żarówka do lampki biegu jałowego

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
dredek7
Posty: 29
Rejestracja: 05 kwietnia 2014, 19:59
Motocykl: yamaha virago 250
Status: Offline

żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: dredek7 »

Jaka przychodzi żarówka do lampki biegu jałowego? Może jest jakiś specjalny model? Kupiłam 12V 3W i gwint nie pasuje. :shock:
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: leszekk »

Gwint?!
Cokół a nawet raczej bez cokołu (samo szkło). 12V 3,4 W (do kontrolki świateł drogowych 12V 1,7W). Gdyby chcieć użyć znormalizowanego oznaczenia to należałoby napisać, że będzie to żarówka W3,4W.
Oczywiście zakładając, że w 250 jest jak w innych Virago (od razu się przyznaję, że nie widziałem nigdy wyjętej żarówki jakiegokolwiek wskaźnika w jakiejkolwiek Virago).
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
lussi
Posty: 1694
Rejestracja: 11 listopada 2013, 20:26
Motocykl: virago 700-;85 r
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 63
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: lussi »

Samo szkło bez niczego, ja takie mam myśle że u ciebie tez takie są :wink: :rock:
Ludzie nie dlatego przestaja sie bawic ze sie starzeja,lecz starzeja sie,bo przestaja sie bawic. Lucjan
Awatar użytkownika
al99
Posty: 2340
Rejestracja: 07 maja 2008, 07:19
Motocykl: łoweł ,włotki,lacie
Lokalizacja: Tychy-Bieruń Nowy
Wiek: 52
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: al99 »

dredek7 pisze:Jaka przychodzi żarówka do lampki biegu jałowego? Może jest jakiś specjalny model? Kupiłam 12V 3W i gwint nie pasuje. :shock:
bo żaróweczki są na wtyk,,,,,2 zagięte druciki wpasowane w obudowę plastiku, takie same jak stosuje się w deskach rozdzielczych samochodów,,,,,,mam nadzieję że po chłopsku wyjaśniłem :mrgreen:
Lepiej być znanym Pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
czas nie patyk ,na moczarach nie stoi
Moimi obietnicami piekło jest całe wybrukowane.więc na Wasze już miejsca nie starczy.........
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: tylust »

Obrazek

Żarówka oznaczana również jako T10 (całoszkalana) - T10 - jak 10mm (szerokość nóżki) są też o połowę mniejsze T5 (info dla ciekawych :mrgreen: )
Tomek
dredek7
Posty: 29
Rejestracja: 05 kwietnia 2014, 19:59
Motocykl: yamaha virago 250
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: dredek7 »

Bardzo dziękuję Wszystkim, a szczególnie koledze Tomkowi- Twoja informacja okazała się bezcenna (t5). :))))
Awatar użytkownika
pangda
Posty: 198
Rejestracja: 05 września 2008, 15:55
Motocykl: przemalowany
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 63
Kontakt:
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: pangda »

Doskonale pasują led'y, światło białe.
Nieco drożej, ale spokój na zawsze :-)
Canoe, kajaki, łódki drewniane, wiosła i pagaje
Roboty szkutnicze i bosmańskie
Awatar użytkownika
DARKMAN
Posty: 899
Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
Motocykl: Virago 535 '90
Lokalizacja: Legnica
Wiek: 34
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: DARKMAN »

Ale nie ma tego klimatu żarówkowego hehe
Yamaha Virago 535

SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE! ;)

Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
Awatar użytkownika
pangda
Posty: 198
Rejestracja: 05 września 2008, 15:55
Motocykl: przemalowany
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 63
Kontakt:
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: pangda »

