, 20:51
autor: Klos1425
dusząc znaczy ze silnik nie gaśnie . regulacja biegów udała się zabawa na wieloklinie wyjscia od skrzyni biegów i na regulacji cięgna . bawiłem się dwa dni . w pewnym czasie 1bieg wchodził bezobjawowo a 2 bieg zgrzytal zalałem 20w50 semi angielski (bru rey) dla silników V i jest git wiele leprzy od motula i cena lepsza ale w zwyż 4l 150zł o ile pamieć mnie nie myli ale mam biegi 1 n 2 3 4 5 i gra jak ta lala ( ktoś podpowie jaka powinna być kompresja i w jakiej skali mam 11 ale nie znam miary )

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 21 marca 2017, 12:31
autor: 2007XV1700
ciężko się Ciebie czyta kolego

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 22 marca 2017, 17:54
autor: Klos1425
wiem i przepraszam mam 3 d i ciężko u mnie z pisownia zasad PL

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 27 marca 2017, 18:28
autor: looseblues
Sprzeglo do wymiany. Sprzęgło nie może ciagnac na postoju. Dlatego nie możesz wrzucic na luz.

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 17 kwietnia 2017, 19:00
autor: -waldi-
a jaki masz olej kolego.... wlej coś innego zanim porozbierasz pół moto - 1,4l oleju to nie majątek a pojawi się luz :) - wlej wszystko inne niz castrol

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 19 kwietnia 2017, 21:53
autor: Klos1425
wlałem semi blu rey jakos tak do silnika v2 american i jest ok . czyli powiem ze motul nie do tych maszyn .jeżeli ktoś ma inne zdanie przepraszam .temat z mojej strony zamykam . bo maszyna lata spiewa i pierze skarpetki

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 20 kwietnia 2017, 11:02
autor: Top Gun
-waldi- pisze:a jaki masz olej kolego.... wlej coś innego zanim porozbierasz pół moto - 1,4l oleju to nie majątek a pojawi się luz :) - wlej wszystko inne niz castrol
A moje dwie latają na Castrolu jak złoto :wink:

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 20 kwietnia 2017, 11:04
autor: -waldi-
a masz 125 czy 250 ?

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 20 kwietnia 2017, 11:05
autor: Top Gun
1100 :)nie doczytałem że mowa o 125 :oops:

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 15 marca 2018, 20:26
autor: kizes
Witam
Zastanawiam się czy robić coś z moim sprzęgłem ponieważ po naciśnięciu klamki sprzęgła, czy na zimnym (mocniej) czy na ciepłym (słabiej) słychać inny dźwięk silnika. Sprzęgło pracuje poprawnie, oczywiście na zimnym przy wrzucaniu 1 biegu szczególnie na ssaniu jest mały zgrzyt. Co ewentualnie wymienić? Sam kosz?

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 16 marca 2018, 11:26
autor: leszekk
kizes pisze:Witam
Zastanawiam się czy robić coś z moim sprzęgłem ponieważ po naciśnięciu klamki sprzęgła, czy na zimnym (mocniej) czy na ciepłym (słabiej) słychać inny dźwięk silnika. Sprzęgło pracuje poprawnie, oczywiście na zimnym przy wrzucaniu 1 biegu szczególnie na ssaniu jest mały zgrzyt. Co ewentualnie wymienić? Sam kosz?
Inny dźwięk (zależy co się tam odzywa dodatkowo) jest raczej normą. Podobnie jak lekkie stuknięcie czy szarpnięcie przy załączeniu biegu - to wynika z konstrukcji skrzyni biegów - prymitywne sprzęgło kłowe odpowiedzialne za włączenie danego biegu przeważnie nie umożliwia delikatnego (jak w synchronizowanej skrzyni biegów) włączenia biegu. Jeśli jest to ewidentnie zbyt głośne i zbyt gwałtowne można próbować regulacji sprzęgła, wymiany elementów sprzęgła czy szukania rozwiązania w doborze innego oleju. Przeważnie jednak pozostaje albo polubić (przyzwyczaić się że motocykl tak ma), albo próbować naprawiać skrzynię (jeśli faktycznie znacząco utrudnia to życie). Wymiana kosza, płytek sprzęgła, sprężyn (jeśli już rozbierać to wymienić wszystko co się da - finansowo nie jest to jakaś tragedia) może nieznacznie pomóc, ale sugerowałbym porównać jak to jest w innych motocyklach i dopiero wtedy podejmować walkę.

Re: szarpniecie i zgrzyt przy wrzucaniu "jedynki"

: 16 marca 2018, 11:38
autor: tylust
Co do oleju.... W zeszłym sezonie zaliczyłem ciekawą sytuację. Zalewałem do tej pory Motul 3000 (20W50) mineralny, ale tak się złożyło, że zakup oleju zleciłem ojczulkowi bo był w okolicy sklepu i olej kupił... kasy nie wołał :mrgreen: Olej zalałem i przeżyłem szok. Moto pracuje ciszej, nie trzaska tak bardzo przy wrzuceniu jedynki. Patrzę na bańkę, a tam stoi Motul 7100 (20w50) 100% syntetyk :wink: .... Oczywiście do 35 letniej XV 750 to o wiele za dobry olej w porównaniu z tym co fabryka przewidziała te 35 lat temu.... i niestety drogi :?
Tak czy siak, jak koledzy wyżej pisali, czasem sama wymiana oleju np. na innego producenta potrafi zrobić spora różnicę w zakresie, o którym mowa.