Strona 2 z 11

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 24 kwietnia 2008, 15:51
autor: kyller
:mrgreen:

chyba ....to mozesz kupic pare ksiazek i cos przeczytac
nie wiesz to nie pisz taka mam prośbe

1.stare motocykle i samochody np. junak (m72, zuk syrena trabant itd) mogły mieć miały pradnice pradu stałego + regler [pomijam temat samowzbudej i obcowzbudnej]
nie ma co prostowac ponieważ prad z defaultu jest wyprostowany

2.stare motocykle z gatunku tańszych i mniejszych miały ( i maja) generator pradu zmiennego z magnesami trwałymi (czesto połaczone z iskrownikiem)
na kilku cewkach z prostownikiem selenowym
2A jesli wyposażone w iskrownik to czesto bez regulatora szcególnie stare mopedy
jak widdac mozna bez reglera
3.nowsze pojazdy zwałaszcza samochodowe maja genaratory trójfazowe obcowzbudne
prąd jest prostowany w prostwniku wbudowanym w alternator a potem regler
i tu jest tak jak napisales
róznica w działaniu regulatorów do tych 3 typów jest kolosalna
virago tak jak zreszta dużo japońskich sprzetów ma generator typu 2 taki sam jak komar czy WSK tylko moc troche większa
PS pominałem temat dynostarterów jakie były zakładnae np. do MIkrusa (miałem taki wynalazek) czy też Velorexa

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 27 sierpnia 2008, 16:01
autor: krakers
witam
Podpinam się pod temat:

Mój regulator:
42X-A[glow=red]0[/glow]
SH569-12

A na allegro:
42X-A1
SH569[glow=blue]A[/glow]-12
Za 158 zł
Pierwszy

42X-81960-A1
Za 179zł
Drugi

A może inny bo te nie pasują ??

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 02 września 2008, 23:03
autor: elrychu
nie dalej jak parę postów wyżej pisałem że mam tańszy regulator (podróbka) i że działa bez problemu.....ale już nie działa. Dzisiaj mi padł i ledwo co dojechałem do domu. Jestem na 99,9% że to regulator bo jak dojechałem do domu to zmierzyłem napięcia na poszczególnych fazach alternatora i są ok (tzn wszystkie trzy równe, na wolnych ok 17V a na wyższych obr. odpowiednio wzrastają).
Tak więc czeka mnie zakup regulatora ale ORYGINALNEGO!

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 03 września 2008, 11:01
autor: MOTOVIR
Mój regulator podróbka (droższa) od kwietnia 6tys. km działa bez zastrzeżeń oby tak dalej

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 03 września 2008, 11:10
autor: Stilgar
Gliwicki pisze:Jak widze kyller ma wiedze w tym temacie. I tak mi chodzi po glowie pewien pomysl :mrgreen: Moze by tak jednak troszeczke poeksperymentowac i zrobic swoj wlasny forumowy patent na ten regulator? Sprawdzony uklad na pewnych podzespolach ...

Bo z tego co widze jest to towar dosc poszukiwany :cry:
Rozmawiałem z kolegą z firmy , jest elektronikiem, z chęcią się podejmie, ale potrzebny jest jakiś uszkodzony regulator. Może ktoś ma ?

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 03 września 2008, 11:37
autor: StesiU
mój wylądował w koszu ale wiem ze Wolbi wymieniał to moze jeszcze ma swój stary

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 03 września 2008, 12:16
autor: Teslacoil
Przymierzam się do skonstruowania regulatora impulsowego, na razie szukam rdzenia ferrytowego toroidalnego na potrzebny tu dławik. Zaletą takiego regulatora (jeśli wyjdzie) będzie, że nie będzie stratny, tzn nie będzie przeciążał cewek alternatora (prądnicy :wink: ) i sam nie będzie się grzał. Wadą bedzie na pewno większy gabaryt.
Dam znać jak coś zmajstruję.