Fakt... nie mrugają, nie przepalają się ;-) i jeszcze kosztują...
A poważnie: wymieniłem wszystkie oprócz kontrolki rezerwy, bo led nie chciała świecić (pewnie było za dużo paliwa).
I zapomniałem o żarówkach; aku też mnie polubił za to :-)
Canoe, kajaki, łódki drewniane, wiosła i pagaje
Roboty szkutnicze i bosmańskie
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: leszekk »

pangda pisze:aku też mnie polubił za to :-)
Za to regulator by Cię chętnie zabił
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
pangda
Posty: 198
Rejestracja: 05 września 2008, 15:55
Motocykl: przemalowany
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 63
Kontakt:
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: pangda »

leszekk pisze:
pangda pisze:aku też mnie polubił za to :-)
Za to regulator by Cię chętnie zabił
A dlaczego?
Canoe, kajaki, łódki drewniane, wiosła i pagaje
Roboty szkutnicze i bosmańskie
Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5643
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 54
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: GLIWICKI »

pangda pisze:
leszekk pisze:
pangda pisze:aku też mnie polubił za to :-)
Za to regulator by Cię chętnie zabił
A dlaczego?
Jeżeli zmniejszasz obciążenie, to stratny regulator napięcia musi przejąć większą ilość nadmiarowego prądu...
Zasada podstawowa na Forum : Zanim zapytasz uzyj funkcji Szukaj!!!
A reszta w Regulaminie ...
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: 2007XV1700 »

jedna żaróweczka raczej nie upali mu regla. bez przesadyzmu!
Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5643
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 54
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: GLIWICKI »

2007XV1700 pisze:jedna żaróweczka raczej nie upali mu regla. bez przesadyzmu!
Wymienił wszystkie, a to już jest znaczący spadek obciążenia układu. Regler oczywiście od razu od tego nie padnie, ale dostaje zdecydowanie bardziej w pióro :roll:
Zasada podstawowa na Forum : Zanim zapytasz uzyj funkcji Szukaj!!!
A reszta w Regulaminie ...
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: leszekk »

Oszczędności w bilansie energetycznym Virago mają sens jedynie wtedy, gdy dotyczy to odbiorników w rodzaju dodatkowych reflektorów, grzanych manetek/kanap, ekspresu do kawy i tym podobnych urządzeń. Jeśli zamiast 2x55W będziesz obciążał układ pojedynczymi watami, wówczas ma to sens. Odejmowanie żaróweczek o mocy 3W mija się z celem
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5643
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 54
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: GLIWICKI »

leszekk pisze:
pangda pisze:aku też mnie polubił za to :-)
Za to regulator by Cię chętnie zabił
leszekk pisze:Oszczędności w bilansie energetycznym Virago mają sens jedynie wtedy, gdy dotyczy to odbiorników w rodzaju dodatkowych reflektorów, grzanych manetek/kanap, ekspresu do kawy i tym podobnych urządzeń. Jeśli zamiast 2x55W będziesz obciążał układ pojedynczymi watami, wówczas ma to sens. Odejmowanie żaróweczek o mocy 3W mija się z celem
Chyba jesteś troszeczkę sprzeczny w swoich wypowiedziach :roll:
Zasada podstawowa na Forum : Zanim zapytasz uzyj funkcji Szukaj!!!
A reszta w Regulaminie ...
Awatar użytkownika
grzała
Posty: 739
Rejestracja: 09 listopada 2011, 07:10
Motocykl: XF650 98'
Lokalizacja: Ciechanów
Wiek: 46
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: grzała »

Leszkowi chodziło pewnie, że oszczędności na mocach mają sens w przypadku instalowania dodatkowych odbiorników.
Ja na przykład po zainstalowaniu grzanych manetek (około 20W), odciążyłem trochę instalację instalując ledy w postojówce z przodu i podświetleniu licznika (około 10W oszczędności).
"białe ręce, czarny blues"
Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5643
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 54
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: GLIWICKI »

grzała pisze:Leszkowi chodziło pewnie, że oszczędności na mocach mają sens w przypadku instalowania dodatkowych odbiorników.
OK... To ma sens w drugiej wypowiedzi. Ale jak do tego ma się pierwsza?
Zasada podstawowa na Forum : Zanim zapytasz uzyj funkcji Szukaj!!!
A reszta w Regulaminie ...
Awatar użytkownika
pangda
Posty: 198
Rejestracja: 05 września 2008, 15:55
Motocykl: przemalowany
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 63
Kontakt:
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: pangda »

