Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
dyzioo
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: dyzioo »

Zerknijlekko wyżej..pisałem już o tym..prawie o tym...

Tutaj masz ponownie to samo...i oznaczenia są prawie takie jak Twoje ;) :rock:

http://moto.allegro.pl/item359741960_re ... _1100.html

Pozdro600
Awatar użytkownika
StesiU
Posty: 1244
Rejestracja: 04 września 2007, 15:10
Motocykl: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: StesiU »

dyzioo pisze:...i oznaczenia są prawie takie jak Twoje
no właśnie rozchodzi sie o to "prawie"
wole nie ryzykować i sie upewnić
tak więc mowisz ze wszystko jest takie same, mimo ze różne oznaczenia??
Nie ma pogody nie na motocykl sa tylko zle ubrani motocyklisci.
grzybu
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: grzybu »

A co do regulatora to jeżeli wczasie jazdy po trasce powiedzmy 20- czy 30 km. zacznie kichać prychać i rozładuje się aku to znaczy że regulator do dupy, a jeżeli jeżdzisz i nic podczas jazdy się nie dzieje to ja na razie bym nic nie robił.
Dokładnie miałem takie objawy, przejechałem około 15km i zaczął strzelać z rury przy zmianie biegów i przegazówie aż w końcu zgasł Akumulator wyładowany na maksa, nic nie przekerecił, przekaźniki tylko było słychać. W innym wątku juz właśnie pisałem że spadają mi napięcia na zapalonym silniku, a po włączeniu świateł jeszcze większy spadek napięcia.
Czyli co zianteresować się mocno stanem mojego regulatora?
Awatar użytkownika
zyga
Posty: 120
Rejestracja: 06 grudnia 2007, 13:31
Motocykl: kawasaki ltd 454
Lokalizacja: Mogilany
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: zyga »

mi taż strzelał z rury ale regulator był ok a padał alternator przewijałem go :rock:
grzybu
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: grzybu »

Eh czyli dalej nie wiem co nie działa. Przewertowałem juz całe to forum i mam straszny młyn w głowie. Wiem póki co, że nie mam ładowania. I teraz prośba o poprawienie mnie jeśli przyjmuję zła taktykę. Wpadne do garażu, odkręce regulator i przeczyszcze styki. Jęsli nic się nie zmieni to muszę sprawdzić czy padł regulator czy coś nie tak z alternatorem. I jak to teraz po koleji sprawdzić? Odpalam moto i mierze napięcie między czerownym przewodem wychodzącym z regulatora a masą np. obudową regulatora? Jakie powinno byc prawidłowe napięcie? Czy moge odpalic moto na odekręconym regulatorze i sprawdzać napiecie miedzy czerownym a masa np. rama motocykla?
Jesli tu napiecia beda ok to sprawdzam alternator tak? Czyli odpinam kostke z 3 białymi przewodami i 1 czerownym idacym do regulatora. Odpalam moto teraz czy to sie nie uda i odpalam przed rozpieciem i ropinam kostke? Mierze napiecia miedzy białymi przewodami? W jakich granicach powinny byc? Wszystkie maja byc podobne? I czy ustawiam tu miernik na DC czy AC?
Jeśki ktoś ma jeszcze do mnie cierpliowść to proszę o pomoc:)
Pozdro
Teslacoil
Posty: 96
Rejestracja: 06 maja 2008, 10:35
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Czarnów
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: Teslacoil »

