Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
przybylski_marek
Posty: 27
Rejestracja: 05 marca 2012, 08:30
Motocykl: yamaha virago 535
Lokalizacja: Skwierzyna
Wiek: 45
Status: Offline

Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: przybylski_marek »

Witam
dzisiaj to już mój drugi wątek. No ale tak to jest jak kupisz motocykl od pseudo :chopper: motocyklisty.
Czytałem słynny wątek odnośnie badania regulatora i alternatora napisany przez SZOGUNA.

viewtopic.php?f=21&t=5922

Po wykonaniu pomiarów nadal nie znalazłem odpowiedzi.
Pomiary regulatora:
I. pomiar omomierz nastawiony na 20M i 2M
1. 5,04 0,933
2. 5,06 0,949
3. 5,21 0,916

II. pomiar omomierz tak samo 20 i 2M
1. 5,08 0,937
2. 4,80 0,886
3. 5,22 0,948

Pomiar alternatora.
I pomiar
1.AB. 3,61
2.BC. 3,24
3.AC. 3,46

II. pomiar
A. 3,61
B. 3,24
C. 3,27

Podłączyłem wszystko tak jak było i odpaliłem motocykl. Zrobiłem pomiar na zapalonym motocyklu wpiąłem się w kostkę łączącą alternator z regulatorem (trzy białe przewody). Pomiar 1. 4,2; 2. 4,2; 3. 2,3.
Na czerwonym przewodzie 13,1 czasami 13,2. Nie mam obrotomierza ale przy znacznych obrotach nic się nie zmienia.
Co wy na to.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: -waldi- »

po pierwsze:

Na zgaszonym moto rozłącz wtyczkę idącą od alternatora do regulatora (trzy białe) i zmierz jaki jest opór między którymś z pinów, a masą silnika. Chodzi o wtyczkę na kablach z silnika.

Miernik ustawiony na zakres ok 2kom

po drugie"

Ustaw miernik na zakres pomiaru napięcia zmiennego (AC V) minimum 50V; przeważnie jest to 200V, odpal moto zmierz jakie jest napięcie między tymi trzema pinami przy takich samych obrotach - wtyczka jak wyżej od strony silnika i rozłączona

zapisz wyniki i zakres miernika

po trzecie:

podłącz regulator (jak przy normalnej eksploatacji, miernik ustaw na zakres pomiaru napięcia stałego (DC V) około 2V , odpal moto i wykonaj pomiar na odpalonym moto i włączonych światłach między:
- czerwony kabel od regulatora, a zacisk "+" akumulatora
- obudowa aluminiowa regulatora, a zacisk "-" akumulatora
podczas pomiaru zmieniaj obroty i zanotuj najwyższe wartości napięcia

po czwarte:

Zmierz jakie masz napięcie na odpalonym miedzy czerwonym regulatora, a obudową alu regulatora na wolnych, i podniesionych obrotach (najlepiej przedział napięcia od - do) - miernik ustawiony na zakres pomiaru napięcia stałego powyżej 20V


podaj wyniki jakie będziesz miał to Ci postawię diagnozę :)

A teraz do pomiarów które wykonałeś:

Pomiar regulatora omomierzem to nieporozumienie jak już to testem "diody" więc pomiar I i II regulatora do du..y :)
Pomiar zwykłym miernikiem oporności uzwojeń można sobie :evil: jak już to miliomomierzem - czyli pomiar oporności uzwojeń I i II wykazuje tylko że masz ciągłość uzwojeń i tyle
Pomiar który wykonałeś na podłączonym regulatorze i odpalonym moto jest z zamiaru OK, ale czynność pomiaru spaprałeś :D bo miałeś miernik ustawiony na napięcie stałe, a powinno być na zmienne
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
przybylski_marek
Posty: 27
Rejestracja: 05 marca 2012, 08:30
Motocykl: yamaha virago 535
Lokalizacja: Skwierzyna
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: przybylski_marek »

Cześć Waldi,
zrobiłem pomiary

1. Opór między pinami masą silnika
na wszyskich pinach jest 0,001

2. Napięcie zmienne ACV
Piny
AB 16,6 - 17,3
BC 17,9 - 19,0
CA 16,9 - 18,0
Wartosci skaczą bo mam problem z gaźnikami nie mogę utrzymać obrotów w ryzach

3. DCV
Czerwony przewód a (+) aku. wolne obrty 0,115 - 0,128
Znacznie zwiększone obroty 0,230 - 0,274

Obudowa aluminiowa regulatora a (-) aku. 0,320 - 0,350
znacznie zwiększone obroty 0,518 - 0,530

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jjanusz
Posty: 710
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:45
Motocykl: Honda NT 650
Lokalizacja: krasnogliny(dęblin) lubelskie
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: jjanusz »