Ależ się rozpętało...
Ciupinkę się nie zgodzę z wypowiedzią o większym obciążeniu reglera po wymianie wszystkich żarówek-kontrolek, łącznie z postojowym.
A to dlatego, że (przynajmniej w mojej maszynce) kontrolki NIGDY nie były włączone wszystkie... Jak kierunek to jeden :lol: , z rzadka ciśnienia oleju (głównie po rozruchu), czasem neutral, czasem (rzadko) świateł drogowych.
Chyba że komuś palą się non-stop i wszystkie... to przepraszam :wink:
Canoe, kajaki, łódki drewniane, wiosła i pagaje
Roboty szkutnicze i bosmańskie
Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5643
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 54
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: GLIWICKI »

pangda pisze:Ależ się rozpętało...
Ciupinkę się nie zgodzę z wypowiedzią o większym obciążeniu reglera po wymianie wszystkich żarówek-kontrolek, łącznie z postojowym.
Oczywiście masz rację - w tym przypadku wzrost obciążenia reglera jest rzeczywiście niewielki, a cała teoria miała tylko posłużyć próbie wyjaśnienia wypowiedzi Leszka :mrgreen:
Tym bardziej zaskoczyła mnie jego kolejna wypowiedź i stąd prośba o wyjaśnienie...
Zasada podstawowa na Forum : Zanim zapytasz uzyj funkcji Szukaj!!!
A reszta w Regulaminie ...
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: leszekk »

Czuję się wywołany do tablicy ...
OK. Co do kontrolek - macie 100% racji, że ich użycie jest tak sporadyczne, że generalnie nie ma to najmniejszego wpływu na to czy regler dostanie w d... czy nie. Ani nie palą się wszystkie, ani ich wpływ na obciążenie alternatora/regulatura nie jest taki, aby brać je pod uwagę.
Co do pierwszej wypowiedzi - generalnie chciałem zwrócić uwagę na to, co Arturze wyraźnie napisałeś - zdejmując kilka watów z obciążenia alternatora, sprawiamy, że te waty wytracić musi regulator. Więc pierwsza podstawowa zasada: poznaj jak działa, potem pomyśl, a na końcu rób. Redukcja obciążenia alternatora poprzez zamianę żarówki na LED mija się z celem bo nie zaoszczędzimy paliwa a regulator będzie musiał wytracić więcej energii.
W drugiej wypowiedzi chciałem zwrócić uwagę na sens dłubania w instalacji w sensie ogólnym - jeśli dokładamy znaczące odbiorniki prądu, wówczas warto pomyśleć o tym, żeby nie przeciążać instalacji. Potrzeba dużo światła - zastanówmy się czy musi być żarowe. Szukajmy oszczędności tam, gdzie one mają rzeczywiste przełożenie na całość a nie tam, gdzie zawalczymy o dwa waty. Jak starczyło prądu na lightbary, grzaną kanapę i manetki, to kontrolka zapalonych lamp o mocy 110W nie musi być na LEDach ...
Czyli generalnie chodziło mi o zachętę do myślenia o tym co się robi i po co.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5643
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 54
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: GLIWICKI »

No i wszystko jasne :nazdrowie:
Zasada podstawowa na Forum : Zanim zapytasz uzyj funkcji Szukaj!!!
A reszta w Regulaminie ...
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: Artur »

W sumie czytam ten banalny watek i mysle ze ktos nie uwazal na lekcach fizyki i jeszcze uczy innych
leszekk pisze: zdejmując kilka watów z obciążenia alternatora, sprawiamy, że te waty wytracić musi regulator. Więc pierwsza podstawowa zasada: poznaj jak działa, potem pomyśl, a na końcu rób. Redukcja obciążenia alternatora poprzez zamianę żarówki na LED mija się z celem bo nie zaoszczędzimy paliwa a regulator będzie musiał wytracić więcej energii.
zacznijmy od tego jak dziala alternator w Virago, bo jest to alternator bezszczotkowy z magnesami stalymi na którym napiecie rosnie zaleznie od obrotow (az do 90V)i tu mamy wlasnie podpiety regulator napiecia z mostkiem prostowniczym który z pradu 3-fazowego robi prad stały i redukuje napiecie do okolo 14V

