Sterowanie cewek

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
gazownik
Posty: 422
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Sterowanie cewek

Post autor: gazownik »

Cześć.
Jak już pisałem w innym wątku, moto gubi zapłon na drugim cylindrze.
A więc, kupiłem dziś nowe świece (takie miałem podejrzenie) wymieniłem świece i w ogóle moto zgubiło zapłon (brak iskry). Tak więc wyjąłem cewkę zmierzyłem jej opory i co okazało się że są takie same jak na pierwszym gaże. Zacząłem dłubać dalej i doszedłem do tego że jedna cewka nie dostaje +12V (gdzieś się pogubiło zasilanie). Idąc normalnym tokiem rozumowania stwierdziłem że sterowanie plusem jest wspólne i stałe, a tu zasilania brak i przejścia tez nie ma...
Odpaliłem schemat aby się utwierdzi w przekonaniu że mam rację no i mam rację przewód R/W jest wspólny, czyli +12V, a oddzielne jest realizowane sterowanie masą O i G.
A teraz pytanie. Może ktoś z was kojarzy gdzie powinny łączy się te dwa przewody zasilające +12V? Są one gdzieś w wiązce zlutowane i zaizolowane czy powinny dochodzi bezpośrednio gdzieś w okolice przekaźnika??? Pytam bo nie chce mi się "pruć" całej wiązki...
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Sterowanie cewek

Post autor: -waldi- »

przewody +12V są łączone przy cewkach
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: Sterowanie cewek

Post autor: Artur »

musisz poszukac :D
gazownik
Posty: 422
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: Sterowanie cewek

Post autor: gazownik »

Blisko cewek, ok dzięki za cynk jak wrócę z wawy w piątek wieczorem to sprawdzę. Tak na marginesie to powinny być one zgrzewane czy lutowanie fabrycznie?
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: Sterowanie cewek

Post autor: Artur »

Fabrycznie kabelki w końcówkach są zagniatane maszynowo, jeśli chcesz to dobrze naprawić to musisz wlutowac
gazownik
Posty: 422
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: Sterowanie cewek

Post autor: gazownik »

Nie chodziło mi o konektory , one są zakute jak trzeba bez wnikt. Chodzilo mi o łączenie w wiąże, tak z czystej ciekawości.
gazownik
Posty: 422
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: Sterowanie cewek

Post autor: gazownik »

Hej "waldi", w mojej 1100 nie są one łączone blisko cewek. jeden przewód idzie do przekaźnika pod siedzeniem, a drugi to stacyjki. Wygląda to tak że ze stacyjki wychodzi jeden przewód i rozdziela się na 3 (są one zakute). Łączenie jest dokładnie na główce ramy no z czasem jeden się oderwał, z tond brak plusa.
Taka info dla potomnych może się przyda.
Teraz mam pytanie. Aby dobrze na nowo zaizolowac wiązkę muszę zdjąc plastik pomiędzy zegarami, aby wyją wiązkę. Czy ktoś wie jak to zrobi nie łamiąc niczego????
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: Sterowanie cewek

Post autor: Artur »

Wiazka zbiega sie w reflektorze tam jest większość wtyczek
gazownik
Posty: 422
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: Sterowanie cewek

Post autor: gazownik »

Akurat ta wiązka z awarią idzie bezpośrednio do "kokpitu" ;). Z tymi kablami trochę ciasno jest... udało mi się ładnie zaizolować wiązkę wystarczyło odkręci panel z zegarami i go do dołu przesunąć.
Po tym zabiegu moto działa jak trzeba :D
ODPOWIEDZ