Klaksony

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
zobek
Posty: 22
Rejestracja: 08 czerwca 2012, 05:27
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Pcim koło Myślenic
Wiek: 47
Status: Offline

Klaksony

Post autor: zobek »

Witam Wszystkich. Mam pytanie za DUŻE :nazdrowie: . Dziś przestał mi działać klakson. Sprawdzam bezpieczniki,
-spalony od sygnalu, wymieniam na nowy-sygnału nie ma. Sprawdzam prąd przy klaksonach jest OK. Daję na krótko nie działają. Czy to możliwe że spaliły sie obydwa klaksony na raz i bezpiecznik od nich?! Z jakiej przyczyny? Włącznik jest OK.
zobek
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: -waldi- »

wystarczy wyregulować je - z tyłu masz małą śrubkę regulacyjną, zluzuj kontrę i reguluj. Z drugiego sygnału odepnij kabelek by niepotrzebnie nie obciążał instalacji na czas regulacji.

sprawdzałeś czy dochodzi + ? to sprawdz czy - też dochodzi :) albo podepnij zamiast sygnału żarówkę
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
zobek
Posty: 22
Rejestracja: 08 czerwca 2012, 05:27
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Pcim koło Myślenic
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: zobek »

Dzięki valdi! :nazdrowie: Jak zawsze szybka i rzeczowa odpowiedz. Problem rozwiązany :) Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5107
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: 2007XV1700 »

i co było?
Awatar użytkownika
Wolf_88
Posty: 827
Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 17:51
Motocykl: była 535, jest 1100
Lokalizacja: Oleśniki - powiat Świdnik
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: Wolf_88 »

Witam,

Sygnał dźwiękowy odmówił mi posłuszeństwa. Nie wiem od kiedy, bo nigdy nie sprawdzam, a używania go nie miałem okazji na szczęście.
Mam pytanie, gdzie znajduje się bezpiecznik od sygnału dźwiękowego? Czy pod siedzeniem?
Czy sam sobie poradzę z problemem? Jeśli bezpiecznik nie spalił się to co mam dalej sprawdzać?

Dzięki.
"It's Not a Motorcycle Baby, It's a Chopper"
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894

https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony ;-)
Awatar użytkownika
Wolf_88
Posty: 827
Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 17:51
Motocykl: była 535, jest 1100
Lokalizacja: Oleśniki - powiat Świdnik
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: Wolf_88 »

Pomoże ktoś? ;-)
Czy bezpiecznik do klaksonu to ten sam co do kierunkowskazów? Kierunkowskazy działają.
"It's Not a Motorcycle Baby, It's a Chopper"
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894

https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony ;-)
Awatar użytkownika
MrScythe
Posty: 1212
Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: MrScythe »

Nie pamiętam dokładnie, ale chyba bezpiecznik, który jest odpowiedzialny min. za klakson, to bezpiecznik główny, który jak się przepali, to nawet nie odpalisz moto. Zobacz, czy czasami kabelek się nie odpiął, bo mi się tak często zdarzało, zanim go mocniej przygiąłem.
Obrazek
Awatar użytkownika
Wolf_88
Posty: 827
Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 17:51
Motocykl: była 535, jest 1100
Lokalizacja: Oleśniki - powiat Świdnik
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: Wolf_88 »

Ale kabelek po stronie przycisku przy lewej manetce, czy od drugiej strony? I w ogóle, to w którym miejscy dokładnie jest ten sygnalizator umieszczony, tzn. głośnik ?
"It's Not a Motorcycle Baby, It's a Chopper"
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894

https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony ;-)
Awatar użytkownika
mytek1
Posty: 1107
Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: mytek1 »

Wolf_88 pisze:Ale kabelek po stronie przycisku przy lewej manetce, czy od drugiej strony? I w ogóle, to w którym miejscy dokładnie jest ten sygnalizator umieszczony, tzn. głośnik ?
Z przodu nad przednią głowicą się znajduje.
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
Awatar użytkownika
MrScythe
Posty: 1212
Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: MrScythe »