I co sie dzieje jak silnik pracuje na alternatorze mamy np 50V a pobór prada mamy zerow??? (teoretycznie oczywiscie bo zawsze jest jakis pobór chodzby na zapłon)???
Ano nic sie nie dzieje po prostu jak nie odbieramy pradu to alternator nie dostaje zadnego obciazenia, i regulator nie musi nic puszczac w ciepło
Ale jesli zapalimy swiatła, tylna lampa, zapłon i mamy np 55W+5W+20W daje nam to 80W czyli obciazenie liczone w amperach 80/14= około 6A
Regulator napiecia jest stratny czyli nadmiar napiecia puszcza w ciepło 50V-14=36
Proste wyliczenie 36Vx6A=216W idzie w ciepło

Reasumujac: im bardziej obciazamy alternator (dodatkowe swiatła, podgrzewane manetki, itd) tym mocniej obciazamy regulator, i dlatego sie grzeje
Awatar użytkownika
pangda
Posty: 198
Rejestracja: 05 września 2008, 15:55
Motocykl: przemalowany
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 63
Kontakt:
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: pangda »

Dzięki, Artur :-)
Nie chciałem być tak dosłowny...
Canoe, kajaki, łódki drewniane, wiosła i pagaje
Roboty szkutnicze i bosmańskie
Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5643
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 54
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: GLIWICKI »

Artur pisze:W sumie czytam ten banalny watek i mysle ze ktos nie uwazal na lekcach fizyki i jeszcze uczy innych
leszekk pisze: zdejmując kilka watów z obciążenia alternatora, sprawiamy, że te waty wytracić musi regulator. Więc pierwsza podstawowa zasada: poznaj jak działa, potem pomyśl, a na końcu rób. Redukcja obciążenia alternatora poprzez zamianę żarówki na LED mija się z celem bo nie zaoszczędzimy paliwa a regulator będzie musiał wytracić więcej energii.
zacznijmy od tego jak dziala alternator w Virago, bo jest to alternator bezszczotkowy z magnesami stalymi na którym napiecie rosnie zaleznie od obrotow (az do 90V)i tu mamy wlasnie podpiety regulator napiecia z mostkiem prostowniczym który z pradu 3-fazowego robi prad stały i redukuje napiecie do okolo 14V

I co sie dzieje jak silnik pracuje na alternatorze mamy np 50V a pobór prada mamy zerow??? (teoretycznie oczywiscie bo zawsze jest jakis pobór chodzby na zapłon)???
Ano nic sie nie dzieje po prostu jak nie odbieramy pradu to alternator nie dostaje zadnego obciazenia, i regulator nie musi nic puszczac w ciepło
Ale jesli zapalimy swiatła, tylna lampa, zapłon i mamy np 55W+5W+20W daje nam to 80W czyli obciazenie liczone w amperach 80/14= około 6A
Regulator napiecia jest stratny czyli nadmiar napiecia puszcza w ciepło 50V-14=36
Proste wyliczenie 36Vx6A=216W idzie w ciepło

Reasumujac: im bardziej obciazamy alternator (dodatkowe swiatła, podgrzewane manetki, itd) tym mocniej obciazamy regulator, i dlatego sie grzeje
Jeżeli tak jest, to odpal motocykl i (przy pracującym silniku) odłącz na parę minut akumulator (będący jednym z odbiorników prądu). Ciekaw jestem opisu tego co się stanie :mrgreen:
Zasada podstawowa na Forum : Zanim zapytasz uzyj funkcji Szukaj!!!
A reszta w Regulaminie ...
ODPOWIEDZ