1.albo ma przebicie stojan do masy,albo cos źle zmierzyłeś
jjjanusz
------------------------------------------------------------------
"Niedość, że masz prace to i pieniądze byś chciał?"
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: -waldi- »

przybylski_marek pisze: 1. Opór między pinami masą silnika
na wszyskich pinach jest 0,001
jak wyżej napisane żle wykonany pomiar lub zwarcie uzwojeń - ustaw miernik na zakres 2kom i zmierz jeszcze raz na wyłączonym silniku oczywiście
przybylski_marek pisze: 2. Napięcie zmienne ACV
Piny
AB 16,6 - 17,3
BC 17,9 - 19,0
CA 16,9 - 18,0
OK jest
przybylski_marek pisze: 3. DCV
Czerwony przewód a (+) aku. wolne obrty 0,115 - 0,128
Znacznie zwiększone obroty 0,230 - 0,274

Obudowa aluminiowa regulatora a (-) aku. 0,320 - 0,350
znacznie zwiększone obroty 0,518 - 0,530
spadki napięć są nie do przyjęcia - jak dodasz je do tego napięcia ładowania co masz to będziesz miał idealne

wszystkie styki od złącza na czerwonym kablu regulatora do aku do wyczyszczenia i przelutowania miejsca zagniatania żył, gniazdo bezpiecznika też.

Regulator do odkręcenia, wyczyść ramę i jego tak by spadek był poniżej 0,05V.
Na przewodzie + jak uda Ci się zejść do 0,1V to będzie OK


daj znać jak porobisz to i jakie bedą wyniki pomiarów spadków napięć i ładowania.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
przybylski_marek
Posty: 27
Rejestracja: 05 marca 2012, 08:30
Motocykl: yamaha virago 535
Lokalizacja: Skwierzyna
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: przybylski_marek »

Witam wszystkich po długim czasie,
po konsultacji telefonicznej z waldim, okazało się że alternator ma przebicie na masę. Szukałem, szukałem informacji w internecie odnośnie przewijanie, chodziłem po zakładach zajmujących się przewijaniem i słyszałem że albo nie podejmą się przewinięcia albo koszt przewyższy nowy. Byłem już zdeterminowany do zakupu nowego ale znalazłem na allegro firmę która zajmuje się przewijaniem alternatorów od motocykli. Zadzwoniłem i wysłałem koszt 150 zł. Wygląda jak nowy, niestety nie mogę go jeszcze sprawdzić ponieważ mam problem ze złożeniem maszyny. Po zdemontowaniu alternatora dałem dałem też kapy do polerowania. Wyszło fantastycznie ale niestety zgubiłem sworzeń który trzyma koło zębate (chyba bendiks to się nazywa) ono wchodzi w kapę i w karter.
Wysyłam zdjęcia alternatora.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c17 ... c22a3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/724 ... 00bbd.html

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim kolegom a zwłaszcza waldiemu. Napiszę jak uda mi się złożyć i sprawdzić maszynę ale na pewno nie ma już przebicia na masę. Sprawdzone.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: -waldi- »

czy uzwojenia są zalakierowane po nawinięciu? bo jak nie, to za długo nie wytrzymają.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
przybylski_marek
Posty: 27
Rejestracja: 05 marca 2012, 08:30
Motocykl: yamaha virago 535
Lokalizacja: Skwierzyna
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: przybylski_marek »

Tak, wygląda na to że wszystko zrobione profesjonalnie.
Awatar użytkownika
przybylski_marek
Posty: 27
Rejestracja: 05 marca 2012, 08:30
Motocykl: yamaha virago 535
Lokalizacja: Skwierzyna
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: przybylski_marek »

Witam,
WALDI złożyłem maszynę i pomierzyłem
1. Napięcie międzyfazowe miernik ACV, napięcia między sobą w 3 przypadkach 120
2. Podłączony regulator odłączony czerwony przewód (odpalony motocykl i włączone światła):
- czerwony kabel regulatora a zacisk (+) akumulatora 13,8 - 15,7
- obudowa aluminiowa regulatora a zacisk (-) akumulatora 0,9 - 0,6
3. napięcie na odpalonym czerwony przewód regulatora a obudowa regulatora DCV 1,7 - 1,3 ( mam bardzo nierówne obroty - gaźnik do czyszczenia i jak spadają bardzo to na mierniku pojawia się nawet 3,0; 3,5 czasami wskoczy 5,0 na chwilę - nie wiem z czeto to wynika)
Napisz co o tym sądzisz.
A cha badając badając akumulatora na odpalonym motocyklu (między zaciskiem + a - akumulatora) DCV. 17V
Pozdrawiam
viragomen
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: viragomen »

