wymiana alternatora

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Memphis
Status: Offline

wymiana alternatora

Post autor: Memphis »

Witam
Właśnie zostałem zmuszony do wymontowania alternatora (przebicie do masy) w związku z czym zabrałem się do odkręcenia lewej osłony silnika. Spuściłem olej, odkręciłem stopkę od zmiany biegów, poodkręcałem śruby imbusowe i zacząłem ścigać obudowę ale niestety po ściągnięciu jej tak z 2cm obudowa się zablokowała i nie da się jej zdjąć.
Z tego co zauważyłem to blokuje się na zębatce z bendixa rozrusznika która haczy o obudowę alternatora. Wydaje mi się że te zębatki powinny zostać w środku a nie wysuwać się z obudową?
W związku z tym czy ktoś byłby w stanie mi powiedzieć co robie źle ewentualnie czego nie odkręciłem bądź co odkręciłem za dużo?
Z góry dzięki
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: wymiana alternatora

Post autor: Artur »

A odkreciles przewody elektryczne od rozrusznika i widełki pod małym deklem z przodu silnika?
Memphis
Status: Offline

Re: wymiana alternatora

Post autor: Memphis »

Artur pisze:A odkreciles przewody elektryczne od rozrusznika i widełki pod małym deklem z przodu silnika?
Przewody tak, widełki nie, chodzi Ci o ten dekielek na elektromagnesie? Pamiętasz może ile tam śrub trzeba poodkręcać ?
Awatar użytkownika
Pandik
Posty: 2755
Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
Motocykl: Borsuk
Lokalizacja: Czerwionka
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: wymiana alternatora

Post autor: Pandik »

Właśnie zrobiłem przed chwilą to samo w mojej 750tce 90r, nie wiem jak to wygląda u Ciebie ale ja musiałem odkręcić torxem ten "grzybek" w który wchodził drugi koniec dźwigienki no i tą ośkę w środku dźwigienki, potem dekiel zszedł, kabli nie ruszałem, elektromagnes został że tak powiem przy silniku. Czyli zdemontuj ten układ: elektromagnes-dźwigienka z ośką po środku - końcówka dźwigienki wchodząca do "grzybka".

Zapytaj też Wintersa, macie chyba podobne maszyny a gadał mi że u niego jest chyba troszkę inaczej.
Memphis
Status: Offline

Re: wymiana alternatora

Post autor: Memphis »

Ok faktycznie jest tam taki grzybek na torxa jutro się z tym pobawie mam nadzieje że pomoże.
Awatar użytkownika
Pandik
Posty: 2755
Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
Motocykl: Borsuk
Lokalizacja: Czerwionka
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: wymiana alternatora

Post autor: Pandik »

Jak go masz to to jest to ;) 15min temu wróciłem z garażu. U mnie trzeba było odkręcić jeszcze dwa krzyżaki przy tej ozdobnej obudowie elektromagnesu, sięgając z drugiej strony długim śrubokrętem, chyba że masz jakąś sprytną grzechotkę.
Memphis
Status: Offline

Re: wymiana alternatora

Post autor: Memphis »

Dobra udało się ściągnąć osłonę ale teraz kolejne pytanie czy przewody biegnace do alternatora najlepiej gdzieś odciąć czy rozłączyć wtyczki i wyjąć uzwojenie razem z impulsatorem ?
Awatar użytkownika
Pandik
Posty: 2755
Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
Motocykl: Borsuk
Lokalizacja: Czerwionka
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: wymiana alternatora

Post autor: Pandik »

Rozłączyć i wyjąć, jedną gumę uszczelniającą i tak będziesz musiał przeciąć ale lepiej wyjmij razem z impulsatorem i jedź do Gogołowej na wiejską117 (503 038 126) dostaniesz przewinięte uzwojenie od ręki i kolo powie Ci jak tą gumę przeciąć. Właśnie zamontowałem, ładowanie na światłach w okolicach 14V.
Awatar użytkownika
Winters
Posty: 729
Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
Lokalizacja: Mikołów
Wiek: 49
Status: Offline

Re: wymiana alternatora

Post autor: Winters »

Pandik pisze: Właśnie zamontowałem, ładowanie na światłach w okolicach 14V.
:bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :nazdrowie:
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: wymiana alternatora

Post autor: -waldi- »

taaa, a świstak siedzi i zawija

14V to masz przy 1500 obrotów... ile masz przy 5000?
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Pandik
Posty: 2755
Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
Motocykl: Borsuk
Lokalizacja: Czerwionka
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: wymiana alternatora

Post autor: Pandik »

Mniej i tak powinno być, napraw se Waldi te swoje mierniki :)
Acha, rozumim że trzymasz Virkę stale w okolicach 5k?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: wymiana alternatora

Post autor: -waldi- »

skoro wiesz lepiej to się nie odzywam
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Pandik
Posty: 2755
Rejestracja: 22 kwietnia 2012, 19:55
Motocykl: Borsuk
Lokalizacja: Czerwionka
Wiek: 48
Kontakt:
Status: Offline

Re: wymiana alternatora

Post autor: Pandik »

Hej Waldi, nie podchodź emocjonalnie ;) Jestem wdzięczny za diagnozę na weselu i za wszystkie porady.
Post powyżej to tak na rozruszanie :)
Awatar użytkownika
Winters
Posty: 729
Rejestracja: 22 stycznia 2013, 18:39
Motocykl: XV 750, Vulcan 1600
Lokalizacja: Mikołów
Wiek: 49
Status: Offline

Re: wymiana alternatora

Post autor: Winters »

-waldi- pisze:taaa, a świstak siedzi i zawija

14V to masz przy 1500 obrotów... ile masz przy 5000?
Valdi..to ile ma być przy 5000 obrotów?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: wymiana alternatora

Post autor: -waldi- »

u Ciebie 14,7 +-0,5V

chodziło mi o to ile siada to napięcie bo przy zrypanej instalacji siada dośc dużo, a przez to tyrystory mocniej po dup.e obrywają - skutek upalone regulatory, ale ja się nie znam na tym
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Klos1425
Posty: 40
Rejestracja: 16 sierpnia 2015, 13:13
Motocykl: Yamaha virago xv125
Status: Offline

Re: wymiana alternatora

Post autor: Klos1425 »

nie rozumie smiechu 14v przy 1500obr . przy 5000 i przy 9000 obrotów powinno być takie same . czy z włączonymi czy wyłączonych świateł . radził bym poczytać nie wiernym chociaż wikipedie po co jest regulator napięcia. a z tego co mi wiadomo to optymalne ładowanie zaczyna się od 13,7v do max 14,5v
kamyk2351
Posty: 310
Rejestracja: 12 lutego 2015, 19:27
Motocykl: Yamaszka
Lokalizacja: południowy wschód
Status: Offline

Re: wymiana alternatora

Post autor: kamyk2351 »

Klos1425 pisze:nie rozumie smiechu 14v przy 1500obr . przy 5000 i przy 9000 obrotów powinno być takie same . czy z włączonymi czy wyłączonych świateł . radził bym poczytać nie wiernym chociaż wikipedie po co jest regulator napięcia. a z tego co mi wiadomo to optymalne ładowanie zaczyna się od 13,7v do max 14,5v
Najpier poczytaj co to są spadki napiecia na przewodach, polączeniach i tp.
ODPOWIEDZ