xv 535 sprawność cewek i impulsatora
: 24 marca 2014, 08:57
Witam.
Chyba przeczytałem wszystko co mi wyświetliła szukajka na temat cewek i impulsatora. Nie znalazłem jednak jednoznacznych odpowiedzi na moje pytanie stąd pozwoliłem sobie napisać.
Moja Virago przy dużych obrotach i zagrzanym silniku przerywa. Z radą znajomego pomierzyłem rezystancje cewek i impulsatorów. Z całą pewnością jedna cewka jest d/d. Jednak interesuje mnie także WASZA opinia na temat tych podzespołów w moim moto. Ten znajomy twierdzi, że impulsatory także mogą być przyczyną awarii. Wg jego rozgrzany impulsator, którego rezystancja wynosi powyżej 190 ohm kończy się lub już dokonał żywota. Poniżej podaje pomiary:
Impulsatory:
zimny silnik
1) 150 ohm 2) 150 ohm
ciepły
1) 197 ohm 2) 200 ohm
cewki nn
zimny silnik
1) ok. 4 ohm 2) ok. 4 ohm
ciepły silnik
1) ok. 4 ohm 2) ok. 4 ohm
cewki wn pomiary wykonane bez fai
zimny silnik
1) 12,2 kohm 2) ok. 2000 kohm
ciepły silnik
1) 13,8 kohm 2) powyżej skali urządzenia 2000kohm
Z całą pewnością cewka nr 2 do wymiany czy coś więcej.
Chyba przeczytałem wszystko co mi wyświetliła szukajka na temat cewek i impulsatora. Nie znalazłem jednak jednoznacznych odpowiedzi na moje pytanie stąd pozwoliłem sobie napisać.
Moja Virago przy dużych obrotach i zagrzanym silniku przerywa. Z radą znajomego pomierzyłem rezystancje cewek i impulsatorów. Z całą pewnością jedna cewka jest d/d. Jednak interesuje mnie także WASZA opinia na temat tych podzespołów w moim moto. Ten znajomy twierdzi, że impulsatory także mogą być przyczyną awarii. Wg jego rozgrzany impulsator, którego rezystancja wynosi powyżej 190 ohm kończy się lub już dokonał żywota. Poniżej podaje pomiary:
Impulsatory:
zimny silnik
1) 150 ohm 2) 150 ohm
ciepły
1) 197 ohm 2) 200 ohm
cewki nn
zimny silnik
1) ok. 4 ohm 2) ok. 4 ohm
ciepły silnik
1) ok. 4 ohm 2) ok. 4 ohm
cewki wn pomiary wykonane bez fai
zimny silnik
1) 12,2 kohm 2) ok. 2000 kohm
ciepły silnik
1) 13,8 kohm 2) powyżej skali urządzenia 2000kohm
Z całą pewnością cewka nr 2 do wymiany czy coś więcej.