Jeżeli przy samym klaksonie będzie ok, to możesz też sprawdzić, czy w przełącznikach przy manetce wszystko ok, ale to raczej w drugiej kolejności. Klakson standardowo jest z przodu, nad przednim cylindrem.
Obrazek
Awatar użytkownika
Wolf_88
Posty: 827
Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 17:51
Motocykl: była 535, jest 1100
Lokalizacja: Oleśniki - powiat Świdnik
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: Wolf_88 »

Dzięki, jutro posprawdzam. Być może coś rozłączyłem wymieniając świecę, polerując chromy itd.
"It's Not a Motorcycle Baby, It's a Chopper"
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894

https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony ;-)
Awatar użytkownika
Wolf_88
Posty: 827
Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 17:51
Motocykl: była 535, jest 1100
Lokalizacja: Oleśniki - powiat Świdnik
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: Wolf_88 »

Problem leżał w śrubce, o której pisał Waldi. Poluzowałem ją i klakson działa ;-)
Dzięki za pomoc
"It's Not a Motorcycle Baby, It's a Chopper"
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894

https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony ;-)
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: -waldi- »

używaj go częściej (nawet z nudów trąbnij sobie po odpaleniu), bo zaśniedziały styki w nim :)
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Digidy1
Posty: 252
Rejestracja: 11 października 2013, 22:16
Motocykl: XV 535 94r.
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Wiek: 31
Kontakt:
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: Digidy1 »

Odświeże troszki temat, mam pytanie odnoścnie napięcia na sygnale, mam nazbyciu głośniejszy sygnał a też ładnie się prezentuem problem w tym że wymaga więcej prądu bo gdy go podłącze pod stary sygnał to ledwo go słychać, jest jakiś sposób by podnieść ten prąd czy nie bardzo?
Tomek

Born To Be Wild
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: wąsaty7 »

W obudowie od strony zacisków masz śrubkę do regulacji dźwięku sygnału.Jeśli to nie pomoże należy rozkręcić sygnał zlokalizować styki i wyczyścić np.bardzo drobnym papierem ściernym.Po wyczyszczeniu wyregulować.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
Digidy1
Posty: 252
Rejestracja: 11 października 2013, 22:16
Motocykl: XV 535 94r.
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Wiek: 31
Kontakt:
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: Digidy1 »

Dzięki kolego ale nie o to mi chodziło bo wiem jak się reguluje nie znam się zanadto na elektryce, bo mam nieoryginalny sygnał który chciałbym podpiąć lecz on potrzebuje większego prądu
Tomek

Born To Be Wild
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4923
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: grzegorzbr2 »

Dobrym sposobem jest zamontowanie przekażnika załączającego oraz nowych przewodów zasilających sygnał o więkrzym przekroju np 4mm2. Taki przekażnik odciąża włącznik sygnału przy kierze i przewody zasilające sygnał - oryginalne są za cienkie i przy dużym poborze prądu są na nich spore spadki napięć, co powoduje w tym przypadku zmniejszoną głośnością klaksonu.
Awatar użytkownika
Digidy1
Posty: 252
Rejestracja: 11 października 2013, 22:16
Motocykl: XV 535 94r.
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Wiek: 31
Kontakt:
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: Digidy1 »

Dzięki wielkie Grzesiu będę dziś sprawdzał, mam kable i przekaznik to nic mnie zabawa nie wyjdzie :D
Tomek