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 03 września 2008, 12:49
autor: Stilgar
Może się w Kletnie jakiś rozwalony znajdzie

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 08 września 2008, 21:20
autor: elrychu
Moja maszynka ma już nowy regulator i wszystko chodzi jak należy. Wydojony aku już po paru min. miał siłę obracać rozrusznikiem. Zauważyłem tylko jedną rzecz: stary nieoryginalny regulator miał nieco wyższe napięcie ładowania (powyżej 14V), natomiast nowy oryginalny ma na poziomie 13,2-13,6 ale z tego co pamiętam to dużo osób pisało że ma właśnie takie napięcie, więc nie przejmuję się tym.

Achaaa...jak będę miał więcej czasu to zabiorę się za delikatną rozbiórkę mojego starego regulatora, postaram się zrobić to tak by móc narysować jakiś schemat.

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 09 września 2008, 16:17
autor: Sol
Zadam pytanie.Dla Was moze banalne, Odkrecilam dziesiaj tuzin srubek i pozdejmowalam co sie tylko da i....... za nic nie moge znalezc regulatora :shock: Gdzie on sie znajduje??Nawet 2 mechanikow rece rozlozylo. :shock:

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 09 września 2008, 20:10
autor: elrychu
lewa strona motocykla, trochę powyżej i nieco w lewo od puszki układu wydechowego jest taki skąpo użebrowany aluminiowy element - to radiator regulatora a sam regulator znajduje się pod nim. Żeby się do niego dostać trzeba odkręcić metalową osłonę przy stacyjce (klucz 17mm i chyba 8mm), później 2 śruby którymi przykręcony jest sam aluminiowy radiator i już widać regulator:) który jest przekręcony dwoma śrubami do radiatora. Jeszcze tylko 2 kostki: jedna z trzema białymi kabelkami i druga z jednym czerwonym i regulator masz na stole:)

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 15 marca 2009, 08:07
autor: funkofil
Witam
Mam również dylemat w sprawie regulatora.Siadł mi regler i kupiłem na allegro nowy z oznaczeniem 42x-A1 za 158 zl.bo takiego jaki miałem oryginalnie czyli 42x-AO nie było.Czy ma to jakieś znaczenie?
Druga sprawa to to ze regulator chyba pracuje poprawnie bo staje sie szybko cieply ale nie mam pewności bo mam nowa baterie i jeszcze nie jezdze bo jest za zimno. Moj dylemat polega na tym ze gdy motor pracuje i swiatla sie swieca ale przy dodawaniu gazu nie ma roznicy w świeceniu a wydaje mi sie ze powinna byc. Jestem swierzakiem z Virago i nie mam doświadczeń.Czy stale swiatlo to norma albo nie mam ładowania?
Proszę o podpowiedz

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 15 marca 2009, 20:40
autor: Yapi
FUNKOFIL - co do pierwszej części nie będę się wypowadał bo nie mam pewności.
Jeżeli chodzi o to, że po dodaniu gazu reflektor nie świeci jaśniej to moim zdaniem jest ok. Po odpaleniu silnika głównym dostawcą energii jest altermator, który o ile dobrze pamiętam daje napięcie w granicach 14 V. Altermatory mają to do siebie (w przeciwieńsrwie do prądnic), że już od najniższych obrotów wirnika (magneśnicy) pracują z pełną mocą.

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 15 marca 2009, 21:35
autor: rabw
Yapi pisze:Altermatory mają to do siebie (w przeciwieńsrwie do prądnic), że już od najniższych obrotów wirnika (magneśnicy) pracują z pełną mocą.
Mogę się mylić, ale coś mi tu nie pasuje. Czy to nie jest tak, że w Virago są prądnice, a nie alternatory? Z tego co dowiedziałem się na forum, w Virago jest po prostu magnes + uzwojenia. To działa na dość topornej zasadzie: teoretycznie powinno być tak, że im wyższe obroty, tym wyższe napięcie.

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 16 marca 2009, 13:14
autor: BoPos
rabw pisze:Mogę się mylić, ale coś mi tu nie pasuje
Mylisz się.
rabw pisze:Czy to nie jest tak, że w Virago są prądnice, a nie alternatory?
Nie jest tak.

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 28 kwietnia 2009, 11:12
autor: Kazor
temat jest odświeżany ale co tam...