Ze sprawdzeniem styków to się zgadza. Oprócz kostek, sprawdź też połączenie masy regulatora z masą motocykla. Najlepiej odkręcić regulator od radiatora i "odświeżyć" styk, dotyczy też przewodu masowego z oczkiem.
Jak to nic nie da to sprawdzasz alternator, na postoju omomierzem, między fazami ma pokazać ok. 1 oma, zwiększ następnie zakres omomierza do kilkuset kΩ i sprawdź oporność pomiędzy dowolną fazą a masą moto - ma być przerwa, czyli nieskończenie wielka oporność. Jeśli o.k., odpal motor przy odłączonym regulatorze od alternatora i zmierz napięcie między fazami altka, miernik na zakresie 200V AC, napięcia mają być mniej więcej równe mierząc wszystkie trzy fazy, od ok. 20V na wolnych obrotach do nawet 50-60 przy wyższych.
Regulator napięcia można sprawdzić tylko połowicznie (w amatorskich warunkach, mnie udało się całkowicie), tzn. przy pomiarze "testem diody" na mierniku zachowuje się jak normalny prostownik trójfazowy. Miernik na zakresie "test diody" pokazuje spadek napięcia na badanym złączu półprzewodnikowym, nie oporność. Więc podłączamy czerwony przewód "+" miernidła do plusa regulatora, a "-" do jego minusa (regulator odłączony od aku i od altka) - ma być przerwa, czyli brak reakcji miernika. Zamieniamy przewody - ma pokazać 800 - 1200, to jest w miliwoltach. Zostawiamy "+" miernika przy minusie regulatora, a minus miernika do każdego białego po kolei - ma pokazać połowę wartości poprzedniego pomiaru, tzn 400 - 600. Teraz "-" miernika do plusa regulatora, a plusem miernika po białych... - wynik jak wyżej, czyli 400 - 600. Zamieniamy teraz przewody miernika i powtarzamy z białymi - ma nie być reakcji miernika.
Nie jest w tym przypadku sprawdzona zdolność regulatora do ograniczania napięcia, jednak jeśli problemem jest niedoładowanie, to nie ma to wielkiego znaczenia.
Nie wolno odpalać moto przy odkręconym regulatorze ze względu na ryzyko utraty jego kontaktu z masą moto.
Ale pewnie zagmatwałem....
dyzioo
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: dyzioo »

No panowie i panie....BRAWA dla KOLEGI ZAORA ze Szczecina...

Miałem (zdawało mi sie ze miałem) problem z regulatorem...ale kolega podjechał do mnie konno, wymontowałem od niego JEGO ORGAN - jego regulator...podłączyłem do mojego konika i co?? :cry: i nico...to samo co z moim..czyli wniosek wyciągneliśmy taki że mój regulator jest CALY....

Trzeba szukac daej...bo ładowanie ZNIKOME...tyci tyci..ale narazie kon mi jeździ...a czasu nie mam żeby grzebać...najprawdopodobniej cos może z alternatorem...ale sprawdzałem na prądzie ZMIENNYM i mam napięcie na wysokoch obrotach do 41 Voltów..
Pożyjemy zobaczymy...

Pozdro600 i jeszcze raz UKŁONY dla ZAORA...
grzybu
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: grzybu »

Oryginalny regulator powinien mieć taką samą kostkę jak ten z allegro. Ale może Ty nie masz oryginału. Bywały Chińskie regulatory które były na wsówki, bez kostki. A może poprzedni właściciel już coś przerabiał. Popatrz może są jakieś miejsca izolowane.
Odkreciłem regulator i sprawy się wyjaśniły. Zobaczyłem. że właśnie ja mam taki chinski regulator i jedna wsuwka wraz ze stykiem zatopionym w regulatorze była wyrwana. Ponieważ nie mam oryginału, nie wiem czym się zasugerować przy zakupie nowego regulatora bo nie mam orgyinalynych oznaczeń. Czy ten regulator z allegro bedzie ok? Dodatkowo doznałem szoku widząc jak ktoś namieszał z kablami, pełno posztukowanych kabli i izolacji. Mam nadzieje, że nowy regulator uda mi się podpiąć prawidłowo.
PS. Teslacoil - dzięki za twoją szczegółową poradę

Po dodaniu mojego powyższego wpisu, wpisałem w google oznaczenie tej "chinskiej" kostki KBPC5010 i teraz to już zgłupiałem, bo ten elemet kosztuje 5 zł

http://www.cnd.com.pl/produkt.php?produ ... &grupa=121
Nic z tego teraz nie rozumiem co poprzedni właściciel tu zastosował
Teslacoil
Posty: 96
Rejestracja: 06 maja 2008, 10:35
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Czarnów
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: Teslacoil »