Born To Be Wild
Awatar użytkownika
gpz
Posty: 160
Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
Motocykl: virago XV 750 1994
Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: gpz »

chyba czas odświeżyć temat...
Od jakiegoś czasu obserwuje dziwne zachowanie klaksonu, tzn:
przy stojącym i zapalonym motorze, kiedy kierownicę skręcam w lewo włącza się klakson. jak ją wyprostuje, wszystko wraca do normy. Również przy ruszaniu i skręceniu kierownicy w lewo klakson się włącza..
Domyślam się, że problem może leżeć gdzieś w kablach, w tym sensie, że kręcąc kierownicą w lewo kabel od klaksonu również się przemieszcza i w ten sposób się on włącza. Sprawdziłem to i dalej tak samo.. Trochę to jest wkurzające..
Macie Panowie jakieś pomysły? Pewno trzeba będzie sprawdzić przełącznik i sam klakson (w zasadzie styki), ale możę się mylę...
Awatar użytkownika
Digidy1
Posty: 252
Rejestracja: 11 października 2013, 22:16
Motocykl: XV 535 94r.
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Wiek: 31
Kontakt:
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: Digidy1 »

Przepratrz jeszcze raz całe kable i złączki otwórz piwko i siądź przy piwku i bez nerwów sobie to sprawdź :)
Tomek

Born To Be Wild
Awatar użytkownika
BozoN
Posty: 316
Rejestracja: 26 marca 2012, 20:35
Motocykl: był :XV 535,
Lokalizacja: Warszawa - Targówek
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: BozoN »

Przy skręcie w lewo na skrzyżowaniu zawsze trza bardziej uważać, więc chyba to dobrze, że ostrzegasz dodatkowo innych uczestników ruchu :wink:
Veni, Vidi, Virago........
Awatar użytkownika
jjanusz
Posty: 710
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:45
Motocykl: Honda NT 650
Lokalizacja: krasnogliny(dęblin) lubelskie
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: jjanusz »

Pewnie masz przetarty kabel i dotyka gdzieś do masy przy skręcie kierą
jjjanusz
------------------------------------------------------------------
"Niedość, że masz prace to i pieniądze byś chciał?"
Awatar użytkownika
gpz
Posty: 160
Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
Motocykl: virago XV 750 1994
Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: gpz »

BozoN pisze:Przy skręcie w lewo na skrzyżowaniu zawsze trza bardziej uważać, więc chyba to dobrze, że ostrzegasz dodatkowo innych uczestników ruchu :wink:
nawet nie wiesz jak dobrze :D :D
kiedyś podjechałem pod sklep. Chcę ruszać, motor zapalony. Akurat obok mnie przechodziła taka pani w średnim wieku. Pech chciał, że jak była koło viragi to w tym momencie skręciłem kierownicą w lewo i 'włączył' się klakson... szkoda że nie widziałeś jak podskoczyła :D :D
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5107
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: 2007XV1700 »

klaksony w Virce działają na zwarcie obwodu masowego, na 100% masz przetarty przewód.
Awatar użytkownika
gpz
Posty: 160
Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
Motocykl: virago XV 750 1994
Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Klaksony

Post autor: gpz »

i znalazłem...
zaraz pod lampą przednią, niejako wzdłuż ramy idzie taka gruba wiązka kabli. Wchodzi do niej dość dużo kabelków. Poprzedni właściciel chyba czegoś tam szukał, bo punkt, gdzie wszystkie one łączą się w jedną wiązkę był zabezpieczony taśmą izolacyjną. Kupując moto widziałem to, ale było to solidnie zrobione.
W mojej virago blokada kierownicy jest nie w stacyjce, ale właśnie w ramie, po lewej stronie. Ta blokada trochę wystaję. Patrzę tam dzisiaj i widzę, że taśma izolacyjna jest rozerwana w tym miejscu i widać trochę kabelków.. Przenosząc ten stan faktyczny na problem włączającego się klaksonu:
skręcając kierownicą w lewo, ta wiązka zahacza o wystającą blokadę kierownicy, powodując mimowolnie tarcie. Wskutek niego izolacja kabli się przeciera. Trochę to zabezpieczyłem, ale dostęp jest tam zły.. Można by to jakoś inaczej zrobić? myślałem żeby tam może jakiś plastik przymocować, który by się tak nie przecierał jak taśma, ale nie wiem czy to najlepszy pomysł
ODPOWIEDZ