żarówka do lampki biegu jałowego

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: Artur »

GLIWICKI pisze:[
Jeżeli tak jest, to odpal motocykl i (przy pracującym silniku) odłącz na parę minut akumulator (będący jednym z odbiorników prądu). Ciekaw jestem opisu tego co się stanie :mrgreen:
ja Ci powiem co sie stanie :D , beda skoki napiecia które w optymistycznej wersji spala jakies zarówki, ale moga tez ubic moduł zapłonowy :lol:
Ale co ma falowanie Bałtyku do wycia wilków w Bieszczadach???

Proponuje inne doswiadczenie; odłączamy alternator od instalacji i odpalamy silnik, alternator sie kreci mozemy sprawdzic napiecie miedzyfazowe, ale dopóki go nie obciążymy produkuje prad w ilosci 0W (słownie zero), podobnie bedziejak odetniemy wyjsciowy kabel z regulatora napiecia

Odpaony motocyk zawsze potrzebuje pradu, bo akumulator co dał na rozruch musi pobrac, iskra tez sie nie bierze z powietrza
sprawa jest prosta moc liczona w W bierze sie z przemnożenia voltów napiecia z amperami poboru
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4923
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: grzegorzbr2 »

Jeżeli odłączymy akumulator o instalacji elektrycznej przy pracującym silniku to dojdzie do uszkodzenia regulatora ładowania oraz pozostałej elektroniki, ponieważ alternator będzie generował maksymalne napięcie do instalacii. Akumulator w instalacji oprócz magazynu energii pełni rolę stabilizatora napięcia coś w rodzaju diody zenera i daje punkt odniesienia dla regulatora ładowania.
Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5643
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 54
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: GLIWICKI »

Artur pisze:Reasumujac: im bardziej obciazamy alternator (dodatkowe swiatła, podgrzewane manetki, itd) tym mocniej obciazamy regulator, i dlatego sie grzeje
Odłączając akumulator zmniejszasz pobór prądu, więc zgodnie z Twoją teoria powinno być lepiej...
Artur pisze:ja Ci powiem co sie stanie :D , beda skoki napiecia które w optymistycznej wersji spala jakies zarówki, ale moga tez ubic moduł zapłonowy :lol:
Ciekawe dlaczego? Czy aby przypadkiem nie dlatego, że... regulator nie poradzi sobie z tak dużym (określmy to kolokwialnie) nadmiarem prądu?
Zasada podstawowa na Forum : Zanim zapytasz uzyj funkcji Szukaj!!!
A reszta w Regulaminie ...
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: Artur »

GLIWICKI Nie moge z Toba dyskutować bo nie wiesz co mówisz tylko mówisz co wiesz
Ja nikomu nie proponuje odłączać akumulatora na pracujacym silniku to Twój pomysł
Staram sie tylko wytlumaczyc jak działa alternator, ale co zrobic jak jest beton to beton i 5k postów nie pomoże
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5107
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: 2007XV1700 »

Artur pisze:ale co zrobic jak jest beton to beton i 5k postów nie pomoże
Obrazek
Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5643
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 54
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: GLIWICKI »

Artur pisze:GLIWICKI Nie moge z Toba dyskutować bo nie wiesz co mówisz tylko mówisz co wiesz
Ja nikomu nie proponuje odłączać akumulatora na pracujacym silniku to Twój pomysł
Staram sie tylko wytlumaczyc jak działa alternator, ale co zrobic jak jest beton to beton i 5k postów nie pomoże
Obrażając mnie niczego nie wnosisz do dyskusji. Proszę cały czas o wyjaśnienie, co też stanie się w układzie po odłączeniu akumulatora (stanowiącego duże obciążenie układu), gdyż wg Twojej teorii powinno to wpłynąć korzystnie na pracę regulatora napięcia.
Więc tym razem poproszę konkretnie i rzeczowo...
Zasada podstawowa na Forum : Zanim zapytasz uzyj funkcji Szukaj!!!
A reszta w Regulaminie ...
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: -waldi- »

Artur pisze: I co sie dzieje jak silnik pracuje na alternatorze mamy np 50V a pobór prada mamy zerow??? (teoretycznie oczywiscie bo zawsze jest jakis pobór chodzby na zapłon)???
Ano nic sie nie dzieje po prostu jak nie odbieramy pradu to alternator nie dostaje zadnego obciazenia, i regulator nie musi nic puszczac w ciepło.
NIEPRAWDA!
Artur pisze:acznijmy od tego jak dziala alternator w Virago, bo jest to alternator bezszczotkowy z magnesami stalymi na którym napiecie rosnie zaleznie od obrotow (az do 90V)i tu mamy wlasnie podpiety regulator napiecia z mostkiem prostowniczym który z pradu 3-fazowego robi prad stały i redukuje napiecie do okolo 14V
A ta redukcja napięcia odbywa się poprzez zwieranie faz ze sobą.
Nie obciążony musi całość ponad te powiedzmy 14V zamienić w ciepło.
Nie wolno odpinać przy pracującym silniku akumulatora grozi rozbiegnięciem układu ładowania. Tyczy się to tak samo do samochodów. Przy układach w regulatorami mechanicznymi można było tak robić, przy elektronicznych już nie.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5643
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 54
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: GLIWICKI »