Albo kolega co nieco pomylił przy pisaniu, albo ma uszkodzony miernik, bo gdyby wziąć wszystko dosłownie to
i akumulator i być może regulator jest uszkodzony oraz występują w instalacji zbyt duże spadki napięcia :?.
No jakoś nie wierze w aż taki pech :D .
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: -waldi- »

przybylski_marek pisze:2. Podłączony regulator odłączony czerwony przewód (odpalony motocykl i włączone światła):
przy dobrym układzie nic się nie stało, przy zlym właśnie spaliłeś regulator :)

czytaj dokładnie co pisałem i krok po kroku rób. Nigdzie nie pisałem by rozłączyć + regulatora i odpalić moto.
Masz wetknąć końcówkę miernika w złącze od tyłu i tak mierzyć.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
przybylski_marek
Posty: 27
Rejestracja: 05 marca 2012, 08:30
Motocykl: yamaha virago 535
Lokalizacja: Skwierzyna
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: przybylski_marek »

Witam
Znowu zrobiłem pomiary
Podłączony regulator (odpalony motocykl i włączone światła):
- czerwony kabel regulatora a zacisk (+) akumulatora miernik ustawiony na 20 pomiar: na wolnych (0,09-0,1) na wysokich (0,05 - 0,04)
miernik ustawiony na 200 pomiar: 00,2 - 00,1

- obudowa aluminiowa regulatora a zacisk (-) akumulatora miernik na 20 pomiar: na wolnych (0,11) na wysokich (0,1 - 0,09)
miernik ustawiony na 200, pomiar: zmieniałem obroty 00,2 - 00,1 - 00,3

napięcie na odpalonym czerwony przewód regulatora a obudowa regulatora

zmieniałem obroty 15,60 - 16,40 - 17,00

Pozdrawiam
viragomen
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: viragomen »

Teraz pomiary wyglądają ok :D.

Spadków napięć w instalacji "nie ma".
Regulator ładuje zbyt wysokim napięciem.
Akumulator szybko "traci płyny" i bez ścisłego nadzoru szybko pójdzie do wymiany.
Awatar użytkownika
przybylski_marek
Posty: 27
Rejestracja: 05 marca 2012, 08:30
Motocykl: yamaha virago 535
Lokalizacja: Skwierzyna
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: przybylski_marek »

Witam,
to co kolego myślisz, że regulator do wymiany. Czy da się trochę pośmigać?? Bo już się z kasiurki wytrzepałem. Co ile trzeba kontrolować AKU. Jak przychodzę rano i mierzę go miernikiem to ma 17V.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
udzin
Posty: 610
Rejestracja: 11 listopada 2010, 00:03
Motocykl: Virago xv750 94r
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: udzin »

Miernik do wymiany :?
viragomen
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: viragomen »

przybylski_marek pisze:Witam,
to co kolego myślisz, że regulator do wymiany. Czy da się trochę pośmigać?? Bo już się z kasiurki wytrzepałem. Co ile trzeba kontrolować AKU. Jak przychodzę rano i mierzę go miernikiem to ma 17V.
Pozdrawiam
Ciężko strzelić liczbowo ale akumulator należy kontrolować możliwie jak najczęściej, bo jazda z poziomem elektrolitu poniżej poziomu min. jest dla aku mocno szkodliwa.

Skoro kasy nie ma, to nie ma wyboru i trzeba "trochę pośmigać" aczkolwiek jednocześnie zbierać kasę na komplet regulator + akumulator, bo nowego akumulatora na takie warunki ładowania osobiście raczej bym nie zakładał.

Z uwagi na stosunkowo rzadką i jednocześnie dość kosztowną diagnozę warto sobie "dla spokojności" sprawdzić pomiary innym miernikiem lub też sprawdzić obecny miernik mierząc znane napięcie np. nowej 9V baterii Obrazek
Awatar użytkownika
udzin
Posty: 610
Rejestracja: 11 listopada 2010, 00:03
Motocykl: Virago xv750 94r
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: udzin »

przybylski_marek pisze:zmieniałem obroty 15,60 - 16,40 - 17,00

Pozdrawiam
przybylski_marek pisze:Witam,
i mierzę go miernikiem to ma 17V.
dwa razy zawyżone wyniki kontrola miernika !!! a ten drugi już :frustrated:
Ostatnio zmieniony 02 maja 2012, 07:14 przez udzin, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: -waldi- »

Aku w stanie spoczynku ma 17V? jak tak to inny miernik weź bo nie ma takiej opcji max to 13,2V, które i tak z czasem "zleci" do 12,8


wygotujesz aku - sprawdzaj często poziom elektrolitu w aku i dolewaj wody.