:arrow: BoPos

to Ty się mylisz i nie wprowadzaj ludzi w błąd gdy nie masz pojęcia...

w Virówkach są trójfazowe prądnice z reglem jak budowa cepa :o

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 29 kwietnia 2009, 12:40
autor: strazak
Kazor pisze:Virówkach są trójfazowe prądnice
no to poproszę abyś opisał różnice między alternatorem a prądnicą bo jestem bardziej skłonny przyznać racje koledze BoPos,

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 29 kwietnia 2009, 13:37
autor: Arek1965
w Virówkach są trójfazowe prądnice z reglem jak budowa cepa :o
Alternator to jest po prostu trójfazowa prądnica prądu zmiennego :razz:

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 10 maja 2009, 14:24
autor: michael
To jaki regulator kupić? Mam ten najtańszy, bez żadnych napisów na nim, no i padł, ma rozrzut od 12,5V do ponad 15V czasem, a zdaje się, że ma w miarę równo być. Ogólnie na wolnych nie ładuje jak opisałem w swoim temacie. Co kupić, żeby jeździć i nie zaglądać? Używkę oryginał, Tourmaxa z allegro, czy jakiś taki za 175zł z allegro?

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 10 maja 2009, 19:39
autor: EDDIE
Tourmax jest OK. Zapłaciłem za niego 150zł + przesyłka.

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 21 maja 2009, 21:21
autor: hyny
Dopadło i mnie. Regulator (najprawdopodobniej) do bani . Na światłach mijania ładowanie spada do 8 V. Po przeczytaniu postów, nie chciałbym eksperymentować, tylko mieć coś, co mnie nie zostawi w lesie w ciemna noc, 100 km od domu.
Ma ktos zamontowany taki ? [url]http://www.reg_mot.republika.pl/[/url] , czy brać Tourmax? Cenowo podobnie. Zależy mi na trwałym.

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 21 maja 2009, 22:37
autor: kyller
hyny pisze:Dopadło i mnie. Regulator (najprawdopodobniej) do bani . Na światłach mijania ładowanie spada do 8 V. Po przeczytaniu postów, nie chciałbym eksperymentować, tylko mieć coś, co mnie nie zostawi w lesie w ciemna noc, 100 km od domu.
Ma ktos zamontowany taki ? [url]http://www.reg_mot.republika.pl/[/url] , czy brać Tourmax? Cenowo podobnie. Zależy mi na trwałym.
no niestety padł ci za wczesnie super-hiper-debesciarskie beda dostepne najwczesniej za miesiac [mam nadzieje] dla forumowiczów będzie znizka

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 22 maja 2009, 23:49
autor: EDDIE
hyny pisze:Dopadło i mnie. Regulator (najprawdopodobniej) do bani . Na światłach mijania ładowanie spada do 8 V. Po przeczytaniu postów, nie chciałbym eksperymentować, tylko mieć coś, co mnie nie zostawi w lesie w ciemna noc, 100 km od domu.
Ma ktos zamontowany taki ? [url]http://www.reg_mot.republika.pl/[/url] , czy brać Tourmax? Cenowo podobnie. Zależy mi na trwałym.
Dałem ci odpowiedź w innym temacie. Niepotrzebnie piszesz o tym samym problemie w trzech różnych tematach.

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 23 maja 2009, 08:54
autor: hyny
Dzięki. Zamotałem sie w tym wszystkim.

Re: Jaki regulator napięcia kupić ?

: 24 maja 2009, 21:51
autor: Kazor
:arrow: strazak
:arrow: Arek1965

Właściwie to terminu alternator używa się głównie do prądnic prądu przemiennego w samochodach.

Stąd (dla odróżnienia) nie jest wskazane używanie tego terminnu dla prądnic prądu przemiennego w motocyklach japońskich dla przykładu, bo te prądnice nie różnią się ogólnie biorąc od prądnicy w Komarze, Romecie rodzin Ogar, WSK i tym podobnych ustrojstw, oczywiście oprócz tego że faz jest 3 a nie jedna.

Alternator w samochodzie jest prądnicą z regulowanym (najczęściej wbudowanym) regulatorem wzbudzeniem, stąd inna zasada działania całości.

pozdrawiam
Łukasz

PS: zresztą kyller napisał wszystko dość jasno...