Fajnie Waldi, że przyłączyłeś się do dyskusji, gdyż zaczynałem już powoli wierzyć w alternatywne zasady fizyki :mrgreen:
Zasada podstawowa na Forum : Zanim zapytasz uzyj funkcji Szukaj!!!
A reszta w Regulaminie ...
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: -waldi- »

tak z ciekawości mierzyłem kiedyś prąd płynący od alternatora do regulatora, przy obrotach około 5tyś miałem po 16A na fazie, przy odbiorze z regulatora w okolicy 3A
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Kargul
Posty: 685
Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
Motocykl: BMW R1200GS
Lokalizacja: Luboń
Wiek: 43
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: Kargul »

Oczywiście waldi i Gliwicki mają rację.
Artur, tak żeby nie uszkodzić za dużo weź odpal sprzęta, odłącz czerwony kabelek wychodzący z regulatora i pobaw się gazem. I powiedz co się stało z regulatorem. Wg twojej teorii nie powinno mieć to wpływu. A moim zdaniem spalisz regulator.
Awatar użytkownika
pangda
Posty: 198
Rejestracja: 05 września 2008, 15:55
Motocykl: przemalowany
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 63
Kontakt:
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: pangda »

leszekk pisze: Redukcja obciążenia alternatora poprzez zamianę żarówki na LED
Kiedy wymieniałem żarówki kontrolek na led'y, bynajmniej nie myślałem o cytowanym zmniejszeniu obciążenia.
Chodziło mi raczej o spokój wewnętrzny :wink: czyli dużo większą trwałość i bezawaryjność diód elektroluminescencyjnych w porównaniu do żarowych źródeł światła.
I tyle.
Mając niejakie pojęcie o elektrotechnice :roll: i znając zasady działania obwodów nie znalazłem powodów, dla których powyższa wymiana byłaby szkodliwa dla mojego motocykla czy jego źródła prądu, regulatora czy czegokolwiek.
Niemniej, z ciekawością przeczytałem (i pewnie jeszcze przeczytam...) dysputę na temat.
I pozdrawiam :drunksmile:
Canoe, kajaki, łódki drewniane, wiosła i pagaje
Roboty szkutnicze i bosmańskie
wieslawek1851
Posty: 11
Rejestracja: 18 czerwca 2019, 12:11
Motocykl: VIRAGO xv750
Lokalizacja: Zakopane
Wiek: 45
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: wieslawek1851 »

Cześć wszystkim odgrzebie stary temat żarówek. Yamaha Virago xv750. Co trzeba zdjąć, odkręcić żeby wymienić żarówki migaczy i biegu jałowego. Nie chcę nic popsuć dlatego pytam a nigdzie nic nie znalazłem.
czytając od razu nadmienię że zamontuję stare żarówki zwykłe nie ledowe :)
Wiesławek1851
Hejterom mówię woon :boks:
Awatar użytkownika
Darek Adamczewski
Posty: 785
Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
Wiek: 58
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: Darek Adamczewski »

Zapewne masz na myśli kontrolki. Nieco poniżej zegarów masz dwie śruby, no raczej śrubki, z łebkami na śrubokręt krzyżakowy. Kolejne dwie są dostępne z boku - pod konsolką kontrolek. Potrzebny jest trochę dłuższy wkrętak.Cała pokrywka z kontrolkami schodzi bez kłopotu. Pod spodem masz też bezpieczniki. Warto przy okazji przeczyścić im końcówki.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
wieslawek1851
Posty: 11
Rejestracja: 18 czerwca 2019, 12:11
Motocykl: VIRAGO xv750
Lokalizacja: Zakopane
Wiek: 45
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: wieslawek1851 »

Dziękuję za pomoc. :)
Wiesławek1851
Hejterom mówię woon :boks:
Awatar użytkownika
BARTEZ_TK
Posty: 450
Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
Motocykl: VIRAGO 1100
Lokalizacja: KIELCE
Wiek: 38
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: BARTEZ_TK »

Pytanko bo jakoś nie mogę się dokopać widziałem zdjęcie panelu kontrolek po zamontowaniu diod Led tylko nie pamiętam w którym temacie zamieżam zrewitalizowac swój panel i szukam pomysłu