To nic innego niż mostek prostowniczy, jednofazowy. Nie ogranicza napięcia, po zastosowaniu takowego, będzie wykorzystana tylko 1/3 uzwojenia alternatora. Możliwe, że ktoś sobie "opracował" taki barbarzyński sposób regulacji napięcia, tzn przez silne przeciążenie części uzwojenia alternatora. Mostek taki kosztuje grosze, po zamontowaniu takiego, namiastki ładowania będą (światła się rozjaśnią przy większych obrotach), więc i skasować można i to duużo więcej, niż cena tej kostki :evil: .
grzybu
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: grzybu »

No i nie wiem teraz jak zastosować oryginalny regulator, bo nie wiem czy pod ten mostek nie było kombinacji z instalacją. Wygląda to tak że jedną wiązką przychodzą 3 kable, 1 czerwony i 2 białe. Czerwony był podpięty do + tego mostka, jeden biały (ten urwany do AC mostka), a drugi biały do wolnego nieoznaczonego styku. Całkiem osobno, jeszcze nie ustaliłem skąd idzie jescze jeden kabel, tylko nie bezpośrednio do wtyku kostki ale do mocowania radiatora, skąd idzie krótki kable do drugiego nieoznaczonego wtyku w mostku.
Przy oryginalnym regulatorze z tego co widziałem na zdjeciach w sieci jest kostka łącząca i po krzyku prawda? Nie idzie żaden kable do obudowy radiatora prawda?
Teslacoil
Posty: 96
Rejestracja: 06 maja 2008, 10:35
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Czarnów
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: Teslacoil »

Biale przewody regulatora do trzech wyprowadzeń alternatora (z silnika), kolejność bez znaczenia, czerwony do plusa aku (przez bezpiecznik). W moim sprzęcie jest jeszcze czarny masowy przewód z oczkiem, mocowany jedną ze śrub łączących regulator z radiatorem.
grzybu
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: grzybu »

Nie wiem czy dobrze Cie zrouzmiałem ale mi z tego mostka (4 styki) wychodzą 2 białe, jeden czerowny i jeden własnie czarny z oczkiem który idzie do śruby mocującej radiator, skąd z koleji też idzie kabel gdzieś w głąb motora. Nie patrzyłem jeszcze na kostke w motorze od alternatora jak to jest ze w strone regulatora poszlo tylko 2 biale i 1 czerowny. Ale jak bede mial nowy regulator to rozumiem ze ten czarny z z oczkiem mam nie przedluzac do regulatora tylko zostawic przy srobie a ten co szedl od sruby do styku mostak wywalic?
Teslacoil
Posty: 96
Rejestracja: 06 maja 2008, 10:35
Motocykl: XV 535
Lokalizacja: Czarnów
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: Teslacoil »

Czarny z oczkiem zostaw przy śrubie, wywal ten co mówisz, znajdź jeszcze trzeci od alternatora i podepnij do jednego z białych regulatora.
grzybu
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: grzybu »

No i dzieki, wszystko teraz jasne dla mnie:) Regulator do zamówienia, tylko nie wiem czy ten z allegro jest sprawdzony juz przez kogos? Byłem tez zapytać w serwisie Yamahy, zamiennik jakiejś firmy RGU (gosc mowil ze dobra marka) 180 PLN.
Z ciekawosci podpiąłem nowy mostek i ładowanie wróciło, tyle że na wolnych obrotach troche niestabilne i skacze A na wysokich tak jak wspominałeś, u mnie skacze nawet powyżej 16V.
Awatar użytkownika
falko
Posty: 154
Rejestracja: 27 lutego 2013, 23:27
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa/ Żoliborz
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: falko »

Mam pytanko,

Po krótkich poszukiwaniach udało mi się namierzyć regulator napięcia w moim motocyklu - bardzo mnie to zdziwiło, że zlokalizowany jest "pod" silnikiem, tak jak ma to miejsce w starszych modelach np 87 (w dowodzie mam 93) O.o. Mam jedno pytanko czy w przypadku takiego montażu też powinien być radiator oddający ciepło? U mnie nie było, a żadnych zdjęć nie znalazłem, a miejsca po ew radiatorze też nie namierzyłem.