Można pokusić się i szeregowo na czerwonym od regulatora zamontować żarówkę H4 100/100W z połączonymi dwoma włóknami - nadmiar napięcia odłoży się na żarówce. Czy jedno włókno, czy oba to już doświadczalnie musisz dobrać. To taki sposób na przetrwanie.
Jeszcze jeden sposób jest: odłącz którąś z faz ( wypnij jeden z białych od regulatora), lub znajdź na której z faz nie "zbija" napięcia. Na 2 fazach też da się jeździć :D

albo pisz na PW :) podeślę Ci mój
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
przybylski_marek
Posty: 27
Rejestracja: 05 marca 2012, 08:30
Motocykl: yamaha virago 535
Lokalizacja: Skwierzyna
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: przybylski_marek »

Witam
chłopaki sprawdziło się, miernik nowy chyba uszkodzony dla pewności sprawdziłem u kolegi w aucie też pokazał że ma 17V. Bateria paluszek pokazuje 2V. Załatwiłem inny miernik i:

ładowanie na wolnych 14,2 ale jak daje wysokie obroty to spada do 13,7-13,6.
Pozdrawiam
Marek Przybylski
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: -waldi- »

poczyść masy, przewody plusowe i jeździj - jest OK
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
motocyklista 45
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: motocyklista 45 »

:motorcycle: Witam Waldi!Moj niczek ,,motocyklista45,,z Krakowa.Podl mi, regulator napiecia w jamaszce ViragoXV-750.Doszly mnie sluchy ze takowy masz do sprzedania,Zalozylem od CBR-ki i na razie udalo mi sie przejechac na nim dojechac z Kudowy do Krakowa.Dzwonilem do Ciebie ale mialem pecha.Moj telefon 501-470-171 jak mozesz daj esemesa ja zadzwonie .Lewa w gore!
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: -waldi- »

CBR-ka ma taki sam układ ładowania i regulator bez problemu pasuje. Jak ładowanie w porządku to można jeździć :)
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Patryk91
Posty: 36
Rejestracja: 20 maja 2013, 19:26
Motocykl: XV 535 '87
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 32
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: Patryk91 »

Odgrzeje. Ostatnio nie odpaliłem motocykla bo padł mi aku który kupiłem z tydzień wcześniej. Zrobiłem pomiary zalecane przez Waldiego. Moje pierwsze manewry z urządzeniem zwanym miernikiem, urządzenie za 15 zł z castoramy, więc pozostaje mi trwać w nadziej, że pomiary są prawidłowe.
Na wyłączonym silniku pomiar na aku: 12,16 V
Na włączonym silniku z małymi obrotami: 12,20-12,35 V
Na wyższych obrotach: 13,10 V

Kostka:
B
A|???|C

1. 2000 ?
A,B,C 001?
2. V~200
Niskie obroty:
AB 18-18,5 V
BC 18-19 V
AC 18-19 V
Wysokie obroty (nie mam obrotomierza):
AB 65 V
BC 61 V
AC 54 V
3. Stałe 20 V
- czerwony kabel od regulatora, a zacisk "+" akumulatora = -0,52 (najwyższa w wartości bezwzględnej)
- obudowa aluminiowa regulatora, a zacisk "-" akumulatora = 0
4. Stałe 20 V
-12 V do -13,5 V

Dodatkowo wykonałem jeszcze pomiary między białymi kablami (przy rozłączonej kostce) a minusem akumulatora (gdzieś mi się przewinęło że ma być 0) i wyszło:
A - 15 V
B - 15 V
C - 0,3 V
Miernik ustawiony na V~200

Pomoże ktoś w diagnozie?
Dodam, że mój motocykl to wersja Amerykańska, więc nie da się wyłączyć świateł (chyba, że młotkiem) i rocznik 87, więc regler schowany pod bakiem - właściwie wie ktoś jak się do niego dobrać?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: -waldi- »

zmierz opór między uzwojeniem a masą
Patryk91 pisze:3. Stałe 20 V
- czerwony kabel od regulatora, a zacisk "+" akumulatora = -0,52 (najwyższa w wartości bezwzględnej)
tu jest też problem - za duże spadki napięć.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1416
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Ładowanie 12,9; 13; 12,5????? Pomocy

Post autor: wąsaty7 »

Dodatkowo wykonałem jeszcze pomiary między białymi kablami (przy rozłączonej kostce) a minusem akumulatora (gdzieś mi się przewinęło że ma być 0) i wyszło:
A - 15 V
B - 15 V
C - 0,3 V
Miernik ustawiony na V~200

Po tym pomiarze widać że masz uszkodzony alternator.Dodatkowo spadek napięcia między regulatorem a zaciskiem +
W pierwszym problemie pomoże http://www.elektromechanika.szczecin.pl/ , w drugim cyna i lutownica.
Wąsaty7
ODPOWIEDZ