A naj lepiej Ledó z piktogramami (wiecie strzałki do kierónkó olej i tp jak w samochodach

Wysłane z mojego LG-M200 przy użyciu Tapatalka

:menel: Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować :kolejka:
Przepraszamy za błędy :!: ortograficzne

https://youtu.be/EdmZYu9Lths
Awatar użytkownika
Marek.
Posty: 477
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Yamaha XVS
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: Marek. »

Co dziś zrobiłeś w swoim motorze, czy jakoś tak
Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 655
Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
Motocykl: Virago XV535 2YL '93
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Wiek: 41
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: MarcinS »

"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
Awatar użytkownika
Marek.
Posty: 477
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Yamaha XVS
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: Marek. »

Ja z tych z pierwszego linku, coś takiego sobie wystrugałem:
https://virago.com.pl/viewtopic.php?f=2 ... start=5400
Niestety, kierunki musiałem zastąpić pozycyjnymi, bo żaden inny piktogram mi nie pasował a chciałem mieć dwa kierunki na jednym.
Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 655
Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
Motocykl: Virago XV535 2YL '93
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Wiek: 41
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: MarcinS »

Do kierunków dałbym chyba zieloną strzałkę, ale skierowana w górę. :)
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
Awatar użytkownika
Marek.
Posty: 477
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Yamaha XVS
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: Marek. »

MarcinS pisze: 26 sierpnia 2021, 22:29 Do kierunków dałbym chyba zieloną strzałkę, ale skierowana w górę. :)
O tym nie pomyslałem :idea:
Od razu zaznaczam, że u mnie ostały się tylko obudowy z piktogramami wkręcone w miejsce kolorowych "guzików" a w miejsce żarówek, poszły "żarówki" ledy T5 (chyba :mrgreen: ) w kolorach jak na foto, powód (o ile dobrze pamiętam) jest taki, że całość się nie mieściła w konsoli.
I jeszcze jedno, w kontrolkach które kupiłem, piktogramy nie były barwione, jest tam zamontowana kolorowa dioda z opornikiem na odpowiednie napięcie (6V, 12V ...)
:motorcycle:
Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 655
Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
Motocykl: Virago XV535 2YL '93
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Wiek: 41
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: MarcinS »

Marek. pisze: 27 sierpnia 2021, 14:43 I jeszcze jedno, w kontrolkach które kupiłem, piktogramy nie były barwione, jest tam zamontowana kolorowa dioda z opornikiem na odpowiednie napięcie (6V, 12V ...)
:motorcycle:
Cenna informacja. U mnie kontrolka ładowania zmienia kolory i jeśli piktogramy nie są barwione, to dobrze. :)
A jakiej średnicy brałeś kontrolki?
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
Awatar użytkownika
Marek.
Posty: 477
Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
Motocykl: Yamaha XVS
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: żarówka do lampki biegu jałowego

Post autor: Marek. »

MarcinS pisze: 27 sierpnia 2021, 14:51 Cenna informacja. U mnie kontrolka ładowania zmienia kolory i jeśli piktogramy nie są barwione, to dobrze. :)
A jakiej średnicy brałeś kontrolki?
O ile dobrze pamiętam, 12mm na gwincie i 16mm kołnierz. ale to "chyba" bo pewien nie jestem a dziś do garażu raczej się nie wybieram, by pomierzyć.
PS
Są czarne i srebrne.
Ja zrobiłem jeden komplet ze srebrnych na czarnym połysku konsoli, drugi miałem zrobić z czarnymi na srebrnej konsoli. Ten czeka :cool: , bo nie byłem zadowolony z udawanego chromu... więc czarne kontrolki też pewnie gdzieś mam... pewnie tam gdzie srebrna konsola, czyli nie wiem gdzie :mrgreen:

PPS
Jeżeli jedna żarówka kontrolki obsługuje dwa kierunkowskazy, to po zmianie jej na led, będzie mały problem, bo led będzie świecił tylko przy jednym kierunku, bo "żarówki" led mają + i -, no chyba, że trafimy na takie dla których jest to obojętne.
Co zrobić gdy mamy T4 led, które mają + i -?
Wystarczy gdzieś przed podłączyć jakiś mały mostek Gretza dostępne również u majfrendów.
Podłączamy "zarówkę" led do + i - na mostku a do oznaczeń ~ ~ podłączamy przewody.
Albo zostawić tam żarówkę, tylko trzeba dorzucić pomarańczowy papierek z cukierka albo jakoś inaczej ją zabarwić.

Edit:
Sprawdziłem 16mm na kołnierzu, czyli to co widać.
ODPOWIEDZ