Będę wdzięczny za pomoc
....zasadniczą zaletą motocykla jest brak wad:)
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: -waldi- »

musi mieć użebrowanie, inaczej "spłonie"
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
falko
Posty: 154
Rejestracja: 27 lutego 2013, 23:27
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Warszawa/ Żoliborz
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: falko »

Problem w tym, że nie miał "użebrowania" przez co najmniej 4 sezony :shock: Ktoś może wie jak to powinno wyglądać w modelach z 87 - gdzie regler jest pod silnikiem? od 2 dni szukam w całym necie zdjęć zamontowanego elementu i nic....
....zasadniczą zaletą motocykla jest brak wad:)
Awatar użytkownika
m@rek
Posty: 1534
Rejestracja: 06 marca 2011, 07:17
Motocykl: Yamaha Virago XV250 3LS
Lokalizacja: nat możem
Wiek: 70
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: m@rek »

Nie wiem jak przedstawia się wersja rocznikowo ale mój 3LS z 91 roku regulator ma z boku (pod czarna pokrywką). Oryginalnie jako radiator jest zamontowana wygięta blacha, do której mocowany jest regulator. Sam regulator faktycznie nie ma użebrowania. Ja po ostatniej awarii kupiłem inny, z użebrowaniem i przykręciłem do tejże blachy na pastę termoprzewodzącą.
Awatar użytkownika
tigerses
Posty: 34
Rejestracja: 08 kwietnia 2011, 07:35
Motocykl: XV 750 SE 81r
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: tigerses »

Witam, podczepię się z tematem. Czy jest możliwość podpięcia regulatora ze starszych modeli ( np 81r ) do nowszego 94r.
w miejsce tego
http://allegro.pl/ir-regulator-napiecia ... 36787.html
wpiąć jakoś ten:
http://allegro.pl/ir-regulator-napiecia ... 59579.html
wiem ze starszy ma więcej kabli, ale może Ktoś mi wytłumaczy do czego one służą?.
Spalił się mój dotychczasowy regiel a że mam tamten to pomyślałem że może się nada...
pozdrawiam
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: -waldi- »

podaj kolory kabli, opiszę Ci co i jak, bo da się podmienić
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
tigerses
Posty: 34
Rejestracja: 08 kwietnia 2011, 07:35
Motocykl: XV 750 SE 81r
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: tigerses »

DZIĘKI, a wiec tak,
Trzy białe w osobnej wiązce to zapewne idą do alternatora.
W drugiej wiązce mam 4 kable
Czerwony (2,5mm2 lub 4mm2), czarny ( 2,5mm2 lub 4mm2 ),źółty 1,5mm2 oraz brązowy 1,5mm2.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: -waldi- »

to tak:

białe do białych, czerwony do czerwonego, czarny do masy, brązowy to + po stacyjce (jest to napięcie odniesienia ), żółty kontrolka ładowania zaizoluj go.

I ma śmigać :)
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
tigerses
Posty: 34
Rejestracja: 08 kwietnia 2011, 07:35
Motocykl: XV 750 SE 81r
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: tigerses »

Super, dzięki wielki.
Ten zółty to oznacza że mogę go wykorzystać do sygnalizacji ładowania?? np dać 5W żarówkę i będzie świeciła jak będzie ładowanie?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: -waldi- »

Nie wiem, czy nie za duża będzie jej moc - 1,2W chyba powinna być.
Proponuję jednak jej nie montować.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
slash
Posty: 20
Rejestracja: 11 września 2014, 23:52
Motocykl: virago 700/bmw f 650
Lokalizacja: Manchester/Chelmek
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Jak sprawdzic regulator napięcia ??

Post autor: slash »

Panowie taka mala dygresja odnosnie wymian regulatorow jesli wymieniacie regulator MUSICIE sprawdzic tez alternator , napieciowo podczas pracy to jest raz, ale gdy piec stoi trzeba sprawdzic rezystancje wszystkich trzech faz wzg. siebie . No niestety . To jest bardzo wazne aby uniknac niepotrzebnych wydatkow na regulatory i gdybanie. Apropos zamiennikow i te maja jakies parametry techniczne trzeba je porownac z tymi ktore nas interesuja np. Max. Nap. i prad. Jesli sprzedajacy ich nie podaje to albo to jest elektronika najnizszych lotow albo to to pasuje do chinskich 125-ek a handlarz pierdoli farmazony zeby sprzedac bo co mu zalezy.
ODPOWIEDZ